Anti-conceptie
donderdag 1 oktober 2009 om 22:25
Omdat ik een tijdje van de pil af wil, ben ik op zoek naar een andere vorm van anti-conceptie. Een spiraaltje is voor mij geen optie, dat heb ik eens gehad en dat heeft de dokter toen met spoed moeten verwijderen na 2 weken, waarbij hij zei: Ik zie wel uitzonderlijk veel bloed. (Dat wil je niet horen van een arts ) Dus dat komt er bij mij niet meer in.
Uiteraard ben ik bekend met het condoom en de wondere wereld van google over de mogelijkheden, maar dat is droge voorlichting. Dus mijn vraag: Wie gebruikt er iets anders dan de pil of spiraal en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Uiteraard ben ik bekend met het condoom en de wondere wereld van google over de mogelijkheden, maar dat is droge voorlichting. Dus mijn vraag: Wie gebruikt er iets anders dan de pil of spiraal en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
donderdag 1 oktober 2009 om 22:38
donderdag 1 oktober 2009 om 22:49
Jah! Dat maakt wel degelijk verschil! Althans bij mij...
Ik was aan de pil met daarin twee hormonen (microgynon 30) en had last van allerlei nare bijwerkingen zoals schimmelinfecties en een libido dat nergens te bekennen was. Ik ben ruim 2,5 jaar geleden overgestapt op implanon (staafje in je arm) en ik heb er niks anders dan goede ervaringen mee. Het enige nadeel vind ik, is dat je cyclus niet regelmatig is. Maar of ik nou een keer in de acht of tien weken ongesteld word, daar kan ik niet echt wakker van liggen... Succes!
Ik was aan de pil met daarin twee hormonen (microgynon 30) en had last van allerlei nare bijwerkingen zoals schimmelinfecties en een libido dat nergens te bekennen was. Ik ben ruim 2,5 jaar geleden overgestapt op implanon (staafje in je arm) en ik heb er niks anders dan goede ervaringen mee. Het enige nadeel vind ik, is dat je cyclus niet regelmatig is. Maar of ik nou een keer in de acht of tien weken ongesteld word, daar kan ik niet echt wakker van liggen... Succes!
vrijdag 2 oktober 2009 om 08:14
Ik gebruik de nuvaring, vanwege relatief weinig hormonen en erg makkelijk gebruik. Ik breng de ring voor 3 weken in, krijg een smsje dat 'ie eruit moet, en een week later een smsje dat de nieuwe ingebracht moet worden.
Vriend heeft geen last van ring tijdens het vrijen, maar voelt hem soms wel.
Met de ring kun je ook doorringen zonder stopweek, net als bij de pil.
Hoop dat deze info helpt bij het maken van je keuze!
Vriend heeft geen last van ring tijdens het vrijen, maar voelt hem soms wel.
Met de ring kun je ook doorringen zonder stopweek, net als bij de pil.
Hoop dat deze info helpt bij het maken van je keuze!
vrijdag 2 oktober 2009 om 08:35
Nee, ik ben maar een keer in de twee maanden ongesteld, ongeveer en heel lichtjes Maar ik geloof zelfs dat 20% helemaal geen bloeding meer heeft.
Ik was vergeten te vermelden dat ik voor de implanon heb gekozen omdat deze maar een soort hormoon bevat en niet twee, zoals veel pillen.(en ik ontzettend slecht ben in het consequent innemen ervan, maar dat terzijde)..
Ik was vergeten te vermelden dat ik voor de implanon heb gekozen omdat deze maar een soort hormoon bevat en niet twee, zoals veel pillen.(en ik ontzettend slecht ben in het consequent innemen ervan, maar dat terzijde)..
vrijdag 2 oktober 2009 om 08:58
Welke pil heb je nu? Want van sommige pillen kan je libido achteruit gaan omdat ze testosteron remmen (Yasmin en dergelijk, en Diane). Dan is het zeker reeel om een andere te proberen.
Ik ben gestopt met de pil en m'n libido was in twee dagen terug, je zult het verschil zeker merken. En anders blijf je toch steken op condooms (of pessarium).
Ik ben gestopt met de pil en m'n libido was in twee dagen terug, je zult het verschil zeker merken. En anders blijf je toch steken op condooms (of pessarium).
vrijdag 2 oktober 2009 om 18:32
Ik slik nu microgynon30/Stediril30, dat is hetzelfde. Ik heb ook zitten lezen over de ring en implanon. Tuttebeau is nogal fors geschapen, is dat een probleem met de ring? En implanon, dat vind ik zo'n eng idee. Waar stoppen ze het staafje, doet het pijn en voel je het zitten?
Bedankt voor al jullie reacties in ieder geval!
Bedankt voor al jullie reacties in ieder geval!
zondag 4 oktober 2009 om 13:53
Ik heb de nuvaring gebruikt en had geen problemen met mannen die fors geschapen waren. Het kon wel zo zijn dat het ff moeilijk was om de ring eruit te halen, maar ik heb nog nooit last gehad van ringsteken. Ik vond de nuvaring ideaal, maar ben er achter gekomen (toen ik moest stoppen voor een bloedonderzoek) dat ik van de nuvaring pukkels kreeg. Als dat niet het geval was geweest, dan had ik de nuvaring nu nog gebruikt