Astma en prednisolon
maandag 2 november 2009 om 20:44
Sinds afgelopen zaterdag ben ik begonnen met een stootkuurtje Prednisolon. Dit vanwege mijn astma die ineens opspeelt, ondanks 2 x daags flixotide en de ventolin voor wanneer ik een benauwheidsaanval heb. Het laatste middeltje werkt niet optimaal op het moment.
Maar hoelang duurt het voor je effect merkt van de Prednisolon? Moet dit direct werken of duurt het een aantal dagen?
Maar hoelang duurt het voor je effect merkt van de Prednisolon? Moet dit direct werken of duurt het een aantal dagen?
maandag 2 november 2009 om 20:53

maandag 2 november 2009 om 20:53
maandag 2 november 2009 om 20:55
Maar hoelang duurt het voor je effect merkt van de Prednisolon? Moet dit direct werken of duurt het een aantal dagen? Dat duurt een paar dagen het kuurtje duurt naar ik aanneem 10 dagen daarna ben je weer zo goed als nieuw.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.
maandag 2 november 2009 om 20:57
maandag 2 november 2009 om 20:59
maandag 2 november 2009 om 21:13
maandag 2 november 2009 om 21:24
Ik ben inderdaad zo rot als een kanarie sinds ik aan die pillen zit. Heb 30mg per dag.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet direct naar de huisarts ben gerend. Ben dit jaar al zo vaak daar geweest en in het ziekenhuis dat ik dacht: ach ben een beetje verkouden en grieperig, zal wel weer over gaan.
Voortaan maar niet meer eigenwijs zijn dus.... Voel me overigens nu wel iets minder benauwd dan vanmiddag.
Jullie reacties stellen me toch wel iets gerust moet ik zeggen! Ben blij dat het soms wat langer kan duren voordat het aanslaat.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet direct naar de huisarts ben gerend. Ben dit jaar al zo vaak daar geweest en in het ziekenhuis dat ik dacht: ach ben een beetje verkouden en grieperig, zal wel weer over gaan.
Voortaan maar niet meer eigenwijs zijn dus.... Voel me overigens nu wel iets minder benauwd dan vanmiddag.
Jullie reacties stellen me toch wel iets gerust moet ik zeggen! Ben blij dat het soms wat langer kan duren voordat het aanslaat.
maandag 2 november 2009 om 21:27
quote:Pinksterbloempje schreef op 02 november 2009 @ 20:53:
Als het goed is merk je zeker na 2 x 24 uur wat van de pred. Zo niet, dan moet je misschien een antibioticum erbij hebben. Of is er geen sprake van een infectie?
Ik krijg vaak de combi pred en doxycycline. Soms om de luchtwegen wat ruimer te maken pred.Volgens de huisarts heb ik verder geen infectie... Longen klonken goed en schoon volgens haar.
Als het goed is merk je zeker na 2 x 24 uur wat van de pred. Zo niet, dan moet je misschien een antibioticum erbij hebben. Of is er geen sprake van een infectie?
Ik krijg vaak de combi pred en doxycycline. Soms om de luchtwegen wat ruimer te maken pred.Volgens de huisarts heb ik verder geen infectie... Longen klonken goed en schoon volgens haar.
woensdag 4 november 2009 om 20:04
Nou blijkbaar heeft het paardenmiddel bij mij iets langer nodig gehad om te werken, maar ik kan nu eindelijk zeggen dat ik een hele dag vrij ben geweest van benauwdheidsklachten. Voel me een stuk beter en heb meer energie. En ook heb ik geen Ventolin meer gebruikt sinds gisteravond.
Ben helemaal blij!
Bedankt voor alle reacties!
Ben helemaal blij!
Bedankt voor alle reacties!