Afscheiding - schimmelinfectie?
vrijdag 16 september 2011 om 14:38
Beste dames,
Woensdag heb ik de hele dag enorm veel witte vlokkerige klonterige dikke afscheiding gehad, dus ik dacht direct aan een schimmelinfectie. Ongeveer 5 jaar geleden ook een keer gehad, alleen dit keer helemaal geen jeuk of branderig gevoel.
In de 24 uur hiervoor geen sex/vaginale douches/inlegkruisjes/etc gehad/gebruikt, En langer dan 7 dagen geleden voor het laatst ongesteld geweest, en duurt ook nog minimaal 7 dagen voordat ik het weer word.
Gisterenochtend bij de HA geweest. Zij zag geen rare afscheiding meer, cq het zag er allemaal normaal uit. Voor de zekerheid heeft ze toch een kuurtje voor 3 dagen meegegeven. Alleen eigenlijk is alles sinds gisteren normaal gebleven, en ik meen mij te herinneren dat die kuur behoorlijk prikte. Heel eigenwijs, maar ik ben nog niet met de kuur begonnen.
Herkent iemand dit? Zo het nog iets anders als een schimmelinfectie kunnen zijn (uit ervaring, geen glazen bol)? En kan een schimmelinfectie ook doorsluimeren zonder veel afscheiding/jeuk/branderig gevoel?
Maandag kan ik HA weer bellen, maar ik twijfel of ik toch het kuurtje zal doen.
Woensdag heb ik de hele dag enorm veel witte vlokkerige klonterige dikke afscheiding gehad, dus ik dacht direct aan een schimmelinfectie. Ongeveer 5 jaar geleden ook een keer gehad, alleen dit keer helemaal geen jeuk of branderig gevoel.
In de 24 uur hiervoor geen sex/vaginale douches/inlegkruisjes/etc gehad/gebruikt, En langer dan 7 dagen geleden voor het laatst ongesteld geweest, en duurt ook nog minimaal 7 dagen voordat ik het weer word.
Gisterenochtend bij de HA geweest. Zij zag geen rare afscheiding meer, cq het zag er allemaal normaal uit. Voor de zekerheid heeft ze toch een kuurtje voor 3 dagen meegegeven. Alleen eigenlijk is alles sinds gisteren normaal gebleven, en ik meen mij te herinneren dat die kuur behoorlijk prikte. Heel eigenwijs, maar ik ben nog niet met de kuur begonnen.
Herkent iemand dit? Zo het nog iets anders als een schimmelinfectie kunnen zijn (uit ervaring, geen glazen bol)? En kan een schimmelinfectie ook doorsluimeren zonder veel afscheiding/jeuk/branderig gevoel?
Maandag kan ik HA weer bellen, maar ik twijfel of ik toch het kuurtje zal doen.
vrijdag 16 september 2011 om 15:19
Vivalda, dank voor je reactie. Voor mij fijn, voor jou natuurlijk niet, dat je het herkent. Dan ga ik vanavond gelijk beginnen, voordat de afscheiding weer terugkomt of er nog vervelender jeuk bij komt.
Tinus1977, een kuurtje van Daktarin, 3x 's avonds voor het slapen gaan zo'n 'balletje' inbrengen.
Tinus1977, een kuurtje van Daktarin, 3x 's avonds voor het slapen gaan zo'n 'balletje' inbrengen.
vrijdag 16 september 2011 om 16:07
Ik zou afwachten of de klachten terugkomen. Ik heb een keer een schimmelkuur gehad terwijl ik t niet nodig had, en dan kun je last krijgen van bacteriele infectie volgens mij. Schimmels en bacterien houden elkaar in balans. Bij infectie uit balans, maar als je geen infectie hebt en je gaat wel een van de twee bestrijden, gooi je dus zelf de boel overhoop en kun je ook zelf die balans aantasten. Is niet fijn. Kreeg niet alleen last van vagina maar ook van keel enzo.
vrijdag 16 september 2011 om 16:08
Dus als ik het goed begrijp heb je 1 dag witte afscheiding gehad, zonder andere klachten. Nu zijn je klachten weer over?
Je bent gelijk naar de huisarts gerend en je hebt, ondanks dat de huisarts niets kon vinden, voor de zekerheid een kuurtje tegen een schimmelinfectie gehad...
Nee, ik zou het niet gebruiken. Je hebt alleen wat afscheiding gehad, en veel paniek erover gezaaid.
Sjongejonge.
Je bent gelijk naar de huisarts gerend en je hebt, ondanks dat de huisarts niets kon vinden, voor de zekerheid een kuurtje tegen een schimmelinfectie gehad...
Nee, ik zou het niet gebruiken. Je hebt alleen wat afscheiding gehad, en veel paniek erover gezaaid.
Sjongejonge.
vrijdag 16 september 2011 om 16:37
Arnan86, precies wat jij schrijft, ben ik een beetje bang voor.
TheEmpress, je vergeet nog dat ik compleet overstuur eerst huilend de assistente hebt gebeld, maar verder klopt het helemaal.
Misschien moet je niet oordelen als je de afscheiding niet hebt gezien. Laatste huisarts bezoek was overigens 5 jaar geleden.
Jill92, goede tip! Apotheek is tot 21.00 open, dus daar zal het zo even navragen op de weg naar huis.
TheEmpress, je vergeet nog dat ik compleet overstuur eerst huilend de assistente hebt gebeld, maar verder klopt het helemaal.
Misschien moet je niet oordelen als je de afscheiding niet hebt gezien. Laatste huisarts bezoek was overigens 5 jaar geleden.
Jill92, goede tip! Apotheek is tot 21.00 open, dus daar zal het zo even navragen op de weg naar huis.
zaterdag 17 september 2011 om 14:32
Net als TheEmpress denk ik dat je voornamelijk paniek aan het zaaien bent. Een keertje veel afscheiding, nou pff dat is een wereldwonder;) Ik heb ook wel eens veel meer afscheiding dan normaal, zeker rond mijn eisprong is het meer en lijkt het wat slijmeriger. Om nou elke keer een kuurtje te gaan halen bij de ha. Je lichaam kan zo n schimmel trouwens vaak ook gewoon zelf oplossen zonder medicijnen dus ik zou gewoon even afwachten of je nog meer klachten krijgt?