Gezondheid alle pijlers

Alweer ongesteld?!

13-04-2015 17:06 8 berichten
Ja ik weet het, dit gebeurt je elke maand

Maar ik ben mijn hele volwassen leven altijd heel regelmatig geweest. Eerst dankzij de pil, maar de laatste 10 jaar ook zonder. 28 dagen, je kon de kalender erop gelijk zetten. Maar nu al een paar keer dat ik ineens een week eerder ongesteld wordt. Dit gebeurt ook niet elke cyclus. Het gaat een aantal keer normaal en dan een keer niet.

Is dit huisartsbezoek-waardig? Moet ik me zorgen maken? Is dit het begin van de overgang (ik ben 38, dus heel gek hoeft dat niet te zijn).

Wat me verwart is dat er in verband met de overgang vaak gesproken wordt over een latere menstruatie, niet een vroegere.

Ik vind het hoe dan ook vervelend. De pil zou natuurlijk kunnen helpen maar ik was blij dat ik die kon laten liggen. Wil er liever niet weer mee beginnen.
Ik zou het eens voorleggen aan de arts. Mijn moeder heeft heel lang in de overgang gezeten en die was in het begin van de overgang vaker ongesteld dan moest. Het kan dus wel. Heel erg aannemelijk lijkt het me niet in jouw geval (leeftijd) maar ik ben geen arts. Gewoon even bellen met de HA, die zullen je kunnen zeggen of langskomen noodzakelijk is.
anoniem_217747 wijzigde dit bericht op 13-04-2015 17:57
Reden: AH=HA
% gewijzigd
Bellen met Albert Heijn? Flauw.

Ik zou inderdaad huisarts bellen voor de zekerheid. Je hebt wel iedere 5 jaar uitstrijkje laten maken ook?
Ja dat ook, maar ik heb verder echt niks dat daarop zou wijzen.
quote:Bambi schreef op 13 april 2015 @ 17:35:

Bellen met Albert Heijn? Flauw.

Ik zou inderdaad huisarts bellen voor de zekerheid. Je hebt wel iedere 5 jaar uitstrijkje laten maken ook?Moet uiteraard HA zijn ipv AH.
Alle reacties Link kopieren
mijn cyclus ging rond mijn 40ste van 25 naar 17 à 18 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Overgang verloopt bij iedereen anders, afnemende menstruatie is meestal wel een eindfase.

Verder klachten? Meer bloedverlies? Zware pms??
Nee geen klachten verder. Hoofdzakelijk is het gewoon vervelend dat ik nu ineens onverwacht ongesteld werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven