Gezondheid alle pijlers

Alternatief voor neusspray

26-03-2013 22:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een week geleden was ik weer eens verkouden en ik zat de hele tijd naar adem te happen dus besloot ik toch maar aan de neusspray te gaan. Nu is de week voorbij en ben ik ermee gestopt.

Maar de consequentie is wel dat ik vooral 's nachts weer naar adem lig te happen. Nou hoor ik weleens over alternatieven voor neusspray. Minder verslavend en schadelijk.

Welk middeltje is effectief bij jou? Als ik het dan doe, wil ik wel resultaat

Bedankt!

Roosje
dampo op je borstkas smeren

gesneden ui bij je bed

Met Otrivin duo ben ik trouwen binnen een week van verstopte neus af hoor, sterker nog, binnen 2 dagen
Ik heb een inhaler ( voor het stomen een witte bak met een mondstuk waar ook je neus bij in past) en in die inhaler giet ik kokend water en ik doe er 2 druppels witte thijm bij . ( etherische olie ) En die thijm is zo vreselijk scherp die brand je bijna je neus gaten door ,helemaal als je er per ongeluk meer dan 2 druppels in doet.

Het werkt natuurlijk niet na 1x maar met 2 a 3 maal stomen met dat spul merk je echt absoluut verbetering.

Verder gebruik ik ook wel eens een vicks stick. Maar echt super vind ik die niet
Niet meer je neus snuiten maar gewoon flink op blijven halen, lekker goor maar wel effectief.

En stomen.
Wat ik dan doe is in plaats van neusspray kiezen voor neusdruppels en na iedere keer het flesje aanlengen met water. Zo bouw je het langzaam af. Als je het een week gebruikt en dan opeens stop dan zit je neus inderdaad meteen weer dicht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
xylometazine (de enige effectieve neusspray) mag je maar kort gebruiken, werkt goed maar slecht voor je slijmvliezen

Overdag gebruiken, prima, weinig alternatieven

's morgens en 's avonds HEET douchen en agv de stoom je neus leegmaken (wel steeds 1 neusgat dicht drukken). Voor de nacht een doorgesneden ui naast je bed, ja het stinkt maar is erg effectief
Je bent zelf een theepot
Sprayen met een zoutoplossing? Geen idee of dat goed helpt, ik gebruik gewoon altijd de gewone neusspray tot het over is.
Zoutwateroplossing
Netipot? Dan spoel je meteen je holtes leeg namelijk.
Zoals Eldiabonita al zei:

Gesneden ui langs je bed en dampo op je borst en rug.
Ik maak zelf een zoutoplossing. Water koken, zout erin oplossen. Pas gebruiken als het is afgekoeld natuurlijk. Bij de apotheek heb ik zo'n spuitje gehaald en dan is het makkelijk toedienen (anders kun je het opsnuiven).

Daarna veel snuiten. Als ik ga slapen ga ik 'hoog' liggen, dwz met een extra kussen. Als ik laag lig loop ik weer vol. Meestal ga ik dan op de bank slapen zodat mijn man geen last van me heeft.

Dit is eigenlijk mijn cold turkey methode. Dan gebruik ik al te lang Otrivin en ben ik niet verkouden meer maar is het de gewenning/verslaving. Een of 2 nachten op deze manier en ik ben weer vrij!
Deze is effectief en heb ik van een arts. Simpel zout water. Een glas lauw zout water met een of twee theelepels zout, en dat snuif je op. Dat maakt alles vrij. Is wel stompzinnig maar werkt dus wel.
Ik gebruik met periodes neusspray, maar heb nog nooit gemerkt dat het verslavend is. Ik kan echt weer maanden zonder.
oh, niet dat hele glas opsnuiven hoor, gewoon twee a drie keer doen.
quote:heppiedepeppie12 schreef op 26 maart 2013 @ 22:30:

Ik gebruik met periodes neusspray, maar heb nog nooit gemerkt dat het verslavend is. Ik kan echt weer maanden zonder.

Ik begrijp het ook niet.

Na 3 dagen Otrivin duo heb ik het hele spulletje minstens een maand niet nodig
Mijn slijmvliezen zijn door allergie niet geschikt voor neusspray, snel last van irritatie. Wat bij mij werkt is niets doen en uitzieken. Het is een virus en vrijwel niets helpt of oogdruppels gebruiken met dezelfde werkzame stof als de neusspray, verlicht wel iets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon water met zout op snuiven.

Vanmorgen nog gedaan, maar vond het vooral smerig, en ze zitten nu allebei al weer verstopt. Heb me ook nog even gestoomd met alloe vera, maar ook dat hielp niet echt, had te weinig nog ervan. Maar als ik daar genoeg van heb, dan helpt dat vaak wel.
Nog nooit gemerkt dat een zoutoplossing (of uien, dampo, vicks stick) werkt. Bij baby's misschien, die mogen nog geen xylometazoline hebben.
Vraagje, als je een ui op je nachtkastje zet, gaat het dat niet stinken in de kamer, ga je zelf niet zwaar stinken naar ui dan?
quote:heppiedepeppie12 schreef op 26 maart 2013 @ 22:30:

Als ik het een week gebruik, heb ik daarna altijd 1 tot 2 dagen dat mijn neus nog dichtzit, hoewel de verkoudheid dan eigenlijk alweer vrijwel voorbij is.

Mijn tip: in de afbouwtijd 2 of 3 dagen lang per keer nog maar 1 neusgat sprayen met kinderneusspray (lagere dosering), en daarna pas echt stoppen. En dan liefst ook alleen nog maar voor het slapengaan sprayen, overdag niet meer. Op die manier krijg ik nog genoeg lucht om lekker te slapen, en is het afbouwen goed te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven