Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Coral

Zou wel eerlijk zijn want de deskundigen prikken er anders toch wel door heen. Leg het anders uit als je langsgaat. Eerlijk zijn kom je het verst. Succes!

M@rtje24

Hoop dat alles goed gegaan is en je lekker thuis bent (al zou ik het wel snel vinden maar zo gaat het tegenwoordig)
Brendah, dat was ik ook wel van plan hoor. Eerlijk zijn. Ik wil namelijk zo graag kilo,s kwijt. Dinsdag middag om 13:15 heb ik dat 4 uur durende gesprek. Zie er wel tegen op. Zeker nu ik zo'n kiespijn heb. Maandag toch maar even de tandarts bellen.

Allemaal een fijn weekend en tot later.

M@rtje. Ben je al geholpen? En viel het mee? Of tegen? Was je lang in ziekenhuis? Tegen mij zeiden ze op de info dat je ongeveer 1 nacht moest blijven. En als het goed gaat je dan naar huis mag. Maar als er complicaties zijn, "mag" je langer blijven natuurlijk. Alles oké met je meid?
.
Goedemiddag dames.

Met mij gaat het goed. Mijn operatie verliep goed, en mijn angst (wakker worden op de OK met de buis nog in mijn mond) is gelukkig niet uitgekomen. Ik heb wel veel pijn gehad na de operatie, waar ik veel morfine voor heb gehad. Daardoor was ik erg suf en slaperig. Pas midden in de nacht (ik ben rond 14.00 uur geopereerd) was ik helder genoeg om te kunnen plassen. Donderdag ook nog erg veel geslapen. Ik mocht wel naar huis donderdag omdat ik wel genoeg had gedronken en geplast. Ik voelde me ook goed genoeg om naar huis te gaan.

Gisteren was een wat mindere dag. Veel wennen aan wat ik voelde, nog veel last van het gas. Ook niet genoeg gedronken en gegeten, waardoor ik me heel slap voelde. Vandaag gaat het goed. Ik zit goed op schema met eten en drinken en voel me beter. Ik kan me wat beter focussen op de dingen om me heen. Ik heb nog wel last van een plek waar een pleister mijn huid heeft kapot getrokken, maar dat is eigenlijk alles.

Nu is het aansterken en kilo's knallen!
M@artje, fijn dat het is meegevallen. Nu luisteren naar je lijf en knallen maar!!!!!!
Zo de tweede sessie zit erop. Was wel zenuwachtig. Nu maar wachten of het allemaal doorgaat. Ze zeiden ongeveer 7 weken. Ooooo wat lang duurt dat nog.
coral, voor je het weet heb je antwoord !!!

martje fijn dat alles nu achter de rug is, nu lekker knallen !!!

brenda, jij ook nog steeds op de goede weg???

hier gaat alles zijn gangetje, blijf nog steeds helemaal stabiel hangen. er wil niks meer af, maar er komt ook niks bij.
M@rtje fijn dat het goed gegaan is.

Op naar een goed herstel en knallen maar.

Stiekem op de weegschaal gespiekt en ik van de 99.8 kg

Wow maar aanstaande maandag pas weer een officiele weegdag

Zet hem op he
M@rtje24

Fijn om te horen dat het goed gegaan is en dat je je goed voelt.

Nu maar lekker knallen!!

Dita

Wauw onder de 100!! Lekker gevoel he?

Majesteit

Stabiel ook dus maar mooi dat er niet bijkomt. Misschien komt het straks wel weer.

Coral

Nu wachten geblazen. Ik ga duimen!

Hier kabbelt het door....nog geen werk maar wel druk op zoek...gelukkig is WW goedgekeurd. Hoop dat ik er snel uit ben.

Qua gewicht was ik 1-1-2013 onder de BMI 30 en geen obesitas meer maar stond ik stil tot gisteren. Toen was er 300 gram af. Lichaam heeft ff rust gehad. Merk wel in cm'ers dat het eraf gaat.
brenda, het mag dan wel stil staan hier, maar ik ben nog steeds heel erg blij hoor !! wilde alleen zo graag nog een beetje minder voordat ik aan de BWC ga beginnen. dat heb ik nu toch weer wat verschoven. moest al doorschuiven naar april omdat ik een cursus van 8 weken geef, maar denk dat ik nu doorschuif tot augustus/september. ik weet het even nog niet eigenlijk.

martje het gaat, als je eenmaal thuis bent, heel snel met opknappen vond ik. zo snel dat je jezelf af en toe moet stoppen; je hebt wel een zware OK gehad. dus let goed op jezelf en neem genoeg rust.

wens ik jullie allemaal veel succes en een fijne dag.
Goedemiddag allemaal. Nu vraag. ik me al een paar dagen af: Hoelang het duurt voor je geholpen wordt? Ik bedoel: je hebt de goedkeuring binnen. En dan de tijd naar de operatie. Is dat binnen een maand of 3 maanden? Ik zeg maar wat. En ik lees ook over shakes?! Moet je dan voor de operatie ook al afvallen?
Het is overal anders hoe lang het duurt tussen een JA en de operatie. Ook of er van te voren al afgevallen moet worden of niet.

Hier hadden we een vetarm, eiwitrijk en suikerarm dieet.

Majesteit

Snap ik dat je tevreden bent. Dat ben ik ook!!
Ben nu eigenlijk best trots op mijzelf

Was vanmiddag in Emmeloord bij outlet Miss Etam en dacht laat ik eens een spijkerrokje proberen. Kan me het niet heugen dat ik dat ooit aangehad heb. Ten 1e is maat 46 en dus kan alles van maat 48 weg!!!!

En het rokje staat me super (hoor ik van iedereen) dus eigenlijk wel een stap overwonnen
@Brendah: Geweldig!!! Ik wou dat ik zover al was.
Ben ook trots!!!

Jij komt ook zover!!!!
Ik hoop het van harte!
Meid je mag trots wezen!!! Zou ik wel zijn i.i.g.
hallo dames, hier ben ik dan ook weer :-)

Afgelopen woensdag geopereerd; de operatie is goed verlopen, maar nadat ik bijgekomen was, had ik erg veel pijn, waartegen ik morfine heb gekregen + arcoxia + paracetamol...

Eten en drinken ging erg moeilijk, werd regelmatig misselijk, opstaan en lopen ging redelijk goed, wel af en toe duizelig maar verder geen probleem.

Maar ik mocht helaas niet de volgende dag naar huis, kreeg niet voldoende vocht binnen en had nog te veel. Ik mocht pas zaterdagmiddag naar huis. Voel me nu wel goed en ben erg blij dat ik thuis ben, eten en drinken begint nu wel goed oo gang te komen, als ik goed m'n best doe krijg ik over de hele dag net iets meer dan 1 liter vocht binnen en eten gaat ook steeds beter.

dit voor nu effe...liefs aan allen :-)
brenda, genieten he? steeds kleinere kleding? maar zo heb je wel even een zeer beperkte kledingkeus natuurlijk. lachen toch?? ben heel benieuwd waar je eindigt !!

coral, gaat helemaal goedkomen hoor, rustigjes aan.

en ozlem ook al geopereerd, ik had idd ook veel pijn direkt na de OK, maar gebruikte toen al ook zelf genoeg aan pijnstillers, was dus veel gewend. en wat langer blijven is geen probleem, je kunt beter in het ziekenhuis liggen als je zo bent dat thuis hangen.

wens jullie veel succes....
Ozlem, fijn dat je het achter de rug hebt. En fijn dat het goed is gegaan. Eten en drinken komt ook wel weer op gang hoor. Ik als leek zal het je wel even zeggen.

Laat als je kunt zo veel mogelijk van je horen. Ik ben nl zoooooo benieuwd. Waar ben je geholpen? Zijn er bv veel hechtingen? Of doen ze het via een kijk operatie? Maar eerst natuurlijk rustig aan doen en genezen. Sterkte meid.

Vroeger hadden ze van die leuke smiley's ik zie ze niet (meer?)!
coral

Ben ook zeer trots!!

Deze operaties worden overal laparoscopisch gedaan tenzij je veel verklevingen hebt en ze er niet bij kunnen. Als het goed is zijn het 5 of 6 kleine sneetjes.

Majesteit

Ben ook benieuwd waar ik (of wij) gaan eindigen. Het is voor iedereen weer anders. Ik had dit al niet durven dromen na mijn maagband.

Ozlem

Fijn dat je het achter de rug hebt. Nu rustig herstellen en je hebt dan wel langer in ziekenhuis gelegen maar op dat moment was dat het juiste. Zo kon je meteen aan de bel trekken.
Lees hier eens, ook foto's erbij vroeger / nu!

http://karina1971.zegthal ... agina.php?paginaid=185705
Heb het even gelezen. Maar wat ik niet snap: Ben jij dit of is dit van iemand die je kent?
Nee ik ben het niet. Ik zocht op maagverkleiningen en kwam op deze site terecht. Ik moet nog geholpen worden. Wacht op groen licht. Maar kilokallers als 50 kilo meer of minder vind ik zo geweldig. Ik wou dat ik al zover was. En ik vond dat ik het aan jullie moest laten zien.
Dacht al dat je nog moest. Ik heb ook veel gelezen ervoor maar geen blogs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven