Gezondheid alle pijlers

Al meer dan twee weken niet fit!

16-07-2011 19:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al meer dan twee weken ben ik niet fit, het begon met het kwijtraken van mijn stem, hoesten en verkoudheid. En ik slaap wel 12 uur per nacht.. Ik heb al van alles geprobeerd, hoestdrankjes, pillen, thee drinken, dropjes, maar de hoest blijft. Ik woon in het buitenland en ben nog nooit hier naar een dokter geweest, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.. Als het nog langer duurt ga ik er zeker eentje bezoeken, maar misschien hebben jullie nog ideeen?

groetjes
Hoesten kan wel heel lang duren hoor.

Maar weet je zeker dat je niet ergens een allergie voor kunt hebben ?
Heb je er verhoging of koorts bij?
heb je veel stress / drukte / zorgen? Kan ook behoorlijk invloed hebben op je weerstand en lichamelijke toestand.
Zo ver ik weet heb ik geen allergien, nooit gehad ook.. Ik heb koorts gehad in het begin, toen ik mijn stem kwijtraakte, maar dat is nu over. Mijn stem heb ik inmiddels weer bijna helemaal terug. Alleen ik kan geen gesprek voeren zonder dat ik hoest, en door de verkoudheid voel ik me ellendig.

Bedankt voor het meedenken..
@ Maris, ik zit niet bewust in de stress, maar ik zit wel in een drukke periode met veel veranderingen. Misschien dat ik daar toch meer zorgen van heb dan ik denk.. Verder ben ik wel heel gelukkig eigenlijk
Hoe lang zit je nu in het buitenland? Allergieen kunnen in andere omgeving ineens opspelen. Niet dat ik meteeen denk dat je een allergie hebt hoor.

Als ik zo iets heb, Zeker verkouden en keelpijn en het houdt 14 dagen aan, dan neem ik een dag of 2 de voorgeschreven dosering pijnstillers en gaat ht een stuk beter. Goed fruit eten (in welk land zit je?), goed slapen en bij mij gaat ht dan altijd met een paar dagen over.
Ik woon in Canada, bijna in de middle of nowhere, dus genoeg frisse lucht iig.. Ik probeer goed fruit te eten, wandelingetjes buiten.. Slapen doe ik al zo'n 12 uur per nacht, wat voor mij eigenlijk niet normaal is..
Lenny, ik vraag het omdat ik het vorig jaar ook heb gehad. Was 7 weken lang erg verkouden, zere keel, hoesten, niet fit. Paar weken later zat ik thuis met een burn-out en dat duurt nu al zo'n 10 maanden. Ik had het toen ook erg druk maar als iemand me had gezegd dat ik op het randje van een burnout zat had ik dat nooit geloofd...
Jeetje _Maris_ wat heftig.. Gaat het al wel wat beter met je? Krijg je hulp?
Hè, vind ik best wel prettig; je lekker zielig voelen en iemand in de buurt hebben die dat ook vindt. Maar misschien is dat met jou niet het geval

Schot voor de boeg: Ziekte van Pfeiffer?
Ik had het een jaar terug, 6 weken ziek. Hoesten, 'verkouden', keelpijn etc.

Na 6 weken naar de huisarts, antibiotica en 2 weken onder mijn dekbed, toen ging het beter, maar heeft nog 3 weken geduurd voor ik weer fit was.
Ja hoor Lenny, het gaat weer beter, dank je. Ben inmiddels aan het re-integreren.

Maar als ik jou was zou ik het nog even aankijken. Goed voor jezelf zorgen, veeeeel vers fruit, groenten, aangevuld met vit.pillen oid. Matig met suiker en vet. Vroeg naar bed enzo... Als je je dan over 1,5 á 2 weken nog niet beter voelt, alsnog naar de dokter.
@ Bahco, ik voel me niet echt zielig, het wordt irritant nu zeg maar..ik wil gewoon mijn dingen kunnen doen, maar doordat ik me niet fit voel ben ik sneller moe.. Ziekte van Pfeiffer is het denk ik niet, tenminste zou niet weten hoe ik daar dan aan ben gekomen.

@ lilalinda, als het bij jou 6 weken + 3 weken duurde heb ik nog even te gaan, waar maak ik me druk om

@ _maris_ Fijn dat het weer beter gaat met je, ik ga gewoon goed voor mezelf zorgen en kijk wel even wat er gebeurt de komende week..

Bedankt allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven