Gezondheid alle pijlers

acute aanhoudende zere pols

10-03-2013 22:43 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds anderhalve week heb ik last van mijn pols, en dan voornamelijk aan de kant van mijn pink.

Ik werd op een ochtend wakker en toen had ik het.

Ik heb al verschillende keren er zalfjes op gesmeerd en zoveel mogelijk mijn pols ontlast, maar ik heb er nog steeds last van.

Het doet zeer bij duw, trek en draai bewegingen.

Ik dacht dat het wellicht een overrekte spier was, maar dan was het toch al voorbij...???

Iemand hier ervaring mee?? Of wellicht een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Morgenochtend even naar de huisarts.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 10 maart 2013 @ 22:44:

Morgenochtend even naar de huisarts.Scheelt typen
Mijn pols heeft ook weken zeer gedaan (Is misschien 3 maand geleden of nog niet eens ) . Geen idee hoe dat kwam .En dat het weken geduurd heeft is omdat ik twijfelde of dit wel iets was om mee heen te gaan. Ik heb uit eindelijk op een zaterdag besloten dat ik s maandags toch maar de dokter zou bellen.Maar dat was toen al niet meer nodig omdat het gek genoeg ook zonder dat ik het kan verklaren weer weg trok. Heel raar ,weken pijn ( niet zo heel erg maar was toch zeurend aanwezig) en net op t moment dat ik besloot er toch maar mee heen te gaan trok het weg. Ik snap er nog niks van.
Heb ik ook een tijdje last van gehad, ging over zodra ik een lichtere iPhone had. (Helaas niet door mijn ziektekostenverzekering vergoed;-)) Bij mij was het denk ik dus een typisch gevalletje overbelasting. Het is wel even wennen maar nu leg ik mijn telefoon ook vaker neer.
Ja ik ken het. Ik heb en das echt waar, van Sinterklaas ( mijn zus dus) een punnik klosje gekregen met garen en ik ben daar verslaafd aan geweest zal ik je vertellen! Niet normaal meer. En dat heb ik geweten! Het is nu Maart en nu pas word de pijn in mijn pols weer wat minder. En ik ben ergens in februari al gestopt met punniken omdat ik dus last kreeg.
Heb je ook een dove pink/ringvinger?

Een paar jaar terug had ik ook pijnklachten in mijn arm en die werden zo hevig dat ik kracht verloor. Na onderzoeken in het ziekenhuis was er geen oorzaak gevonden, dus ik had weer eens niks.

Toevallig ging ik voor rugpijn naar een sportmasseur en die voelde rond mijn oksel allemaal vastzittende spieren. Na een paar massages en 2x intapen was ik nagenoeg van de pijn af.

Kun je misschien een overbelaste pols hebben?
Ik denk haast dat het een triggerpoint probleem is. Dat zijn spierknoopjes. Zie voor meer informatie

http://www.triggerpointboek.nl/fingerpa.htm

http://www.triggerpointth ... rarmpijn-en-handpijn.html

Als je er nog meer over wil weten zou ik dat handboek kopen (geen aandelen erin !!), maar het werkt wel.
Bedankt voor de reactie!

@ Johand; ik ga de linkjes ff goed doorlezen.

@ stukje cake: ik zit zelf ook gewoon te denken aan een overbelaste pols... ik heb verder geen dove pink of ringvinger.

Misschien gewoon last van de kou, zou dat kunnen??

Ik merk bijvoorbeeld ook, zat ik vandaag aan te denken, dat ik ook regelmatig spiertrekkingen in me benen heb, met name liezen, schenen, enkels, en me ellebogen...

Misschien heeft het enigszins verband??

Al moet ik wel zeggen dat de pijn in me pols een iets andere pijn weer is.

Als het toch blijft aanhouden, misschien toch ff een bezoekje aan de dokter brengen
Inmiddels sinds een dag of twee geen last meer van de pols.

Maar vanmorgen toen ik wakker werd had ik opeens last van mijn pink, die aan de kant van mijn zere pols....??? De pijn voelt hetzelfde, doet zeer met bewegen.

Zou het verband kunnen hebben met elkaar??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven