Gezondheid alle pijlers

Altijd extreem koud.

25-11-2014 13:51 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of mijn innerlijke thermostaat kapot is.

Nu heb ik dit al jaren maar het wordt alleen maar erger. Alsof mijn lijf niet in staat is zich zelfstandig warm te houden.

Sommige dagen zijn zelfs heel extreem.

Ik zit nu op de bank met de verwarming op 22 met dik vest over mijn trui onder een deken, dikke sokken en NOG ril ik als een rietje en voelt het alsof mijn voeten in een vrieskist zitten.

Heb nu maar warm water aangezet voor een kruik

Niets schijnt te helpen.
quote:noa schreef op 26 november 2014 @ 11:24:

[...]

Dat heb ik ook, een lichaamstemperatuur van 36 graden. Vandaar ook bijna nooit koorts.

Iemand schreef dat het mss aan te weinig drinken kan liggen, maar dat is bij mij niet het geval. Ik drink de hele dag door veel (water).Euh ja, guilty. Ik weet van mezelf dat ik (te) weinig drink en ik probeer er ook op te letten. Ik heb vrij onregelmatig werk, ik vind het lastig om daarin momenten te vinden om echt even te gaan zitten voor een kopje thee ofzo. Op moment dat ik stageliep op kantoor waren die momenten er wel. Maar het enige verschil dat ik opmerkte was dat ik als een joker naar de wc bleef rennen. Was ik lekker aan de gang met mijn werk, moest ik wéér plassen.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
quote:_vogeltje_ schreef op 26 november 2014 @ 11:35:

[...]

Euh ja, guilty. Ik weet van mezelf dat ik (te) weinig drink en ik probeer er ook op te letten. Ik heb vrij onregelmatig werk, ik vind het lastig om daarin momenten te vinden om echt even te gaan zitten voor een kopje thee ofzo. Op moment dat ik stageliep op kantoor waren die momenten er wel. Maar het enige verschil dat ik opmerkte was dat ik als een joker naar de wc bleef rennen. Was ik lekker aan de gang met mijn werk, moest ik wéér plassen.

Haha, dat rennen houdt je dan wel weer warm..

Geen idee of het werkt, voldoende drinken, maar zeker de moeite waard om het te proberen en veel vriendelijker dan die koude douches, haha
Hier nog zo'n koukleum en ook het idee dat het alleen maar erger wordt. Thuis kan ik de verwarming zo hoog zetten als ik wil, maar op het werk is dat een ander verhaal. Ik heb het dan ook altijd koud op mn werk, zomer en winter. Echt niet leuk. Ik kan me er op kleden wat ik wil, maar ik moet er ook nog enigszins zakelijk uitzien.

Ik drink genoeg water, daar kan het niet aan liggen. En ik heb inderdaad ook een lage standaard lichaamstemperatuur, heb nooit koorts en wat iemand hier ook al zei: bij 38 graden voel ik mij echt niet lekker. Maar ja, dat mag geen koorts heten.

Ik heb fibromyalgie en dat maakt het extra vervelend. Door kou heb ik meer pijn. Ik zie dan ook erg op tegen de komende periode, als het echt weer kouder wordt.
Hier ook fibromyalgie, waardoor stijver, wellicht minder doorstroming.

Ik heb altijd veel water gedronken.
quote:Olijfje_ schreef op 25 november 2014 @ 14:48:

Laat eens een bloedonderzoek gericht op hormonen doen, bij mij werkt bijv. mijn hypofyse en schildklier niet goed waardoor ik moeite heb om mezelf op temperatuur te houden. Ook je bloedsuiker kan hiermee te maken hebben. En oh ja, vitamine b12 ook. Tijd om e.e.a. te laten checken dus, succes!

is je hb (hemoglobine) getest? laag hb = koud hebben. onder andere dan.

verder is het al gezegd, maar meer bewegen is een van de weinige dingen die echt helpen. wandelen is ook bewegen, elke dag een wandeling maken geen idee?
hier ook een ontzettende koukleum!!! maar nu niet meer want ik ben er mee naar mijn dokter geweest. Er is bloed geprikt in het ziekenhuis en ik heb een chronisch B-12 te kort. Nu krijg ik elke 6 weken een injectie en nu heb ik het niet meer koud
Mij helpt het enorm om dingen te eten en drinken die verwarmend werken, zoals verwarmende kruiden als kaneel, gember, chilipeper, ui, sterrenmix thee.

Hierdoor kan ik zo warm worden, heerlijk😃.
Hier ook een koukleum, wat bij mij helpt is onder een warme douche staan en dikke sokken met een warme trui.

Dan heb ik nog wel last van een ijskoude neus, koude oren en koude handen, maar lichamelijk valt het dan wel mee.

Vervelend is het wel, maar misschien moet ik ook maar eens een bloedonderzoek laten doen.

Baat het niet, schaad het niet.
Hier ook zo'n koukleum.

Wat mij helpt is direct lekker warm te douchen als ik thuis kom. Dan gloei ik nog wel even na.

Als ik uit m'n werk thuiskom ben ik ook kouwig, vooral handen en voeten. Zonder douchen kom ik echt niet meer op temperatuur lijkt het, de hele avond niet, al is het hier 21 graden.

Zorg er altijd voor dat je voeten en je nek altijd warm zijn (sjaaltje e.d)

O ja, gewoon bewegen helpt niet echt, dat geef je zelf ook wel aan. Dat doe ik zelf ook veel (werk in de zorg) maar echt sporten warm je veel meer van op en blijft daarna ook nog wel even 'sudderen'. Dat geeft je hele systeem een flinke oppepper.
ik heb nog wel een kruik mee naar bed en de kachel staat hier ook op 21.4 graden maar ik heb geen koude handen en voeten meer
Hier ook een man die met 20 graden smelt, terwijl ik het bij 22 net een beetje aangenaam vindt. Lastig lastig. Ik heb 's avonds vaan een warme trui aan en een dekentje over de benen. Ook ben ik vaak te vinden voor de open haard. We hebben een gashaard die echt goed heet wordt. Daar sta ik dan een half uur voor te draaien om aan alle kanten een beetje op te warmen.
Wat ik mij nou afvraag hè, in ons kikkerlandje, en het is een tijdje 25/26 graden. Dan gaan de mensen die bij 22 graden al zitten te puffen ook naar buiten en doen hun ding.

Is het echt zoveel erger om in een paar graden warmer te zitten dan met 4 dikke truien en een thermo-onderbroek met koude glazige vingers en een rode neus als levensvatbaarheid zoekend aan de warme thee te nippen?
Hier ook een koukleum, maar in tegenstelling tot de meesten hier heb ik er binnen weinig last van (bij 20 graden), maar buiten des te meer. Hoeveel ik ook aantrek, ik koel altijd af, en dan vooral mijn hoofd, handen en voeten. In beweging blijven helpt wel iets, maar zodra ik stil sta ben ik binnen een minuut weer afgekoeld en steenkoud. Ik merk daar in echt een verschil met anderen, die veel langer nagloeien, zeg maar.

's Zomers voel ik me heerlijk, vooral als iedereen loopt te klagen over zweetweer en klamme hitte. Voor de vorm klaag ik dan ook wat mee, maar ik vind het zalig.

Thermostaat boven de 22 graden vind ik niets, dan wordt het verschil met buiten alleen nog maar erger en dat trek ik slecht. Ik haat die temperatuurwisselingen, heb ik 's zomers ook met al die airco's in bijvoorbeeld supermarkten, die veel en veel te koud staan afgesteld.
Inderdaad, bij een te trage schildklier is je hele metabolisme vertraagd waardoor je het koud kan hebben! Dus een bezoekje aan de huisarts lijkt me niet gek. Als ik lees hoe koud je het hebt en dat de kou van binnenuit lijkt te komen..

Verder als tip wat af gegeven is: lekker veel naar buiten en daar bewegen. Misschien iets vaker op de dag (gezonde) tussendoortjes eten. Als je lijf aan het verbranden is, geeft ook warmte van binnen.
Mijn schildklierwerking is al eens getest, niks aan de hand. Werkt normaal. Ik drink genoeg water. Veel bewegen, sporten, is met de fibro nogal lastig. Ik doe het wel, maar valt niet mee. En het lost het koud zijn dus niet op.

Als ik 's avonds weg ben geweest in de winter, moet ik bij thuiskomst eerst in bad voordat ik naar bed ga. Anders lig ik nog 2u in bed te rillen.
Ik heb het ook extreem koud. Altijd gehad. Bloedwaarden zijn allemaal goed(ook goed ingesteld qua medicatie voor verschillende aandoeningen). Heb de truc uitgeprobeerd van dat koud douchen, hielp bij mij niet. Ook sport ik veel, beweeg veel, mag allemaal niet baten. Tijdens sporten/bewegen heb ik het dan even niet koud, maar zodra ik maar even ga zitten krijg ik het heel snel koud. Ik stook dus ook maar hoog, dan is het wel uit te houden. Ook drink ik meer dan genoeg, dus geen tekort aan vocht. Dun-dik, ik heb er last van gehad in periodes dat ik zwaarder was en in periodes dat ik lichter was, dus ook al geen verschil. Ik heb een paar jaar geleden een warmtedeken van de Lidl gekocht. Die zet ik 's avonds aan voor het slapen gaan, als ik ga slapen, zet ik hem weer uit, dan blijft het nog lang warm in bed.
Only you can change your life. No one can do it for you.
quote:Paekzwart schreef op 26 november 2014 @ 21:51:

Wat ik mij nou afvraag hè, in ons kikkerlandje, en het is een tijdje 25/26 graden. Dan gaan de mensen die bij 22 graden al zitten te puffen ook naar buiten en doen hun ding.

Is het echt zoveel erger om in een paar graden warmer te zitten dan met 4 dikke truien en een thermo-onderbroek met koude glazige vingers en een rode neus als levensvatbaarheid zoekend aan de warme thee te nippen?

Wat schrijf je dat leuk

Ik geef je gelijk hoor. Máár. Een warm gestookte hut voelt voor veel mensen onaangenaam. Als opper koukleum haal ik er ook weinig comfort uit (in tegenstelling tot buitenwarmte). Hoofdpijn. Mijn ogen en huid worden pijnlijk droog. Dilemma dus.

Want soms ben ik zo koud dat het bijna eng is. En dan bedoel ik mijn blauw-paarse handen en voeten.

Stoken jullie ook in de auto? Zalig. Maar soms word ik heerlijk duf, wat natuurlijk niet handig is. Man daarentegen heeft nabij vriespunt z'n ramen nog naar beneden. 'Lekker wakker worden'
Ja haha, in de auto ook altijd vol aan die kachel, heerlijk!

In huis vind ik 21,5 wel de max. Dan heb ik het nog steeds koud inderdaad, maar anders krijg ik hoofdpijn. Het is inderdaad een andere warmte dan zomers buiten.

Voor mij helpt ook een sjaal om mijn nek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven