Aids, soa testen... weet even niet wat te doen
dinsdag 14 oktober 2014 om 19:38
Wat ik nooit had gedacht dat het mij zou overkomen, is gebeurd. Zaterdag na het stappen, sex gehad en het condoom is gescheurd. Echt niet oke dus. Man is 15 jaar getrouwd, kende hem niet en heeft 2 kinderen hoorde ik de volgende morgen. Hij was bij een vriend op bezoek. Maar ik werd dus wakker en dacht hellup... soa, aids. Dokter gebeld en kan vrijdag al een dure soa test laten duren. Gaat v eigen risico af natuurlijk. Je schrikt je kapot vd prijs. Maar nu vraag ik mij af. 6 dgn testen na het contact is toch niet handig. Overal op internet vind ik minimaal 2 weken. Maar dokter zegt dat het wel kan. Maar kan ik dan niet beter nog tijdje wachten? Zie het nu als makkelijk geld verdienen voor de dokter. En zou het risico groot zijn gezien het feit dat ik met een getrouwde man van doen had wie toch niet in een risicogroep valt en ik heb het gecheckt en zijn fb en dat klopt. Pfff. Ben zo enorm nerveus hierdoor en kan er met niemand over praten en weet niet wat te doen nu.
dinsdag 14 oktober 2014 om 19:42
Medisch zal je arts het wel het beste weten. Getrouwd met 2 kinderen maar vreemd gaan met jou. Denk je echt dat jij de eerste bent met wie hij naast de pot piest? Jij was (hoop ik toch) bewust bij de actie, zijn vrouw weet waarschijnlijk nergens van en loopt al jaren het risico op soa's.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 14 oktober 2014 om 19:45
Je hebt geen aids, echt niet. Maar op andere soa zou ik me wel laten testen als ik jou was. Je moet dat inderdaad 2 weken na het onbeschermde contact doen http://www.soaaids.nl/nl/soas/de-soa-test
Zeg maar Spijker.
dinsdag 14 oktober 2014 om 19:56
De incubatietijd is inderdaad wat langer dan een paar dagen. Gewoon een afspraak maken voor de soa test over een week of 2.
Dat deze man getrouwd is zegt echt niks, dat blijkt wel uit het feit dat ie met jou naar bed is geweest. Wie weet doet hij dat wel ieder weekend.... Je kent hem verder niet dus ik zou voor de zekerheid een testje laten doen.
Misschien is dat sowieso verstandig als je wisselende contacten hebt, eens in de zoveel tijd te laten doen.
Verder; sterkte met wachten!
Dat deze man getrouwd is zegt echt niks, dat blijkt wel uit het feit dat ie met jou naar bed is geweest. Wie weet doet hij dat wel ieder weekend.... Je kent hem verder niet dus ik zou voor de zekerheid een testje laten doen.
Misschien is dat sowieso verstandig als je wisselende contacten hebt, eens in de zoveel tijd te laten doen.
Verder; sterkte met wachten!
dinsdag 14 oktober 2014 om 20:02
quote:sweetfirefly schreef op 14 oktober 2014 @ 19:57:
Je hebt sex met iemand die je niet kent......? Eh... als vrijgezel staat het je vrij gezellig vrij om sex te hebben hoor! Soms ben je niet op zoek naar relatiemateriaal, maar he: sexualiteit hoort bij het leven. TO heeft pech gehad en neemt gelukkig de verantwoordelijkheid om zich te laten testen.
Je hebt sex met iemand die je niet kent......? Eh... als vrijgezel staat het je vrij gezellig vrij om sex te hebben hoor! Soms ben je niet op zoek naar relatiemateriaal, maar he: sexualiteit hoort bij het leven. TO heeft pech gehad en neemt gelukkig de verantwoordelijkheid om zich te laten testen.
dinsdag 14 oktober 2014 om 20:07
quote:Oudblond schreef op 14 oktober 2014 @ 20:02:
[...]
Eh... als vrijgezel staat het je vrij gezellig vrij om sex te hebben hoor! Soms ben je niet op zoek naar relatiemateriaal, maar he: sexualiteit hoort bij het leven. TO heeft pech gehad en neemt gelukkig de verantwoordelijkheid om zich te laten testen.Klopt dat ze daar vrij in is. Ik ben een stuk romantischer denk ik. En ouderwets. Ik zou nooit met iemand die ik een paar uur ken zoiets intiems kunnen delen. Maar de vraag was aan haar.
[...]
Eh... als vrijgezel staat het je vrij gezellig vrij om sex te hebben hoor! Soms ben je niet op zoek naar relatiemateriaal, maar he: sexualiteit hoort bij het leven. TO heeft pech gehad en neemt gelukkig de verantwoordelijkheid om zich te laten testen.Klopt dat ze daar vrij in is. Ik ben een stuk romantischer denk ik. En ouderwets. Ik zou nooit met iemand die ik een paar uur ken zoiets intiems kunnen delen. Maar de vraag was aan haar.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
dinsdag 14 oktober 2014 om 20:32
quote:ponny schreef op 14 oktober 2014 @ 19:56:
Dat deze man getrouwd is zegt echt niks, dat blijkt wel uit het feit dat ie met jou naar bed is geweest.
+1
goed dat je zo snel actie onderneemt, HIV kun je het beste over 3 maanden testen..meest betrouwbare uitkomst
en nu maar hopen dat hij geen wratjes had, daar kan niet op getest worden. gaat op klinisch beeld...
Dat deze man getrouwd is zegt echt niks, dat blijkt wel uit het feit dat ie met jou naar bed is geweest.
+1
goed dat je zo snel actie onderneemt, HIV kun je het beste over 3 maanden testen..meest betrouwbare uitkomst
en nu maar hopen dat hij geen wratjes had, daar kan niet op getest worden. gaat op klinisch beeld...
dinsdag 14 oktober 2014 om 20:49
De kosten, tja, volgens mij kan je echt ook als niet risicogroep bij GGD terecht. Dropje, en verder : luisteren naar je Ha en intussen er heel goed voor zorgen dat je niemand anders zou kunnen besmetten. Maar ik denk dat dat nu het laatste is waar je mee bezig bent. Testen dus en ik wens je heel veel sterkte in 'het afwachten' van de resultaten. Ik vind het oprecht heel naar voor je, maar - haal diep adem - en blijf verstandig.
dinsdag 14 oktober 2014 om 21:10
GGD is gratis tot een bepaalde leeftijd (dacht 23) of idd als je in de risicogroep valt of daar onbescherme seks mee hebt gehad. Ik zou gewoon bellen dat je een telefoontje van een ex hebt gehad dat hij een soa had en dat je je daarom graag wil laten testen. Dan denk ik dat je gewoon gratis kunt komen.
Antistoffen voor hiv kunnen pas na 3 maanden in het bloed gevonden worden, voor alle andere soa's kun je vrij snel testen geloof ik.
Antistoffen voor hiv kunnen pas na 3 maanden in het bloed gevonden worden, voor alle andere soa's kun je vrij snel testen geloof ik.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
dinsdag 14 oktober 2014 om 21:12
quote:StoraHuntur schreef op 14 oktober 2014 @ 20:22:
[...]
Is dat nou leuk, in de jaren 50 leven?
Toch, mijn ding zou het ook niet zijn meteen all the way... Maar voor TO wel heel naar dat ze er de day after achter komt dat meneer gewoon een gezin heeft. Dat is echt nasty
Ik zou zijn vrouw idd een bericht sturen, je hebt er niks mee te maken.. Maar ik zou het toch zeker wel willen weten als wederhelft zijnde. Bah bah.
[...]
Is dat nou leuk, in de jaren 50 leven?
Toch, mijn ding zou het ook niet zijn meteen all the way... Maar voor TO wel heel naar dat ze er de day after achter komt dat meneer gewoon een gezin heeft. Dat is echt nasty
Ik zou zijn vrouw idd een bericht sturen, je hebt er niks mee te maken.. Maar ik zou het toch zeker wel willen weten als wederhelft zijnde. Bah bah.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous