Gezondheid alle pijlers

andijvie, spiraaltje, alleen?

13-02-2013 10:50 52 berichten
Volgende week krijg ik een spiraaltje. Hier op het forum had ik gelezen dat je beter niet alleen kunt gaan ivm met pijn en misselijk erna. Van te voren neem ik een paracetamol/codeine tablet en ik krijg plaatselijke verdoving. Het ziekenhuis is 10 minuten rijden van mijn huis met de auto. Het is op nogal een lastige tijd en de meeste vrienden van mij moeten werken. Een vriendin wil vrij nemen hiervoor en dat vind ik heel lief, maar ook een beetje overdreven.

Denken jullie dat ik in deze situatie ook gewoon een taxi kan bellen om naar huis te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet gek maar ik denk wat overdreven. Ik ben alleen gegaan, met de auto en geen pijnstiller of verdoving. Niet nodig ook. "s Avonds had ik wel erge kramp.
Een plaatselijke verdoving? Ik heb vorig jaar ook weer een spiraaltje laten zetten. T enige onprettige was, vond ik, het opmeten van je baarmoeder. Tijdens t zetten en erna nergens last van gehad.
Verdoving voor het plaatsen van een spiraaltje?

Ervaring hier: Echt niet zo erg. Zonder verdoving overigens.

Het is niet fijn het plaatsen, je voelt het even steken maar die pijn is zo weer weg. Met verdoving zal je dan haast niks voelen denk ik.

Van tevoren ook een pijnstiller genomen en iemand meegenomen om terug te rijden maar dit was eigenlijk niet nodig, had ik zelf kunnen doen.

Dus ik zou of gewoon zelf rijden of een taxi bellen. Maar als een vriendin het geen probleem vind is het altijd fijn als er iemand mee gaat.
Waarom plaatselijke verdoving?

Mijn huisarts heeft het vorig jaar bij mij geplaatst en was idd geen lolletje maar gewoon met de auto naar huis was geen enkel probleem.

Daarna wel de hele dag zielig op de bank gelegen hoor.

Je weet dat je bij plaatsen in ziekenhuis je ER moet betalen?
Ja ik wist ook niet dat het kon, die plaatselijke verdoving, de gyn kwam ermee. Maar ik vind het helemaal prima!

Het schijnt dat als je kinderen hebt gehad het plaatsen minder pijn doet, ik heb nog niets gebaard. En de verhalen zijn zo wisselend, ik wil het zekere voor het onzekere nemen.
Een plaatselijke verdoving?

Ik heb van tevoren een paracetamol genomen en ben daarna fluitend in de auto naar m'n werk gegaan. De hele dag wel wat zeurderige buikpijn gehad maar verder niks bijzonders.

Edit: en ik heb geen kinderen gebaard.
I would rather shit in my hands and clap
Eigen risico wist ik niet, maar dat ben ik toch al kwijt.
mijn vriend heeft op me gewacht in de wachtkamer terwijl ik hem liet zetten. Was er achteraf erg blij mee want ben tot twee keer toe flauwgevallen na de tijd van de pijn. Ben helemaal niet kleinzerig, maar laat er niet nog één zetten voor ik kinderen gebaard heb.
quote:DollyParton schreef op 13 februari 2013 @ 10:56:

Ja ik wist ook niet dat het kon, die plaatselijke verdoving, de gyn kwam ermee. Maar ik vind het helemaal prima!

Het schijnt dat als je kinderen hebt gehad het plaatsen minder pijn doet, ik heb nog niets gebaard. En de verhalen zijn zo wisselend, ik wil het zekere voor het onzekere nemen.

Oh ik zou de aangeboden verdoving ook zeker niet afslaan

Waarom pijn als het ook zonder kan.

En dat het meer pijn kan doen/lastiger inbrengen is als je geen kinderen hebt gebaard zei mijn huisarts ook.

Ik snapte het toen hij de spiraal het laatste stukje er niet door gedrukt kreeg en ik bijna flauw viel..
Ben je ooit bevallen? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk meevallen.

Zo niet: de dames boven mij zeggen dat het meevalt, ik zeg van niet. Het zetten is pijnlijk maar je overleeft het wel. Maar, ik ben na het zetten ( toen ik uit de stoel klom en mezelf wilde aankleden) flauwgevallen en ik kon een kwartier niet meer op mijn benen staan. Autorijden was er dus niet bij..gelukkig was mijn vriendin meegegaan. En 1 paracetamolletje is een beetje weinig dan

Veel succes!
Ik ben alleen naar het ziekenhuis gegaan en ook weer terug. Vantevoren wel een pijnstller genomen, denk paracetamol. Ik vond het pijnlijk, maar niet meer dan een onplezierig gevoel. Ik had wel een hele vriendelijke gynaecoloog, die haar tijd nam en ook duidelijk aangaf wanneer ze wat ging doen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:DollyParton schreef op 13 februari 2013 @ 10:58:

Eigen risico wist ik niet, maar dat ben ik toch al kwijt.

Ah nee dan maakt het weinig uit idd.

Ik heb het om die reden bij de huisarts laten doen (is 4x zo goedkoop én geen ER)
Verdoving?

Ik had een advil genomen vooraf en ben daarna doorgereden naar een vriendinnenweekend. Beetje buikpijn, maar niet ernstiger dan een menstruatie.

Het is een vervelend gevoel als het geplaatst word, het steekt en voelt echt heel naar. Maar dat is maar 1 seconde. Echt. Maak het niet erger dan dat het is.
quote:newkitten schreef op 13 februari 2013 @ 11:02:

Verdoving?

Ik had een advil genomen vooraf en ben daarna doorgereden naar een vriendinnenweekend. Beetje buikpijn, maar niet ernstiger dan een menstruatie.

Het is een vervelend gevoel als het geplaatst word, het steekt en voelt echt heel naar. Maar dat is maar 1 seconde. Echt. Maak het niet erger dan dat het is.Fijn dat het bij jou zo makkelijk ging maar dat is dus niet automatisch dan bij iedereen hé.
Ik heb nog niet gebaard, had geen verdoving, maar geen centje pijn!
Was trouwens beide keren bij de huisarts. (twee verschillende, zelfde ervaring. 1e zonder bevalling vooraf, tweede met. Ook dat maakte niet veel verschil)
Ik heb 2 kinderen gebaard en daarna een spiraal laten zetten en ik vond het enorm pijnlijk. Maar niet zo erg dat ik flauwviel en niet meer auto kon rijden. Ik was dus ook alleen en kon wel naar huis rijden.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik ben er regelmatig bij als er spiraaltjes geplaatst worden. Dat gebeurt trouwens altijd zonder verdoving. Ik zou niet zelf rijden. Ten eerste omdat je een versuffend medicijn neemt dat de rijvaardigheid kan beïnvloeden. In plaats van codeïne kan je misschien beter Naproxen nemen, daar word je niet suf van en het wordt op de poli waar ik werk standaard meegegeven in zetpilvorm.

Ten tweede: er zijn aardig wat vrouwen die niet lekker worden. Omdat je niet weet of het jou overkomt zou ik dus voor 'veilig' gaan en je vriendin vragen te rijden.
Ik heb hem laten plaatsen voordat ik kinderen kreeg. Ik was blij dat itsman mee was want ik werd misselijk van de pijn.

Ik ben niet flauwgevallen, heb wel zes keer gezegd dat ik dacht dat ik moest spugen

Ik heb het niet gespuugd totdat we de auto voor de voordeur parkeerden dus in theorie had ik het naar huis gered in mijn eentje.

Overigens wist ik toen ik ging bevallen wat het geweest was, een soort van weeën om dat rare ding weer af te stoten. Maar dat was na een dag weer weg
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Biebeliee schreef op 13 februari 2013 @ 11:04:

[...]

Fijn dat het bij jou zo makkelijk ging maar dat is dus niet automatisch dan bij iedereen hé.Klopt, maar ik heb het idee dat TO zich nu al meer zorgen maakt dan zou moeten. Ik vertel een positief verhaal. Ook fijn.
Wat een positieve verhalen over het zetten; fijn voor jullie dames!

Ik ken eigenlijk meer verhalen dat het echt geen pretje was, mijn ervaring inclusief. Verdoving zou ik zeker aannemen! ( waarom is mij dat niet aangeboden?!).
Ik dacht dat ik dat ook wel even ging doen. Vertrok 's ochtends op de fiets, ga op de behandeltafel liggen, dokter begint tussen mijn benen te wroeten, bloeddruk zakt enorm, ik kots over de dokter heen, mijn moeder moest mij komen ophalen want ik mocht echt niet deelnemen aan het verkeer.

Het verschilt heel erg per persoon hoe je op een plaatsing reageert. Moet je het laten zetten bij een gynaecoloog of de huisarts? Een taxi kan volgens mij altijd wel, maar ik zou inderdaad niet op de fiets of met de auto gaan.
Ik ben overigens in het ziekenhuis geweest omdat de huisarts geen spiraaltjes plaatste bij vrouwen die nog geen kinderen hadden gekregen

Ik heb geen verdoving gehad (ik denk dat het inwerken van de verdoving langer duurt dan het plaatsen van de spiraal)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik spreek uit ervaring: neem iemand mee. Ik had mijn vriend mee toen ik een spiraaltje liet zetten en dat had ik absoluut niet anders gewild.

Heb verschillende vriendinnen die het hadden onderschat en wel alleen waren gegaan. Oké, het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar het was zeker geen pretje om alleen te zijn.

Sterkte met het laten zetten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven