Gezondheid alle pijlers

Alcohol valt verkeerd?

11-02-2017 16:31 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gister ben ik voor een avondje wezen stappen en voor het eerst in mijn leven is het de verkeerde kant op gegaan. Ik had zo'n vier wijntjes en twee biertjes op, ik weet dat dit voor veel mensen als heel veel klinkt maar dit is wel wat ik normaal gesproken drink met een avondje uit (vaak zelfs wel meer). Daarna is de avond één groot gat geweest. Wat ik wel nog weet is dat ik telkens door mijn benen heen zakte en dat mensen me moesten dragen. Ook heb ik iemand beledigd wat ik normaal gesproken nooit zou doen, ben altijd de liefheid zelve. Viel thuis gelukkig meteen in slaap en vanochtend toen ik wakker werd voelde ik me nog steeds zoals gisteravond. Dronken, duizelig, hoofd alsof er een vrachtwagen overheen heeft gereden. Ben een uur geleden zelfs flauwgevallen voor het eerst in mijn leven en het scheelde weinig of ik had overgegeven, ook iets wat ik voor het laatst op de basisschool heb gedaan. Heb ook last van mijn ogen, als ik om me heen kijk merk ik dat alles heel langzaam gaat. Ik kan de dingen die ik zie niet echt bevatten, ofzo. Ik voel me echt heel, heel erg slecht.

Is dit gewoon een gevalletje van alcohol dat verkeerd is gevallen of is hier meer aan de hand? Vooral het flauwvallen en beledigen vind ik verontrustend en ik vind het ook vreemd dat ik niet meer op mijn benen kon staan. Zakte gewoon tijdens het lopen steeds spontaan door mijn benen heen.
Doe eens gek en bel de huisartsenpost.
Kan het niet zijn dat iemand iets in je drankje heeft gedaan? GHB ofzo?
quote:Aragog schreef op 11 februari 2017 @ 16:35:

Kan het niet zijn dat iemand iets in je drankje heeft gedaan? GHB ofzo?Hier dacht ik ook gelijk aan
Je weet wat ze zeggen: Bier na wijn geeft venijn.

Drank kan wel eens goed verkeerd vallen. Een goede nachtrust en een goede maaltijd voordat je gaat drinken, verzacht het een en ander al. Zorg daar iniedergeval voor in de toekomst.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Gebruik je op dit moment medicijnen waar je geen alcohol bij mag drinken?
quote:Muurhanger schreef op 11 februari 2017 @ 16:37:

Je weet wat ze zeggen: Bier na wijn geeft venijn.

Drank kan wel eens goed verkeerd vallen. Een goede nachtrust en een goede maaltijd voordat je gaat drinken, verzacht het een en ander al. Zorg daar iniedergeval voor in de toekomst.Dat vind ik nu juist zo gek want ik was ervoor uit eten geweest en heb toen echt wel een flinke maaltijd gegeten. Heb de nacht ervoor ook gewoon zo'n 7 a 8 uur geslapen. Wel werk ik de laatste tijd veel, misschien toch een beetje vermoeid ofzo.
quote:Muurhanger schreef op 11 februari 2017 @ 16:37:

Gebruik je op dit moment medicijnen waar je geen alcohol bij mag drinken?Nee
Dat je (te) veel werkt zou er mee te maken kunnen hebben idd. Dat die alcohol net de druppel was.

Maar aangezien je geen medicijnen gebruikt, goed hebt geslapen en goed hebt gegeten denk ik ook eerder aan iets in je drankje gegooid.
quote:Aragog schreef op 11 februari 2017 @ 16:35:

Kan het niet zijn dat iemand iets in je drankje heeft gedaan? GHB ofzo?Daar hou juist geen last van de volgende dag, val je niet pas uren later van flauw en ga je ook geen mensen van beledigen
Ik zou denken aan GHB maar de dag erna heb je er eigenlijk geen last meer van. Dus mogelijk toch iets anders, zeker omdat je nu een beetje een onwerkelijk gevoel hebt.

En overgeven kan ook wel eens gebeuren van drugs.
Ik moest ook gelijk aan GHB denken eerlijk gezegd.
quote:Muurhanger schreef op 11 februari 2017 @ 16:41:

Dat je (te) veel werkt zou er mee te maken kunnen hebben idd. Dat die alcohol net de druppel was.

Maar aangezien je geen medicijnen gebruikt, goed hebt geslapen en goed hebt gegeten denk ik ook eerder aan iets in je drankje gegooid.Maar is het niet zo dat als er iets in je drankje is gegooid, je hallucinaties etc krijgt en je de volgende dag eigenlijk best oke voelt? Wat ik nu voel is wel gewoon echt een alcoholkater, met hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid en alles, maar dan tien keer zo erg als dat ik het normaal heb.
Dat het je nooit eerder is gebeurt is eigenlijk eerder bijzonder.

Als je te weinig hebt geslapen, te weinig hebt gegeten, een virusje hebt, ongesteld moet worden, het kan altijd ineens een keer anders vallen.

Daarom moet je ook nooit alleen afgaan op getallen, soms zijn twee biertjes al genoeg en een andere keer tik je er zo 6 weg.

Drink ook nooit te snel, dan kan je tussentijds voelem hoe het aankomt.b
Het is zeker geen GHB. Dat werkt snel en kater vrij. Je gaat daarvan ook geen mensen beledigen maar wordt juist meegaand.

Je valt er ook niet de volgende dag van flauw. Als je er flauw van valt is het kort na inname.

Daarnaast komt het heel erg weinig voor dat er dingen in drankjes gegooid worden. Je hoort het vaak, maar 9 van de tien keer is dat niet zo en heeft die persoon zelf iets genomen en durft er niet voor uit te komen. Daarnaast gooien ze ook niks in drankje van vrouwen die ze niet mee naar huis kunnen nemen. Als je met een groepje bent zul je dus ook geen heel interessant doelwit zijn.

Had je die dag verder wel gewoon genoeg andere dingen gedronken? Vermoeidheid of slechte weerstand (door stress!) en de kou kunnen veel grotere invloed hebben.
Dan heb je een goede avond gehad. Maak je niet druk. Eet goed, rust goed uit en laat het rusten.
Dat je normaal te veel kunt drinken betekent niet dat je dat je hele leven zo kunt volhouden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vier wijn en twee bier kan genoeg zijn voor een flinke kater, ook al heb je er normaal geen last van. Mocht je morgen nog zo brak zijn dan heb je misschien ook de griep te pakken. Beterschap!
Iemand gooit geen GHB in je drinken en laat je daarna naar huis gaan. Dat is niet kosteneffectief.
Bier na wijn geeft venijn....
Bij mij hebben ze eens iets in mijn bier gedaan. Ik denk GHB, ik proefde er niks van. Binnen een kwartier was ik helemaal van de wereld. Ik begon met mijn ogen te draaien en ben naar huis gegaan. Onderweg ben ik van mijn houtje gegaan en een goede bekende vond mij en heeft mij naar huis gebracht. Ik weet daar niks meer van. Mijn man heeft mij toen op bed gelegd en ik plaste het hele bed onder. Toen heeft hij het bed verschoond en mij op de logeerkamer gelegd. Daar heb ik weer in bed geplast. Ik was totaal van de wereld. De volgende dag was ik flink beroerd en ik heb nog nooit zo'n dorst gehad als toen.
quote:Sjaantje37 schreef op 11 februari 2017 @ 17:06:

Bier na wijn geeft venijn....Bij mij maakt dat niks uit hoor. Ik drink vaak bier en wijn en likeurtjes door elkaar.
Ik zou de volgende keer minder drinken en de rest van het weekend rustig aan doen. Moe zijn, een griepje onder de leden hebben maar ook gewoon domme pech kan ervoor zorgen dat alcohol verkeerd valt met dit soort klachten.
Klinkt mij als een gevalletje 'teveel gedronken'. Soms valt het slecht, heb ik ook wel eens.
Ik vind dat je naar de dokter moet gaan. De laatste keer dat in mijn omgeving iets vergelijkbaars voorkwam, bleek een onderliggende ziekte voor de plotseling heftige reactie op alcohol te zorgen, en dat was een ziekte die dringend behandeld moest worden. Als je zomaar opeens abnormaal op drank reageert, dan neem je dus liever het zekere voor het onzekere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven