Gezondheid alle pijlers

altijd koud

16-03-2016 09:34 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Laatste maanden heb ik het overal koud. Liefst draag ik op mijn werk een sjaal en handschoenen. Thuis is het standaard boven de 21 graden in huis.. De huisbaas betaald gelukkig. Maar is dit normaal, dat het ik het zo snel koud heb?
1,85 en 73 kg..
Ik ben nu 10 kilo aangekomen, van maat 34/36 naar maat 38/40.
Bloeddruk was 3 minuten geleden 122/76 met een pols van 57
dan is er goed nieuws; de lente komt eraan
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Sandraaaa schreef op 16 maart 2016 @ 11:22:

1,85 en 73 kg..dat is toch wel een goede verhouding, te weinig vet zou geen rol moeten spelen, en is er wat anders aan de hand.
http://www.webmd.com/a-to-z-guides/why-am-i-cold zit hier wat tussen van herkenning?
quote:WD-40 schreef op 16 maart 2016 @ 09:52:

Laat eens bloed prikken.Dit dus en dan met name je HB. Als dat aan de lage kant is, kun je erg kouwelijk worden.
quote:lilalinda schreef op 16 maart 2016 @ 10:48:

[...]

alsjeblieft niet zeg!Ideaal juist. Als je iets van iemand moet hebben (ik had zo'n functie ) is langslopen zoveel effectiever, vooral bij bepaalde personen.
quote:Wintersportdame27 schreef op 16 maart 2016 @ 10:55:

Ik heb t ook altijd koud. Na de zwangerschap was er eerst 5 kg blijven plakken, scheelde echt bij mij qua kilheid. Nu weer op het oude gewicht, en driekwart Vd dag KOUD:(

Heb hele warme schoenen gekocht en probeer inderdaad elk half uur even te bewegen. Ook laagjes helpen!53- kg en ik heb het bijna altijd warm, behalve als ik bij lage temperaturen en een harde wind in mijn bloesje buiten ga staan. Maar dat is ook pure luiheid.
Ik denk dat je je spieren wat moet aanspannen dus niet wegduiken in warme kleren maar hup, energiek en vooruit met de geit.
quote:anky schreef op 16 maart 2016 @ 11:31:

[...]

Ideaal juist. Als je iets van iemand moet hebben (ik had zo'n functie ) is langslopen zoveel effectiever, vooral bij bepaalde personen.ik krijg (gokje) 50 mails op een dag, wil echt niet 50 collega's aan mijn bureau hebben
quote:lilalinda schreef op 16 maart 2016 @ 11:44:

[...]

ik krijg (gokje) 50 mails op een dag, wil echt niet 50 collega's aan mijn bureau hebbenNummer automaatje bij je deurzetten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb het ook snel koud, en ik heb dus overgewicht. Dus de theorie van te weinig wegen klopt niet altijd om het koud te hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 16 maart 2016 @ 12:00:

Ik heb het ook snel koud, en ik heb dus overgewicht. Dus de theorie van te weinig wegen klopt niet altijd om het koud te hebben

Nee, de theorie klopt wel, maar het zal niet de enige voorwaarde zijn om het snel koud te hebben. Als je veel te weinig weegt, heb je gewoon niet genoeg isolatie.

Als je te veel vet hebt, dan heb je wel voldoende isolatie, maar mogelijk niet genoeg spieren om de warmte aan te maken. Met isolatie houd je niet alleen warmte vast, maar ook kou.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:lilalinda schreef op 16 maart 2016 @ 11:44:

[...]

ik krijg (gokje) 50 mails op een dag, wil echt niet 50 collega's aan mijn bureau hebbenAls ze het alle 50 gaan doen, wordt de effectiviteit kleiner en misschien wel gelijk aan het sturen van een e-mail. Dan moet ik weer wat anders gaan bedenken...
gewicht is wel degelijk van invloed op warm/koud (daarnaast nog meer factoren hoor, hormonen bijvoorbeeld)

Linkje

Mensen die zwaarder zijn hebben een warmer gevoel omdat hun interne organen warmer zijn. Maar hun ledematen zijn eigenlijk kouder. Slankere mensen hebben het daarentegen vaker koud, omdat bloed dat door de ledematen stroomt eerst opgewarmd moet worden voor het terug gepompt wordt. De interne temperatuur van het lichaam wordt geregeld met cellen in de huid.
Ik ben ook een kilo of 10 te zwaar, maar heb ook meer spieren dan de meeste. Ondanks mijn vetlaag en spieren die ik heb, heb ik het ook altijd koud.

Als ik op de bank zit en de verwarming staat op 21,5 heb ik het vaak nog steeds koud. Maar als ik gewoon bezig ben, schoonmaken ofzo dan hoeft de verwarming van mij niet aan.

Ik draag altijd goede schoenen, altijd een hempje, meerdere lagen. Op de zaak ligt nog een extra grote sjaal die ik om me heen kan slaan mocht ik het heel koud hebben.

In de zomer kan ik het juist vaak warm hebben, het is gewoon nooit goed eigenlijk haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven