Gezondheid alle pijlers

Alles over de anticonceptiepil

15-11-2006 23:18 494 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je terecht met al je vragen over beginnen of stoppen met de pil, het gebruik van de pil, diverse merken, bijwerkingen en alles wat je er verder nog over kunt bedenken.
femke..ik slikte microgynon 30. Ja het was idd erg schrikken en ik ben mij zo bewust dat ik heel veel geluk heb gehad. Normaal zou mijn man al naar het werk zijn, maaromdat we die avond ervoor een bruiloft hadden was hij nu wat trager hierin. En gelukkig maar, het gebeurde zo plotseling. Ik had niks aan voelen komen tot op de minuut dat het gebeurde voelde ik mij kiplekker en gezond. En toen het gebeurde besef je eerst niet wat er aan de hand is en toen ik het wel besfde kon ik al niks meer doen, lag ik voor pampus op de grond. Dus ik ben heel blij dat mijn man er nog was en zo allert reageerde.

Nee voor mij geen hormonen meer, wij gebruiken condooms en ik heb net een persona overgenomen.
Hoi,

Ik heb even een vraagje. Ben namelijk denk ik stom geweest, heb me rotgegoogled maar kan hierover niets vinden...

Ik ben ong. 3 weken geleden geswitcht qua pil. Eerst had ik de mercilon, nu de diane30. Omdat ik nog maar 1 pil van mijn nieuwe strip mercilon geslikt had, ben ik meteen begonnen met de diane.

Ennnn, onbeschermde seks gehad...

Nu, drie dagen nadat ik mijn stopweek inging, ben ik nog niet ongesteld geworden. Nog geen spoortje bloed, kramp, pijn etc...

Heb net een zwangerschaptest gekocht, maar die is niet geldig, te weinig of teveel urine ofzo, er is iig helemaal niets blauw...

Heeft er iemand een idee of er een kans is dat ik nu zwanger ben?

tja, je lichaam kan helemaal ontregeld zijn van de nieuwe pil.

Je kan een nieuwe test doen wanneer je nog steeds niet ongesteld bent en weer met de nieuwe strip moet beginnen. Op internet kan je voor 3 euro al testen bestellen (scheelt een boel geld)

succes
@ miriam

Thnx voor de snelle reactie!

Mijn lichaam kan ontregeld zijn...

Bedoel je dat ik daardoor niet ongesteld word, of dat ik door die andere pil de kans loop zwanger te zijn door die ontregeling?

Enig idee waar ik die testen online kan kopen?
:DVanochtend ongesteld geworden;)
Hallo !

Ik gebruikte zo'n 3 jaar de pil meliane,was er super tevreden over!Nou is deze pil uit de handel gehaald :(   ik heb nu van de huisarts microgynon 20 meegekregen en ik hoor er alleen maar negatieve verhalen over!Heeft iemand hier misschien ook ervaring met deze pil?

Dan heb ik nog een vraagje:

ik ben meestal altijd 5 dagen ongesteld en nu ben ik afgelopen keer maar 2 dagen ongesteld geweest??Ik ben wel in deze periode flink ziek geweest en had veel pijnstillers gebruikt tegen mijn hoge koorts.Kan dat daar aan liggen?Ik ben geen pil vergeten ofzo,maar toch maak ik me een beetje zorgen omdat ik anders ALTIJD 5 dagen menstrueer..

Alvast bedankt! groetjes eef
Ik heb zowel microgynon 20 als 50 en de Yasmin pil gebruikt. Ik merk nooit ergens verschil tussen hoor, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik
hoelang mag je de pil eigenlijk slikken?

ik slik de pil al bijna 8 jaar, is dit niet ontzettend ongezond?

ik ben ermee begonnen om een regelmatige mantruatie te krijgen, maar daarna ben ik niet meer gestopt.
sorry ik bedoel menstruatie natuurlijk ;)
quote:hoelang mag je de pil eigenlijk slikken? Onbeperkt als je dat wilt. Het is NIET ongezond.

ik slik de pil al bijna 8 jaar, is dit niet ontzettend ongezond? Nee dus.

ik ben ermee begonnen om een regelmatige mantruatie te krijgen, maar daarna ben ik niet meer gestopt. De pil vlakt af; de hevigheid van je menstruatie, hormonale schommelingen etc

Je kan natuurlijk overstappen op een andere vorm van anti-conceptie maar waarom zou je dat doen als de pil je bevalt? ( waarom heb ik nu ineens een groot lettertype?)
quote:

quote: Elisabeth7 reageerde

hoelang mag je de pil eigenlijk slikken? Onbeperkt als je dat wilt. Het is NIET ongezond.

ik slik de pil al bijna 8 jaar, is dit niet ontzettend ongezond? Nee dus.Geldt dat voor elke pil?
Moet je voor de pil bijbetalen??????????? Wie weet dat?
ik weet niet of het bij elke pil zo is maar toen ik van neogynon naar de yasmin wilde overstappen moest ik iets van 13 euro eigen bijdrage betalen ondanks dat ik aanvullend verzekerd ben via zilverenkruis.

Maar toen ik eenmaal terug kwam van vakantie besloot ik niet met de yasmin te beginnen. Ik had mijn laatste pil op onze vakantiebestemming geslikt. En omdat ik al een tijdjhe baalde van alle bijwerkingen, besloot ik niet te beginnen met yasmin.

Inmiddels ben ik ruim 8 maanden pilvrij en datg bevalt mij zeer goed, alleen dat ik op mijn rechterwang een onstekking explosie heb gehad in dec en die sudderd maar door en door..
ik heb een vraagje: als je een keertje de pil bent vergeten, kun je dan bijvoorbeeld ter vervanging de pil van bijv een vriendin slikken (dus, van een ander merk)? misschien beetje raar, maar dat overkwam mij laatst, en op dat moment was dat de enige oplossing. groetjes
quote:

lieve mensen die nadenken over de pil of hem al gebruiken...lees dit ook even !!!

Ik slikte 15 jaar lang de pil en had geen idee wat voor een nare bijwerking de pil heeft. Het koste mij bijna mijn leven. Lees de bijsluiter goed van de pil.

Er staat in met kleine letters, dat wanneer je vatbaar bent voor stolling in het bloed dan kan de pil een bloedprop veroorzaken.

Ík ben niet vatbaar hiervoor en heb op onverklaarbare wijze een bloedprop in mijn hart gekregen op 29 jarige leeftijd. Mijn man was gelukkig nog thuis en helder van geest dat hij gelijk 112 heeft gebeld. Ze waren net op tijd, toen zij binnen kwamen stond mijn hart stil. Met een klap is alles op gang gebracht.

Vele onderzoeken volgden en niks konden ze vinden. Toen de arts aan mij vroeg of ik de pil gebruikte was dat de enige oorzaak die hij bedenken kon.

Dus dames aub....neem dit mee in je overweging..ik was nl geen uitzondering...was nr 3 als onder de 33 in hetzelfde ziekenhuis.

Hoi miriam,

Wat een rotervaring zeg! Ik hoop dat je weer een beetje hersteld (bent)!

Een aantal jaren terug is mijn vader heel plotseling opgenomen in het ziekenhuis met longembolie. Omdat ze niet wisten waardoor dat kwam, en het voor iemand van zijn leeftijd, man, niet-rokend, gezonde leefstijl al erg vreemd was, dacht men dat het kwam door erfelijke belasting. Ik moest toen direct stoppen met de pil, omdat ze dachten dat ik dus ook erfelijk belast was. Ik heb toen laten onderzoeken of ik een verhoogd risico had op trombose, en dat bleek niet zo te zijn. Zoals de arts in het ziekenhuis zei: je bent niet erfelijkbelast, maar dat betekent niet dat je geen trombose kan krijgen. Als je wel erfelijk belast bent, betekent dat ook niet dat je wel trombose krijgt. De kans die ik met het slikken van de pil had op trombose is 1 op 3000 tegen 1 op 30000 normaal. Geen cijfers om je zorgen over te maken, maar je moet toch altijd alert blijven.

Ik had nog wel een vraagje: ik slik de yasmin en ik start altijd met mijn strip op zaterdag. Ik slik dus op vrijdag mijn laatste pil. Normaal gesproken werd ik dan altijd op maandag ongesteld, maar de laatste tijd (4 a 5 maanden) komt het pas een dag later. Het gevolg is dan wel dat ik de hele maandag zit te stressen wanneer het nou komt.

Kan dat nou zomaar? Dat mijn lichaam ineens 'besluit' om een dag later te beginnen? Waar kan dat dan aan liggen? Ik gebruik de yasmin al zo'n 3 jaar en werd altijd netjes op maandag ongesteld...
quote:

quote: fififoei reageerde

Hoi Rary,

om ongeveer dezelfde reden ben ik vorige week plotsklaps halverwege een pilstrip gestopt met Rigevidon (goedkopere opvolger van Microynon 30). Ik vraag me ook af hoe ik me voel zonder de pil te slikken en of ik meer zin in seks krijg....

Ik ben dus nog maar net gestopt, en kan nog niet zeggen of ik me er anders bij voel. Volgens diverse bronnen (o.a. Viva-forum) en de huisarts, kunnen het gebruik van de pil en je libido inderdaad met elkaar te maken hebben.

Voorlopig gebruik ik alleen een condoom, inderdaad een geklooi en zeker in een vaste relatie niet ideaal, maar ja... geen zin in een vaste relatie is ook niet ideaal.

Ik hou je graag op de hoogte hoe ik me voel, laat jij dat af en toe ook nog hier weten....(het valt mij op dat in dit topic wel veel gepost wordt, maar weinig geantwoord...)

ja ik merk idd dat er weinig antwoorden komen. wil er eigenlijk een nieuw topic over openen, want kan zo weinig info vinden...

als het gaat om seks... heb wel het idee dat me libido meer word. droom al 3 nachten over seks. natte dromen zeg maar

heb vandaag wel een mindere bui.... emotioneler zeg maar.... en daar zat ik ook niet echt op te wachten... behalve als de de leuke buien ook leuker worden, dan is het wel weer ok... maar nog niet gehad...

ik hou je op de hoogte...

nou, een hele tijd later een update...

ik ben gestopt met de pil dus, en ik kreeg weer een relatie met me ex, nadat het een jaar uit was geweest.... aangezien we geen risico wilden nemen, besloot ik naar de dokter te gaan voor een lichtere pil. kreeg microgynon 20, ipv de 30 die ik al 10 jaar slikte. een maand later kon ik aan deze pil beginnen.,

in deze tijd hadden me vriend en ik geen sex. ik had hier wel heeel veel zin en, en bedacht me dus dat dat lag aan het feit dat ik gestopt was met de pil.

toen ik weer begon aan micro 20, verdween me zin in sex... ik was radeloos. ik weer naar de dokter, en kreeg toen nuvaring, maar ik moest wel de strip af blijven slikken. ondertussen echt geen zin in sex... ik dacht dat het allemaal aan de hormonen lag.

daarna nuvaring, en nog steeds geen zin in sex... tot ik erachter kwam het geen zin hebben in sex niks te maken had met hormonen, maar dat ik niet verliefd bleek te zijn op me vriend. de relatie dus beeindigd..

ik ga nu weer stoppen met nuvaring, en helemaal niks gebruiken. kan niet zeggen hoe ik me voel met nuvaring... heb al wel 2 keer een rotdag gehad, maar dat kan ook aan andere dingen liggen.

toen ik gestopt was met de pil, leek het wel alsof ik beter in me vel zat, maar toen ging het ook op alle vlakken heel goed...

dus maar weer even afwachten....
Mss een beetje domme vraag maar ik stel em toch maar. :$ Had om 22.30 mn pil geslikt, maar half uur daarna ofzo last van beetje diarree. Daarna dus voor de zekerheid een extra pil geslikt. Ben ik nu toch nog beschermd voor de rest van de week? (verder namelijk geen diarree gehad). Hoop dat iemand kan helpen!!
Oh las ergens dat je pas een paar uur later ofzo die extra pil moest nemen :? Was trouwens niet 'waterdunne' diarree maar gewoon beetje dun. (bah vies verhaal).. Pff wat moet ik doen!!
quote:ik heb een vraagje: als je een keertje de pil bent vergeten, kun je dan bijvoorbeeld ter vervanging de pil van bijv een vriendin slikken (dus, van een ander merk)? misschien beetje raar, maar dat overkwam mij laatst, en op dat moment was dat de enige oplossing. groetjesDat werkt niet zonder meer, de samenstelling moet dan wel hetzelfde zijn. Bijv. stediril en microgynon zijn hetzelfde. Maar meestal is dat niet zo. Beter niet doen, bedenk ook dat alleen in week 1 je echt een probleem hebt als je een pil vergeet. In week 2 mag je een keer vergeten en in week 3 kan je gewoon je stopweek wat eerder beginnen. Met de meeste pillen tenminste, kan je ook in de bijsluiter zien.
Ik heb een vraagje; ik ga overstappen van de Nuvaring op een andere lichte variant (Micro 20). Nu mag je volgens de bijsluiter meteen door slikken zonder stopweek, of je neemt de stopweek in acht en begint dan aan de nieuwe pil. Om de kans op doorbraakbloedingen te voorkomen ga ik denk ik voor de tweede optie, dus een stopweek (heb een keer 'doorgeringd' en had daaropvolgend meteen drie weken dagelijks last van doorbraakbloedingen). Mijn vraag is of de nieuwe pil dan vanaf dag 1 net zo betrouwbaar is of moet je lijf eerst 'wennen' aan de nieuwe hormoonsamenstelling?
mijn huisarts zei dat je toch voor de zekerheid deze 1e maand van de nieuwe anticonceptievorm toch niet veilig was, dus met condoom moest vrijen. maar dat is dus de zekerheid. is toch een ander soort vorm anticonceptie, volgens hem,,,

volgens de officiele literatuur van nuvaring en de pil ben je wel meteen veilig... dus ja, het is maar wiens advies je wil volgen...
?k heb een vraagje over ervaringen met Myralon en met Yasmin. ?k gebruik nu een driefasenpil en wil overstappen op M. of Y. Yasmin spreekt me aan omdat er geen hormoon verwant aan testosteron inzit (last van beharing). Maar ik lees ook over de risico's van Yasmin waardoor ik weer ga twijfelen. Myralon lijkt ideaal omdat het een lichte pil is.

Mijn voornaamste reden om over te stappen op een lichtere pil is verlies van libido. Mijn vriend woont 100 km verweg en heeft een drukke baan waardoor we elkaar eens in de maand zien. We nemen een lang weekend en maken er altijd iets leuks van maar ik merk dat de zin in sex uit mijn lichaam is en dit vind ik op zijn zachts uitgedrukt erg jammer....

Wat zijn jullie ervaringen met Myralon en Yasmin wat betreft libido?
Ik heb een kort vraagje over de pil.

Ik gebruik sinds een maand Stediril 30. Ik gebruik de pil voor het eerst en ben begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie.

Afgelopen zondag heb ik de laatste pil geslikt. In de bijsluiter staat dat je dan na 2 a 3 dagen ongesteld wordt. Het is nu inmiddels vrijdag en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Aanstaande maandag moet ik met mijn tweede strip beginnen.

Is dit normaal, dat de menstruatie uitblijft bij het begin van de pil? Ik heb geen sex gehad de afgelopen maand, dus zwangerschap lijkt me uitgesloten.

Normaal gesproken (dus zonder pilgebruik) ben ik altijd superregelmatig ongesteld aan het eind van de maand. Kan het zijn dat ik volgende week, eind februari opeens ongesteld word, terwijl ik dan al wel met mijn tweede strip begonnen ben? Werkt de pil wel, dus kan ik in principe nu wel veilig sex hebben?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje geruststellen.
quote:

Ik heb een kort vraagje over de pil.

Ik gebruik sinds een maand Stediril 30. Ik gebruik de pil voor het eerst en ben begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie.

Afgelopen zondag heb ik de laatste pil geslikt. In de bijsluiter staat dat je dan na 2 a 3 dagen ongesteld wordt. Het is nu inmiddels vrijdag en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Aanstaande maandag moet ik met mijn tweede strip beginnen.

Is dit normaal, dat de menstruatie uitblijft bij het begin van de pil? Ik heb geen sex gehad de afgelopen maand, dus zwangerschap lijkt me uitgesloten.

Normaal gesproken (dus zonder pilgebruik) ben ik altijd superregelmatig ongesteld aan het eind van de maand. Kan het zijn dat ik volgende week, eind februari opeens ongesteld word, terwijl ik dan al wel met mijn tweede strip begonnen ben? Werkt de pil wel, dus kan ik in principe nu wel veilig sex hebben?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje geruststellen. Volgens mij kan er van alles gebeuren als je net met de pil begint. Of dit normaal is weet ik niet, maar ik was bv. na mn eerste strip (ook begonnen op de 1e dag van mijn menstruatie) 3 weken ongesteld!!! Toen ik aan mn stopweek bezig was liep het dus gewoon door :o   

En ja de pil werkt zeker wel, je bent precies op tijd begonnen dus dan is hij meteen veilig.
Binnenkort ga ik weer aan de pil.

Ik sta niet te juichen, want ik ben bang voor alle bijwerkingen.

Welke pil heeft de minste invloed op libido, acné, en stemmingswisselingen?

Ik snap dat elke vrouw anders kan reageren op de pil. Maar toch..

Ik heb hele slechte ervaringen met microgynon 30 en de 3fasen pil.

De mirena wil ik liever ook niet.

Ik heb pms klachten, word dit versterkt door de pil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven