Gezondheid alle pijlers

beet konijn, nu rode vlek

29-03-2010 15:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn konijn heeft mij om 14.00 redelijk hard in mijn wang gebeten,

Toen ik om 10 voor 15 in de spiegel keek had ik een rode gloeiende vlek op mijn wang. Hij trekt ook een beetje door naar mijn neus en de bovenkant van mijn oog.

Ik heb de plek schoongemaakt met alcohol en ik ga als het aanhoudt morgen naar de huisarts.

Maar ondertussen: Heeft iemand een idee wat het is/hoe het komt?
een bloeduitstorting, als het niet gebloed heeft is er geen reden om naar de huisarts te gaan
het ziet er niet echt uit als een bloeduitstorting meds,

Moeilijk om uit te leggen.. Het is echt vlekkerig zeg maar.. (ik kan me ook niet voorstellen dat een bloeduitstorting van je wang naar boven je oog trekt..)
Dierenbeten zijn erg vies, misschien toch een beginnende ontsteking?

Je kan ook gewoon even de HA-assistent bellen, als je twijfelt. Zij kan dan beoordelen of het beter is om evenlangs te komen.
Is de wond niet wat ontstoken?
Ik neem aan dat je voor Tetanus ben ingeënt? Via Google kwam ik er achter dat dat ook nog kan, maar het wel onwaarschijnlijk is.
Ik denk niet dat het tetanus is, dat krijg je pas na 2 dagen en de verschijnselen lijken er niet op. Maar iig thanks dat je meedenkt, daar had ik nl nog niet aan gedacht

Het lijkt inderdaad een beetje op een ontsteking. Het gekke is alleen dat ik eigenlijk geen wondje kan ontdekken. Het heeft ook niet gebloed ofzo.
Redelijk hard gebeten maar geen wondje?? Das vreemd...
Kwam het hard aan? Mijn konijn kan best een harde kopstoot uitdelen als hij geirriteerd is. Dan zou het gewoon een zwelling van de klap kunnen zijn.
Nou, mijn konijn was een nestje aan het maken (denkt dat ze zwanger is) toen kwam ik met mijn hoofd bij haar en toen vond ze dat mijn haar heel geschikt nestmateriaal was.. dat wilde ze pakken en toen drukte ze mijn haar tegen mijn wang en beet..

Maar het deed wel behoorlijk zeer, maar het bloedde niet ofzo.

Of ik ben gewoon kleinzerig (A)
Misschien een allergische reactie? Zou het even afwachten, als het morgen nog rood is, even naar de huisarts
als het niet gebloed heeft dan is tetanus of een ontsteking niet aan de orde. Een onderhuidse bloeduitstorting verplaatst zich wel degelijk, een plas bloed op de vloer waaiert ook uit als je het erop giet. Let maar op, morgen is het donkerder (blauwig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven