Gezondheid alle pijlers

Astma en prednisolon

02-11-2009 20:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen zaterdag ben ik begonnen met een stootkuurtje Prednisolon. Dit vanwege mijn astma die ineens opspeelt, ondanks 2 x daags flixotide en de ventolin voor wanneer ik een benauwheidsaanval heb. Het laatste middeltje werkt niet optimaal op het moment.

Maar hoelang duurt het voor je effect merkt van de Prednisolon? Moet dit direct werken of duurt het een aantal dagen?
Als het goed is merk je zeker na 2 x 24 uur wat van de pred. Zo niet, dan moet je misschien een antibioticum erbij hebben. Of is er geen sprake van een infectie?

Ik krijg vaak de combi pred en doxycycline. Soms om de luchtwegen wat ruimer te maken pred.
Ik heb eens prednison gehad na een allergische reactie op codeïne. Ik lag al na een halve dag voor apegapen in mijn stoel; compleet van de wereld met mijn ogen open. Totaal geen last meer van de allergische reactie, ik voelde helemaal niets meer; ik kon alleen geen stap meer verzetten.
Bij mijn zoontje slaat het altijd wel vrij snel aan, dag of 2.

Beterschap!!
Maar hoelang duurt het voor je effect merkt van de Prednisolon? Moet dit direct werken of duurt het een aantal dagen? Dat duurt een paar dagen het kuurtje duurt naar ik aanneem 10 dagen daarna ben je weer zo goed als nieuw.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.
ligt er aan hoe lang je het hebt uitgezeten(de aanvallen etc.)

als je er redelijk op tijd bij bent een paar dagen, als je pech hebt halverwege een tweede kuur.Kortom het is voor iedereen anders en afhankelijk van de situatie.

Beterschap en niks overhaasten!
Bij twijfel gewoon je huisarts bellen, de laatste keer dat ik checkte, zijn ze daarvoor.....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb nu ook al een paar keer de combi prednisolon* en een antibioticakuur gehad. Paardemiddel* werkt bij mij binnen 3 dagen. Dan merk ik duidelijk verbetering en afname van benauwdheid. Alleen put het spul me nogal uit. Zeker de combi met antibiotica. Maar ja wat moet dat moet
Oja betekent dus niet dat ik na 3 dagen weer klachtenvrij ben en weer helemaal fit, fris en fruitig. Want nog steeds benauwd en ziek. Maar wel duidelijk verbetering qua klachten.
Ik ben inderdaad zo rot als een kanarie sinds ik aan die pillen zit. Heb 30mg per dag.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet direct naar de huisarts ben gerend. Ben dit jaar al zo vaak daar geweest en in het ziekenhuis dat ik dacht: ach ben een beetje verkouden en grieperig, zal wel weer over gaan.

Voortaan maar niet meer eigenwijs zijn dus.... Voel me overigens nu wel iets minder benauwd dan vanmiddag.

Jullie reacties stellen me toch wel iets gerust moet ik zeggen! Ben blij dat het soms wat langer kan duren voordat het aanslaat.
quote:Pinksterbloempje schreef op 02 november 2009 @ 20:53:

Als het goed is merk je zeker na 2 x 24 uur wat van de pred. Zo niet, dan moet je misschien een antibioticum erbij hebben. Of is er geen sprake van een infectie?

Ik krijg vaak de combi pred en doxycycline. Soms om de luchtwegen wat ruimer te maken pred.Volgens de huisarts heb ik verder geen infectie... Longen klonken goed en schoon volgens haar.
Bij mijn dochter slaat de kuur prednison meestal ook wel snel aan..
Nou blijkbaar heeft het paardenmiddel bij mij iets langer nodig gehad om te werken, maar ik kan nu eindelijk zeggen dat ik een hele dag vrij ben geweest van benauwdheidsklachten. Voel me een stuk beter en heb meer energie. En ook heb ik geen Ventolin meer gebruikt sinds gisteravond.

Ben helemaal blij!

Bedankt voor alle reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven