All on 4
maandag 26 juli 2010 om 22:52
Heeft er iemand een all on 4 kunstgebit? Ik moet weer eens een operatie bij de kaakchirurg en een brug voor een afgebroken tand. De tanden ernaast zien er ook niet goed uit en die moeten waarschijnlijk ook een keer behandeld worden (zitten al vol met vullingen). Ik heb als klein kind anti biotica kuur na anti biotica kuur gehad, een niet zo goede tandarts en met mijn volwassen gebit knars ik als een gek. Na twee zwangerschappen is er nog meer schade aangericht. Ik heb het echt een beetje gehad, vooral omdat ik weet dat er nog een hele berg aan werk te wachten staat. Dus ik vroeg me af of iemand deze methode kent, bevalt het, pro's, cons, alles is welkom.
dinsdag 27 juli 2010 om 00:45
dinsdag 27 juli 2010 om 06:26
Ik ben 39. All on 4 is een soort kunstgebit waar ze dezelfde dag als ze al je tanden trekken dit kunstgebit erin kunnen zitten. Het is permanent dus het valt er niet uit als je ergens in bijt of zo. Maar het is vreselijk duur en ik weet niet of het vergoed wordt. Het kost iets van 8000 euro per kaak geloof ik, maar een brug kost al 1500 euro dus ik vraag me af of dat tegen elkaar opweegt. En of het een optie is om het in het buitenland te doen. Ga straks nog wat meer googelen!
Hier kan je in ieder geval meer info lezen:
http://www.kliniekeninfo.nl/all-on-4
Hoe oud zijn jullie?
Hier kan je in ieder geval meer info lezen:
http://www.kliniekeninfo.nl/all-on-4
Hoe oud zijn jullie?
dinsdag 27 juli 2010 om 14:11
Ik ben helaas pas begin 20 Bloempje.
De TA wil dit niet bij me doen omdat ik nog zo jong ben maar ik ben zat van de ontstekingen en steeds pijn hebben.
Voor het oog ziet het er wel netjes uit maar het is echt een slagveld.
Ik zit nu dus te twijfelen tussen facings en een all on 4.
Facings zijn minder rigoreus maar lossen het probleem niet op.
In hoeverre vergoedt de verzekeraar?
De TA wil dit niet bij me doen omdat ik nog zo jong ben maar ik ben zat van de ontstekingen en steeds pijn hebben.
Voor het oog ziet het er wel netjes uit maar het is echt een slagveld.
Ik zit nu dus te twijfelen tussen facings en een all on 4.
Facings zijn minder rigoreus maar lossen het probleem niet op.
In hoeverre vergoedt de verzekeraar?
dinsdag 27 juli 2010 om 15:51
Ik heb dus 10 jaar geleden facings laten plaatsen maar die zijn nu aan vernieuwing toe. Eentje is gebarsten en eentje is afgebroken, dus nog maar 4 goede (waarvan ze in eentje gevuld hebben). Gezien de kosten die ik daaraan zal hebben, samen met alle andere kosten zit ik dus heel erg te twijfelen. Ik geloof dat de verzekeraar niets vergoed, maar ga eens bellen naar het Radboud in Nijmegen of dit iets is wat ze in de tandartsopleiding doen.
maandag 2 augustus 2010 om 11:09
Mijn vriend heeft een compleet kunstgebit - boven en onder - sinds zijn 22e en is er nog steeds erg blij mee en zei pas - toen het in een gesprek over tandartsen enzo ging - dat hij zó weer de stap zou zetten van eigen tanden naar een "kunststof eethoek".
Hoe het precies allemaal gegaan is weet ik niet, maar dat wil ik eventueel wel navragen!?
Hoe het precies allemaal gegaan is weet ik niet, maar dat wil ik eventueel wel navragen!?
Viva la vida

maandag 2 augustus 2010 om 11:36
Hebben jullie weleens gehoord van een overkappingsprothese? Die is wellicht minder duur dan de All-on-4-methode, hoewel ik dat niet zeker weet hoor.
Een overkappingsprothese zit ook vast in je mond. Hij wordt alleen niet bevestigd op implantaten, maar op enkele tanden van jezelf. Dat klinkt raar, maar ik zal het uitleggen.
Stel, je hebt nog vier goede tanden in je bovenkaak. Die worden dan behouden, en krijgen een wortelkanaalbehandeling. Daarna worden ze afgeslepen. Er wordt een stift ingezet, met daarop een drukknopje of magneet. Daarop wordt dan later de prothese bevestigd. Buiten de vier tanden die zo behandeld zijn, wordt alles getrokken. Hetzelfde principe als met implantaten, want die werken ook met drukknopjes of magneten. Alleen waarschijnlijk veel goedkoper, omdat je eigen tanden gebruikt worden. De implantaten maken de All-on-4-methode zo duur (ongeveer 2000 euro per stuk).
Je zou er eens naar kunnen informeren bij je tandarts.
Een overkappingsprothese zit ook vast in je mond. Hij wordt alleen niet bevestigd op implantaten, maar op enkele tanden van jezelf. Dat klinkt raar, maar ik zal het uitleggen.
Stel, je hebt nog vier goede tanden in je bovenkaak. Die worden dan behouden, en krijgen een wortelkanaalbehandeling. Daarna worden ze afgeslepen. Er wordt een stift ingezet, met daarop een drukknopje of magneet. Daarop wordt dan later de prothese bevestigd. Buiten de vier tanden die zo behandeld zijn, wordt alles getrokken. Hetzelfde principe als met implantaten, want die werken ook met drukknopjes of magneten. Alleen waarschijnlijk veel goedkoper, omdat je eigen tanden gebruikt worden. De implantaten maken de All-on-4-methode zo duur (ongeveer 2000 euro per stuk).
Je zou er eens naar kunnen informeren bij je tandarts.
maandag 2 augustus 2010 om 14:23
@Bloempje
Wat houdt dat plaatje dan precies in? Heb even op de link geklikt van jou en eerlijk gezegd lijkt het me wel wat die all on 4 methode.
Ik ben zelf 39 en ook bij mij, door lange ziekenhuisopname als kind en ouderwetse kronen, is mijn gebit een drama. Ben de pijn en ontstekingen ook helemaal beu. Voor ik op vakantie ging, heb ik nog een kies laten trekken en een fikse wortelkanaal gehad. Wat denk je, week 2 in Frankrijk, ik weer vet aan de pijnstillers en niet te genieten van de pijn!
Zou ook graag de kosten weten van zo'n implantaat.
Wat houdt dat plaatje dan precies in? Heb even op de link geklikt van jou en eerlijk gezegd lijkt het me wel wat die all on 4 methode.
Ik ben zelf 39 en ook bij mij, door lange ziekenhuisopname als kind en ouderwetse kronen, is mijn gebit een drama. Ben de pijn en ontstekingen ook helemaal beu. Voor ik op vakantie ging, heb ik nog een kies laten trekken en een fikse wortelkanaal gehad. Wat denk je, week 2 in Frankrijk, ik weer vet aan de pijnstillers en niet te genieten van de pijn!
Zou ook graag de kosten weten van zo'n implantaat.

maandag 2 augustus 2010 om 19:40
dinsdag 3 augustus 2010 om 11:34
Oh, zo'n plaatje dat zou dan voor mij waarschijnlijk een goede tijdelijke oplossing zijn. Bij mijn bovenkaak gaat het namelijk grondig mis, vooral bij mijn kiezen, maar mijn voortanden (ook kronen maargoed) die zijn op zich nog prima. Kan ik misschien toch weer een aantal jaren doorkomen ookal is het niet super comfortabel. Constant ontstekingen is ook niet zo comfortabel.