Gezondheid alle pijlers

AMH waarde vruchtbaarheid

19-02-2016 11:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

gisteren naar het ziekenhuis geweest, mijn vriend en ik beginnen dit voorjaar aan een vruchtbaarheidsbehandeling.

ik heb mijn AMH waarde laten meten: dat was 3.4.

wie weet of dit goed is? ik ben 33,5 jaar.

wat is de standaard voor vrouwen in de leeftijd van ca 33 jaar?
waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan... maar dat is soms zo moeilijk!
dit is nu juist een vraag die je de arts moet voorleggen.

het gaat om het gehele plaatje en alle factoren, niet alleen om 1 waarde
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zit inmiddels al een tijdje in de mmm maar heb tot nu toe nog niet van de amh gehoord.

Waarom heb je dit niet gelijk in het ziekenhuis gevraagd?
Google is your friend!
quote:YoYobje schreef op 19 februari 2016 @ 11:56:

Google is your friend!

voor dit onderwerp dit niet... kom er niet uit

staat een waarde van 1-12... dat is nogal ruim
quote:groenebroek schreef op 19 februari 2016 @ 11:56:

Zit inmiddels al een tijdje in de mmm maar heb tot nu toe nog niet van de amh gehoord.

Waarom heb je dit niet gelijk in het ziekenhuis gevraagd?

als j al een tijdje in de mmm zit geeft je AMH waarde duidelijkheid over je eicel reserve en de kwaliteit van je eicellen.

overal ter wereld wordt dit getest, echter in NL loopt men een beetje achter (zucht..) daar lopen ze lekker achter de muziek aan heb ik soms het idee: in bijvoorbeeld Dusseldorf en Gent wordt dit getest alvorens je aan een behandeling begint. als je bijvoorbeeld een waarde van <1 hebt, zit je al in de voorfase van de overgang. en dan pakt IVF dus niet. dan moet je naar ICSI.
quote:hamerhaai schreef op 19 februari 2016 @ 11:54:

dit is nu juist een vraag die je de arts moet voorleggen.

het gaat om het gehele plaatje en alle factoren, niet alleen om 1 waarde

ja ok. FHS en alle hormonen waren meer dan goed. kwaliteit van zaad van mn man was bovengemiddeld goed.

AMH waarde is 3.4,,, volgens mij wel oke... maartoch doe ik er al bijna 1 jaar over om zwanger te worden...

eet zo gezond, doe er alles aan (geen alcohol of tabak, 2 liter water per dag geen cafeine.. sporten) sjezus
quote:vivameisje2016 schreef op 19 februari 2016 @ 12:10:

[...]

voor dit onderwerp dit niet... kom er niet uit

staat een waarde van 1-12... dat is nogal ruimDat heb je dus een prima waarde. We leven in een wereld waar we gewend zijn direct te krijgen wat we willen. En dingen die niet lopen zoals het hoort zien we snel als een tekortkoming van onszelf. Maar zwangerschap is gewoon niet zo zwart wit. Je kunt geluk en pech hebben en daar doet jouw uiterste best met eten enzo helaas maar weinig aan. Een jaar is super lang als je iets graag wilt maar helaas niet ongewoon. Ik ken meerdere mensen die na een jaar gewoon nog spontaan zwanger werden. Ik hoop bij jullie ook!
quote:vivameisje2016 schreef op 19 februari 2016 @ 12:12:

[...]

als j al een tijdje in de mmm zit geeft je AMH waarde duidelijkheid over je eicel reserve en de kwaliteit van je eicellen.

overal ter wereld wordt dit getest, echter in NL loopt men een beetje achter (zucht..) daar lopen ze lekker achter de muziek aan heb ik soms het idee: in bijvoorbeeld Dusseldorf en Gent wordt dit getest alvorens je aan een behandeling begint. als je bijvoorbeeld een waarde van <1 hebt, zit je al in de voorfase van de overgang. en dan pakt IVF dus niet. dan moet je naar ICSI.

Aha thnx!

Heb inmiddels allerlei onderzoeken gehad en alles is tot nu toe goed, tot zeer goed. Volgende gesprek met de gyneacoloog zal gaan over de kansberekening op zwanger worden met en/of zonder hulp.

Al ruim anderhalf jaar bezig en tot nu toe nog niets, bleggg.
quote:groenebroek schreef op 19 februari 2016 @ 12:28:

[...]

Aha thnx!

Heb inmiddels allerlei onderzoeken gehad en alles is tot nu toe goed, tot zeer goed. Volgende gesprek met de gyneacoloog zal gaan over de kansberekening op zwanger worden met en/of zonder hulp.

Al ruim anderhalf jaar bezig en tot nu toe nog niets, bleggg.vraag je huisarts om een onderzoek: uitslag na 2 weken; is deze laag: wacht niet af en die een intake in gent of dusseldorf. wacht niet het hele traject af in nl.
quote:YoYobje schreef op 19 februari 2016 @ 12:19:

[...]

Dat heb je dus een prima waarde. We leven in een wereld waar we gewend zijn direct te krijgen wat we willen. En dingen die niet lopen zoals het hoort zien we snel als een tekortkoming van onszelf. Maar zwangerschap is gewoon niet zo zwart wit. Je kunt geluk en pech hebben en daar doet jouw uiterste best met eten enzo helaas maar weinig aan. Een jaar is super lang als je iets graag wilt maar helaas niet ongewoon. Ik ken meerdere mensen die na een jaar gewoon nog spontaan zwanger werden. Ik hoop bij jullie ook!

oh ik ben niet gewend direct te krijgen wat ik wil hoor, mn hele leven is het al keihard afzien en werken voor werkelijk alles en nog wat.

maak me ook geen zorgen, vind het soms wel frappand
quote:vivameisje2016 schreef op 19 februari 2016 @ 13:11:

[...]

vraag je huisarts om een onderzoek: uitslag na 2 weken; is deze laag: wacht niet af en die een intake in gent of dusseldorf. wacht niet het hele traject af in nl.

Het stadium huisarts ben ik al voorbij hoor

Loop inmiddels al 6 maanden bij een gyneacoloog en heb alle mogelijke onderzoeken nu gehad (bloedonderzoeken op verschillende momenten, echo's, cyclusecho's, samenlevingsonderzoek, hsg en bij man zaadonderzoek).

Alles is goed tot zeer goed. Aankomend gesprek met de gyneacoloog worden dus kansberekeningen gemaakt op basis van de gegevens verkregen uit alle onderzoeken.
quote:groenebroek schreef op 19 februari 2016 @ 13:27:

[...]

Het stadium huisarts ben ik al voorbij hoor

Loop inmiddels al 6 maanden bij een gyneacoloog en heb alle mogelijke onderzoeken nu gehad (bloedonderzoeken op verschillende momenten, echo's, cyclusecho's, samenlevingsonderzoek, hsg en bij man zaadonderzoek).

Alles is goed tot zeer goed. Aankomend gesprek met de gyneacoloog worden dus kansberekeningen gemaakt op basis van de gegevens verkregen uit alle onderzoeken.

nee je begrijpt me verkeerd: vraag aan je huisarts of hij hier op prikt (of een doorverwijzing voor de prikpost dat ze het daar voor je doen. in NL wordt het door gynaecologen als "niet belangrijk"afgedaan... ze willen hier vaak eerst een heel lang traject en pas op het eind aan de IVF. dat klinkt logisch, maar niet als je waarde rond de 1 ligt of lager, dan moet je met spoed aan de ivf of icsi anders lukt het niet meer (met inseminatie of gewoon zwanger worden lukt het dan niet).

OVERAL ter wereld testen ze je AMH waarde behalve in NL. (dat doen ze pas na je 38e... maar vrouwen verliezen al rap vruchtbaarheid na hun 30e... de ene sneller dan de andere)

oh en wordt gewoon vergoed bij de verzekering (of t gaat eerst van je eigen risico af, tis maar een paar tientjes, maar je hebt wel duidelijkheid! (ohja en ze kunnen ook zien hoe laat je in de overgang komt! haha)
Ok op die manier.

Bedankt voor de tip! Ga ik achter aan.
quote:groenebroek schreef op 19 februari 2016 @ 13:31:

Ok op die manier.

Bedankt voor de tip! Ga ik achter aan.

weetje: zal vast meevallen, maar dit is zulke waardevolle info en het is echt geen onzin, overal ter wereld testen ze dit.

laat je niet afwimpelen met "ahh mevrouw u bent pas 31 (of weet ik t) maar doe die test, weet je waar je aantoe bent.

heb je een hele hoge waarde (boven 12) dan heb je hoogstwaarschijnlijk PCOS (maar dat kan ook blijken uit andere testen).

daarom heb ik het via de huisarts gespeeld, n gynaecoloog wimpeld je hier af in NL, in Dusseldorf en Gent niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven