Gezondheid alle pijlers

baarmoederverwijdering

27-07-2009 20:00 569 berichten
Omdat ik al jaren erg veel last heb tijdens menstruatie en dit ook gemiddeld zo'n 2,5 week in de 4 weken ben,wil de gynaecoloog nu mijn baarmoeder verwijderen.

Ik heb natuurlijk een folder met de nodige informatie meegekregen maar hoor liever verhalen van vrouwen die dit ook hebben laten doen.Gynaecoloog weet nog niet of mijn eierstokken kunnen blijven zitten,dit ligt aan de endometriose.Als eierstokken er ook uit moeten zal ik dus tot aan de overgang medicijnen moeten slikken of ik kom gelijk in de overgang.Ik ben 34 jaar.Heb 3 kinderen dus geen kinderwens meer.

Iemand hier die me wat meer kan vertellen??

Liefs Coebergh
Alle reacties Link kopieren
quote:mutske1969 schreef op 08 november 2009 @ 18:26:

verana de foto staat er nog niet op bij jou??

Jij was mijn vriendje al, ik zie dat jij nu 3 vriendjes hebt.

Woopie zelf effe vriendjes maken met verana misschien lukt dat welHeb ik dus geprobeerd maar dan geeft hij aan dat de gebruiker niet wordt gevonden............
quote:yasmijn schreef op 08 november 2009 @ 18:48:

De optie vriendjes maken doet het momenteel niet.En ik ook maar denken dat ik iets niet goed deed
quote:fien1 schreef op 08 november 2009 @ 12:17:

Mijn baarmoeder kon scheuren omdat ik echt een enorm dikke buik had toen ik zwanger was (iedereen dacht tweeling of drieling) - omwille van mijn kleintje, de vleesbomen en ik had ook enorm veel vruchtwater -, en daardoor was mijn baarmoeder enorm uitgerokken en verzwakt. Vandaar dat ik niks van buikspieroefeningen mocht doen. Die mag ik binnen een paar weekjes doen :D. Ik voel me heel goed trouwens, volgende week zaterdag is er een verjaardagsfeestje en daar ga ik zeker toch een uurtje naartoe. Of het langer wordt, zie ik wel eens ik er ben :DJa, als je zwanger bent, is het weer wat anders. Maar dat is omdat je door het kind een druk van binnenuit hebt. Door vleesbomen alleen, die toch net wat langzamer groeien dan een kindje, heb ik er nog nooit van gehoord.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:yasmijn schreef op 08 november 2009 @ 18:48:

De optie vriendjes maken doet het momenteel niet.

Ah okee, daardoor kwam het dus! Ik probeer het morgen wel even weer.

De foto die ik geupload heb, staat nog steeds niet in mijn profiel. Ik heb met de optie "bladeren" de foto opgezocht, en hierna op "uploaden" geklikt, dit is toch hoe het moet?

@ Mutske:

Wij waren inderdaad al vriendjes!
Ben vandaag voor controle geweest bij de gyn ( 6 weken) en ik ben ontslagen. Jippie.

Alles zag er keurig uit en wat betrefd de moeheid dat kwam van de narcose en dat werd vanzelf minder.

Tillen doet ook nog zeer en hij zei ook dat ik goed naar mijn lichaam moest luisteren en als het zeer deed ook zeker niet moet doen.

Verder voel ik mij 18 jaar hahaha.

Nu maar hopen dat ik nooooooooooit meer terug hoef naar de gyn.
Fijn Mutske, dat alles goed is!

Ik begrijp dat je dus na 6 weken nog moe bent van de narcose? Ik hoop dat je wel minder moe bent dan in de eerste paar weken na de operatie? Dan weet ik ff dat die vermoeidheid nog wel een tijdje gaat duren

Ik krijg zelf vanmiddag nog een telefoontje over de uitslag van het onderzoek van mijn baarmoeder en vleesbomen, dus ben benieuwd!
Wat betreft de foto's:

Ik ben erachter waarom het me niet lukt de foto's in mijn profiel te plaatsen. Ze zijn namelijk groter dan 2Mb, en dan wil het niet.

Weet iemand misschien hoe ik de foto's kan verkleinen, zodat ik ze dan kan plaatsen?

Zal even kijken of de vriendjes-functie het alweer doet, dan maak ik jullie alvast vriendjes.
Vriendjes-functie doet het nog steeds niet....
ik ben niet zo moe als de eerste weken maar als ik nu iets gedaan heb in huis ben ik bekaf. Maar ja conditie is nu ook minder na weken niks doen.

Maar we doen gewoon iedere dag wat meer en dan komt het wel weer.

Hoop voor je dat de uitslag goed is. duim duim.

Je kunt de foto verkleinen met paint die staat in iedere pc.

Groetjes mutske
Okee, zal vanavond of morgen even proberen de foto's te verkleinen! Ben nu moe geworden van achter de pc zitten, dus ik ga even weer rusten.

De vermoeidheid zal inderdaad vanzelf weer overgaan...

Nog steeds geen telefoontje van het ziekenhuis gehad, dus het is nog steeds afwachten!
quote:Verana schreef op 09 november 2009 @ 15:31:

Wat betreft de foto's:

Ik ben erachter waarom het me niet lukt de foto's in mijn profiel te plaatsen. Ze zijn namelijk groter dan 2Mb, en dan wil het niet.

Weet iemand misschien hoe ik de foto's kan verkleinen, zodat ik ze dan kan plaatsen?

Zal even kijken of de vriendjes-functie het alweer doet, dan maak ik jullie alvast vriendjes.Je kunt eens google op een pic resizer. Maar ook heel simpel je foto openen met paint (programma wat op alle microsoft computers zit) en opslaan als een .jpg afbeelding is meestal al voldoende.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb de uitslag van het onderzoek naar mijn baarmoeder / vleesbomen gekregen, en alles is goed! Er zijn geen kwaadaardige cellen gevonden.

Het vervelende is alleen dat de gynaecoloog naar het verkeerde telefoonnummer heeft gebeld, maar gelukkig heeft ze daar de voicemail ingesproken.

Maar ik wil nog wat details weten, dus morgen bel ik maar even weer!

Foto's doe ik morgen, want ben nu te moe.
@Gucholi,zo dat is me nogal een verhaal zeg.Kan alleen maar voor je hopen dat je je straks na de operatie net zo lekker voelt als ik(wij)Ik vertel het ook tegen iedereen,had het veel eerder moeten laten doen!Sterkte,en ik hoor graag hoe het met je gaat.

Fien,Verana,hoe gaat ie?

Mutske,lekker hoor dat alles goed was bij gyn

!Ik moet volgende week,doe eigenlijk alles weer zo'n beetje zelf,behalve tillen en stofzuigen.En het gaat allemaal wat langzamer dan voor de operatie,ben wat eerder moe,maar voel me verder goed!Wond is geen wond meer,het is echt supermooi!Was voorheen een heel vies litteken van de keizersnee en nu zie je het maar amper.Omdat ik zo blij ben met de manier waarop deze gyn mij geholpen heeft(ben in mijn stad weggegaan omdat ze me daar niet serieus namen en nog veel meer)denk ik eraan om hem iets kado te geven.Krijg hier heel gemengde reakties op als ik dat tegen mensen vertel,maar voor mij voelt het goed.Ben dus wel benieuwd wat jullie daarvan vinden.
Dat kan prima hoor, iets kado geven! Wordt vaker gedaan hoor En twijfel je, dan kun je altijd nog wat gebak of een pot vol snoep meenemen.
Gewoon doen Coeberh en dat waarderen ze echt wel.

Zo heb ik dat jaren geleden ook gedaan bij een gyn in Nijmegen. Ze heeft alles gedaan zodat het lukte om zwanger te worden. Terwijl andere gyn zeiden dat het nooit zou lukken.

Was zij er van overtuigd dat het wel zou lukken en het lukte ook we kregen een tweeling na 9 jaar dokteren,6 operatie's,en 2 eug's en 1 miskraam en met de 5 de ivf was het dan gelukt.

Toen ben ik met een doos beschuiten en een foto van de twins (op de foto had ik laten zetten Bedankt dat onze grote wens in vervulling is gegaan) Nou had je de gyn moeten zien ze kon wel huilen zo leuk vond ze het.

Dus gewoon doen wat je hart je zegt.
Vanochtend nog even de gynaecoloog gebeld, en iets vergeten te vragen. Maar ik weet bijna zeker dat jullie daar het anwoord wel op weten.

Wat houdt zo'n controle na 6 weken in? Wat doen ze dan?

Verder woog mijn baarmoeder / vleesbomen geen 4 maar 3 kilo. Maar dat is nog genoeg natuurlijk.

Omdat er bij mij nog een stukje baarmoedermond zit, moet ik nog wel het 5-jaarlijks uitstrijkje laten maken Ik had zo gehoopt daarvan af te zijn!

@ Coebergh:

Ik ben het helemaal eens met Mutske: als je hart het zegt, zou ik je gyn gewoon een kado geven! Ik denk dat hij het juist heel leuk zal vinden!
De controle stelde niks voor. Hij vroeg hoe het ging, hier dus goed en verder moest ik luisteren naar mijn gevoel wat ik wel en nog niet kon. Hij heeft naar mijn litteken gekeken en dat was het.

Toen heeft ie mij ontslagen.

Als er nog iets zo zijn kon ik altijd bellen.

Nou 3 kg is ook nogal maar goed je bent van die sorris af.

Groetjes mutske
Geen inwendig onderzoek dus! Hier heb ik altijd zo'n hekel aan!

Zonet geprobeerd de foto's te verkleinen in Paint, maar de foto's kunnen niet in Paint geopend worden...

Ik durf ook niet teveel te experimenteren achter de computer waar die nu zit, omdat die van mijn ouders is.

Als ik weer in mijn eigen huis ben, op mijn eigen computer, vraag ik wel even aan mijn "computerman" hoe ik dit moet doen.

Nog even geduld dus dames....
Coebergh, gewoon doen. Hebben wij ook gedaan na de bevalling van ons kleintje, een bongo-bon kado gedaan met daarop een foto van de kleine met 'bedankt' erop. Lang verhaal in het kort: zij heeft er alles aan gedaan opdat ons kleintje het zou halen. Resultaat daarvan: vriend mocht bij mij op recovery komen, terwijl dat normaal helemaal niet mag - alleen in uitzonderlijke gevallen. Maar zij had ervoor gezorgd dat het wel mag. Het is echt een schat van een vrouw.

Ik heb ook de resultaten van mijn onderzoek: grootste vleesboom was 18cm diameter en woog iets meer dan 1 kg (een pak minder dan bij jou Verana ) en was kapot aan het gaan. Had ik nog 1 week gewacht, zou ik enorm veel pijn gehad hebben. Nu gelukkig niks van gevoeld. Buikband mag ik dragen als ik moe ben, anders liever niet, omdat mijn buikspieren te slap zouden worden. Steunkousen tot aan de volgende controle. Ik mag mijn kleintje (±8kg) terug opnemen, maar toen ik het vandaag probeerde, deed dat toch heel veel pijn, dus wacht ik liever nog een weekje. Wel leuk om te weten dat het mag, dus in geval van nood kan het effe. Ik voel me totaal niet moe en zo (ik hoef ook nog niks te doen hé ), heb af en toe wel last van mijn darmen, maar ik probeer ook alles te eten. Mijn tante had dat niet gedaan, om haar darmen te sparen, en nu kan ze niet goed meer tegen drankjes met bruis en uien en zo. Daar heeft ze na 7 jaar nog steeds krampen van. Dus zit ik nu aan de sprite, drink zelfgemaakte uiensoep en eet van alles en nog wat van kolen . Heb er wel last van, maar ik vind dat het al bij al nog supergoed meevalt
Een vleesboom van een kilo vind ik ook nog heel wat, Fien!

Fijn trouwens dat je je niet moe voelt, is bij mij wel anders. Al heb ik vandaag best een goede dag.

Ook prettig dat je je dochter weer mag oppakken, dit zal voor haar ook fijn zijn!

Ik eet ook alles hoor. Ik heb soms ook last van mijn darmen ervan, maar wil er ook niet al teveel rekening mee houden. Die darmkrampen blijven waarschijnlijk toch nog wel een tijdje. Ze vallen mij uiteindelijk ook mee.

Mag ik je trouwens nog een vraag stellen, Fien?

Aan je manier van schrijven, heb ik de hele tijd het vermoeden dat je een Belgische bent. Klopt dat?

Als je dit niet wilt zeggen, niet doen hoor, want je geeft natuurlijk toch een stukje van je anonimiteit prijs!
Geen probleem hoor, ik ben inderdaad Belgische .
Okee, ik was gewoon even nieuwsgierig!
Nou ik viel gisteren bijna van mijn stoel.

Mijn baas heeft in al deze weken nog eens niet gebeld, wat denk je gisteren keek ik mijn mail.

En wat denk je een mail van mijn manager, er stond in.

Je had verteld dat de tijd die ervoor stond 6 weken was , dus hij had mij wel verwacht op het werk.

Nou daar zakt je broek toch vanaf.

Helemaal niks gevraagd hoe het gaat en geen bloemetje niks helemaal niks.

Zo zie je maar dat je toch weer een nummer bent.

NU heb ik helemaal tijd zat om te gaan werken, wat denken ze wel niet de eikels.

Moest het effe kwijt.

Groetjes mutske
Dat is niet aardig(understatement)van je baas Mutske!

Ik zou als ik jou was nog lekker even thuis blijven...

Ik ben wel weer aan het werk maar dat kan ik thuis doen(administratief)het is de achterstand inhalen dus maakt niet uit als ik een dag niks doe,maar voorlopig lig ik op schema

Fien,ik had het ook al gedacht dat je uit Belgie kwam,leuk,daar woont mijn halve familie!
Absurd Mutske! Ik vind het echt belachelijk dat je baas geen één keer gebeld heeft om te vragen hoe het gaat. Gewoon je tijd nemen om goed te herstellen hoor!

Op mijn werk zijn ze gelukkig heel meewerkend. Ik heb veel kaartjes en telefoontjes gekregen van collega's, en de leiding is vorige week op bezoek geweest en heeft gisteren gebeld om te vragen hoe het nu gaat. Ik krijg ook alle ruimte om straks mijn werkzaamheden weer langzaam op te bouwen. Dus bij mij gaat het echt ideaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven