Gezondheid alle pijlers

Baarmoeder verwijderd...wat mag wel/niet?

16-09-2012 12:23 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn baarmoeder is vorige week verwijderd dmv kijkoperatie.

Hij is er vaginaal uitgenomen, dit met enige moeilijkheid vanwege, een naar toen bleek, brede baarmoeder.

Mijn eierstokken zijn blijven zitten, ben dus niet in de overgang gekomen. Mijn schede is weer opgehangen aan de bandjes waar mijn baarmoeder aan hing.

Dit allemaal even ter info.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet helemaal weet wat ik nu we en niet mag...

Als je een snee in je buik hebt mag je je buikspieren absoluut niet gebruiken vanwege genezing, maar hoe zit dat met de methode die bij mij is gebruikt.

En autorijden? Dat mag zeker niet bij een snee, maar bij mij?

Tillen? Oke ik mag niet stofzuigen en zware boodschappen tillen, maar verder?

Zijn er hier ook dames die mij meer kunnen vertellen over hoe zij het deden/ervaarden?

Ik ben ff de draad kwijt en kan niet echt genieten van een hele dag hangen op mij bed.

Door de vermoeidheid is het niet anders, maar ik zou wel graag tussendoor wat dingetjes doen, maar durf niet goed. Wil immers er straks niet achterkomen dat de boel is verzakt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Weer thuis: leefregels

- Uw lichaam geeft aan wat u aankunt en het is belangrijk dat u daarnaar luistert.

- De eerste weken na de operatie is het verstandig niet zwaar te tillen. (dus ook geen pannen met heet water, of was ophangen boven je hoofd)

Lichtere werkzaamheden kunt u geleidelijk weer gaan doen.

Dat geldt ook voor activiteiten als fietsen en sporten. Stop

als u moe wordt.

- Als u zich zes weken na de operatie nog niet fit voelt, overleg dan met uw gynaecoloog,huisarts en/of bedrijfsarts .

Soms is het verstandig nog wat langer thuis te blijven om aan te

sterken of om de eerste weken alleen een deel van de dag te werken.

-Overleg met uw gynaecoloog of u in bad mag of zwemmen. Douchen mag altijd.

-U krijgt meestal het advies om de eerste zes weken na de operatie geen gemeenschap

(samenleving) te hebben of tampons te gebruiken, om het litteken in de top van de schede goed te laten genezen. Er is niets op tegen om al eerder seksueel opgewonden te raken of te

masturberen De eerste tijd na de operatie hebben de meeste vrouwen vaak minder zin in vrijen.

- Bij koorts, buikpijn of verlies van helderrood bloed moet u contact opnemen met het ziekenhuis.
-De eerste tijd `s middags een klein dutje doen.

-Kleine stukjes buiten wandelen.Even een frisse neus halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven