Gezondheid alle pijlers

Alcohol verslaving

01-02-2019 02:16 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik drink nu al 10 jaar bier, de laatste jaren steeds meer en meer nu ongeveer zoon 5 liter per dag. 3 weken geleden een poging gedaan om te stoppen, ook dit lukte aardig van af het ene moment niks meer, ik merkte de volgende dag na stoppen dat ik goed ontwenningsverschijnselen had zo als slecht slapen of soms helemaal niet en trillende handen en angst en schuldgevoelens en heel erg zweten. Na 5 dagen was dit een stuk minder aan het worden zo voelde het maar toch kwam toen een grote klap ik begon soort rupsen te zien en hallucinerende dingen ook rare nachtmerries snachts en wakker worden in een plas zweet en over dag voelen als of je achtervolgt word van af dag 9 word je heel vermoeid en denk je overdag te kunnen slapen want niet lukt en vervolgens 4 dagen wakker geweest. Daarna enorme spierpijn door gehele lichaam en vervolgens na 15 dagen lig je 3 uur smiddags op bed omdat je vermoeid bent en vervolgens na 30 uren echt volop geslapen te hebben word je wakker en je kan je heel weinig herinneren van wat er allemaal heeft afgespeelt. Echt heel vreemd. Toch is het stoppen zo simpel echter ben ik weer de alcoholist omdat de na klap van ontwenning te groot is. Het is niet 5 liter in 1 keer opdrinken maar smorgens beginnen rustig tot savonds om goed te blijven functioneren in het dagelijks leven. Toch wil il graag naar de huisarts maar alle schaamte laat dat niet toe. Wat is de beste oplossing.
Mark777 schreef:
02-02-2019 09:55
Ik neem ook alles zeker serieus.
Ik weet zeker dat ik er van af kan blijven en ook die drang 100%

Oke en u vol houden dan maar.
Zo als hier ook al gezegd er af is makelijk en dan psychisch nog er af.
Aan de hand van wat je hier schrijft durf ik dat in twijfel te trekken. Geloof me, met dit forse alcoholprobleem red je het niet met enkel een paar minuutjes begeleiding van je ha... Ik heb jarenlange ervaring met verslaafden, wat jij nu laat zien is redelijk typisch en de nood is nog niet hoog genoeg. Ik lees excuus na excuus. Ga nu eerst eens open zijn naar jezelf en je netwerk.

Ennuh, je ha... als je daar zo eerlijk tegen was geweest had hij je allang doorgestuurd.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Mark777 schreef:
02-02-2019 09:39
Rijden met drank op kon/kan je zelf goed inschatten vind ik. Ik ben een goeie eter heb een normaal postuur 2 glazen bier altijd kwam je altijd onder het limiet. Misschien dan altijd wel geluk gehad met blazen.
Jij drinkt dus een maximum vanwege mogelijk blazen? Dan snap je echt niet waar het om gaat.
Maar goed, Mark, ik lees alleen maar een verslaafde die zijn probleem bagateliseert, die uitvluchten zoekt, excuses.

Succes.
@IDRIS nee zo moet u het niet opvatten.
Wil er van af en vraag me gewoon af wat de beste oplossingen zijn. Heb van jullie veel antwoorden op mijn eigelijk niet gestelde vragen gekregen maar was gewoon benieuwd hoe je het er beste uit komt. Naar aanleiding van dit gesprek komt het neer op je kan niet gelijk stoppen en je moet eerst minderen en naar de huisharts en naar iemand van een verslavingszorg. Heb ik echter opgevolgd behalve de verslavingszorg. Heb vandaag geen alcohol gehad en veel vitamines en fruit gegeten. Ik moet zeggen voel me gelijk een stuk beter. Ik heb een foto van gister gemaakt en zal over 2 maand weer een foto maken en jullie resultaat laten zien. Ik zet door doe het niet voor niets maar wil gewoon normaal dagelijks leven. AFGELOPEN MET DE ALCOHOLIST UITHANGEN.

Ik doe nu zelfs dingen die ik eerder weken liet liggen.
Klopt kia ora maar ik blijf sterk over het niet nemen dat minderen maakt niks uit. Ik snap uw reactie absoluut. Ook voel ik mij nu kaal heb niks te doen en anders zit je gewoon aan je biertje. Maar ik zoek afleiding. In huis en alles er om heen en mijn Hond maak ik nu grote wandelingen mee.
.
calamitycat wijzigde dit bericht op 03-02-2019 17:31
Reden: Privacy
99.81% gewijzigd
cat |kat| n.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
Mark777 schreef:
02-02-2019 21:20
@IDRIS nee zo moet u het niet opvatten.
Wil er van af en vraag me gewoon af wat de beste oplossingen zijn. Heb van jullie veel antwoorden op mijn eigelijk niet gestelde vragen gekregen maar was gewoon benieuwd hoe je het er beste uit komt. Naar aanleiding van dit gesprek komt het neer op je kan niet gelijk stoppen en je moet eerst minderen en naar de huisharts en naar iemand van een verslavingszorg. Heb ik echter opgevolgd behalve de verslavingszorg. Heb vandaag geen alcohol gehad en veel vitamines en fruit gegeten. Ik moet zeggen voel me gelijk een stuk beter. Ik heb een foto van gister gemaakt en zal over 2 maand weer een foto maken en jullie resultaat laten zien. Ik zet door doe het niet voor niets maar wil gewoon normaal dagelijks leven. AFGELOPEN MET DE ALCOHOLIST UITHANGEN.

Ik doe nu zelfs dingen die ik eerder weken liet liggen.
En daarmee sla je de belangrijkste stap over. Zolang je dat weigert vraag ik me af of je echt wilt afkicken.

Wat houdt je tegen om de stap naar de verslavingszorg te maken?
Waarom is die stap voor jou groter dan de huisarts?
Want iedereen zegt hier, zowel uit eigen ervaring, ervaring met partner, of door professionele kennis, laat je door verwijzen, maar je wilt niet. Je weigert te luisteren naar al die mensen die het beter weten dan jij, wat is daarvoor de reden?

Is het schaamte?
Voelt het nog meer als een erkenning dat je verslaafd is?
Of is het dat je diep van binnen niet werkelijk wilt stoppen, want als je dat echt wilde dan grijp je toch alle mogelijke hulp aan en doe je het niet half?

Overigens zei iedereen dat je naar de huisart moest gaan zodat je je door kon laten verwijzen, niet zodat de huisarts verslavingsarts kon spelen.
lollypopje wijzigde dit bericht op 02-02-2019 23:09
0.06% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Beste Mark,

Je schrijft dat het afgelopen is om de alcoholist uit te hangen en ik snap je gedachte.
Je maakt echter een grote denkfout door te denken dat jouw alcoholisme ophoud te bestaan door niet meer te drinken.
Ik heb nieuws voor je, je blijft de rest van je leven alcoholist, de uitdaging daarin is om met alle hulp die je kan krijgen in herstel te komen en vooral te blijven.
Ik sta nu 3,5 jaar droog maar ik ben en blijf nog steeds een alcoholist, jammer maar zo werkt deze ziekte nu eenmaal
Zolang je denkt dit varkentje even te wassen met gewoon niet meer drinken wat extra vitamientjes en wat vaker met de hond lopen dan wens ik je veel succes, ik zou het buitenaards knap van je vinden en een diepe buiging maken.
Stuur over twee maanden geen foto maar laat even weten of je nog steeds geen alcoholist meer bent.
Voor nu, veel succes gewenst, ik hoop van harte dat het je lukt.
Thats about all I got to say bout that.
Mark777 schreef:
02-02-2019 21:24
Klopt kia ora maar ik blijf sterk over het niet nemen dat minderen maakt niks uit. Ik snap uw reactie absoluut. Ook voel ik mij nu kaal heb niks te doen en anders zit je gewoon aan je biertje. Maar ik zoek afleiding. In huis en alles er om heen en mijn Hond maak ik nu grote wandelingen mee.
Tuurlijk, en vanwaar dan die achterlijke nieuwe ava? Je neemt de boel erg serieus he...
En hoezo zit je "gewoon" aan een biertje. Niet iedereen drinkt en al helemaal niet dagelijks tien(!) halve liters...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Als kind van ouders die ook altijd gezellig aan het bier zaten kan ik je verzekeren dat je als ouder zeker niet gezellig bent.

Je bent enthousiast bezig, geen hulp durven zoeken-> volgende dag bij huisarts, van 5 liter bier per dag in 2 dagen naar niets, je houdt hetzelfde schema aan als de vorige keer.. dat lijkt mij geen garantie op succes.

Zoals gezegd verslaving is een ziekte en als je ooit afkickt houdt dat in dat je nooit, maar dan ook nooit meer gezellig een biertje zal drinken. Ik juich het afkicken toe want ik weet hoe het is om een verslaafde ouder te hebben en wat het met mij als kind gedaan heeft. Ik hoop dat jij als vader van drie kinderen die verantwoordelijkheid neemt en zorgt dat jouw kinderen nooit de zorg en last hebben van hun verslaafde vader.
Ik doe mijn best
Ik snap jullie reacties totaal en begrijp het zeker 100% alleen wil ik er mee zeggen dat ik een bewuste keuze heb gemaakt om niet meer elke dag die 5 liter naar binnen te werken. Ik heb nu al 72 uur niks meer gehad wel enkele ontwennings verschijnselen maar ik moet zeggen gaat goed. Verslavingszorg is toch een 2de schaamte over de huisarts moest ik me al over heen zetten. En uiteraard met kinderen zul je een ander gedrag hebben dan moet ik wel zeggen hoe later op de dag hoe anders als je word. Ze ze maakten er niks van mee toen. Het is nu 02:24 soms snachts eens wakker en dan slaap je weer verder. Gelukkig sta ik sterk achter me zelf en ga dit zeker overleven. Hierna neem ik na zorg stappen. Elke dag is voor mij een overleving.
W203 zeker ook gefeliciteerd maar na 3.5 jaar heb je toch geen lust meer in drinken/alcohol lijkt mij dan. Als ik het zo bekijk veel vrienden van mij werken hele week en gaan zaterdag na het cafe en daarna houden ze weer een week op. Ik zie mijn zelf de volgende dag door gaan dan ben je de alcoholist weer dus gewoon nooit weer dan is het klaar heb inmiddels een vervangend iets gevonden bitter lemon en tonic.

Stap naar een ggz of wat dan ook is te groot en schaamte. Ik ken veel mensen en ook veel mensen daar van lopen in dat circuit daar wil ik niet bij horen of te wel je krijgt ook een stempel op je kop.
Maar als je je blijf schamen zul je ook nooit de hulp krijgen die je nodig hebt...if wil je eigenlijk niet geholpen worden???

Kom op, zet door. Uiteindelijk zul je merken dat iedereen je dapper en knap vindt dat je de stap gezet hebt en geen zielepoot. Je zult veel meer begrip krijgen dan je denkt, alsof niemand nu doorheeft dat je zoveel drinkt. Want ook daar rust een taboe op, iemand aan spreken dat hij altijd naar drank ruikt.
Ik doe mijn best
Mark niet lullig bedoeld maar ik heb meer respect voor mensen die hun schaamte opzij zetten en naar de GGZ stappen, omdat ze het zelfinzicht hebben dat ze het niet zelf kunnen, dan mensen die dat ontkennen.

En ik kan je vertellen dat er echt heel veel hele normale mensen bij de GGZ lopen. De mensen die voor de buitenwereld prima kijken te functioneren, maar wel alcohol of drugs nodig hebben om dat beeld op te kunnen houden.
Je ziet en hoort vaak de hele heftige verhalen, maar in de praktijk zijn het vooral normale mensen die er komen.

Voor nu vind je bitterlemon lekker, maar dat geeft je niet de alcoholroes. De alcohol gaat weer roepen. De verleiding gaat weer komen en dan gaat die bitterlemon echt niet genoeg zijn.
Zolang jij geloofd dat je de uitzondering op de regel bent die het wel alleen kunt zonder hulp van een professional, besef je je duidelijk nog niet hoe serieus een verslaving is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dit neemt trouwens niet weg dat ik hoop en je gun dat het je lukt, maar helaas zou je dan wel een unicum zijn.
Nu weer na een week nog geen druppel gehad maar zo moe nergens geen energie meer voor. Echt echt zwaar. En zo ziek als wat niet kunnen eten. Nu komt het besef allemaal en ben totaal weer bij heldere geest het is net zo als je in een andere wereld terecht komt. Heb toch jullie advies door gezet en mij aangemeld bij VNN, het lijkt zo makelijk maar voel me echt slecht en schuldig. De drang om bier te halen is wel weg of eigelijk zonder ik mij af van de buitenwereld om de verleiding klein te houden. Echt raar spul alcohol.
Gelukkig steunt mijn partner goed en heeft minder stress. Heb maandag een intake gesprek. Ook zou er een arts en psycholoog aanwezig bij zijn.
Ken je de fellowship van AA?
Het is gratis en helpt mensen nuchter te blijven.
Mark777 schreef:
10-02-2019 02:38
Nu weer na een week nog geen druppel gehad maar zo moe nergens geen energie meer voor. Echt echt zwaar. En zo ziek als wat niet kunnen eten. Nu komt het besef allemaal en ben totaal weer bij heldere geest het is net zo als je in een andere wereld terecht komt. Heb toch jullie advies door gezet en mij aangemeld bij VNN, het lijkt zo makelijk maar voel me echt slecht en schuldig. De drang om bier te halen is wel weg of eigelijk zonder ik mij af van de buitenwereld om de verleiding klein te houden. Echt raar spul alcohol.
Gelukkig steunt mijn partner goed en heeft minder stress. Heb maandag een intake gesprek. Ook zou er een arts en psycholoog aanwezig bij zijn.
Weet je partner nu ook hoeveel je drinkt of denkt ze dat het minder is?
Ik ben blij dat je je toch hebt aangemeld bij een verslavingskliniek, ik schrok best toen je schreef dat je je niet voor kan stellen dat je na 3,5 jaar niet drinken nog zin in alcohol hebt.

Echt wel, zelfs na tien jaar nog of langer.. de alcoholist die ik kende, hij is overleden op zijn 56e aan de directe gevolgen van alcoholisme heeft ooit bijna tien jaar geen druppel gedronken en dacht toen: nu kan ik best af en toe weer een glaasje nemen.

Fijn dat je maandag die intake hebt, wat anderen hier ook zeggen is waar: je bent niet de enige, er lopen huisartsen, boekhouders, werkelozen en soms lees je in de krant dat een piloot dronken wil gaan vliegen: die drinkt dan echt niet voor de lol, geloof me. Waarschijnlijk heeft hij gewoon lang geluk gehad voor hij gesnapt werd. Wat dacht je van artsen die aan de coke zitten, echt je hoeft je niet te schamen: verslaving komt overal voor.

Niks stempel op je kop, super dat jij je kinderen een betere jeugd en voorbeeld gaat geven.
Ik wens je heel veel sterkte en blijf gewoon schrijven hier, ik heb vaker gelezen van mensen hier dat ze eigenlijk teveel drinken maar stoppen is toch echt een brug te ver.
Echt goed om te lezen dat je inziet dat je je afzondert om jezelf niet in verleiding te brengen: dat is heel wat anders dan 'het kost me heus geen moeite'. Sterk om dat toe te geven!! Dat is de eerste stap, nu doorpakken! Laat je nog even weten hoe het is gegaan maandag? Ik leef met je mee, en velen met jou. Je bent niet de enige. Was het maar zo zeldzaam dat iemand verslaafd raakt.. :(
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 05:10
Reden: to much info
31.33% gewijzigd
Fellowshipp aa ken ik niet maar zal eens zoeken.

Sadbut een heftig verhaal ook ja ik kan me een vergelijking van uw verhaal mij er zelf ook wel in vinden. Heb mijn partner verteld wat ik dronk en ze schrok aardig.
5 liter per dag en dan weekends nog wel meer.
Gelukkig hebben we geen schulden, kan ook wel merken dat de relatie beter word.
Ik hoop dit nu vol te houden alleen ben ik elke dag bang op terugval. Heb antabus maar die moet ik zelf in nemen maar van de andere kant is het ook makelijk om het te laten staan bewijze van. Heel gek maar begin weer beter te ruiken en zelfs na veel deo ook nog die vieze alcohol zweet lucht. Heb niks meer in huis alles weg gegooit. Ik hoop niet zo te eindigen als die 27 jarige.

Zit helaas wel als zzp-er al een week thuis en ben niet verzekerd omdat dat te veel kost, hopen dat ik volgende week weer rustig kan beginnen met werken. Niet werken is geen geld.

Mooie zin he was het maar zeldzaam dat iemand verslaafd raakt.
Ik zal het maandag even laten weten.
Je zegt dat je al vaak hebt moeten blazen, en altijd zat je onder de grens. Klinkt mooi.

Ik rij ongeveer 70.000 km per jaar, en ik rij nu ruim 30 jaar. In al die tijd drie keer moeten blazen, alle keren vanwege een fuik.

Hoe kan het dat jij zo vaak moet blazen? Statistisch kan dat simpelweg geen toeval zijn. Fijn voor je dat je steeds onder de norm komt maar tenzij je liegt over dat vaak blazen MOET je rijgedrag zo opvallend zijn dat je zo vaak staande gehouden wordt.

Anders gezegd: je liegt jezelf voor, of anderen. Je bent wel degelijk een gevaar op de weg. En reken er op, geen enkele hoeveelheid drank gaat je helpen vergeten als je met je benevelde kop eenmaal een kind hebt dood gereden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik snap dat je die antabus liever laat staan dan de alcohol.. Je bent ziek en het is een rotziekte die je je vrouw, je kinderen, je bedrijf en je leven kan gaan kosten.
Neem het toch maar in, kijk naar wat je hebt en bedenk dat je dan toch maar beter antabus in kan nemen anders heb je straks niks meer.

Je moet werken, weet je nog dat je vorige week zei: ik kan me geen week op laten nemen want ik moet werken?
Nu ben je een week doodziek geweest en heb je ook niet kunnen werken...
Zie je wat een sluipmoordenaar die alcohol is? Het maakt alles kapot.

Johnny Cash heeft er vlak voor zijn dood een mooi nummer over gemaakt: hij was al te ver heen om nog te genezen. Het is eigenlijk van Nine Inch Nails, dat ging over drugs maar zijn versie is veel bekender geworden.
Hier een link: hij zingt dan ook dat hij het anders had gedaan als hij terug kon. Jij bent nog jong zat om beter te worden. Zou je ernaar willen kijken en luisteren? Misschien helpt het je om te denken NEE, zo wil ik niet eindigen. De tekst staat erbij in het Nederlands.

https://youtu.be/vt1Pwfnh5pc

De laatste zin is zo mooi.. hij was toen al zo ziek dat hij wist dat hij ging sterven:
'Als ik opnieuw kon beginnen
Miljoenen mijlen van hier
Ik zou mijzelf beschermen
Ik zou een weg vinden..'

Een paar maanden later was hij dood. Zo'n succesvolle zanger, filmster, en toch... die alcohol heeft hem gesloopt. Vreselijk.. Jij kan nog beter worden, onthou dat goed! :rose:
@Mark goed dat je je vrouw hebt verteld hoeveel je werkelijk dronk en je je hebt aangemeld bij een verslavingsinstelling.

Heel veel sterkte maandag.
merle78 schreef:
10-02-2019 02:54
Ken je de fellowship van AA?
Het is gratis en helpt mensen nuchter te blijven.
Dit dus Mark,
Kijk op de website voor een groep in jouw buurt
Hier vind je mensen zoals jij en ik die eerlijk praten over alles wat hun bezighoud en werken aan hun herstel incl vallen en opstaan.
Onderschat de kracht van zo’n groep lotgenoten niet, het geeft houvast en herkenning zonder ( voor) oordelen.
Stap over je schaamte heen en ga erheen.
Onderzoek het, je kan op dit moment alle hulp gebruiken die er voorhanden is.
Het mooie eraan vind ik, is dat jij uiteindelijk ook andere weer helpt, de nieuwkomer is de allerbelangrijkste in de groep.
Succes,
Thats about all I got to say bout that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven