Gezondheid alle pijlers

Als je geen kind wil, mag je niet neuken

16-06-2008 16:17 298 berichten
Voordat er weer een topic wordt vervuild met mag je nu wel of niet abortus laten plegen, open ik een aparte discussie.

Op dit forum vinden veel vrouwen dat je niet mag neuken als je geen kind wil. Ik vind dit een bizarre en nogal ouderwetse mening.

Natuurlijk, abortus is een laatste redmiddel, maar ik wil nooit kinderen. Toen ik onverhoopt, ondanks anticonceptie, zwanger werd heb ik het toch echt weg laten halen. En daar heb ik geen spijt van.

Vinden jullie nu echt dat ik nooit meer mag neuken omdat ik geen kinderen wil? Omdat mijn spiraal misschien toch een keer niet zou kunnen werken?

Mag je neuken, als je geen kind wil

Totaal aantal stemmen: 198

Ja, mits je goede anticonceptie gebruikt. (89%)
Nee, als je geen kinderen wil, mag je nooit meer neuken. (3%)
Doe waar je zin in hebt, je kan altijd nog abortus laten ple (8%)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook wel meer dan eens gezegd, want tja, dat is nu eenmaal gewoon de waarheid. Als je echt geen kinderen wil, moet je gewoon niet neuken. En doe je dat wel, dan moet je gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken, daar zijn ze voor.

Ik erger me dood aan die vrouwen die én neuken én geen anticonceptie gebruiken of daar superslordig mee omgaan, maar die vervolgens gaan janken dat ze oh jee zwanger zijn en ze willen het allemaal niet boehoe.

Had dan gewoon voorkomen dat je zwanger werd, zo moeilijk is dat niet hoor, dat lukt iemand als Evidenza haar hele vruchtbare leven en lukt mij ook al een jaar of 20.
Am Yisrael Chai!
quote:wen schreef op 16 juni 2008 @ 22:09:

VIVAfeelfree, koperspiraal?

Thanks Wen

Lijkt me wel erg pijnlijk overigens (nog geen kinderen gehad)!
quote:Omen schreef op 17 juni 2008 @ 08:03:

[...]

It's not all about you...Een van de... dan. En tja, ik kan nu eenmaal alleen voor mezelf reageren.
Het woordje 'mag', heb ik trouwens nooit in de mond genomen.
quote:qwertu schreef op 17 juni 2008 @ 00:24:

[...]

Een moord pleeg je. Abortus onderga je, laat je uitvoeren, heb je, doe je, whatever. Maar als zelfs in de pro-abortushoek al gesproken wordt over het "plegen" van abortus, dan ben je eigenlijk je eigen punt al onderuit aan het halen.Sorry, zal het nooit meer doen.
quote:phillippa schreef op 17 juni 2008 @ 07:47:

Heb niet alle pagina's gelezen, dus misschien is het al een keer gezegd. Aan TO, als je echt geen kinderen wil dan laat je je toch steriliseren? Waarom jarenlang blijven klooien met voorbehoedsmiddelen/anticonceptie met het risico op een zwangerschap?Ik heb een koperspiraal. Dat is geen geklooi met voorbehoedsmiddelen. Een sterilisatie vind ik net een brug te ver. Dan moet je wel heel erg zeker van je zaak zijn.

Heb niet alle pagina's gelezen, dus misschien is het al een keer gezegd. Aan TO, als je echt geen kinderen wil dan laat je je toch steriliseren? Waarom jarenlang blijven klooien met voorbehoedsmiddelen/anticonceptie met het risico op een zwangerschap?

Dit is wel heel kort door de bocht vind ik.

Ik ben nu bijna 11 jaar 'sexueel actief' en hoop dat nog minimaal 50 jaar te zijn. Nu wil ik ook nog geen kids en de overgang zal ook nog wel even duren. M.a.w. Ik ben al bijna 11 jaar aan het klooien met anticonceptie en menstruatieproblemen. En ik denk velen met mij. Hoewel ik over een paar jaar wél kids zou willen is NU geen goed moment maar ik vrij wel. Sterker nog, als ik vanmiddag zwanger blijk, vermoed ik dat het beeindigen van de zwangerschap mijn keuze is.

Ik hoop dus dat ik alleen in grote blijdschap kan zeggen dat ik in verwachting ben. Tegen de tijd dat ik mijn kinderen heb gekregen zal mijn endometriose de spuigaten zijn uitgelopen en lijkt mij een verwijdering van de baarmoeder een oplossing. Nooit meer ongesteld maar ook niet onmiddellijk in de overgang. Voorlopig is dat nog een utopie en zit er niets anders op dan aanklooien.

PS of bedoel je dit?; jij bedoelt nooit kids..ik bedoel ooit kids.
quote:VIVAfeelfree schreef op 17 juni 2008 @ 08:21:

[...]

Thanks Wen

Lijkt me wel erg pijnlijk overigens (nog geen kinderen gehad)!

Valt reuze mee. Als je het bij CASA laat doen, i.p.v. bij de huisarts of een gynecoloog, kun je kiezen voor een verdoving.

Voor meer informatie: http://www.casa.nl/
quote:marie_liselotte1981 schreef op 17 juni 2008 @ 09:16:

[...]

PS of bedoel je dit?; jij bedoelt nooit kids..ik bedoel ooit kids.

Tsja, mensen veranderen, omstandigheden veranderen. Ik wil nu nooit kinderen. Maar wat als dat veranderd?

Een sterilisatie vind ik erg permanent. Een koperspiraal is voor mij een goede oplossing. Maar het is niet 100% veilig.
Ik ben het TO eens. In 1900 was dit misschien een waarheid als een koe maar sinds de uitvinding van anticonceptie staan deze twee zaken los van elkaar. Goede zaak, want waarom zou deze kwestie alleen een probleem voor de vrouw zijn?

Ondanks anticonceptie kan het toch voorkomen dat een vrouw zwanger raakt. Geen enkele anticonceptie is namelijk voor 100% veilig.
quote:dreamer schreef op 16 juni 2008 @ 16:37:

Jamaar het regenjasje beschermt ook niet 100%, toch. Zelfs sterilisatie is geen 100% garantie dat er geen kind meer zal komen. Ik vind persoonlijk dat als je netjes alles gedaan hebt (en dan hebik het niet over én condoom én pil, want dat is al dubbel.. ik ging aan de pil om geen condoom te hoeven gebruiken zeg) dat je dan bij falend voorbehoedsmiddel mag kiezen voor arbortus. Ik vind óók dat je dit van te voren met je partner zou moeten bespreken, zodat ook hij/zij op de hoogte is van de consequenties, bij falende anti-conseptie.

(dit komt van pagina 1 en ik heb de rest niet gelezen, dus als het mosterd is sorry)

Dreamer, als je het niet helemaal 'netjes' hebt gedaan en toch ongewenst zwanger, moet je dan voor straf het kind maar houden?

xx lisa.
quote:fashionvictim schreef op 17 juni 2008 @ 08:13:

Ik heb dat ook wel meer dan eens gezegd, want tja, dat is nu eenmaal gewoon de waarheid. Als je echt geen kinderen wil, moet je gewoon niet neuken. En doe je dat wel, dan moet je gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken, daar zijn ze voor.

Ik erger me dood aan die vrouwen die én neuken én geen anticonceptie gebruiken of daar superslordig mee omgaan, maar die vervolgens gaan janken dat ze oh jee zwanger zijn en ze willen het allemaal niet boehoe.

Had dan gewoon voorkomen dat je zwanger werd, zo moeilijk is dat niet hoor, dat lukt iemand als Evidenza haar hele vruchtbare leven en lukt mij ook al een jaar of 20.En stel nu dat Evidenza desondanks toch zwanger raakt? Dan is zij goed voor een fanatieke preek en de aantijging dat zij dan vermoedelijk toch niet goed genoeg heeft gepoogd om de zwangerschap tegen te gaan? Om haar vervolgens te overladen met redenen waarom abortus moreel en ethisch onverantwoord is? Om dan af te sluiten met een 'als je geen kinderen wilt, moet je niet neuken joh' ?
Ik heb nog niet het hele topic gelezen maar,

Ik lees al langer mee op dit forum mee en ben al meerdere keren hevig geschrokken van de felle reacties van de forumsters hier op iemand die abortus overwoog. Zoals dat ene topic wat heel lang in de top 10 heeft gestaan. De TO had daar mijns inziens zeer valide redenen om een zwangerschap af te breken (zowel financiele als psychische problemen). Volgens kreeg zij reacties als

"ik hoop dat jij nooit meer kinderen kan krijgen"

Verschrikkelijk. Ik vind echt dat er hier een stel heksen rondlopen wat dat betreft...

Persoonlijk vind ik ELKE reden goed genoeg voor een abortus. M.i. is er namelijk niets erger dan een ongewenst kind geboren te laten worden.

En dan zullen er wellicht mensen zijn die abortus als een soort voorbehoedsmiddel gaan gebruiken. Tsja, moeten mensen die zo onverantwoordelijk en dom zijn dan toch maar kinderen krijgen?! Dan hebben we er straks weer honderden Savanna's etc bij...

Gelukkig lees ik nu dat er meer mensen zo denken. De reacties in de abortustopics zijn blijkbaar niet echt representatief voor alle forummers...
Als je helemaal geen kinderen wilt waarom laat je je niet steriliseren? Hoef je ook niet aan anticonseptie te denken. En abortus is voor mij als het echt niet anders kan. Voor een heel jong kind of als je het kind niets te bieden hebt. Maar als je zeker weet dat je geen kinderen wilt. Je goed recht ook niet doen dan. Maar laat je steriliseren. De kans is dan echt heel klein dat je dan zwanger wordt. En zeker als je het ook nog een met condoom doet tegen eventuele ziektes.
Hoe kan je nou zeker weten dat je nooit kinderen wil?

Ohja, om op Mirjams punt in te gaan. Mijns inziens is er inderdaad geen tussenweg tussen 'gewenst' en abortus. (Wel tussen gepland en abortus) Als de zwangerschap gewenst is, kies je niet voor abortus. Kiezen voor abortus betekent dat de zwangerschap ongewenst was.

Niet dat het altijd een makkelijke keuze is.

Emmeke: inderdaad een opluchting dit topic!
quote:absoluteEinstein schreef op 17 juni 2008 @ 09:11:

[...]

Ik heb een koperspiraal. Dat is geen geklooi met voorbehoedsmiddelen. Een sterilisatie vind ik net een brug te ver. Dan moet je wel heel erg zeker van je zaak zijn.Dat vind ik van abortus ook. En een mirenaspiraal is betrouwbaarder als een koperspiraal.
quote:IfOnly schreef op 17 juni 2008 @ 11:23:

Ik heb nog niet het hele topic gelezen maar,

Ik lees al langer mee op dit forum mee en ben al meerdere keren hevig geschrokken van de felle reacties van de forumsters hier op iemand die abortus overwoog. Zoals dat ene topic wat heel lang in de top 10 heeft gestaan. De TO had daar mijns inziens zeer valide redenen om een zwangerschap af te breken (zowel financiele als psychische problemen). Volgens kreeg zij reacties als

"ik hoop dat jij nooit meer kinderen kan krijgen"

Verschrikkelijk. Ik vind echt dat er hier een stel heksen rondlopen wat dat betreft...

dat heb ik ook wel eens gezegd, dat het net een stel heksen zijn. Maar dan vinden ze je niet lief meer...

En dan zullen er wellicht mensen zijn die abortus als een soort voorbehoedsmiddel gaan gebruiken. Tsja, moeten mensen die zo onverantwoordelijk en dom zijn dan toch maar kinderen krijgen?! Dan hebben we er straks weer honderden Savanna's etc bij...

Hier heb je helemaal gelijk in. Toch kan ik me weinig voorstellen bij abortus als anti conceptie zien. Hoe kun je dat jezelf aandoen, dan lijk je bijna er bewust voor te kiezen. De ingreep zelf is niet een lolletje, maar niet het zwaarste. Het is niet niks om zwanger te zijn en dan te ontzwangeren. Ik denk daarom dat er echt geen vrouwen zijn die bewust geen anti conceptie gebruiken en denken: ach als het mis gaat laat ik het weghalen.

Gelukkig lees ik nu dat er meer mensen zo denken. De reacties in de abortustopics zijn blijkbaar niet echt representatief voor alle forummers...Nope, gelukkig maar!
Het blijft een feit dat geen enkel voorbehoedsmiddel honderd procent betrouwbaar is. Ook menselijke fouten kun je nooit helemaal uitsluiten, al ben je nog zo voorzichtig.

Sterilisatie is natuurlijk geen oplossing. Dat je nu geen kinderen wilt, wil niet zeggen dat ze nooit welkom zijn.

Ik ben het eens met degenen die stellen dat iedere reden goed genoeg is om abortus te plegen, omdat ieder kind het recht heeft om gewenst te zijn. Wat een goede reden is, verschilt per persoon. Maar iedereen heeft de vrijheid om zelf die keuze te maken. Ik ben persoonlijk nog nooit iemand tegengekomen die daar lichtvaardig mee om is gegaan, maar als iemand abortus als voorbehoedsmiddel ziet, dan lijkt die persoon me niet verantwoordelijk genoeg om een kind op te voeden.

Ik hou inderdaad ook regelmatig een heel naar gevoel over aan de starre en veroordelende reacties van een aantal mensen als het over dit onderwerp gaat. Van achter je pc kun je niet het hele leven van een ander overzien, en het is makkelijk schelden als je niet geconfronteerd wordt met de impact van je opmerkingen. Ik ben nogal allergisch voor mensen die menen dat zij de enige juiste weg voor zich zien.
quote:maxem schreef op 17 juni 2008 @ 11:32:

Als je helemaal geen kinderen wilt waarom laat je je niet steriliseren? Hoef je ook niet aan anticonseptie te denken. En abortus is voor mij als het echt niet anders kan. Voor een heel jong kind of als je het kind niets te bieden hebt. Maar als je zeker weet dat je geen kinderen wilt. Je goed recht ook niet doen dan. Maar laat je steriliseren. De kans is dan echt heel klein dat je dan zwanger wordt. En zeker als je het ook nog een met condoom doet tegen eventuele ziektes.ik heb het zeker in overweging genomen en besproken met mijn huisarts en gyn. Het was voor mij een serieuze optie, tot ik vorig jaar ineens ziek werd. Na een operatie aan mijn buik, die laprascopisch is uitgevoerd, heb ik ernstige bedenkingen gekregen. Ik dacht dat door de kleine sneetjes die ze moeten maken, het niet zo'n zware operatie zou zijn. Dus dat dit ook voor een sterilisatie zou gaan gelden. Helaas heb ik zeer lang moeten herstellen. Dat had ook andere oorzaken, maar ik heb erg veel last gehad van het koolzuurgas dat ze in je buik blazen. Je hebt tegenwoordig ook andere methodes, die niet via de buik hoeven. Maar voor mij geen polonaise meer aan mijn lijf/buik voorlopig. En in mijn huidige relatie ben ik ook anders gaan denken over kinderen, dus laat ik maar eens kijken hoe deze gevoelens zich gaan ontwikkelen. Zo zie je maar, je kiest niet zo maar even voor sterilisatie. Zelfs niet als je het al heel lang zeker denkt te weten.

Heb niet alle pagina's gelezen, dus misschien is het al een keer gezegd. Aan TO, als je echt geen kinderen wil dan laat je je toch steriliseren? Waarom jarenlang blijven klooien met voorbehoedsmiddelen/anticonceptie met het risico op een zwangerschap?

Sterilisatie is het beste anti-conceptiemiddel maar garandeerd niet dat je niet zwanger kunt worden.

Ik heb me laten steriliseren omdat ik maar 3% kans heb op een gezond kind. Als ik nu zwanger zou raken zal het abortus worden, ben inmiddels 39 jaar, maar moeilijk zal het zeker zijn.

Maar ik neuk wel door hoor.
quote:fashionvictim schreef op 17 juni 2008 @ 08:13:

Had dan gewoon voorkomen dat je zwanger werd, zo moeilijk is dat niet hoor, dat lukt iemand als Evidenza haar hele vruchtbare leven en lukt mij ook al een jaar of 20.

Jij bent natuurlijk compleet perfect als het hierop aankomt, en Evidenza ook. Heel moralistisch en feiloos enzo....

Maar dan nemen we de rest van de niet zo perfecte vrouwen, die op ieder gebied mens zijn, inherent daaraan: ze maken wel eens fouten of er gaat ondanks dat ze hun best hebben gedaan onverhoopt iets mis. Dat heet leven.

En niet iedere vrouw, zo niet heel weinig vrouwen, gaan dan lopen janken en jammeren als het niet zo gaat als gepland. Die wikken en wegen en denken na en nemen een beslissing. Ook dat heet leven.

Het leven zit niet zo inelkaar, dat alles wat je wlt voorkomen dan ook maar niet moet doen. Ik wil niet dat mijn hart wordt gebroken, nou dan begin ik toch geen relatie! Ik wil niet dat mijn fiets wordt gestolen, dan neem ik toch geen fiets (want tja, de mijne is wel eens ondanks 3 sloten gestolen). Ik wil niet dat er bij mij wordt ingebroken als op ik op vakantie ga. Nou dan ga ik toch niet op vakantie, dan ga ik toch niet in een huis wonen met spullen erin, maar in een doos onder een brug! Nee, sorry voor mij werkt het zo niet. Dat het leven voor jou wel zo in elkaar steekt is prima. Maar van anderen kun je niet verwachten dat ze ook maar zo gaan denken en leven, anders zijn het maar slordige stomme tutten.
carlice, beetje flauw om te klagen dat ze je niet meer lief vinden als jij ze (oa mij) eerst voor takkenheks of weet ik veel wat uitmaakt. Het ging in dat bewuste topic niet eens meer zozeer om abortus, maar gewoon om hoe die TO schreef, waaruit bleek dat ze eigenlijk geen abortus wilde, maar liever koos voor vriendje en modellencarriere etc. Wat allemaal haar goed recht is, maar het is mijn goed recht om daar mijn bedenkingen bij te hebben (zeker op een forum waar je nou eenmaal meningen neerzet)

En verder sluit ik me aan bij de woorden, beter geen kind dan een ongewenst kind, als je zelf echt geen kind wil, en je raakt zwanger, vind ik het niet meer dan logisch dat je kiest voor een abortus.
het risico op een gestolen fiets is net wat anders dan het risico op een kind. Maar ik snap je redenatie wel carlice, alleen als je echt niet zwanger wil worden, zijn er genoeg mogelijkheden om dat te voorkomen, een hele enkele uitzondering daargelaten.
He, arwen takkenheks heb ik niet gezegd! Dat vind ik dan nog wel een stukje gemener klinken. Volgens mij weet jij ook nog wel dat ik dit niet zomaar heb neergezet, maar naar aanleiding van felle en niet zo nette reacties. Toen had ik echt even zoiets van: stelletje heksen! En zoals je nu kunt lezen, was ik niet de enige die dat wel eens denkt in zo'n situatie van medeforummers. Dat rechtvaardigt het niet hoor. Maar iemand onvruchtbaarheid toe gaan wensen, sorry dan ga je echt te ver. Ook al is het niet IRL, maar op een forum.

Ik snap dat ik in mijn stukje appelen met eieren vergelijk, maar de achterliggende gedachte is wel van dezelfde strekking. Ik kan het er alleen maar mee eens zijn, dat je ongewenst zwanger worden kunt voorkomen (tot op zekere hoogte) en dat ook serieus moet nemen en daar verantwoordelijk mee moet omgaan. Maar as er iets mis gaat, of je bent toch niet zo zorgvuldig geweest, vind ik iemand niet meteen een onverantwoordelijke, slordige, lichtzinnige stomme tut. En dat is wel wat hier door sommigen gezegd wordt, en daar sluit ik me dan weer niet bij aan.
of was het appelen met peren....?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven