Gezondheid alle pijlers

Als je geen kind wil, mag je niet neuken

16-06-2008 16:17 298 berichten
Voordat er weer een topic wordt vervuild met mag je nu wel of niet abortus laten plegen, open ik een aparte discussie.

Op dit forum vinden veel vrouwen dat je niet mag neuken als je geen kind wil. Ik vind dit een bizarre en nogal ouderwetse mening.

Natuurlijk, abortus is een laatste redmiddel, maar ik wil nooit kinderen. Toen ik onverhoopt, ondanks anticonceptie, zwanger werd heb ik het toch echt weg laten halen. En daar heb ik geen spijt van.

Vinden jullie nu echt dat ik nooit meer mag neuken omdat ik geen kinderen wil? Omdat mijn spiraal misschien toch een keer niet zou kunnen werken?

Mag je neuken, als je geen kind wil

Totaal aantal stemmen: 198

Ja, mits je goede anticonceptie gebruikt. (89%)
Nee, als je geen kinderen wil, mag je nooit meer neuken. (3%)
Doe waar je zin in hebt, je kan altijd nog abortus laten ple (8%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Carlice schreef op 17 juni 2008 @ 12:02:

[...]

ik heb het zeker in overweging genomen en besproken met mijn huisarts en gyn. Het was voor mij een serieuze optie, tot ik vorig jaar ineens ziek werd. Na een operatie aan mijn buik, die laprascopisch is uitgevoerd, heb ik ernstige bedenkingen gekregen. Ik dacht dat door de kleine sneetjes die ze moeten maken, het niet zo'n zware operatie zou zijn. Dus dat dit ook voor een sterilisatie zou gaan gelden. Helaas heb ik zeer lang moeten herstellen. Dat had ook andere oorzaken, maar ik heb erg veel last gehad van het koolzuurgas dat ze in je buik blazen. Je hebt tegenwoordig ook andere methodes, die niet via de buik hoeven. Maar voor mij geen polonaise meer aan mijn lijf/buik voorlopig. En in mijn huidige relatie ben ik ook anders gaan denken over kinderen, dus laat ik maar eens kijken hoe deze gevoelens zich gaan ontwikkelen. Zo zie je maar, je kiest niet zo maar even voor sterilisatie. Zelfs niet als je het al heel lang zeker denkt te weten.Heb ook een laprascopie gehad en vond het niet veel voorstellen. Nou is het bij iedereen anders. Maar mij zal een abortus oneindig veel meer doen dan een laprascopie. Lijkt mij dat de lichamelijke pijn in het niets valt met de geestelijke. Liever polonaise aan mijn lijf dan een abortus. En het lijkt mij ook niet niks als je een abortus hebt laten doen en daarna wel kinderen wil. Je eerste kind zal nooit je eerste meer zijn.
Dit is een totaal ander topic dan al de andere die over abortus gingen, omdat je het daar tegen iemand hebt. Een echt persoon met twijfels. Een echt persoon die reageert op stellingen en meningen.

Hier loopt er vanalles door elkaar omdat mensen een olifantengeheugen blijken te hebben en alsnog die oude discussies overdoen, terwijl helaas de belangrijkste ingredienten daarvoor ontbreken. Zoals Carlice bijvoorbeeld, die projecteert zich suf. En dat terwijl er denk ik nooit tegen haar gezegd is dat ze een immoreel slecht wijf is, of toch echt maar nooit meer moet neuken. Carlice, in mijn optiek betrek je bepaalde uitspraken die zijn gedaan terwijl ze gericht waren tegen de TO, en gekleurd door de reacties van die TO, op jezelf. Terwijl jouw situatie weer totaal anders is lijkt mij.

En daarbij, waar hebben we het eigenlijk over? Iedereen interpreteert de OP weer anders. Als ik de uitspraak "wie geen kinderen wil, moet niet neuken" zie staan, denk ik "waarheid als een koe". Niet haalbaar in mijn geval en dan schakel je dus over op plan B.

En over plan B gaat het vind ik. En hoe verantwoordelijk je daarmee omgaat. Daarom vind ik het echt onbegrijpelijk dat er veel mensen hier zeggen dat élke reden voor abortus prima is. Daarmee ga je toch volledig voorbij aan het voortraject? Plan B?

Als iemand wel sex heeft maar regelmatig een pil vergeet, dan hoop ik toch dat iedereen vindt dat ze het aan zichzelf en de toekomstig geaborteerde kinderen verplicht is om daar zorgvuldiger mee om te springen? Of vind je laksheid ook een legitieme reden voor abortus?

En nee, hiermee zeg ik niet dat ze het kind dan maar voor straf moet krijgen. En ik zeg ook niet dat ze geem abortus "mag". Want iemand die geen kind wil, moet hem vooral ook niet krijgen. Maar dan zijn we weer aanbeland bij plan B.

En als er dan idd een TO opduikt die laks is geweest met de pil, over 2 jaar wel kinderen wil maar nu niet, dan begrijp ik niks meer van een kinderwens.

Volgens mij zorgt de "ik heb een kinderwens, ooit" voor onzorgvuldig omspringen met anticonceptiemiddelen. Omdat een zwangerschap en een kind an sich geen afschrikwekkend beeld is. Zoals het voor mij wel is.
Arwen nu spreek jij jezelf tegen. Je zegt, beter geen kind dan een ongewenst kind, terwijl je erboven zegt bedenkingen te hebben bij iemand die een abortus wil vanwege een evt. modellencarriere. Als diegene vriend en modellencarriere belangrijker vindt dan een kind, dan is de zwangerschap toch ongewenst? En wat zijn jouw bedenkingen hierbij dan?

Sowieso vind ik de mening van de 'anti abortus mensen' hier (kort door de bocht) niet echt duidelijk. Fashionvictim bijvoorbeeld, jij zegt dat jij je ergert aan mensen die door (min of meer) eigen schuld zwanger worden en dan gaan 'zeuren'. Jullie lijken het niet oké te vinden dat iemand die niet 100% voorzichtig is geweest en zwanger wordt, een abortus wil. Maar wat is dan jullie alternatief? Vinden jullie nou echt dat diegenen het kind maar moeten houden?
quote:maxem schreef op 17 juni 2008 @ 12:46:

[...]

Je eerste kind zal nooit je eerste meer zijn.

Tsja, als je hier mee kan zitten....

20 % van de zwangerschappen eindigt in een miskraam. Het grootste deel hiervan al in de eerste dagen/weken, zodat je het meestal niet eens merkt. Is het ook niet meer je eerste kind.
quote:Evidenza schreef op 17 juni 2008 @ 12:48:

En over plan B gaat het vind ik. En hoe verantwoordelijk je daarmee omgaat. Daarom vind ik het echt onbegrijpelijk dat er veel mensen hier zeggen dat élke reden voor abortus prima is. Daarmee ga je toch volledig voorbij aan het voortraject? Plan B?

Als iemand wel sex heeft maar regelmatig een pil vergeet, dan hoop ik toch dat iedereen vindt dat ze het aan zichzelf en de toekomstig geaborteerde kinderen verplicht is om daar zorgvuldiger mee om te springen? Of vind je laksheid ook een legitieme reden voor abortus?

En nee, hiermee zeg ik niet dat ze het kind dan maar voor straf moet krijgen. En ik zeg ook niet dat ze geem abortus "mag". Want iemand die geen kind wil, moet hem vooral ook niet krijgen. Maar dan zijn we weer aanbeland bij plan B.

En als er dan idd een TO opduikt die laks is geweest met de pil, over 2 jaar wel kinderen wil maar nu niet, dan begrijp ik niks meer van een kinderwens.

Volgens mij zorgt de "ik heb een kinderwens, ooit" voor onzorgvuldig omspringen met anticonceptiemiddelen. Omdat een zwangerschap en een kind an sich geen afschrikwekkend beeld is. Zoals het voor mij wel is.

Kijk, dit is dus weer zo'n post waar je niks mee kan. Ik begrijp best dat jij het niet netjes vindt dat mensen zo laks met eventuele zwangerschappen omspringen. En dat je 'pil vergeten' een zwakke reden vindt voor abortus. Maar wat is dan wel jouw alternatief?

Je zegt: ik vind niet dat iemand dan 'voor straf' het kind wel moet krijgen. Maar je zegt ook: laksheid is geen legitieme reden voor een abortus.

Wat is het nou?
quote:maxem schreef op 17 juni 2008 @ 12:46:

[...]

Heb ook een laprascopie gehad en vond het niet veel voorstellen. Nou is het bij iedereen anders. Maar mij zal een abortus oneindig veel meer doen dan een laprascopie. Lijkt mij dat de lichamelijke pijn in het niets valt met de geestelijke. Liever polonaise aan mijn lijf dan een abortus. En het lijkt mij ook niet niks als je een abortus hebt laten doen en daarna wel kinderen wil. Je eerste kind zal nooit je eerste meer zijn.

ik dacht dus ook dat het niet veel zou voorstellen, daarbij zei ik ook dat het andere oorzaken had dat het herstel lang geduurd heeft. Ik had complicaties, maar goed dit is niet het topic over dit onderwerp.

Voor mij dus duidelijk nu geen geklooi meer aan mijn lijf, straks gaat er weer wat mis. . Als je recent lang uit de roulatie hebt gelegen, is het niet vreemd dat je dit liever doet als je weer op de rails zit. Lijkt me ook duidelijk dat ik een abortus een een laprascopische ingreep niet met elkaar heb vergeleken

Een een kind krijgen na een abortus, ik heb geen idee hoe dat is. Jouw uitspraak is wat, laat ik het netjes zeggen: opmerkelijk. Als je een kind krijgt na een miskraam zal het dan ook je eerste kind niet zijn. Of als je kindje bij of vlak voor de geboorte overlijdt, dan zal je eerste gezonde/levende kind ook niet echt je eerste meer zijn. Dus wat wil je hiermee zeggen, ik snap je redenatie niet.
quote:IfOnly schreef op 17 juni 2008 @ 12:51:

Arwen nu spreek jij jezelf tegen. Je zegt, beter geen kind dan een ongewenst kind, terwijl je erboven zegt bedenkingen te hebben bij iemand die een abortus wil vanwege een evt. modellencarriere. Als diegene vriend en modellencarriere belangrijker vindt dan een kind, dan is de zwangerschap toch ongewenst? En wat zijn jouw bedenkingen hierbij dan?

Sowieso vind ik de mening van de 'anti abortus mensen' hier (kort door de bocht) niet echt duidelijk. Fashionvictim bijvoorbeeld, jij zegt dat jij je ergert aan mensen die door (min of meer) eigen schuld zwanger worden en dan gaan 'zeuren'. Jullie lijken het niet oké te vinden dat iemand die niet 100% voorzichtig is geweest en zwanger wordt, een abortus wil. Maar wat is dan jullie alternatief? Vinden jullie nou echt dat diegenen het kind maar moeten houden?

Je kunt niet stellen dat "we" het niet oké vinden dat zo iemand een abortus wil. Je moet niet vergeten dat in alle topics waar het over abortus gaat, de TO's zelf twijfelen aan de abortus.

Iemand die niet voorzichtig is geweest en een abortus wil zal ik niet tegenhouden. Ik denk wel, en daarom reageer ik ook vaak op dit soort onderwerpen, denk toch in Godsnaam na voordát je seks hebt.
Ik weet pas echt zeker dat ik nu geen kind wil, sinds ik zwanger ben geweest. Ik dacht altijd, zoals wel meer vrouwen die hier posten, dat als ik ondanks de gebruikte anticonceptie zwanger zou worden (waar ik overigens niet onzorgvuldig mee om ben gegaan. Partner was zelfs verminderd vruchtbaar, potdorrie), ik het zou houden.

Toen ik zwanger bleek, wilde ik het zo snel mogelijk m'n lijf uit hebben. Ik wist heel zeker, dit wil ik niet.

Je weet niet hoe je reageert, voor je echt in de situatie zit. Daarom kan ik nooit zo goed tegen de oordelen die vaak op dit forum worden geveld. Je kan advies geven, meedenken, maar je kan niet zeggen, dat zou ik nooit doen. Dat weet je niet.

Net zoals mensen zeggen, tijdens WO2 had ik onderduikers in huis genomen. Dat weet je niet. Dat weet je pas als je in die situatie zit.
quote:IfOnly schreef op 17 juni 2008 @ 12:58:

[...]

Kijk, dit is dus weer zo'n post waar je niks mee kan. Ik begrijp best dat jij het niet netjes vindt dat mensen zo laks met eventuele zwangerschappen omspringen. En dat je 'pil vergeten' een zwakke reden vindt voor abortus. Maar wat is dan wel jouw alternatief?

Je zegt: ik vind niet dat iemand dan 'voor straf' het kind wel moet krijgen. Maar je zegt ook: laksheid is geen legitieme reden voor een abortus.

Wat is het nou?

Laksheid is een reden voor abortus. Sure, maar wel één die te voorkomen is. Dat is wat ik zeg.

Ik zou niet weten waarom ik een alternatief zou moeten aandragen voor een laksheidabortus. Die is er immers niet, en dat heb ik ook nooit beweerd.
quote:Evidenza schreef op 17 juni 2008 @ 12:48:

Hier loopt er vanalles door elkaar omdat mensen een olifantengeheugen blijken te hebben en alsnog die oude discussies overdoen, terwijl helaas de belangrijkste ingredienten daarvoor ontbreken. Zoals Carlice bijvoorbeeld, die projecteert zich suf. En dat terwijl er denk ik nooit tegen haar gezegd is dat ze een immoreel slecht wijf is, of toch echt maar nooit meer moet neuken. Carlice, in mijn optiek betrek je bepaalde uitspraken die zijn gedaan terwijl ze gericht waren tegen de TO, en gekleurd door de reacties van die TO, op jezelf. Terwijl jouw situatie weer totaal anders is lijkt mij.

tja, dat is jouw conclusie. Ik vind het concept projecteren een beetje psychologie van de koude grond. Het is een populaire term, vaak gebruikt, te pas en te onpas. Ik irriteer me soms wel suf aan sommige berichten/forummers, dat dan weer wel.

Ik heb niet het idee, heb ook niet de indruk gekregen dat dit (op 1 iemand na) zo direct gezegd is tegen mij. Maar over het algemeen en tussen de regels door, is dat een idee over vrouwen die een abortus willen/ondergaan.
quote:Carlice schreef op 17 juni 2008 @ 12:58:

[...]

ik dacht dus ook dat het niet veel zou voorstellen, daarbij zei ik ook dat het andere oorzaken had dat het herstel lang geduurd heeft. Ik had complicaties, maar goed dit is niet het topic over dit onderwerp.

Voor mij dus duidelijk nu geen geklooi meer aan mijn lijf, straks gaat er weer wat mis. . Als je recent lang uit de roulatie hebt gelegen, is het niet vreemd dat je dit liever doet als je weer op de rails zit. Lijkt me ook duidelijk dat ik een abortus een een laprascopische ingreep niet met elkaar heb vergeleken

Een een kind krijgen na een abortus, ik heb geen idee hoe dat is. Jouw uitspraak is wat, laat ik het netjes zeggen: opmerkelijk. Als je een kind krijgt na een miskraam zal het dan ook je eerste kind niet zijn. Of als je kindje bij of vlak voor de geboorte overlijdt, dan zal je eerste gezonde/levende kind ook niet echt je eerste meer zijn. Dus wat wil je hiermee zeggen, ik snap je redenatie niet.

Als ik als eerste een overleden kind had dan was mijn volgende kind idd niet mijn eerste geweest. Je blijft altijd denken hoe had hij/zij er nu uitgezien en vergeten zal je hem.haar nooit. Je zal er elke dag aan denken.

Een miskraam, zelf 2 gehad, is wat anders. En ik vind het een heel verschil of je het zelf aborteerd of je lichaam doet het.

Abortus door jouw toedoen heeft het kind geen kans op leven. Een kind wat al in wording was. Miskraam je leeft gezond maar je lichaam grijpt in. Lijkt mij een levensgroot verschil.

En de meeste abortussen worden toch gedaan omdat men slordig met anticonseptie is geweest. Neem daarom van te voren je maatregelen.
Wat hier ook door elkaar wordt gehaald is ongewenst zwanger worden, en slordig zijn.

Het lijkt me volkomen logisch dat je je anticonceptie zorgvuldig probeert te regelen. Abortus is een ingrijpende ervaring die je je hele leven achter je aansleept. Natuurlijk doet een verstandig persoon m/v er alles aan om niet in de situatie te komen dat die keuze gemaakt moet worden.

Maar hoe zorgvuldig/onzorgvuldig je ook bent, het kán mis gaan, en dan zul je moeten bepalen wat de beste stap is. De hulp en visie van anderen kunnen daarbij helpen, maar ik ben erg blij dat we in een land leven waar vrouwen zelf die keuze mogen maken, al is voor mij persoonlijk abortus nooit een optie geweest.

Ik voel me niet geroepen om iemand te veroordelen omdat ze een andere keuze maakt dan ik gedaan zou hebben. Ook als iemand dom en onverantwoordelijk is geweest, dan zie ik het niet als mijn taak om die persoon op haar lazer te geven. Persoonlijk hou ik liever mijn snater als ik niets constructiefs of positiefs bij te dragen heb. We zitten nou eenmaal allemaal anders in elkaar.
quote:Evidenza schreef op 17 juni 2008 @ 13:00:

iemand die niet voorzichtig is geweest en een abortus wil zal ik niet tegenhouden. Ik denk wel, en daarom reageer ik ook vaak op dit soort onderwerpen, denk toch in Godsnaam na voordát je seks hebt.

Maar op het moment dat iemand al zwanger is, wat heeft het dan voor zin om dit soort berichten te plaatsen? Daar heeft een TO echt geen moer aan, gaat soms in de verdediging, je krijgt tegen -en medestanders. En hoppa, weer zo'n topic verpest.

Ik begrijp soms echt niet waarom iemand zon topic opent, wat wil je horen vraag ik mezelf af. Praat hierover met een arts, een instantie, je partner, vrienden. Op een forum onteken je moeders en anti's die niets van een abortus willen weten (maar dit natuurlijk heel netjes inkleden met dat ze heus wel voor de keuze zijn). Maar goed, zulke topics worden dus wel geopend en de reacties gaan altijd weer de pro-con kant op.

Toen ik zelf met vragen zat, ging het mij om de medische/fysieke kant van het verhaal. De beslissing had ik al genomen, en geen behoefte aan deze op een forum te bespreken. Dat gaf ik duidelijk aan, en dat werd door een aantal niet gepikt. Ik moest me emotioneel en gevoelig opstellen, dat ik louter informeerde naar behandelings gerelateerde zaken werd vertaald als koud en kil en harteloos. En in een ander topic werd het zelfs weer aangehaald als: oh die carlice liet dat zo maar even doen. Nu heb ik wat oude topics gelezen, en met die wetenschap zou ik mijn topic nooit geopend hebben. Zelfs naar ervaringen kun je hier gewoon niet rustig informeren.
quote:Evidenza schreef op 17 juni 2008 @ 13:00:

[...]

Ik denk wel, en daarom reageer ik ook vaak op dit soort onderwerpen, denk toch in Godsnaam na voordát je seks hebt.En wat probeer je dan met die reactie te bereiken? Dat de TO het kind toch maar houdt terwijl ze het eigenlijk niet wil?
Ehm, wat Carlice zegt dus!
Goed gezegd, Carlice!
quote:Carlice schreef op 17 juni 2008 @ 12:32:

of was het appelen met peren....?Appelen met peren vergelijken levert enorm veel overeenkomsten op.
quote:maxem schreef op 17 juni 2008 @ 13:16:

[...]

Als ik als eerste een overleden kind had dan was mijn volgende kind idd niet mijn eerste geweest. Je blijft altijd denken hoe had hij/zij er nu uitgezien en vergeten zal je hem.haar nooit. Je zal er elke dag aan denken.

Een miskraam, zelf 2 gehad, is wat anders. En ik vind het een heel verschil of je het zelf aborteerd of je lichaam doet het.

Abortus door jouw toedoen heeft het kind geen kans op leven. Een kind wat al in wording was. Miskraam je leeft gezond maar je lichaam grijpt in. Lijkt mij een levensgroot verschil.

En de meeste abortussen worden toch gedaan omdat men slordig met anticonseptie is geweest. Neem daarom van te voren je maatregelen.

Tja, dan zie jij een abortus heel anders en vanuit een compleet ander standpunt. Ik zie het niet als een kind de kans op leven ontnemen. Als je het terugredeneert, bepaal je inderdaad dat een zwangerschap niet wordt voldragen tot een volgroeide baby. Maar dat ik een kind geen kans geef op een leven? Welk kind? Zo heb ik dat totaal niet ervaren. En if so, als je het perse wel helemaal vanaf de bevruchting als compleet volledig kind ziet, dan vind ik niet ter wereld (laten) komen geen verkeerde keuze. Is het kiezen voor leven zoveel beter dan kiezen voor niet leven? De kans op leven, ik vind het niet perse en louter een nobele gift. Het is niet eens een gift. Een natuurlijk proces, dat je in wezen zelf niet kunt sturen. Het is bijzonder om mee te maken, maar als je het niet wilt, dan niet.

Hier raak je wel de complexe kant van de discussie mee. Sommigen zien abortus echt als moord, als een kind het leven en de kans op leven ontzeggen. Als je in die termen denkt, krijgt de discussie al snel een hele andere dimensie. De pro life argumenteert gretig op deze wijze.

Ik lees wel vaker, dat je je hele leven zal blijven afvragen hoe het eruit had gezien en dat je het je hele leven met je meesleept. Als dat zo is, vraag ik me af of abortus een goede keuze voor je is geweest.

Ik vraag me niet af hoe en wat 'het' eruit zou hebben gezien, ik heb geen idee wat de uitgerekende datum zou geweest zijn. Ik herdenk het ook niet. Ik sleep het ook niet met me mee. Het is een stukje ervaring in mijn leven, die ik meedraag. Niet als last, niet als lust. Net als alle andere ervaringen in mijn leven, geeft het vorm aan wie ik ben en wie ik word.
quote:IfOnly schreef op 17 juni 2008 @ 13:25:

[...]

En wat probeer je dan met die reactie te bereiken? Dat de TO het kind toch maar houdt terwijl ze het eigenlijk niet wil?

Op dít soort onderwerpen zeg ik toch? En waar zitten we nu? Op een globaal topic over abortus.

Op een topic geopend door een TO zal ik het zeker ook noemen, al was het maar omdat er verschrikkelijk veel mensen meelezen. En wie weet wordt er daardoor daadwerkelijk een abortus voorkomen, omdat iemand zich realiseert dat ze zich beter moet beschermen.
quote:Omen schreef op 17 juni 2008 @ 13:34:

[...]

Appelen met peren vergelijken levert enorm veel overeenkomsten op.eieren zijn op zich wel een beetje toepasselijk in deze context
.
.
quote:qwertu schreef op 17 juni 2008 @ 14:11:

[...]

En dat condoom tegen eventuele ziektes: ga een ander in de maling nemen. Ik heb een langdurige monogame relatie met mijn man, ik ga echt ons seksleven niet verstieren met zo'n grote libidokiller als het condoom hoor. "Tegen eventuele ziektes" ja, daar zit ik dus ook steeds mee. Dat geleuter over dan doe je toch en condoom en de pil. Ik vind een condoom in een vaste relatie echt niet prettig. Misschien nog net geen libido-killer, maar na verloop van tijd gaat het tegen staan. Het voelt, ook voor mij, een stuk minder lekker. Op den duur zelfs vervelend, dat geschuur van dat ding. Voor mij is een condoom echt duidelijk voor/tegen soa's, als je met een niet vaste partner vrijt of je staat nog aan het begin van een relatie. Na beide te laten testen, gaat het condoom de boom in. Het wordt alleen behoorlijk lastig als je als vrouw niet voor hormonale anti conceptie kan/wil kiezen. Wat zijn dan nog je opties.... Een pessarium, kan ik je vertellen, zijn echt ondingen. Maar ja, als het moet dan moet het.
.
quote:IfOnly schreef op 17 juni 2008 @ 12:51:

Je hebt het topic modellencarriere/vriend kennelijk niet gelezen, want de to wilde het kind namelijk wel houden in de eerste instantie, maar haar vriend lag dwars. Arwen spreekt zichzelf dus niet tegen.

Het alternatief? Bijsluiter van pil eens lezen bijvoorbeeld en weten hoe zo'n ding eigenlijk werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven