Gezondheid alle pijlers

Altijd moe voelen

20-06-2012 21:17 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een meid van 33 jaar en voel me altijd maar moe.

Alles is al getest en er is niks te vinden.

Heeft iemand van jullie hier ook ervaringen mee en nog beter goeie tips?

Liefs
Nou ik ben dus ook op zoek naar dat ene wat net dat beetje energie geeft , als ik

Smorgens opsta denk ik al van pfff en dan duurt de dag nog zolang, slik ook al ijzer tabletjes, maar in begin werkte die maar daar merk ik nu ook niets meer van. Ik wil zo graag wat aktiever worden en 2 a3 x per week sporten, alleen het idee en de kracht???
Ja ik ben wel een piekeraar moet ik bekennen en ik heb niet zoveel ontspanning. Mijn eten is in de ochtend yoghurt of brood, fruit of liga als tussendoortje , middag brood trouwens altijd met hartig beleg en tussendoor weer liga of fruit en gewoon avond eten en dan soms savonds wel snoepen :(

Sporten doe ik niet omdat ik het niet zo kan opbrengen. Omdat ik loop te geeuwen tijdens de sport. Ik zou best een hobby willen hebben die ik echt leuk vind en waar ik energie van krijg alleen kan ik niet echt vinden wat...
Ja ik ben wel een piekeraar moet ik bekennen en ik heb niet zoveel ontspanning. Mijn eten is in de ochtend yoghurt of brood, fruit of liga als tussendoortje , middag brood trouwens altijd met hartig beleg en tussendoor weer liga of fruit en gewoon avond eten en dan soms savonds wel snoepen :(

Sporten doe ik niet omdat ik het niet zo kan opbrengen. Omdat ik loop te geeuwen tijdens de sport. Ik zou best een hobby willen hebben die ik echt leuk vind en waar ik energie van krijg alleen kan ik niet echt vinden wat...
Okee had een bericht getypt maar zie em niet meer.

Ik ben nu 41 en sinds mijn pubertijd vreselijk moe, het gevoel van goed wakker zijn ken ik echt niet..

Al paar keer bloed laten prikken en onderzoeken gehad maar niets..

Dus mocht iemand ideeen hebben graag
ik ben ook al ruim 10 jaar moe, en ben nog maar 25... onderzoeken gehad en niks kunnen vinden, uiteindelijk de diagnose ME gekregen, en daar moet je maar mee leren leven volgens de artsen.

Ga zelf wel naar een alternatieve arts die kleuren therapie en bioresonantie doet en dat werkt bij mij. veel andere alternatieve behandelingen gehad die geen effect hadden...
Is er weleens naar je schildklier gekeken?
Lavendel, kan het niet zijn dat je toch gewoon te veel hooi op je vork hebt? Ik heb ooit een burn-out gehad die door geen enkele arts werd opgemerkt. Vrolijk bloed prikken, allerlei kleine kwaaltjes die ik kreeg behandelen, maar het was een fysiotherapeut die uiteindelijk zei: mens ik word al moe van alleen maar luisteren naar wat jij op een dag doet.

Je hebt tijd voor jezelf nodig. En ook fysieke beweging. Als je te moe voor sporten bent begin dan met wandelen.

Ik was het laatste jaar ook constant moe (heb druk gezinsleven en eigen bedrijf) en kwam dus al een paar jaar niet meer aan bewegen toe. Heb mezelf gedwongen tot dagelijks iets doen. Of wandelen, of hardlopen of thuis oefeningen en ben enorm opgeknapt.
quote:liza schreef op 21 juni 2012 @ 06:24:

Lavendel, kan het niet zijn dat je toch gewoon te veel hooi op je vork hebt? Ik heb ooit een burn-out gehad die door geen enkele arts werd opgemerkt. Vrolijk bloed prikken, allerlei kleine kwaaltjes die ik kreeg behandelen, maar het was een fysiotherapeut die uiteindelijk zei: mens ik word al moe van alleen maar luisteren naar wat jij op een dag doet.

Je hebt tijd voor jezelf nodig. En ook fysieke beweging. Als je te moe voor sporten bent begin dan met wandelen.

Ik was het laatste jaar ook constant moe (heb druk gezinsleven en eigen bedrijf) en kwam dus al een paar jaar niet meer aan bewegen toe. Heb mezelf gedwongen tot dagelijks iets doen. Of wandelen, of hardlopen of thuis oefeningen en ben enorm opgeknapt.

Liza dank je wel.

Ja waarschijnlijk zou dat wel eens een teken kunnen zijn.

Ik merk dat als ik iets doe wat ik echt leuk vind ik wel menergie over heb.

Ik werk met mensne en toch veel mensen kosten mij energie en weet niet zo goed hoe ik dat minder kan doen.

Heb jij veel dingen veranderd in je lezen en hoe maak jij tijd voor je zelf? Ik heb namelijk ook een eigen begrijf en het is zooooo druk maar dit is wel wat ik echt altijd al wilde!
Ook ik heb hier al geruime tijd last van. Ik ben 32 jaar en heb 2 kids van 1,5 en eentje van bijna 4. Ik voel mezelf de laatste tijd heel moe, futloos, prikkelbaar, kan weinig hebben van mijn kinderen. Ik werk daarbij ook nog 25 uur. Ik heb besloten (ondanks de financiele kant) dat ik vanaf volgende maand 16 uur ga werken. Ik hoop hierdoor iets beter in mijn vel te gaan zitten en mezelf niet altijd moe te voelen.

Ook eet ik gezond, slik extra vitamine maar helaas kan ik nou niet echt zeggen dat de moeiheid minder wordt.
Rust, reinheid, regelmaat, beseffen dat je niet alles kan, ook maar een mens bent en nee leren zeggen tegen dingen waar van je eigenlijk in je achterhoofd al weet dat het je programma net te vol maakt.

Dingen als ieder weekend verplicht op familie bezoek / bezoek over de vloer, kunnen ook heel veel energie kosten.
Laat je b12 waarde eens chekken. Zoek wat op over b12 te kort. Misschien kan je je daar in vinden?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik ben ook wel een piekeraar heleaas en denk dat dat altijd veel energier kost alleen soms voel ik me goed maar dan toch hondsmoe :(

Bij 12 heb ik ook al laten prikken maar ook dat was het 'helaas'niet.

Ik ben dus echt een beetje opzoek naar wat wel zou helpen.

Kijk werken moet , zoals voor de meeste mensen en wat ik al schreef klanten kunnen ook zoveel energie vreten en moet proberen om me wat meer af te schermen op de 1 of andere manier.

Hebben jullie echt dingen waar je op kan teren zeg maar. bv een lekker avondje stappen of wat dan ook?
quote:lavendel777 schreef op 21 juni 2012 @ 15:25:

Ik ben ook wel een piekeraar heleaas en denk dat dat altijd veel energier kost alleen soms voel ik me goed maar dan toch hondsmoe :(

Kijk werken moet , zoals voor de meeste mensen en wat ik al schreef klanten kunnen ook zoveel energie vreten en moet proberen om me wat meer af te schermen op de 1 of andere manier.

Hebben jullie echt dingen waar je op kan teren zeg maar. bv een lekker avondje stappen of wat dan ook?Je zegt dat je multivitame slikt, daar zit vaak b12 in. Maar het kan zijn dat je lichaam de b12 niet op neemt. Door bloed te prikken vinden ze wel b12, maar werkt het niet in je lichaam.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:norma_jeane schreef op 21 juni 2012 @ 15:27:

[...]

Je zegt dat je multivitame slikt, daar zit vaak b12 in. Maar het kan zijn dat je lichaam de b12 niet op neemt. Door bloed te prikken vinden ze wel b12, maar werkt het niet in je lichaam.

Ik had daar toe specefiek een keer naar gevraagd omdat ik hoopte dat dat het zou zijn maar volgens de arts kwam ik dat dus niet te kort. Maar heb er ook wel over gelezen en volgens mij is dat het niet wat ik te kort komt. Heb jij dit wel gehad? En ben jij nu nog snel moe.

ps ik ben zo verbaast dat iedereen zo lief meeleeft zeg.

Bedankt iedereen.

XXX
quote:lavendel777 schreef op 21 juni 2012 @ 15:25:

Hebben jullie echt dingen waar je op kan teren zeg maar. bv een lekker avondje stappen of wat dan ook?

Een rondje lopen of een avondje voor mezelf dat ik kan doen (of laten) wat ik wil.

Sinds ik sociale dingen plan en dan ook bewust nee zeg tegen dingen die niet uitkomen gaat het bij mij beter. Drukke zaterdag _ > zondag leeg. Druk weekend -> het weekend er na leeg. Op tijd naar bed. En leren om realistische eisen te stellen aan jezelf ipv te proberen voldoen aan een onhaalbaar ideaalbeeld.
Lavendel, ik ben verschrikkelijk slecht in het tijd maken voor mezelf. En met een eigen bedrijf moet je daar dus juist goed in zijn anders werk je elke minuut die je hebt.

Ik heb net deze week het besluit genomen dat ik vol ben. Ik neem geen nieuwe klanten meer aan. Bij de laatste klant die ik heb aangenomen heb ik mijn prijs ook flink omhooggegooid. Overigens slechts tot het normale nivo, want beginnend dus mijn prijzen zijn nog flink aan de lage kant.

Ik ben voor mezelf bezig om beter mijn tijd in te delen. Zal nooit 100% voorspelbaar kunnen worden gezien aard van mijn bedrijf, maar ik moet een betere inschatting gaan maken van hoeveel tijd ik ben aan klussen en harder zijn in tijd voor mezelf. Ik mag dus nu niet beginnen met werken voor ik mijn fitnessoefeningen heb gedaan. Dat werkt. Vind het verschrikkelijk om 's ochtends al te fitnessen, maar voel me daarna beter en tevreden dat ik dat al voor mezelf heb gedaan.
Oh en wat ook een heel goede uitspraak is: het feit dat je iets voor iemand kan doen betekent niet dat je het moet doen.

Ik probeer dus vaker te bedenken of iets goed voor mij is alvorens ik ja zeg.
Ik was ook constant moe....ik blijk Lyme te hebben....
Lavendel, je doet er verstandig aan om even bij je huisarts de precieze waarde van B12 op te vragen. De waardes die de artsen hier in NL hanteren zijn nl. zwaar achterhaald !!! Dus als hij of zij "goed" zegt, kan het wel eens NIET GOED zijn... heb echt het idee, zoals meerderen hier in dit topic, dat het een tekort is van B12. En dit kan grote schade aanrichten helaas..
Ook Vit B12 tekort komt bij Lyme voor....heel veel mensen lopen met deze ziekte rond in Nederland, terwijl het niet (h)erkend wordt...

Zie stukje van 25 jan 2011, 8.27 uur, 2de helft van stuk...goede uitleg...

http://forum.www.trosrada ... p?f=120&t=85956&start=280
http://home.kpn.nl/hindrikdejong/symptoom.htm

Goede uitleg vit b12...
quote:liza schreef op 21 juni 2012 @ 16:08:

Lavendel, ik ben verschrikkelijk slecht in het tijd maken voor mezelf. En met een eigen bedrijf moet je daar dus juist goed in zijn anders werk je elke minuut die je hebt.

Ik heb net deze week het besluit genomen dat ik vol ben. Ik neem geen nieuwe klanten meer aan. Bij de laatste klant die ik heb aangenomen heb ik mijn prijs ook flink omhooggegooid. Overigens slechts tot het normale nivo, want beginnend dus mijn prijzen zijn nog flink aan de lage kant.

Ik ben voor mezelf bezig om beter mijn tijd in te delen. Zal nooit 100% voorspelbaar kunnen worden gezien aard van mijn bedrijf, maar ik moet een betere inschatting gaan maken van hoeveel tijd ik ben aan klussen en harder zijn in tijd voor mezelf. Ik mag dus nu niet beginnen met werken voor ik mijn fitnessoefeningen heb gedaan. Dat werkt. Vind het verschrikkelijk om 's ochtends al te fitnessen, maar voel me daarna beter en tevreden dat ik dat al voor mezelf heb gedaan.

Goed van je dat je geen nieuwe klanten meer aanneemt!

Voel jij je ook snel moe?

Ik vind het ook lastig om tijd voor mezelf vrij te maken.

Waarom sport jij smorgens?

Trouwens wel een goeie uitspraak van je en ook doen dan hè
Ik ben nu een beetje aan het herstellen, maar heb me de afgelopen 3 jaar constant moe gevoeld. En dat was heel erg verklaarbaar met druk gezinsleven, man die veel aandacht nodig had en eigen bedrijf. Maar heb mezelf in die jaren wel volledig uitgeput en moet dus mijn batterij weer opnieuw opladen.

Er zijn nu dagen dat ik me prima voel, maar ik pak snel verkoudheden e.d op en ben dan weer flink in de lappenmand.

Reden om 's ochtend te sporten (wat ik haat!) is dat het dan alvast gedaan is. Ik kan dus geen excuses meer maken dat het werk oid uitloopt. En uiteindelijk voelt het ook beter als mijn lijf bezig is geweest. Ik moet me er wel heel erg toe zetten. Maar dat is deel van mijn "plan": strenger naar mezelf toe zodat ik meer voor mezelf doe en me niet mee laat sleuren in de maalstroom van gezin en werk.

Ben een tijdje geleden ook gewoon een week weggegaan met een vriendin. Hiervoor zou ik meteen geweigerd hebben (kan niet weg, gezin, werk) maar ik ben wel gegaan. Was wel een werkvakantie voor ons beiden (laptop mee) maar weg van de sleur, aan het strand en zonder afleiding was heel fijn. En man en kinderen leefden nog bij terugkomst, en klanten waren ook nog steeds gelukkig. En oh wat heb ik heerlijk kunnen uitslapen!!!!
En als je het herkent dat je te vaak ja zegt, dan werkt het om daar beter bij stil te staan. Dus jezelf alert maken als iemand iets vraagt niet meteen antwoord geven. Eerst even denken of jij het wilt en dan of het echt nodig is. Mijn vriend is erg goed in meteen mijn hulp inschakelen. Ook zo lekker als je vanuit huis werkt, je bent altijd beschikbaar (denkt men).

Ik train mezelf nu dus om vaker nee te zeggen of om dingen uit te stellen. Als ik het nl niet meteen doe dan is er grote kans dat hij een andere oplossing vindt. En anders kan ik het in ieder geval inplannen en verstoort het niet mijn planning voor die dag. Met klanten denk ik ook wat vaker: ja, dat is fijn voor hen, maar ik heb er even geen zin in. En met de juiste uitleg (ik heb gelukkig hele fijne klanten) snapt iedereen dat ook.
Soms is het ook gewoon niet makkelijk.

Ik merk heel goed aan mezelf dat wanneer ik het te druk heb ik me geïrriteerd voel en alles zie als moeten!

Ik doe het nu ook stapje bij beetje en we moeten het toch zelf doen.

Ik heb ook behoorlijk gehad dat ik van andere mensen/vrienden dingen ging verwachten maar dat leide alleen maar toto teleurstellingen en dat wil ik niet meer.

Maar goed weinig tijd voor mezelf heb ik wel door eigen bedrijf en kinderen blijft en niet zoveel tijd meer over plus als ik iets afspreek ben ik vaak te moe en kan ik daar dan toch ook tegenop zien.

Nog een lange weg te gaan denk ik voor mij.

Dank je wel voor jou verhaal en je tips Liza

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven