Angst/vakantie/borst
donderdag 2 augustus 2018 om 15:41
Ik heb een angstsoornis, dat ten eerste.
Vorige week kreeg ik ineens last van mn linkerborst. Ik moest ongesteld worden dus daar zal het wel van komen. Maar dit was de trigger voor mijn angst: pijn in borst, ineens doken er allerlei doemscenario’s op in mijn gedachten. (Kanker). Ik heb hier een paar dagen mee rond gelopen, en ondertussen vaak gevoeld. Nu voel ik echt vanalles. De huisarts gebeld want we gaan aankomend weekend op vakantie en wil geen angst!!
Zij heeft gevoeld en beide borsten voelen hetzelfde. Opgelucht ben ik biet helaas. Voel nog steeds, kijk steeds (zie nu soort van huiduitslag)
Daar gaat mn vakantie... angst!! Hoe kan ik wel genieten. Tips?
Vorige week kreeg ik ineens last van mn linkerborst. Ik moest ongesteld worden dus daar zal het wel van komen. Maar dit was de trigger voor mijn angst: pijn in borst, ineens doken er allerlei doemscenario’s op in mijn gedachten. (Kanker). Ik heb hier een paar dagen mee rond gelopen, en ondertussen vaak gevoeld. Nu voel ik echt vanalles. De huisarts gebeld want we gaan aankomend weekend op vakantie en wil geen angst!!
Zij heeft gevoeld en beide borsten voelen hetzelfde. Opgelucht ben ik biet helaas. Voel nog steeds, kijk steeds (zie nu soort van huiduitslag)
Daar gaat mn vakantie... angst!! Hoe kan ik wel genieten. Tips?
donderdag 2 augustus 2018 om 15:45
je voelt en ziet dingen die er niet zijn, je brein speelt met je. Take a deep breath, er is niks aan de hand.
Hoe oud ben je?
Heb je overgewicht?
Leef je gezond?
allemaal zaken die meespelen. dus als je een gekke 30tiger bent die twee keer in de wek naar de sportschool gaat met maatje 38 is er niks aan de hand (als het goed is)
De post is verkeerd begrepen: ik dacht dat je het had over een hartaanval oid (iets met aorta enzo)
Hoe oud ben je?
Heb je overgewicht?
Leef je gezond?
allemaal zaken die meespelen. dus als je een gekke 30tiger bent die twee keer in de wek naar de sportschool gaat met maatje 38 is er niks aan de hand (als het goed is)
De post is verkeerd begrepen: ik dacht dat je het had over een hartaanval oid (iets met aorta enzo)
anoniem_373312 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 15:52
Reden: fout
Reden: fout
13.17% gewijzigd
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
donderdag 2 augustus 2018 om 15:50
bij een gekke dertiger met maatje 40-42 wel dan?Sunflora schreef: ↑02-08-2018 15:45je voelt en ziet dingen die er niet zijn, je brein speelt met je. Take a deep breath, er is niks aan de hand.
Hoe oud ben je?
Heb je overgewicht?
Leef je gezond?
Het echte belangrijke is dat de dokter niets gevoeld heeft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 2 augustus 2018 om 15:50
Wat een rare post. Net of gezonde slanke mensen niet ziek kunnen worden en dikke mensen wel.Sunflora schreef: ↑02-08-2018 15:45je voelt en ziet dingen die er niet zijn, je brein speelt met je. Take a deep breath, er is niks aan de hand.
Hoe oud ben je?
Heb je overgewicht?
Leef je gezond?
Lieve TO, wat vreselijk naar dat je je zo voelt. Ik zou toch proberen te vertrouwen op het oordeel van de huisarts. Als zij niks uitzonderlijks voelt, dan is dat ongetwijfeld zo. Als je het echt niet vertrouwt, zou je eventueel nog een afspraak kunnen maken.
Komt deze angst ook voort uit het feit dat je misschien wel opziet tegen de vakantie door je angststoornis? Probeer dan te bedenken dat een vakantie juist staat voor vrijheid en ontspanning en dat het 'leuk' is. Het is mooi weer, dus geniet er een beetje van!
donderdag 2 augustus 2018 om 15:52
Door steeds aan je borst te zitten gaat de huid verkleuren.
Wat heb je in het verleden gedaan wanneer je last had van angst? Heb je ook je angst besproken met de huisarts en heeft deze je nog tips, adviezen of behandeling geadviseerd?
Wat heb je in het verleden gedaan wanneer je last had van angst? Heb je ook je angst besproken met de huisarts en heeft deze je nog tips, adviezen of behandeling geadviseerd?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 2 augustus 2018 om 15:53
Sunflora schreef: ↑02-08-2018 15:45je voelt en ziet dingen die er niet zijn, je brein speelt met je. Take a deep breath, er is niks aan de hand.
Hoe oud ben je?
Heb je overgewicht?
Leef je gezond?
Och alweer zo'n post. Is dat nou leuk, expres zo raar forummen?
donderdag 2 augustus 2018 om 15:55
donderdag 2 augustus 2018 om 15:56
Dit wilde ik ook al zeggen. Niet alleen op de huid, maar ook binnenin kun je ook een soort kneuzing krijgen als je alsmaar voelt of er niets zit; het kan dus goed zijn dat je geirriteerd weefsel voelt.gizzmo-returns schreef: ↑02-08-2018 15:50Komt de uitslag niet gewoon doordat je er steeds aanzit te voelen?
Vertrouw op het oordeel van de arts en ga op vakantie. Heb je na terugkomst nog last ga je weer terug en vraag je om verder onderzoek.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 2 augustus 2018 om 16:24
Bedankt voor de lieve reacties. Ik ben mijn moeder verloren aan darmkanker en sindsdien panisch om de ziekte te krijgen.
Ik heb psychische hulp maar die is op vakantie.
Het hele jaar kijk ik uit naar de vakantie en nu kan het me gestolen worden.. doe net alsof ik vrolijk ben.
Ik vind het wel een goed idee om tegen mezelf te zeggen dat als ik er na de vakantie nog zo bang voor ben ik terugga
De pijn is nu al minder zo na de menstruatie.
Het is vooral de angst
Het hele jaar kijk ik uit naar de vakantie en nu kan het me gestolen worden.. doe net alsof ik vrolijk ben.
Ik vind het wel een goed idee om tegen mezelf te zeggen dat als ik er na de vakantie nog zo bang voor ben ik terugga
Het is vooral de angst
donderdag 2 augustus 2018 om 16:33
Angst is moeilijk thuislaten als je op vakantie gaat, Voor je het weet zit hij in je koffer. maar je kunt wel proberen hem daar te laten zitten, net zoals die kleding die je teveel mee hebt genomen.
Als je na je vakantie nog de behoefte hebt ga dan terug naar de dokter, en die paar weken later maakt het echt niet ineens onherstelbaar als er toch iets zou zijn
Als je na je vakantie nog de behoefte hebt ga dan terug naar de dokter, en die paar weken later maakt het echt niet ineens onherstelbaar als er toch iets zou zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 2 augustus 2018 om 17:05
Iedereen heeft al een boel verstandigs gezegd
Ik wil er nog aan toevoegen dat je de tijd die je besteed aan je angst nooit meer terug krijgt. Jij zit jezelf in de weg. Wat zou je moeder er van vinden dat jij wel nog leeft maar alleen maar met jezelf bezig bent en met 'of je iets voelt misschien' terwijl je ook een toffe cursus zou kunnen doen of leuke nieuwe mensen zou kunnen leren kennen.
Je zou vrijwilligerswerk kunnen doen, iets betekenen voor een ander maar nee jij staat voor de spiegel naar een stel prima borsten te kijken of er misschien toch niet iets te ontdekken valt. Wake up, smell the coconut.
Tuurlijk ga je terug naar de huisarts als je na de vakantie nog last hebt, maar er de hele tijd aan denken helpt niks.
Ik wil er nog aan toevoegen dat je de tijd die je besteed aan je angst nooit meer terug krijgt. Jij zit jezelf in de weg. Wat zou je moeder er van vinden dat jij wel nog leeft maar alleen maar met jezelf bezig bent en met 'of je iets voelt misschien' terwijl je ook een toffe cursus zou kunnen doen of leuke nieuwe mensen zou kunnen leren kennen.
Je zou vrijwilligerswerk kunnen doen, iets betekenen voor een ander maar nee jij staat voor de spiegel naar een stel prima borsten te kijken of er misschien toch niet iets te ontdekken valt. Wake up, smell the coconut.
Tuurlijk ga je terug naar de huisarts als je na de vakantie nog last hebt, maar er de hele tijd aan denken helpt niks.
Lorem Ipsum
donderdag 2 augustus 2018 om 17:14
nou wil ik niet bagetalliseren maar ben je niet gewoon aan vakantie toe? en omdat je moe, prikkelbaar en aan vakantie toe bent ga je je meer zorgen maken?aafke2009 schreef: ↑02-08-2018 16:24Bedankt voor de lieve reacties. Ik ben mijn moeder verloren aan darmkanker en sindsdien panisch om de ziekte te krijgen.
Het is vooral de angst
Want als dat wel zo is, dan is je vakantie helemaal niet verpest door je angst, dan is de vakantie de oplossing voor je angst.
donderdag 2 augustus 2018 om 23:12
De gedachten die steeds komen zijn zo eng. “Mischien is dit wel je laatste vakantie, hoe moet het met de kids, enz”. Was er maar een knop om ze uit te zetten.
Ik zeg tegen mezelf als er een gedacht opkomt: ik weet dat je er bent, en na de vakantie krijg je aandacht”.
Helaas slippen er veel angstige gedachten doorheen waardoor ik steeds in pankiek ben.
Ik ben er door de therapie wel mee bezig op een goede manier.
Maar het is gewoon erg zwaar.
Moet me zo onderdrukken om niet te gaan voelen nu.... lig net in bed. Als ik niks voel ben ik even gerustgesteld en voel ik wel wat ben ik panisch...
Ik probeer te genieten van de vakantie. Maar t liefst liet ik eerst onderzoeken doen zodat ik echt zorgeloos weg kan.
Ik zeg tegen mezelf als er een gedacht opkomt: ik weet dat je er bent, en na de vakantie krijg je aandacht”.
Helaas slippen er veel angstige gedachten doorheen waardoor ik steeds in pankiek ben.
Moet me zo onderdrukken om niet te gaan voelen nu.... lig net in bed. Als ik niks voel ben ik even gerustgesteld en voel ik wel wat ben ik panisch...
Ik probeer te genieten van de vakantie. Maar t liefst liet ik eerst onderzoeken doen zodat ik echt zorgeloos weg kan.
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:14
Maar je hebt het laten onderzoeken, vertrouw op je arts!aafke2009 schreef: ↑02-08-2018 23:12De gedachten die steeds komen zijn zo eng. “Mischien is dit wel je laatste vakantie, hoe moet het met de kids, enz”. Was er maar een knop om ze uit te zetten.
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:25
Dit vind ik een briljante reactie, als gewezen angststoornis-patiënt. Angst wordt groter en slaat om in paniek DOORDAT we niet accepteren dat we ons angstig voelen. We duwen en duwen om het maar niet te hoeven voelen, maar het monster laat zich zo niet verjagen.
Haal even diep adem. Besef dat je er goed aan hebt gedaan door naar de huisarts te gaan. Het risico is geweken, wat nu blijft is de angst. En dat is logisch, daar ben je mee bekend. Je weet al dat het even gaat duren voor hij weer gaat liggen.
Pak je koffer. Neem je paspoort mee, je badpak, je tandenborstel én je angst. En ga.
Ik wens je een zo fijn mogelijke vakantie.
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:37
ga het maar wel voelen. stel het je maar levendig voor. Je bent ziek en gaat dood. speel het eens af als een film in je hoofd. die paniek die je voelt is niet erg hoor. Ga je niet dood aan. Kijk naar die film en vraag je af wat je zou doen als je weet dat je er over een jaar niet meer bentaafke2009 schreef: ↑02-08-2018 23:12De gedachten die steeds komen zijn zo eng. “Mischien is dit wel je laatste vakantie, hoe moet het met de kids, enz”. Was er maar een knop om ze uit te zetten.
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:39
precies. Het gaat om de angst voor de angst en het niet willen verdragen van angst. Maarrrrr van angst ga je niet doodhebjehaarookweer schreef: ↑03-08-2018 08:25Dit vind ik een briljante reactie, als gewezen angststoornis-patiënt. Angst wordt groter en slaat om in paniek DOORDAT we niet accepteren dat we ons angstig voelen. We duwen en duwen om het maar niet te hoeven voelen, maar het monster laat zich zo niet verjagen.
Haal even diep adem. Besef dat je er goed aan hebt gedaan door naar de huisarts te gaan. Het risico is geweken, wat nu blijft is de angst. En dat is logisch, daar ben je mee bekend. Je weet al dat het even gaat duren voor hij weer gaat liggen.
Pak je koffer. Neem je paspoort mee, je badpak, je tandenborstel én je angst. En ga.
Ik wens je een zo fijn mogelijke vakantie.
vrijdag 3 augustus 2018 om 12:33
vrijdag 3 augustus 2018 om 12:42
TO, ik was vroeger ook voor van alles bang. Net als jij.aafke2009 schreef: ↑02-08-2018 23:12De gedachten die steeds komen zijn zo eng. “Mischien is dit wel je laatste vakantie, hoe moet het met de kids, enz”. Was er maar een knop om ze uit te zetten.
En wat bleek? Ik bleek inderdaad ernstig ziek. Met een hele lullige levensverwachting. Ik ga niet heel oud worden. Nee, heel gezellig klinkt dat niet. Maar toen de angst werkelijkheid werd, bleek dat waar ik zo bang voor was helemaal niet zo eng.
Jij denkt dat zo’n diagnose het einde betekent en het ergste ooit. En ik weet zeker dat jouw angst nu vele malen erger is dan welke diagnose dan ook.
Wat mij wel verbaast is dat men altijd bang is voor kanker. Alsof er geen andere ziektes bestaan. En als er ergens aandacht, geld en behandelingen voor zijn is het wel kanker.
vrijdag 3 augustus 2018 om 13:25
Dat is schijnveiligheid. Als je vandaag van de trap af valt kun je ook je nek breken en ben je er niet meer. Op vakantie kun je een ongeval krijgen of een besmettelijke ziekte, whatever. Ieder moment kan je laatste zijn. Zonde om je dan druk te maken over iets wat helemaal niet realistisch is.aafke2009 schreef: ↑02-08-2018 23:12De gedachten die steeds komen zijn zo eng. “Mischien is dit wel je laatste vakantie, hoe moet het met de kids, enz”. Was er maar een knop om ze uit te zetten.