Altijd moe...
dinsdag 31 januari 2012 om 20:21
Hoi,
Ik heb een vraag: Ik ben altijd kapot na een studie van half 10 tot half 5. Ik ga soms belachelijk vroeg naar bed en toch, elke ochtend ben ik kapot. Mijn studie is best intensief dus ik denk dat het daaraan ligt maar ik wil dit zo graag! Ik wil niet te laat komen of wat missen.
ik loop elke dag een half uur heen en terug dus ik vind dat ik qua beweging het dan wel gehad heb, maar als ik dan thuis kom moet ik meestal iets te eten maken en dan ben ik eigelijk zo kapot dat ik aleen maar wil slapen, maar als ik dat doe ben ik daarna toch niet minder moe.
Ik vind dit ook heel moeilijk combineren met mijn vriend, we wonen net samen en hij is juist heel energiek en snapt niet hoe ik zo moe kan zijn (ik ook niet), en hij zit dan te drammen om wat te gaan doen en daar word ik alleen maar gespannen van = nog vermoeider. Iemand tips of enig idee hoe ik wat meer energie kan krijgen?
Ik heb een vraag: Ik ben altijd kapot na een studie van half 10 tot half 5. Ik ga soms belachelijk vroeg naar bed en toch, elke ochtend ben ik kapot. Mijn studie is best intensief dus ik denk dat het daaraan ligt maar ik wil dit zo graag! Ik wil niet te laat komen of wat missen.
ik loop elke dag een half uur heen en terug dus ik vind dat ik qua beweging het dan wel gehad heb, maar als ik dan thuis kom moet ik meestal iets te eten maken en dan ben ik eigelijk zo kapot dat ik aleen maar wil slapen, maar als ik dat doe ben ik daarna toch niet minder moe.
Ik vind dit ook heel moeilijk combineren met mijn vriend, we wonen net samen en hij is juist heel energiek en snapt niet hoe ik zo moe kan zijn (ik ook niet), en hij zit dan te drammen om wat te gaan doen en daar word ik alleen maar gespannen van = nog vermoeider. Iemand tips of enig idee hoe ik wat meer energie kan krijgen?
dinsdag 31 januari 2012 om 20:33
Misschien moet je inderdaad naar de huisarts. Overigens is in beweging blijven wel een hele goede. Ik werk vaak meer dan 40 uur per week, moet een half uur fietsen naar mijn werk toe en terug. Als ik dan thuis ga zitten op de bank, dan stort ik ook in. En dat kan niet, want ik moet 's avonds nog naar stal om mijn paard te verzorgen (kost me zo'n 2,5 a 3 uur incl. reistijd). Hoe moe ik ook ben als ik er naar toe ga, ik kom wel weer fit thuis. Frisse buitenlucht doet de mens goed.
Kan het zijn dat je zo moe bent omdat je in een warm huis komt, gaat eten en dan op de bank ploft? Probeer eens een lekkere wandeling te maken na het eten. Daar knap je misschien wel van op.
Kan het zijn dat je zo moe bent omdat je in een warm huis komt, gaat eten en dan op de bank ploft? Probeer eens een lekkere wandeling te maken na het eten. Daar knap je misschien wel van op.
dinsdag 31 januari 2012 om 20:38
Je kunt een slaapstoornis hebben zonder het te merken. Daardoor rust je minder goed uit tijdens de nacht, terwijl jij denkt dat je gewoon de hele nacht goed hebt geslapen.
Kijk eens op www.slaapstoornissen.nl voor een zelftest en eventueel een slaapcentrum in jouw buurt.
Kijk eens op www.slaapstoornissen.nl voor een zelftest en eventueel een slaapcentrum in jouw buurt.
dinsdag 31 januari 2012 om 20:53
donderdag 2 februari 2012 om 00:12
Ik heb dat ook gehad.. Zomaar ineens was ik heel moe en kon nergens meer energie voor opbrengen. Soms sliep ik echt 14 uur achter elkaar maar bleef maar moe.. Echt het gevoel of ik altijd kon slapen.. Uiteindelijk naar de dokter gegaan bloedonderzoekjes, na niks ernstigs maar omdat me bloeddruk licht aan de hoge kant was ben ik naar de internist gestuurd. Daar 5 keer geweest en nog bij de neuroloog. Echt niks uitgekomen, voelde me zo gefrustreerd en onbegrepen. Mijn eigen oma deed meer dan mij. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ik een kipallergie had. Ik eet nu geen kip meer en voel me echt zoveel beter. Ben echt weer me leven aan het oppakken