Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
@intermoos

Fijn dat je vriend erachter staat en jou gevoel ken ik wel dat je er echt in zit.

Diëtiste snapte ik ook niet maar heb je uitgelegd. Heb je deze maand voorlichting?

Zet je thuis even in lijstje
Nog 5 nachtjes en dan mag ik naar de voorlichting!

Holadio, gaan ze daar al wegen? Dan moet er toch nog gewicht bij namelijk, als ik Moos zo hoor. Want als 39.1 al te weinig is..... Ik ben me al vanaf zaterdag misselijk aan het eten, maar nog geen grammetje erbij. Maar ook ik ben 5 jaar geleden veel zwaarder geweest. Oeh, ik hoop toch zo dat ze dat meetellen!

Na het fijne telefoongesprek had ik hoop, maar als ik dit weer voorbij zie komen duikt hij weer in mijn schoenen.

Ik heb me in ieder geval bedacht dat ik heel zout ga eten zondag. Dan hou ik zo 2 kilo vocht vast
Hoi allemaal,

Fijn moos dat je door bent naar de voorlichting!

Zelf ben ik gisteren weer naar BoZ geweest voor voorlichting na de operatie. Vanaf morgen mag ik over richting normaal voedsel.. eerst een paar dagen yoghurt/vla, en zo steeds verder.

Origineel, er word niet gewogen tijdens de info bijeenkomst. Dit gebeurt pas bij de Screening. Een voordeel voor jou, de screening is hier in 1 ochtend en je weet dan meteen t antwoord al. Dus niet 3/4 keer op en neer ;).

Ik ga weer bankhangen, t komt mn strot uit! haha maar lichaam wil rust. Pff!
Dank je wel holadio, dat geeft weer rust. Die screening op 1 dag wist ik. Mag iedereen die naar de voorlichting komt door naar de screening? Wat goed! Dan word je pas serieus genomen

Hoe lang duurt de voorlichting? Ik moet ca 1430 weer thuis zijn. Het begint om 930. Dat moet kunnen, toch?

Nogmaals: wat goed dat je zo goed voor jezelf zorgt! Een pluim voor holadio!
Uhm volgens mij iets van 2 uurtjes? Ik weet het niet meer precies, maar dat moet goedkomen!

Voor zover ik weet mag iedereen door naar de screening als je met je ziekenfonds aangesloten zit bij BoZ.

Thnx :D Lief dat je dat zegt!

Morgen ben ik jarig... hopelijk kan ik dan wel iets leuks doen met vriendlief, al gaan we maar naar de bios. Ff eruit En zaterdag vier ik mn verjaardag. Gelukkig weet iedereen van de operatie dus mensen mogen als t mij niet lukt, zichzelf bedienen hihi.

Veel mensen vragen aan mij, met wat voor een operatie kun je jouw operatie vergelijken. Want natuurlijk heeft niemand een idee. En ze willen me begrijpen zeg maar. Dus ik heb t gisteren nagevraagd in de kliniek.. en t antwoord was: met een hartoperatie.

Ook hebben ze duidelijk gezegd dat ik minimaal 6 weken niet zwaarder dan 5 kilo mag tillen (al een paar keer gedaan, ene hond weegt 3,5 en de andere 8 ;) maar dat voel ik wel hoor) en dat je echt echt echt goed moet herstellen. Ze zijn in BoZ best wel recht voor zn raap en dat vind ik super fijn. En pas na 6 weken kun je aan sporten denken, en dan bedoelen ze eerst rustig opbouwen. Wandelen en fietsen is geen probleem, zover je lichaam aangeeft dat t kan.

En ik wil het beste voor mn lichaam, dus ja.. dan zorg je vanzelf goed voor jezelf.

Als ik t nou zo lees denk ik.. heeft ze niks beters te doen dan vanallerlei onzin uitkramen hihi.... :D
Als ik dat zo hoor ben ik jaloers, screening op 1 dag, dat principe kent men in Heerlen niet. Jammer het heeft me nu al 3 dagen gekost en ik ben nog niet klaar met het traject. Het gaat me zeker nog 3 of 4 dagen kosten. Maar ik heb het ervoor over en ik ga gewoon vrolijk verder.

Moos.....fijn dat de intake soepel verliep, nu op naar de volgende fase's/fasen(hoe schrijf je dat?)

Holadio....ik kan je de hand geven, die verplicht rust is echt niet leuk. Maar het is voor een goed doel moet je maar denken. Ik ben benieuwd hoe het vastere voedsel je gaat bevallen.
Hallo dames!

Ben er weer. Was druk met van alles de laatste weken.

@moos; gefeliciteerd meid! Dat climax gevoel dat komt er wel. Ik snap heel goed dat je het nu allemaal nog niet beseft...

@origineel; die duimen staan hier ook weer klaar. Heeft je huisarts je ooit gewogen op het zwaarst? Want ik denk dat dat bij moos het geval is geweest.

@brenda; balen zeg van dat engels!! Ik ben enorm mosterd natuurlijk maar wel goed van je breuken.

@holadio: rust rust rust. Ik werd er ook gek van maar uiteindelijk is dat het beste

Gisteren ben ik opgenomen op de EH vanwege mogelijk vochttekort. Sinds maandagochtend kon ik niks meer binnenhouden, zelfs drinken. Maar goed het gaat nu iets beter
Oeh, Kickstart, heftig. Hopelijk gaat het nu weer beter met je.

Ik ben nooit gewogen door een arts, dus dat zal hem dan niet worden. Maar ja, ik heb nog een paar weekjes om te eten......

Holadio, je eerste test: je verjaardag. Hoe ga je die doorstaan zonder over je grenzen heen te gaan. Maar als ik je zo hoor gaat dat lukken
Holadio

Goed naar je lichaam luisteren is belangrijk. Nu weer opbouwen en laat gasten maar voor zichzelf zorgen

Wow vergelijken met hartoperatie? Klinkt ernstig en schrik ervan. Het is al heftig met mijn bandje eruit ppff

Orgineel

Gaat hard maar komt goed! Fijn dat ze zo direct zijn. Vind ik hier ook fijn bij MCL

Kickstart

Heftig, heb je er lang gelegen?

Maaike

Nachtdiensten door gekomen?

Had mijn vriendin gemaild met MCL waarom mensen eerder zijn en antwoord terug met duidelijkheid.
Jeetje, wel een zwaar vergelijk hoor!

MCL zet deze operatie gelijk aan een blindedarm operatie.

Haalt de 'angst' er miss een beetje af. Ik vind het ook allemaal best heel erg meevallen.

Wel verschrikkelijke pijn gehad met aanvallen, bleek niet van darmen maar maagje te zijn.

Vrijdag controle, ben er niet bang voor.

Kickstart, beterschap meid!

Brenda, geen stress...operatie is heel goed te doen! Je hebt me gezien op dag 2 komt goed!

Majesteit, lekker op vakantie

Moos, enjoy de bijeenkomst. Tip: neem je man/vriend mee. Hij moet ook exact weten wat er gebeuren gaat

Origineel, je weet hoe ik over bijeten denk maar ik denk dat ik het wel snap. Wens je succes bij je 1e afspraak.

Maaike, bijgekomen van nachtdiensten?

Duvelke, opgeknapt?

Holadio, je zult wel trek hebben in eten ondertussen alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

Eh...er waren nog een aantal dames..toch? Nou ja, hoop dat 't goed met jullie gaat.

Ik heb vandaag de achtertuin helemaal onkruid vrij gemaakt, tussen alle tegels gekrabt en alles netjes staan vegen.

Denk dat ik zo even met een boek in het zonnetje ga zitten; ben lekker gekleurd vandaag en trakteer mezelf zo maar eens op een stukje lezen.

Kids vakantie die rommelen lekker aan. Heerlijk, eindelijk het kwik boven de 22 gehad vandaag.

Ben 14 kilo afgevallen en wil meer..vanmorgen samen met de kinderen meegedaan aan Nederland in Beweging, was grappig.

Weekend heel veel gefietst, maandag wel 2uur. Was genieten. Kleintje achterop, grote was met paps de gehandicapten truck run rijden.

Nou, tot de volgende keer maar weer.

Ladies, relax en ontspan. Alleen dan komt er iets van :-)
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Leo, klinkt goed! Helaas hier hele dag regen.

Ik haat het bijeten, maar ik wil zo supergraag hulp! echt, eten omdat je wil aankomen is heel naar..... Dus spui gerust je tegengas, ik snap het

Brenda, weet je nu ook al wanneer je mag? Duidelijkheid is wel fijn.
Hallo leo jij gaat hard :-)

kickstart beterschap,

holadio een fijne verjaardag morgen.

Ik heb weer een vraagje

Hebben jullie allemaal een gastroscopie gehad?

groetjes

dita
@dita1979

Heb een gastroscopie gehad in traject naar maagband.

Wat wil je weten?

@Leonore,

Wat ga je lekker

Heb je inderdaad gezien op de 2e dag en natuurlijk is iedereen anders maar we laten het op ons afkomen. Succes met controle vrijdag!!

@Origineel

Ze kreeg antwoord terug: patienten met een re-do worden niet dor alle artsen geopereerd en de wachttijd is 3 tot 4 maanden. Ze verwachtte dat mijn vriendin eind mei/begin aan de beurt zou zijn. Heb nog geen datum en zit nog steeds op wachtbankje.
Brenda... K*t dat wachten!!! Bahbahbah ;-( krijg je dan toch totte zelf?

Dita, jou was is vergeten..sorry! Hihi. Ik heb geen gastroscopie gehad.

Origineel, ja ik snap 't wel hoor...blijft dubbel.

Vrijdag die controle, heb er eigenlijk geen idee bij. Mijn zus gaat mee, autorijden doet nog zeer. En om dan 2x ruim een uur te moeten rijden is niet handig.

Iemand nog tips hoe stoelgang op gang komt? Die ranzige zakjes die ik kreeg helpen amper... Roosvice laxo werkt niet, koffie werkt niet.

Afijn, have a nice evening!
Leo.. voor de operatie zou ik zeggen: een eetlepel olijfolie. Maar nu heb ik geen idee.

Dita, Leo.. Thnx! :-)

Ik ga weer chillebillen... net boodschappen wezen doen met vriendlief.. dus tijd voor te relaxen! Fijne avond
hahaha niet erg hoor mij vergeten leonorep ik schrijf niet zo veel :-)

Zo'n gastroscopie lijkt mij vreselijk naar ik las inderdaad dat niet iedereen er 1 krijgt is volgens mij per ziekenhuis verschillend.

Owja en een katheter is dat niet vreemd of ben je zo ver van de wereld dat je daar niet eens last van hebt
Dita..

Hier in BoZ doen ze niet aan al die dingen. Alleen een infuus en that's it. Dus ik kan je niet helpen. Maar Brenda zo te lezen wel.. Dus komt goed :-)
Weetje holadio ik heb nog tijd zat om ernaar toe te leven hihi

eerst maar eens een goedkeuring.

ik duik mijn bedje in weltrusten allemaal.
Dita, ik moest na de OK verschrikkelijk nodig plassen. Kreeg po op bed maar dat kan ik echt niet, wilde een stoel of naar de wc.

Mocht nog niet van mijn bed af en heb toen, bij volle bewustzijn, een catheter gekregen. Genant..misschien maar na ongeveer 150 gyneacoloog bezoeken interesseeren dergelijke dingen mijn niet meer.

Van het inbrengen voel je werkelijk NIETS, van het leeglopen van je blaas ook niet!

Was wel opgelucht toen er meer dan een halve ltr uit m'n blaas gehaald was

Valt mee dus!
Leonore

Fijn dat je zus meegaat!

Heb je al eens stimulance geprobeerd van Nutricia voor stoelgang.

Geen idee of het Totté zelf doet, afwachten.

Holadio

Van harte alvast!

Dita

Rotonderzoek scopie. 5 langste minuten ooit

Catheter is niet erg, juist fijn dat je daar niet om hoeft te denken: plassen

Ben blij, gewonnen van FC Twente 3-4

We eindigen sowieso 5e maar gaan voor meer! Zondag tegen nr2 Feyenoord. Mogen niet gelijk spelen en afhankelijk van PSV
Hey dames,

Ik leef nog steeds! Het is vandaag precies een jaar geleden dat ik ben geopereerd. Toch een raar gevoel. Gelukkig nu 44 kilo eraf!

Welkom aan de nieuwe dames, ik kom af en toe even binnen waaien. En probeer mee te lezen maar sorry als ik niet alles helder voor ogen heb.

Begreep dat Majesteit koninklijk op vakantie is, heerlijk.

@ Brenda wel balen hoe dat traject nu verloopt. Zou toch beter moeten kunnen, denk ik dan met mijn simpele idee.

Iemand vroeg over gastroscopie? In mijn ziekenhuis is dat verplicht voor je operatie. Ik heb het laten doen met een roesje, niets van gemerkt. Ben wel paar uur dronken geweest hahaha

Had laatst open dag in ziekenhuis, was echt leuk, zijn 200 mensen geweest. Ik mocht als "ervaringsdeskundige" beschikbaar zijn. Dus bezoekers konden allerhande vragen stellen. Was echt leuk maar ook heel vermoeiend.

Ik ga nu even lekker tukken en hoop weer iets sneller te laten horen!
Binic

Alweer 1 jaar terug?? Wauw wat een resultaat!

Leuk dat je als ervaringsdeskundige mocht wezen.

Op zich ben ik wel blij met het traject hoe het loopt. Het is nu eenmaal een pittige operatie. 2 in 1. Dat kan niet iedereen doen en dus is het wachten.

Mijn vriendin krijgt een mini-GBP en ik GBP en we zitten 11 dagen na elkaar. We zullen zien.

Ppppff gelukkig maar 8-12:30 werken.

Oja zou ik Engels in najaar doen gooien ze het weer om en is het in juni allemaal (ook examens) en tja dan zit ik toch met operatie maar op mijn mail tot nu geen antwoord *zucht*
Brenda, blijft klunzen met die opleiding van jou zeg! Lekker dat ze je nu weer in de onzekerheid laten zitten. Zeker omdat je inderdaad je operatie ook nog moet doen. Kun je niet bellen?

Jammer dat Majesteit er niet is om je voetbalvreugde te delen

Binic, wat een geweldig resultaat in een jaar! Lekker hoor. En het geeft wel een kick om ervaringsdeskundige te zijn

katheter is geen probleem. Nadeel vond ik dat ik een dag langer in het ziekenhuis moest blijven na mijn bevalling omdat ik er 1 had gehad. Want het kan zijn dat je plasbuis irriteert en je dan niet zelf kunt plassen. Dat willen ze dan checken.

Gastroscopie lijkt me ook geen pretje, brrr.

Holadio: GEFELICITEERD!!
Holadio

GEFELICITEERD!!!
Origineel

Zou kunnen bellen maar heb het zo vaak aangegeven dat ik het even zat ben.

Jammer dat Majesteit er niet is (knipoog)

Dat is belangrijk dan het zelf plassen anders niet naar huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven