Gezondheid alle pijlers

Afvallen, 16 jarige

20-08-2013 14:30 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben nu gelukkig 10 kilo kwijt, maar de manier waarop was veel te streng voor mezelf. Ik at heel erg weinig etc. Maar ik wil het nu op een gezondere manier gaan doen, maar ik ben bang dat als ik meer ga eten dat ik dan ook meteen meer aankom. Ik heb wel geprobeerd meer te eten, gelukkig alleen gezonde dingen zoals groentes. Maar ik kwam dan al snel een halve kilo aan in één dag! Weet iemand een gezonde manier? Of producten die heel goed zijn voor het afvallen? Ik heb namelijk moeite met variëren, ik doe dan al snel de 4 dagen alleen cracker met tomaat of een week alleen kipfilet.

groetjes Roos
16 jaar? Waarom moest je afvallen dan? Hoeveel weeg je nu? Waarom letten je ouders niet op wat je eet?
Ga eens praten met een diëtist over gezonde voeding.
Ga sporten en normaal eten, je bent in de groei. Raadpleeg eventueel een dietiste. Met jezelf uithongeren sloop je je lichaam en kun je een normale energieverbranding wel op je buik schrijven.
Ja als je weer gaat eten na een periode van weinig eten dan vult je lichaam (maag, darmen) zich en weeg je meer. Maar dan weeg je niets meer! Dat denk je alleen maar.

En eet je thuis wel aan tafel met huisgenoten?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik woog 102 kilo... mijn moeder let er zeker wel op wat ik eet en zo, maar bij haarzelf gaat het ook niet makkelijk. We eten wel altijd gezamenlijk.
Hoi Roos! De manier die jij hebt gebruikt is een heel ongezonde en bovendien een niet effectieve manier.

Door mijn eetstoornis heb ik ook een tijd lang weinig voeding binnengekregen/vastgehouden en toen ik weer normaal wilde eten kwam ik natuurlijk aan. Ik ging steeds wat gezonder en meer eten en ontwikkelde een eetpatroon waarbij ik gezond en lekker at. Een eetpatroon dat vol te houden is.

Mijn gewicht ging ongeveer zo:

Begin: 53 kilo

Tijdens het meer eten en aankomen: 62 kilo, omdat je lichaam in de spaarstand gaat. Je lichaam is blij dat het eindelijk weer voedingstoffen en vetten binnenkrijgt en houdt ze gelijk weer vast zodat je lichaam dat als reserve heeft.

En nu weeg ik weer 58 kilo omdat mijn lichaam gewend is aan regelmatig en gezond eten.

Mijn ervaring is dat lijnen niet vol te houden is. Een gezond, lekker en regelmatig eetpatroon wel. Mijn ervaring is dat je écht even door dat aankomen heen moet om vervolgens een nieuwe start te maken.

Hoe veel weeg je? Moet je echt afvallen of vind je jezelf enkel te dik?
Ik weeg nu 92, en ik ben maar 1.68, dus ik moet wel degelijk flink afvallen haha!
Je moet inderdaad afvallen, maar niet zelf. Ga naar een dietiste en kijk of er goede jeugdprogramma's zijn bij jou in de buurt waar je aan mee kunt doen. Neem je moeder mee naar de dietiste en ga samen aan de slag op een goede manier.

Veel succes!
Het is zoals het is
Hulp zoeken dan! Praat met je ouders en zeg dat je graag wil afvallen. Een diëtiste lijkt me een goeie. Ga niet verder zelf prutsen door heel weinig te weten, speel niet met je lichaam!
Je ouders moeten het ook wel stimuleren, door gezond te koken en zo weinig mogelijk rommel in huis te halen.
Ga samen met je moeder naar een dietiste, dat vind ik wel een goede. En dan 's avonds samen koken en ontdekken wat voor gezonds en lekkers er zoal is. Ik zou het niet verder op eigen houtje doen.

Je zegt dat je na het eten van meer groentes meer weegt. Ben je in die tussentijd naar de wc geweest, bijvoorbeeld? Want anders zit dat eten natuurlijk gewoon nog in je lijf, maar niet in je vetlaag! Het verteren van de groentes kost je lichaam ook energie, dus uiteindelijk val je er meer van af.

Als je jezelf slechts 1x per week op hetzelfde tijdstip weegt, zul je ook met meer groentes zien dat je gestaag afvalt.

Op eetmeter.voedingscentrum.nl kun je je leeftijd aangeven en ook zien wat je zoal zou moeten eten, maar ik zou zéker langs een deskundige gaan. Misschien hebben die nog tips en wijsheden, waar jij en je moeder helemaal niet van weten!
Later is nu
Ga zeker naar een diëtiste! Als je zo doorgaat zoals nu dan verpruts je je stofwisseling en dan kom je er 100% zeker zwaarder uit dan je begon. Eenmaal verprutst is dat niet meer goed te krijgen. Dus kijk enorm uit!

Je bent nu bovendien waarschijnlijk spieren aan het verbranden in plaats van vet. Dat klinkt niet gezond en werkt dus ook averechts, want spieren zijn goede verbranders!

Je moet geen wondermiddel hebben want die bestaan niet of zijn hartstikke gevaarlijk. Je moet toe naar een normaal eetpatroon dat je je leven lang vol kunt houden. Met goede gezonde maaltijd en af en toe iets lekkers.
Belangrijk is te ontdekken waardoor je op zo'n jonge leeftijd al zo zwaar bent geworden. Weet je daar het antwoord op?

Drink je bv. veel frisdrank, eet je veel chips en snoep.

Sport je wel?

Ga, zoals anderen ook al aanraden, samen met je moeder naar een diëtiste toe. Deze kan jullie nog veel meer informatie geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven