Gezondheid alle pijlers

Alcohol valt verkeerd?

11-02-2017 16:31 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gister ben ik voor een avondje wezen stappen en voor het eerst in mijn leven is het de verkeerde kant op gegaan. Ik had zo'n vier wijntjes en twee biertjes op, ik weet dat dit voor veel mensen als heel veel klinkt maar dit is wel wat ik normaal gesproken drink met een avondje uit (vaak zelfs wel meer). Daarna is de avond één groot gat geweest. Wat ik wel nog weet is dat ik telkens door mijn benen heen zakte en dat mensen me moesten dragen. Ook heb ik iemand beledigd wat ik normaal gesproken nooit zou doen, ben altijd de liefheid zelve. Viel thuis gelukkig meteen in slaap en vanochtend toen ik wakker werd voelde ik me nog steeds zoals gisteravond. Dronken, duizelig, hoofd alsof er een vrachtwagen overheen heeft gereden. Ben een uur geleden zelfs flauwgevallen voor het eerst in mijn leven en het scheelde weinig of ik had overgegeven, ook iets wat ik voor het laatst op de basisschool heb gedaan. Heb ook last van mijn ogen, als ik om me heen kijk merk ik dat alles heel langzaam gaat. Ik kan de dingen die ik zie niet echt bevatten, ofzo. Ik voel me echt heel, heel erg slecht.

Is dit gewoon een gevalletje van alcohol dat verkeerd is gevallen of is hier meer aan de hand? Vooral het flauwvallen en beledigen vind ik verontrustend en ik vind het ook vreemd dat ik niet meer op mijn benen kon staan. Zakte gewoon tijdens het lopen steeds spontaan door mijn benen heen.
GHB is zoo ontzettend smerig en zout dat proef je overal doorheen.
Misschien hebben ze iets in je glas gedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Muurhanger schreef op 11 februari 2017 @ 16:37:

Je weet wat ze zeggen: Bier na wijn geeft venijn.

Dat is een fabeltje. Het is een economisch feit dat letterlijk wordt genomen: wijn na bier geeft plezier, bier na wijn geeft venijn => wijn staat voor financiële voorspoed, bier is voor de armen.

Dus je wil liever van bier naar wijn kunnen overschakelen dan andersom.

Verder was mijn eerste idee ook iets in het glas, als het geen GHB was, dan misschien Rohypnol? Maar wat hier gezegd wordt over dat je geen 'interessante prooi' was, daar zit ook wel iets in natuurlijk.
quote:Blondie456 schreef op 11 februari 2017 @ 17:08:

Bij mij hebben ze eens iets in mijn bier gedaan. Ik denk GHB, ik proefde er niks van. Binnen een kwartier was ik helemaal van de wereld. Ik begon met mijn ogen te draaien en ben naar huis gegaan. Onderweg ben ik van mijn houtje gegaan en een goede bekende vond mij en heeft mij naar huis gebracht. Ik weet daar niks meer van. Mijn man heeft mij toen op bed gelegd en ik plaste het hele bed onder. Toen heeft hij het bed verschoond en mij op de logeerkamer gelegd. Daar heb ik weer in bed geplast. Ik was totaal van de wereld. De volgende dag was ik flink beroerd en ik heb nog nooit zo'n dorst gehad als toen.Ben je getest op wat er in zat ?
quote:Pretzel66 schreef op 11 februari 2017 @ 18:00:

[...]

Ben je getest op wat er in zat ?Nee dat kan niet had ik gelezen op internet. De andere dag vind je dat niet meer terug in je bloed.
ik zou ook langs de huisarts gaan. Dit is wel een hele heftige reactie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zou toch ook even bellen met de HAP
Hoe oud ben je? Bij mij was het namelijk zo dat ik altijd redelijk veel kon drinken in het weekend en dan de volgende dag had ik nergens last van. Tot ik ineens van paar wijntjes al over moest geven, had echt te maken met dat ik ouder werd. Daarna kon ik niet meer drinken zonder een kater te hebben dus nu drink ik ook niet meer
quote:MonicaG schreef op 11 februari 2017 @ 17:51:

[...]

Dat is een fabeltje. Het is een economisch feit dat letterlijk wordt genomen: wijn na bier geeft plezier, bier na wijn geeft venijn => wijn staat voor financiële voorspoed, bier is voor de armen.

Dus je wil liever van bier naar wijn kunnen overschakelen dan andersom.

Verder was mijn eerste idee ook iets in het glas, als het geen GHB was, dan misschien Rohypnol? Maar wat hier gezegd wordt over dat je geen 'interessante prooi' was, daar zit ook wel iets in natuurlijk.

Rohypnol is uit. Lastiger aan te komen, meer bijwerkingen, minder gunstig effect.

GHB maak je zelf en kost geen drol.
quote:thewaiter schreef op 11 februari 2017 @ 16:42:

[...]

Daar hou juist geen last van de volgende dag, val je niet pas uren later van flauw en ga je ook geen mensen van beledigen

Misschien wel een kleine hoeveelheid? En hoezo niet de volgende dag last...

Het is vrij heftig spul lijkt me...

TO had je weinig gegeten vantevoren? Alcohol valt vrij zwaar op een lege maag...

En het spijt me maar die hoeveelheid die je dronk is al behoorlijk schadelijk voor je lichaam.

Ik ben geen dokter maar ik vind het naïef om te denken dat dat desondanks geen kwaad kan.

Ik zou je daarom met klem adviseren om maandag gelijk je huisarts te bellen.

En als jij geen maat kunt houden, stop dan met drinken. (Ik ben overigens een niet practiserende alcoholist, al 16 maanden geen druppel meer gedronken)
quote:Alicemorgan82 schreef op 11 februari 2017 @ 20:18:

[...]

En als jij geen maat kunt houden, stop dan met drinken. (Ik ben overigens een niet practiserende alcoholist, al 16 maanden geen druppel meer gedronken)

OT, maar ik vind dit een mooie uitdrukking, had 'm nog nooit gehoord.

En chapeau voor jou, dat je je probleem aanpakt en ervoor uitkomt
Ik vind het ook een abnormale reactie. Je kunt behoorlijk aangeschoten zijn van die hoeveelheid als je moe bent, weinig gegeten of slecht tegen alcohol kan maar dit is wel een extreme reactie. Er kan van alles in een drankje zijn gegooid, mensen hebben soms een heel raar gevoel voor humor. En toch, ik zou denk ik maandag wel contact opnemen met een arts om te vragen in hoeverre dit normaal is.
quote:rosanna08 schreef op 11 februari 2017 @ 18:22:

ik zou ook langs de huisarts gaan. Dit is wel een hele heftige reactie

Doen TO... je kan beter voor niks gaan dan niet gaan terwijl je gezellig met een alcoholvergiftiging of weet ik veel wat rondloopt. (Ja dat kan met die aantallen, een glas of 3 is al erg schadelijk voor organen)

En nogmaals als je geen maat kunt houden blijf er dan gewoon af want het is ontzettende rommel. Punt.
quote:MonicaG schreef op 12 februari 2017 @ 08:20:

[...]

OT, maar ik vind dit een mooie uitdrukking, had 'm nog nooit gehoord.

En chapeau voor jou, dat je je probleem aanpakt en ervoor uitkomt

Heeft jaren geduurd voordat ik inzag dat ik geen normale drinker was.

Thanks !
Ben je gisteravond niet toevallig ook ergens met je hoofd hard tegenaan gestoten? Misschien weten de mensen met wie je was nog of dat gebeurd is. Lijkt me sowieso ook iets even om mee naar de huisarts te gaan, of je nou wel of niet gevallen bent.

Ik ben een keer een avondje uit geweest, vervolgens raar gevallen en had een hersenschudding. Nou, ondanks dat ik niet veel gedronken had toch wel echt veruit de raarste en ergste kater ooit . Inclusief het flauwvallen, misselijk zijn, duizelig zijn, overgevoeligheid tegen licht en geluid etc. Volgens de huisarts was het echt gedeeltelijk de hersenschudding en gedeeltelijk toch ineens een heftige reactie op de alcohol. Wist er zelf niets meer van overigens, het heeft echt een heel gedeelte van m'n geheugen meegenomen. Ik weet het ook alleen maar vanwege de mensen die bij me waren op het moment dat ik viel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven