Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Succes!
Een vriendin van mij is 16 feb 2012 bij chirurg/anesthesist geweest en heeft datum. 30mei
Nou Brenda, dat wordt dan tijd voor jou!

Ik ben vanmorgen op de voorlichting geweest. Wat soepel gaat het daar allemaal zeg! Ze geven in de voorlichting al aan dat ze je gewoon wat kleiner maken als je net niet aan de maatstaven voldoet. Ook laten ze merken dat ze je serieus nemen.

Morgen mag ik naar de screening, dus morgen om 12.30 weet ik of ik een nieuw leven mag krijgen. SPANNEND!! En het zou zomaar kunnen zijn dat dan eind deze maand de operatie is, want ze hadden extra OK tijd gekregen. Hoezo sneltreinvaart? Oeh, ik hoop het zo, dat ik morgen groen licht krijg. Als ik inderdaad 3 cm krimp heb ik een BMI van 40. Dus de kansen liggen op het moment helemaal open Zou ik morgen een feestje mogen geven?
@duvelke irritant he die mensen die alles doorlullen, ik ken er ook een paar, maar goed probeer me er niets van aan te trekken.

Er zijn ook een aantal mensen die het veroordelen dat ik in dit traject ben gestapt, maar ik heb het gevoel dat het goed is en dat ik nu aan mezelf moet denken en niet aan mensen die het "beter"weten zeg maar.

Gelukkig staan de mensen die ik het belangrijkst vind achter mijn beslissing en daar gaat het om.

Mijn lieve vriendin/stiefmoeder gaat de 24ste weer met me mee, dat vind ik zo tof van haar, moet eens kijken voor een leuk geschenkje ofzo om haar te geven.

Ik vind het weer zo spannend, ik heb de papieren al ingevuld dus kan ze zo inleveren na afloop haha. Oja ff een vraagje er staat in de brief dat je een potje voor je urine bij het lab kan halen, betekend dat, dat ik daar in een potje moet plassen of thuis al en dat ik het meeneem haha, beetje stomme vraag, maar begreep het niet helemaal haha, want dan moet ik even een potje bij de apotheek hier halen, want ga niet daar alleen voor het het mcl toe.

Ik heb het er van de week met mijn vriend over gehad, dat het nu allemaal wel snel gaat, maar dat ik gewoon echt bang ben dat het allemaal zometeen aan mijn neus voorbij gaat op de 1 of andere manier, dat ik niet door de screening heen kom, ik weet niet hoe het kan, maar dat gebeurt bij mij altijd zeg maar, zodra er iets "leuks" in het vooruitzicht is dan gebeurt dat op het laatste moment nooit.

Waar kun je bij de screening op afgekeurd worden?

Mijn vader word vandaag gedotterd, dus tis een spannende dag voor mij vandaag, heb nog niks gehoord pfffffff
Origineel

Wauw super!! Morgen al lekker snel! Ben je nog eerder dan mij. Het is je gegund! Ga duimen!

Vriendin zat 11 dagen voor mij. Want zou wel per 27 feb op lijst komen ondanks dat ik 26 maart bij chirurg/anesthesist ben geweest
@orgineel, wow wat een treinvaart zeg waar je nu in zit. Wat goed. Het gaat bij jullie in ieder geval heel anders dan in het mcl heb ik al door, waar zit jij? dan kom ik ook ff die kant op haha.
Moos, spannende dag dus!! En fijn dat je stiefmoeder weer mee gaat, scheelt veel he.. Iemand die erbij is om je te steunen.

Brenda.. Ook jouw geduld word binnenkort beloond!

Origineel.. Wat fijn voor je! En morgen ga ik je zien hehe

Ze hebben nu 3 chirurgen waarvan er nu denk ik 2 opereren, dus dan gaat het zeker in een sneltreinvaart. Ik had ook meteen een goed gevoel daar in BoZ. Ik ga morgen kei hard duimen hihi
Intermoos,

Je kan afgewezen worden op te weinig afvalpogingen, onstabiel zijn en misschien nog wel meer. Potje voor urine? Nieuw voor mij! Wel ontlastingsmonster.

Holadio

Morgen natraject? Hoe gaat crackers eten?

Mijn tijd komt ook wel
Hoi hoi,

Hier ben ik weer even, veel van jullie zitten in het traject lees ik! Spannend! Gaan jullie voor de GB of voor een bandje? Mochten jullie voor een bandje gaan lees dan niet mijn verhaal...

Brenda, tot hoever was je op de hoogte? Volgens mij tot nadat mn poortje was verwijderd volgens mij toch? Nou ja ik maak er wel een beknopte lange versie van;)

In den beginne.. Bandje geplaatste op 23 juni, litteken bij poortje open gebarsten door zodanig veel pusvorming dat het eruit liep op 28 juni, vervolgens 9 dagen in het ziekenhuis gelegen waarvan 7 aan een antiobiotica infuus. Vervolgens naar naar huis, het poortje kreeg het voordeel van de twijfel en mocht blijven zitten. Langzaam aan is alles geheeld en ging het vrij redelijk. Vorige jaar augustus op vakantie in Italie ben ik plat op mn buik gevallen en is de wond weer opengesprongen en begon hij weer te lopen (was net aan dicht) Bij terugkomst weer naar het ziekenhuis, bloedprikken en ja weer een ontsteking. Toen een afspraak om het poortje te verwijderen. Poortje eruit en toen moest eerst alles rustig gaan worden voordat er weer een nieuwe in mocht. Vervolgens is het slangetje gaan wandelen in mn buik, zoveel pijn dat we op de eerste hulp belanden omdat ik flauw viel. Ze konden toch niets vinden dus hup weer naar huis. 2 dagen later controle, nog niets te vinden. Een dag later moet ik weer voor het eerst aan het werk, en komt spontaan het slangetje door de nog open wond van waar het poortje is verwijdert. Weer naar het ziekenhuis, direct opgenomen, volgende dag geopereerd, slangetje vast gezet aan een nieuw poortje. Dit is vervolgens netjes genezen. Tot anderhalve maand terug, kreeg heel veel pijn, na uren op de EHBO in het plaatselijke ziekenhuis toch naar het ziekenhuis waar het bandje is geplaatst. Er was al geconstateerd dat er ontstekingswaarden in mn bloed zaten maar ze snapte er niets van, ook niet van de ontzettende pijn die bij het poortje zat. In het behandelende ziekenhuis werd direct besloten dat het poortje er weer uit zou gaan. Er bleek weer een flinke ontsteking te zitten. Nu dus weer zonder poortje en over anderhalve maand ook zonder baan. Omdat ik teveel ziek ben geweest hier door is mn contract ook niet verlengd. Morgen naar het ziekenhuis en dan hoor ik meer over hoe nu verder. Ik zie het af en toe allemaal niet meer helemaal zitten, alles gaat verkeerd op het moment.. Het zal vast allemaal goed komen, maar soms zit ik er gewoon door heen.

Lieve meiden, dit is een verhaal met een heleboel stomme pech, laat je hierdoor dus niet af schrikken.. Het heeft me ook 30 kilo minder opgeleverd dus het doet wel zn werk.. Alleen werkt de rest even niet mee.

Zo dat was het even voor nu, tot later
oeps bollie, wat een naar verhaal, maar hoe je het ook went of keert, dit met toch tijdelijk zijn.......

ik ben dus weer terug in het land, jaja, en heb vreselijk genten vorige week...kids op excursie, moeders naar de massage. dus werd al gauw vriendjes daar, en omdat ik de laatste keer nogal pijn had, kreeg ik een extra lieve behandeling,prima massage, turks stoombad, bodypeeling en heel lekker in de jacuzzi, met de stralen op de pijnplekken gericht...heb er wel 45min ingezeten, en toen nog eventjes in de sauna om weer lekker op te warmen....

buiten was er genoeg zon, geen luxe, maar goed genoeg hotel, lieve zorgzame kinderen bij me, en veel gelachen. In de stad zelf vond ik het chaos, toeterende auto's (benzine 45 eurocent per liter) veel niet afgebouwde bouwwerken, opdringerige verkopers (die alleen wat verdienen als ze verkopen).

veel schik gehad met een waterpijp, en zelfs eentje meegenomen. nu weer terug in het gewone leven, vandaag druk geweest, boodschappen gedaan en samen met zoon indische rijsttafel vooruit gewerkt, morgen is lief jarig.

begrijp ik dat er voor sommigen spannende dagen aanbreken, wel/niet door de screening, hoe snel op de ok lijst.

ik hoop gauw wat bij te kunnen lezen......

hebben jullie me naar jullie zien zwaaien tijden de stadbezoeken in gelderland???

laterssssss
Hallo Kinders...

Hier was ik weer, nadat Brenda me op het matje riep (grapje)

Had een drukke week vorige week, met als bekroning afgelopen weekend mijn zus van de dode zwaagman met camper op de oprit. En een indoor bbq zaterdag, omdat het hier dus écht te koud was voor buitenzitten. Was gezellig en lekker!

Ik heb braaf teruggelezen en ben dus weer tamelijk goed op de hoogte van alles.

Wil ik graag even inhaken op de zwaarte van de operatie: ik dacht zelf ervoor dat het niet erger kon zijn dan het verwijderen van mijn baarmoeder. En dat vond ik een eitje! Helaas is mijn ervaring met de gbp toch even iets anders. En met mij velen trouwens, het valt vaker tegen dan mee. Niet om het mensen tegen te maken, maar houd er rekening mee, dat het dus echt geen kattenpis is! Niet meteen erna, maar ook niet na 2 of 3 weken al. Ook al lijkt alles aan de buitenkant helemaal koek en ei, de binnenkant is dan nog niet helemaal genezen!

Ook in mijn ziekenhuis was de opdracht: zeker 6 weken niet sporten. Wel langzaam opbouwen met wandelen en fietsen. Na 6 weken mocht ik langzaamaan beginnen met wel 'echt' sporten.

Ik was erg enthousiast na 3 weken weer begonnen met halve dagen werken. Helaas ging dat dus echt niet. Op controle bij de arbo kreeg ik zelfs van de arbo arts op mijn lazer: veel te zware operatie om na 3 weken weer aan de slag te gaan...

In het ziekenhuis mocht ik al snel gewoon op de po-stoel, in de avond zelf ook naar de wc en wassen enzo. Ik heb bij deze operatie mijn catheter niet bewust meegemaakt, zeg maar.

Verders gaat het grootste deel van de medeforummers keihard richting OK! Ik kan me herinneren dat het een gruwelijk spannende tijd was. Ben je door de 'ballotage' is het wachten op de OK datum weer enorm spannend. Maar zodra die datum binnen is, komt er rust over je heen. Dan is het op de meeste plekken nog even vreselijk naar aan de sjeeks, maar dat zijn dan toch echt de laatste stuiptrekkingen van het lijngericht denken en leven.

Ik was vandaag lekker naar mijn werk, alwaar ik hartstikke naar geworden ben... Rondje buiten gaan lopen, maar ook daar knapte ik niet van op. Collegaatje heeft me naar huis gestuurd en vervanging geregeld. Nu lig ik in mijn bedje met lapje en begin me weer beter te voelen. Denk dat mijn lunch niet helemaal lekker is gevallen. Straks nog even een lekker rijstwafeltje met smeerkaas, kijken hoe dat valt. En dan morgen vrij, dus woensdag kan ik lekker weer aan de arbeid!

Fijne avond nog allemaal!
Welkom thuis Majesteit!

O ja en Bollie: stoot jouw lichaam het rottige poortje misschien af? Want dit is toch niet meer normaal te noemen? Arm kind, je zou van minder wanhopig worden.... Sterkte!
Majesteit, dat klinkt geweldig

Bollie, ik heb vandaag een wervend praatje gehoord over de mb, maar gelukkig weet ik àl dat ik daar zeker geen doelgroep voor ben. Brr, jouw verhaal is geen pretje, zacht gezegd. Brute pech is dat. Ik hoop dat je nu snel opknapt. En dat van je baan is wel heel zuur :(

O jongens, net nog even met manlief gepraat over morgen. Echt, wat zouden we gelukkig zijn als me de kans op een beter leven gegeven gaat worden! Zou het lot eindelijk mijn kant op komen?
Beterschap Maaike.
origineel spannend hoor veel toi toi toi voor morgen

intermoos super fijn dat er iemand met je mee gaat , leven dus goed mee

brendah ook voor jou duurt het vast niet lang meer

tjee bollie wat een verhaal zeg

majesteit geen spierpijn van al dat zwaaien ? :-)

maaike hoeveel ben je nu kwijt?
Bollie

Jeminee wat heb jij een pech gehad!! Had het meegekregen tot het slangetje dat je lichaam uit wilde. Hoewel je wel 30 kilo bent afgevallen had je het natuur;ijk (en wij ook) anders gezien.

Je baan ook nog kwijt Morgen voor gesprek naar ziekenhuis.

Heel veel sterkte en gooi het er hier maar uit!!

Majesteit

Dat klinkt super je vakantie, lekker bijgetankt lees ik.

Nu weer in drukte van alledaags. Doe maar rustig aan, wij blijven wel.

Maaike

Fijn zulke collega's die ook aan medemens denken. Gelukkig gaat het beter met je nu. Morgen lekker vrij

Me too!!!

Smakelijk eten met je rijstwafel

Gezellig weekeinde gehad, had het meegekregen op FB

Vond het hoog tijd worden dat je weer kwam vandaar het matje

Dames na mijn MB ben ik na 13 dagen weer aan het werk gegaan. Zit achter bureau en dacht valt wel mee. Welliswaar halve dagen maar wat viel dat tegen! Doen we dit keer ook niet weer.

Het zit toch van binnen en net als onze moeder Maaike zegt het is geen kattepis.
Dita1979

Nog 2 nachtjes en dan intake

Origineel

Ik ga zo hard duimen, zodat ik straks meteen mijn duimen kan laten herstellen

Het is je zo gegund!!
Dita, intermoos en ons Origineel: heel veel succes meiden

Bollie: wat een verhaal! en dan ook nog eens je tijdelijke baan verliezen. Het is niet niks. Oke, 30 kg heb je dan wel in de pocket. Mss een ongevoelige vraag, maar heb je nu spijt van je MB beslisissing? Of was een GBP of Sleeve niet haalbaar?

Maaike: kijk dat is nou eens leuk van je collega. Dus niet iedereen daar is zo lijp als die ene. Veel beterschap en ik hoop dat je je morgen beter voelt.

Majesteit: Het is je gegund dat je een relaxte vakantie hebt gehad. Hoe ging het met je man thuis?

Meiden, ik dacht dat het dus wat beter ging na mijn EH avontuur van vorige week. Maar ben zo ontzettend moe en ik zie hartstikke bleek. Aan alle nieuwkomers in de wachtruimte of de GBP newbies: ik denk dat veel van mijn problemen die ik nu ervaar te maken hebben omdat ik echt de eerste 4 weken na de operatie niet de rust heb genomen waar mijn lijf de behoefte aan had. Daar krijg ik nu terecht de rekening van. Dus lekker relaxen meiden. Je gaat sowieso toch wel knallen (met kilo's- mentaal ect). Iemand vergeleek deze operatie met een blindedarm: nou dat lijkt me niet, want de operatie is an sich ook veel zwaarder. Maar het is ook geen open hart operatie.

Ik ga nu lekker mijn bedje opzoeken!

Weltrusten dames
smorreges leedies, en vooral origineel; voor jou veel succes vandaag !!! maaike, jij beterschap; niemand denkt erbij na dat we ook nu levenslang hebben, zij het dan qua eetkeuze, en de onverwachte dumpings. hadden we in het hotel all inclusive, een geweldig iets, maar vooral uit die frisdrankautomaten; alles met prik dus. kon ik nog kiezen uit thee en water. Was blij dat ik verschillende theesmaakjes bij me had, en de oploskoffiezakjes. Dus een tip voor degene die ook nog op vakantie gaan, neem een klein waterkokertje mee en je eigen thee. koffie en ms soepje. smaakt heerlijk. Had ik ook wat ontbijtkoek bij me. is ook opgegaan.

Manlief heeft zich thuis gered, al heb ik zo het donkerbruine vermoeden dat hij niet echt heeft gekookt. heeft bv deelnemers op zijn werk opdracht gegeven te koken,(in het kader van zelfredzaamheid !!!) en heeft daar meegegeten. hoezo slim? vind ik reuze humor.

Bollie, hoeveel pech kun je hebben? nu wijzen ze bij de ntake wel constant op de kans op complicaties, maar daar hebben we het hier niet zo vaak over. En als ik iets hoor over de complicaties hier gaat het meestal over iets anders wat tijdens de OK wordt ontdekt, heb 1 keer gehoord dat het door de chirurg kwam. maar die kans is zooo klein, alleen dan net voor bollie niet. Hoop ik dat het je vanaf nu alleen maar goed gaat.

Brenda, jij dus nu helemaal in spanning wat wachtlijst betreft, en zo nog een paar die wachten op DE dag. het blijft hier dus wel leven in de brouwerij houden, al kan ik niet meer alles goed bijhouden. mag ik het op de leeftijd gooien?

gooi ik nu al mijn aandacht op lief, vandaag weer een jaar erbij moeten tellen, en was er dus al vroeg wakker van, de ziel.

fijne dag allemaal
@bollie, net even rustig je verhaal gelezen, maar wat een drama zeg. ik moet zeggen dat ik oorspronkelijk een bandje wou, maar omdat er meer van dit soort verhalen zijn ben nu toch echt meer geneigd om voor de gbp te gaan.

En dan ook nog je baan verliezen, vreselijk, zeker in deze tijd.

Nou hoop dat alles nu goed gaat komen.
@origineel succes vandaag
Origineel.. Ik heb je denk ik net niet meer gezien? Ging namelijk om kwart voor 10 naar huis.. Heel veel succes vandaag!!!

Net naar de chirurg geweest, alles gaat super goed alleen veel last van slijm en daardoor moet ik regelmatig kokhalzen ed, hij heeft me beloofd dat dit overgaat binnen enkele weken

Reageer later op de rest in!
Goedemorgen allemaal!

Holadio, wat vervelend dat je zoveel last hebt van slijm, ik hoop dat het snel over is zoals de chirurg beloofd!!

Intermoos, hoever zit jij in je traject? Het komt hier vast ook wel goed en nogmaals het is een verhaal.. En er zijn er vele waarbij het wel is goed gegaan.

Majesteit, ben je lekker op vakantie geweest? Lastig is dat als ze alleen maar koolzuurhoudende frisdranken hebben. En koffie en thee ben je op den duur ook wel zat. Tja pure pech hier, zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven en het nog netjes over te laten komen haha.

Kickstart, nee ik heb ondanks alle ellende en operaties geen spijt, ik weet dat ik die 30 kilo er zelf niet had afgekregen. En nog wil ik mn bandje niet kwijt. Ik zelf wil ook geen GB, vind dat te ingrijpend.. Arts heeft bij laatste opname gezegd, als het volgende kastje weer onsteeks moet je maar aan de GB.. Ten eerste kom ik daar nu al niet meer voor in aanmerking aangezien mijn BMI te laag is en ten tweede wil ik dat gewoon niet, ben dus heeeeeel benieuwd wat hij gaat vertellen vanmiddag.

Brendah, dank je wel, merk toch dat het fijner is om met mensen te praten hierover die weten waar het over gaat dan met mensen die dat niet weten. Die roepen altijd dat het wel mee valt... O en ik ben het zeker met je eens wat betreft het niet te snel aan het werk gaan...

Dita, tja wat een verhaal he, het rare is dat ik er zelf luchtiger over doe dan andere die het horen. Ik lach altijd alles een beetje weg en roep dat het wel goed komt. Maar stiekum kan ik wel janken. Zit jij nu ook in het traject? En zo ja waarvoor?

Origineel, natuurlijk is die kans op een beter leven er ook voor jou! En je gaat hem natuurlijk met beide handen aangrijpen!! Hij is je gegund!! Succes!!

Maaike, het zou goed kunnen dat mijn lichaam het poortje afstoot. Maar ik hoop zo dat het niet zo is. Wil mn bandje graag houden.. We gaan het meemaken vanmiddag, ik houd jullie op de hoogte!

Ik ga nu een beginnetje maken met mn koffer, donderdag ga ik voor 8 dagen naar Ierland. Heb er super veel zin maar ben toch ook wel weer bang dat er ergens wat mis gaat. Ben nog steeds niet volledig hersteld enz enz.. Maar ik ga wel!!!

Tot later!
Bollie

Heel veel succes vanmiddag! Ben ook benieuwd! Wat is je BMI?

Op andere forum zijn ook mensen waarbij het niet goed ging en waarbij BMI nu tegen de 30 zit maar waar wel bandje uit gaat en een GB erin. Natuurlijk blijft het je eigen keus

Lekker er even tussenuit, als er 1 is die het verdiend dan ben jij het.

Majesteit

Heerlijk nagenieten en het weer was er vast beter dan hier. Goed opgelost met thee, water en soep.

Lachwekkend van je mannetje wat betreft het koken

GEFELICITEERD met je man!!!

Holadio

Het is bijna 3 weken terug nu, en hoop dat het verdwijnt zoals chirurg beloofd. Moet je nog weer terug?

Vandaag lekker dagje vrij Vanmiddag auto's kijken want we moeten een andere hebben en het komt mooi uit in de maand mei met het vakantiegeld

Het weer is bagger

Vanavond feestje met alle vrijwilligers/stewards van SC Heerenveen

Buffet en natuurlijk ook de toespraken.
Ik mag 2 juli naar de ok!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven