Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Dank! Mooie site. Ik ben inderdaad niet veel nieuws tegen gekomen, maar het staat wel super duidelijk onder elkaar.

1 ding viel me op: hier is een gbp een open buik operatie. Maar leonore en DDD waren na 1 dag alweer thuis. Zit ook daar zoveel verschil in: moet je goed uitkijken dat je ziekenhuis wel een kijkoperatie doet? Want een litteken van bikinilijn tot voorbij navel vind ik wel heel groot. Brrrr. Dan heb je wel een correctie nodig.

Ook geven ze aan dat buikwand correctie bijna altijd vergoed wordt. Dat is fijn om te weten, wist ik ook niet. Wel gek dat majesteit het dan niet vergoed krijgt.
Origineel

Ben zo blij voor je dat je daar heen mag

Hoop dat het deuren opent die je graag wil

Intermoos

Dat is al snel 1 mei! Kom je ook uit Friesland?

Fijn dat je verwijsbriefje hebt.

Majesteit

Shop ze en je vind het vast wel. Zou ook niet naar Tsjechie gaan hoor bbbrrr.

Vandaag was lezen, luisteren en schrijven en maandag het onderdeel spreken. Hope so!

Over schrijfsels gesproken heb je je best ook gedaan

Fijn dat je zo goed kan met je fysio en alles kan delen. Super dat je ej rolstoel bijna niet meer gebruikt, daar doe je het voor.

Duvelke

Dat is raar dat een arts je wel of niet mag. Zet ik mijn vraagtekens bij als je het mij vraagt.

Holadio

Dat is een prima menu! Crystal clear heb ik net ook smaken ontdekt en die zijn heerlijk.
Even een filmpje van wat ik meegemaakt heb woensdag tijdens SC Heerenveen-Ajax

http://www.youtube.com/watch?v=U_NuffK4 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=9DP2Y1bRers

Stewards zie je niets doen maar dat kan daar ook niet want zoals je kan zien er zit een glaswand tussen en anderen zijn dan al te hulp geschoten.
@brendah ja ik woon ook in friesland. jij dus ook? Ja ik kon eigenlijk volgende week vrijdag al, maar ik zit dan met oppas en 1 mei is in de mei vakantie en dan is mijn vriend vrij dus dat scheelt allemaal weer gehaast enzo.
@intermoos

Woon ook in Friesland

Sportstad zegt genoeg
Haha ja dat zegt genoeg ik woon bij het drents friese wold in de buurt haha, maar we hebben ons huis te koop staan en willen richting leeuwarden gaan wonen, stiens of st annaparochie. maar goed het huis staat al een jaar te koop en hebben nog niet 1x kijers gehad dus duurt nog wel ff denk ik.
origineel, volgens mij heb je genoeg klachten, astma , valt in de copd hoek, en rugpijn valt onder gewrichtspijnen lijkt me. dus die heb je al binnen; gaat wel goedkomen !! wel jammer ja dat je nu nog 3 weken moet wachten.

vandaag bericht gehad van de chirurg uit beveren; de prijs komt daar op 2500 voor een buikwandcorrectie, dus alweer 1500 minder dan het bedrag wat ik hier kwijt zou zijn. nog even en het is bijna gratis !!!

hebben we weer heerlijk gekookt vandaag, moest ik vetkoek maken...wel lachen. een soort plakdeeg, die we als bolletjes moesten frituren. zat het beslag overal, voordat we het eens in de olie hadden......maar eerst de handen ingevet, dus ik heb nu hele zachte handen van al die olie.....

brenda, heb je al uitslag van je engels?

holadio fijn dat ik je dus kan behoeden voor extreme hitte.

heb ik nu wel een heel gedoe om mijn medicatie mee te nemen; verklaringen van apotheek en huisarts, en net alweer een mailtje van het reisbureau om te weten welke medicatie in mijn handbagage zal zitten. (dat moet dan weer bekend zijn bij de touroperator en de luchtvaartmaatschappij ). nou alles natuurlijk, kzal mijn koffer eens kwijtraken, dat heb ik al eens meegemaakt !! en dan daar zitten zonder pijnmedicatie, dacht ik toch van niet. zal het al in het vliegtuig nodig hebben als ik zo lang moet zitten.....maar zal allemaal wel goedkomen.

en ja, ik heb werkelijk de beste fysio van nederland !!! hij moest dit eens horen haha, begon hij meteen weer te prikken.

Leo, gaat alles nog een beetje daar? begint het al goed door te dringen en te wennen?

Maaike vandaag een beetje lekker kunnen werken met die miep erbij?

probeer ik maar eens of ik nu wel kan slapen...op de een of andere manier wil het niet zo best lukken.

slaap lekker jullie
brenda net even het filmpje van de brand gezien, best wel eng als je erbij bent !!! zie ik nu dat die sufferds in elk geval wel hun eigen vlag in brand lijken te hebben staan, kan ik niet om rouwen. erger is het dat stewards naar het ziekenhuis hebben gemoeten.

draait de was, ik nog niet, maar moeten zo eerst even boodschappen doen. vanmiddag doet een van de meiden van mn 3d clubje mee aan een the voice of...in de stad en is al tot de laatste 6 doorgedrongen en ik wil graag even kijken. heb haar gisteren horen oefenen, kippenvel, en dan ook nog ene lied van adele....zo moeilijk.

hihi lees ik nu pas dat moos en brenda bijna buren zijn. heb ik ook nog familie in leeuwarden trouwens, er vloeit ook fries bloed door mijn aderen, de helft dan.

wens ik iedereen een fijne dag !!!
Goedemorgen ladies

Majesteit

Klopt was eigen spandoek en ook daar rouw ik niet om het was de rest erom heen en als je de filmpjes terugkijkt beleef je het weer. Hebben wel de comoplimenten gehad van de KNVB en van Ajax want die stonden versteld van zo'n snelle aanpak. Wat moet je anders het laten affikken??

Dat is inderdaad heel moeilijk Adele, vind het een goede zangeres!

Intermoos

Moeilijk deze tijd een huis verkopen, toch wel een mooie omgeving waar je nu woont. Het is inderdaad niet ver van hier, denk een km of 25-30.

Heb ik lekker uitgeslapen en heb een was aanstaan, misschien op balkon drogen maar betrekt ook aardig. Manlief is aan het werk tot 17 uur. Heb nog een beetje hoofdpijn.

Uitslag Engels is er nog niet, gisteren afgenomen en maandag nog 3x5 minuten spreken en voor 1 mei moet het bekend zijn. Donderdag nog examen rekenen en dan hoop ik klaar te zijn!
Brendah, net ff filmpje gekeken. Snappen die gasten wel waar ze mee bezig zijn? Een polyester vlag in brand steken, dan heb je dus echt geen verstand. Maar ach, AJAX aanhang moet altijd iets uitspoken anders menen ze dat ze een dag niet geleefd hebben.

Jammer dat je zo lang op de uitslag moet wachten. Waar ben je eigenlijk voor aan het leren? Dat stukje heb ik nl helemaal gemist.
Precies ze moeten altijd laten zien dat ze "aanwezig" zijn. En inderdaad zo'n vlag fikt wel.

Op zich is dit niet lang wachten op uitslag (als ze het gaan redden/doen) want we moesten tussendoor opdrachten doen en dan zeiden ze dat hebben jullie in 3 weken terug. Nou we hebben wel 7 weken moeten wachten in de meeste gevallen. Soepel ging het niet. Gelukkig heeft een teamleider dat zich aangetrokken en die heeft van iedereen alles verzameld en gaat dat doorgeven. Deze opleiding is eigenlijk 1 van 2 jaar en wij moesten het in 1 jaar doen. Werk bij de klantenservice van Fa-med. Bij ons bedrijf zijn meerdere projecten en deze opleiding is een verbreding van het vakgebied. Er zijn nog steeds mensen die denken: ach even de telefoon opnemen, en er komt meer bijkijken.Heb een MBO diploma in zorg (thuisstudie) maar dit vind ik ook erg leuk en kan er in die richting een MBO diploma mee behalen.
Ja, Maffia dat zijn jullie. Helemaal belatafeld!!! Houdt svp rekening met de iets oudere forumleden ja?

Origineel: mooi vooruitzicht! Is dat in BoZ? Heb ik hele goede dingen van gehoord! Probeer zoveel mogelijk door artsen op papier te krijgen, zodat je kwalen aantoonbaar zijn. Dat is erg belangrijk. En natuurlijk hebben dunne mensen ook astma, alleen hebben dikke mensen er waarschijnlijk meer hinder van, omdat ze ook nog eens een zwaar lijf moeten meezeulen? Snurk je 's nachts? Vraag om een slaap onderzoek. Apneu is co-morbiditeit! Zelfs lichte apneu!

Heerlen vind ik persoonlijk geen aanrader! Ik kwam daar ook met een BMI van net boven de 35, nadat M'tricht me verwezen had naar Heerlen (zou alles sneller gaan.....). In Maastricht was volgens de chirurg gewrichtsklachten wel degelijk indicatie voor opereren bij een 'laag' BMI. In Heerlen dan weer niet. Ik ben daar echt op het randje van onbeschoft behandeld door de bariatrisch chirurg. Juist de internist (dr. Bianchi) was samen met longarts van mening dat operatie voor mij noodzakelijk was. Ik heb daar een behoorlijk ellendige tijd gehad mag ik wel zeggen! NP hield zich zowat nooit aan zijn beloftes, afspraken bij de diverse disciplines lagen máánden uit elkaar, ik zat echt vaak uuuren in de wachtkamer. Was echt ongelooflijk! Mijn voortraject daar duurde van augustus tot en met januari. Om bij 5 verschillende mensen op audiëntie te komen. Werd ik uiteindelijk daar dan toch goedgekeurd, was de wachtlijst zowat 2 jaar!!! (voor gbp, maagband is korter begrijp ik van Duvelke). Ik ben toen over gestapt naar het CZE (Eindhoven). Daar kon ik binnen 3 weken terecht voor gesprekje met chirurg en 3 weken daarna lag ik al op de operatie tafel. Dat ging zo snel omdat ik de goedkeuring in Heerlen wel al had.

Succes, ik duim mijn duimen blauw voor je!!!

Holadio: klinkt niet verkeerd, jouw predieet! Dat had ik ook wel gewild, hihi. Ik heb met het mijne toen ook wel gesjoemeld hoor. Heb best een pittig lichamelijke baan, en om jezelf daarbij nu uit te hongeren? Ik viel zowat om van de honger. En ze hebben mij gewoon geopereerd. Hiermee wil ik niet zeggen dat je er niks aan moet doen, maar volgens mij is alles wat eraf gaat gewoon winst.

In Heerlen willen ze je 6 weken aan de pre troep, om je ook vast te laten wennen aan het regime van na de OK. Wat ik dus ook onzin vind, omdat je na OK geen shakes en zo gaat eten/drinken. Dan begint gewoon een heel nieuw hoofdstuk! Op een nieuwe manier leren eten.

Ja, gerommel in maagjesland: heb net een broodje bapao op. Gaat normaal heel goed, nu dan weer net niet. Pfff. Niet een hele erge dumping, maar wel een beetje.

Dank allemaal voor het meeleven met mijn werk perikelen! Moest gister weer met haar werken, doet ze net alsof er niks aan de hand is geweest, grapjes maken en zo. Heb haar woensdag gezegd dat ik niet zomaar dit soort dingen vergeet, dat ik daar ruim tijd voor nodig heb. En dat is bij mij wel langer dan anderhalve dag.

Eergisteren is zij ook met baas gaan praten, en loopt nu te pas en te onpas excuses aan te bieden voor haar gedrag op feestje. Maar iedereen is wel enigszins op haar afgeknapt, mede door haar betweterij op de werkvloer.

Daar heeft baas van gezegd dat ze daarmee moet ophouden, als ze verbeterpunten heeft mag ze die bij hem aankaarten, maar ze moet ermee ophouden dat bij haar collega's te doen. Hoorde ik haar gisteren tegen een collega zeggen dat ze een gesprekje had gehad en daarin ook baas maar even had verteld hoe alles efficienter kon.... Tja, nou vraag ik je.

Vrees dat er een behoorlijke steek los is aan haar.

Ze wordt ook steeds dikker weer, dus ik ben bang dat ze niet goed met haar gbp omgaat... Laatst had ze nasi bij zich en daar at ze me toch een portie van! Verder eet ze niet regelmatig ook. Was hogelijkst verbaasd dat ik op vaste tijden wil eten. Nou ja, ze moet het ook maar zelf weten, ik maak me er niet druk over!

Brenda, ik heb geduimd voor je, dus je gaat dat Engels gewoon halen! Hoe is het met je koppijn?

Mij is vandaag weer eens een lui wijf, hihihi Héérlijk!!!
Maaike, luier lekker

Ik ga inderdaad maandag naar mijn huisarts en hoop dat hij zowel astma als rug op papier wil zetten. Ik denk het wel. Het is inderdaad in BoZ. Sinds mijn zwangerschappen snurk ik niet meer. Ik lijd wel aan regelmatig wakker worden 's nachts, maar dat is vreemd genoeg ook sinds mijn bevallingen

O, ik wil ZO graag van die kilo's af. Ik zou bijna zeggen: dat wil je niet weten. Maar jullie weten juist wel wat ik bedoel

Brenda, dat Engels wordt inderdaad een toppertje met al die duimende dames. Ik doe mee!
Origineel: volgens mij doen ze tegenwoordig overal een kijkoperatie! Alleen als je heeeeeel erg dik bent, of als er littekenweefsel zit ergens, doen ze nog de grote snee.

En ik vrees dat de opmerking dat buikwandcorrectie vrijwel altijd vergoed wordt, nogal van de optimistische is! Er zijn indicatoren voor, je buikvel moet bv ongeveer tot de helft van je bovenbenen hangen. Of je moet ernstige smetvlekken hebben.

Moet ik je eerlijk bekennen dat ik dus ook niet zo'n gruwelijk hoog BMI had en bij het bij mij ook enorm meevalt met het hangvel. Smetvlekken heb ik gelukkig ook niet! En als je het over grote littekens hebt: dat van een bwc is echt heftig groot.

Het schijnt ook een nogal pittige operatie te zijn, dus ik ben eigenlijk heel blij dat ik dat niet hoef .

Wat een zotten daar bij Ajax. Ze vergiftigen zichzelf met rook en steken zichzelf zowat in de fik. Ze hebben toch ooit een pasjes systeem bedacht om dit soort ellende buiten het stadion te houden? Volgens mij moeten ze dan maar alle Ajakkes supporters bij uitwedstrijden weigeren!

Goh Majesteit, zit dan bij die ¤2500 alles in? Ook verpleging enzo? Kun je van het geld dat je 'spaart' nog eens heel royaal op vakantie, hihi.
Maaike

Dat mens moet bij de NS gaan werken, want spoort echt niet!!

Logisch dat je het niet snel vergeet en is ook geen reden voor.

Zulke mensen moesten geen operatie mogen, want kost bakken met geld. Dan liever onze lieve origineel die er wel voor wil gaan!

Doe maar rustig aan met je mini-dumping en dan mag je lui zijn.

Hoofdpijn is iets minder, komt vrees ik echt van de airco en de kleine ruimte op het werk.

Hoop dat ik het gehaald heb dat zou ik pas een stunt vinden. Iets wat ik best pittig vind in 1x halen.

We wachten het af.

Ben lekker alleen, manlief werken 9-17 uur.
Maaike, ik ga ook echt nog niet voor een bwc. Want inderdaad, je moet ook nog maar hopen dat het goed wordt gedaan. Let je daar wel goed op, Majesteit? Want zoveel geld en je lijf, dat moet wel een goed resultaat geven waar je je mee kan vertonen in bikini Maar ik vond het ook vreemd dat ze dat zomaar durfden te zeggen in Heerlen. Dat van dat bijna altijd vergoed en zo. Ze gaven wel aan dat als het niet vergoed werd, je dan in maandelijkse termijnen mocht betalen. Of dat nu zo fijn is....

Nee, eerst maar dromen van een dunner en fitter lijf. De velletjes bekijken we dan later wel

Brenda, jij mag dromen van in 1 keer een examen halen. We zorgen gewoon met al onze wensen dat het lukt!!
In tegenstelling van door de week is het vandaag maar rustig

(grapje hoor, het weer was erg mooi)

Heb vanavond mon-chou taart gemaakt
Deze week ga ik ook voor een verwijs brief

Heb nu echt de knoop doorgehakt. De enige twijfel die ik had is de de narcose enangst voor complicaties, en ik ga ervan uit dat ze me daar in kunnen steunen en owja en mijn harde snurken (ivm kamergenoten) hahaha ik hoor zoveel positieve verhalen in mijn omgeving.

Wordt het volledig vergoed door de zorg of zit daar ook nog een flinke eigen bijdrage aan?

groetjes

dita
Dita1979

Welkom!! Goed dat je stap hebt genomen. Spannend is het ook. Weet je wat je BMI is? Welk ziekenhuis wil je gaan?

Bij BMI > 35 +co-morbiditeit (hoge bloeddruk, slaap-apneu en cholesterol) en BMI > 40 (morbide obesitas) dan wordt het vergoed.

Succes! Vragen? Stel ze gerust!

Holadio

Hoe gaat het met pre-dieëten?

Moet je donderdag al heen?
Hallo brendah

ik het even uit gerekend zit op rond de 40

1.82 lang en 133 kg

Maasstad of sint fransiscus

Lees ik veel goede ervaringen over op internet.

ivm huidige bmi verwacht ik geen probleem haha
Qua BMI is het geen probleem. SFG is Kickstart ook geopereerd. Hier nog niemand geweest voor Maasstad (wat niet uitmaakt er worden veel ziekenhuizen vertegenwoordigt)
Ik duik lekker bedje in,

en alvast dromen :-)
Dromen is lekker
Dita, dromen is heerlijk Ik snap je wel, van de narcose. Ik heb ooit een operatie van 1,5 uur gehad voor mijn kaak, heb ik maanden last van concentratiestoornissen gehad. Maar ja, het goede doel! En je kunt soms ook voor een ruggenprik kiezen. Dat zou wel fijn zijn!

Maar goed, ook ik moet eerst maar eens naar de informatie-ochtend en een goedkeuring binnenslepen.............
Zelf heb ik nog nooit in het ziekenhuis gelegen voor iets,

nouja bevalling van de kinderen uitgesloten, bij de eerste moest ik eennacht blijven ivm tijd bevalling.

Ik laat het gewoon over me heen komen :-)

Nu gaan we ons even klaar maken voor disney on ice

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven