Gezondheid alle pijlers

Afbouw Prednison

25-07-2014 17:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al eens eerder een vraag gesteld over de afbouw van prednison. De vorige keer ben ik er heel ziek van geweest maar is het uiteindelijk toch gelukt. Omdat ik 3 weken geleden geopereerd moest worden moest ik vier prednison pillen van 25 mg slikken. Ik had niet verwacht weer hetzelfde mee te maken maar helaas, ik zit weer met de ellende. Ben nu langzaam aan het afbouwen en zit momenteel op 5 mg. Maar tjonge, wat een ellende.

Herkent iemand deze symptomen:

een heel naar gevoel gevoel in mijn lichaam, afwezig zijn,

slappen benen, heel erg misselijk. af en toe hyper, kortom een en al malaise.

Ik ben heel bang dat het me deze keer niet gaat lukken. Dat mijn bijnieren er geen zin meer in hebben. Ik ben ook heel benieuwd naar verhalen van mensen bij wie het wel gelukt is en hoe zij het hebben ervaren.
Ik heb een aantal jaar geleden een prentnison kuur voor geschreven gekregen. En had er een duidelijke beschrijving bij met hoeve ik per dag moest slikken. Na een paar dagen moest ik elke dag iets minder in nemen en kreeg daar inderdaad ook last van klachten zoals onder andere misselijkheid, sloom enz. Ik heb toen contact opgenomen met mijn h.a en kreeg iets voor de misselijkheid. Mischien voor jou ook een idee om even contact op tenemen met je h.a en leg je probleem voor dat je symtonen hebt. En dat je bij de vorige keer precies het zelfde probleem had. Mischien dat je in het vervolg een andere medicayie kan krijgen inplaats van prednison
Gisteren was er ook zo'n topic, dat was naar boven gehaald.
verba volant, scripta manent.
Dit topic dus:

Ziek van afbouwen prednisolon
Het verschil tussen Prednison en Prednisolon is, dat je een stap overslaat, in je lever wordt Prednison omgezet in Prednisolon, vaak wordt daarom meteen Prednisolon gegeven.
Dank je marianne. Ik was zelf degene die op dat topic gereageerd had.

Dreams2006, ik zal vanmiddag de huisarts vragen of hij iets heeft tegen de misselijkheid. Tjonge, wat een vreselijk spul is het toch.
Ik ben zo blij dat ik dit topic zie! Kan je echt bijwerkingen hebben van een korte kuur prednisolon? Ik heb maar 2.5 dag dat spul gebruikt (5 pillen a 20mg) vanwege een astma-aanval en voel me gewoon raar:

onrustig en met ietsje angst

weinig trek en de maag is snel vol

ik heb gisteren 2400kcal gegeten (veel noten) omdat ik de nacht ervoor 500 gram af was gevallen. de nachten ervoor was ik ook al afgevallen.

er lopen wat virtuele mieren vooral over een arm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven