bekaf tijdens fietsen
donderdag 7 februari 2013 om 15:17
Tijdens het fietsen raak ik al snel buiten adem en krijg ik het heel warm en ben ik helemaal bekaf. Ik hou een laag tempo aan en soms overweeg ik een stukje naast mn fiets te lopen. Minimale hellingen gaan heel moeizaam terwijl ik anderen moeiteloos mij in zie halen. Ik voel me heel zwak hierdoor en zie er altijd tegenop om op mn fiets te stappen, bv boodschappen te doen, waardoor ik het vaak laat. Nu weer en nu baal ik, want ik heb geen eten. Mijn fiets heb ik na laten kijken en ik ben langs de huisarts geweest en zag geen bijzonderheden tijdens controles/bloedonderzoek. Herkent iemand dit en hoe ga je ermee om? Heeft iemand tips?

donderdag 7 februari 2013 om 17:32
quote:verwonderaar schreef op 07 februari 2013 @ 15:43:
Ik heb eerder ondergewicht en wandel veel, dit gaat goed. De rest doe ik met de trein. Ik heb ook wel geoefend 3x in de week met fietsen, maar ik voelde me er zo naar van daarna, dat ik thuiskwam en helemaal stond te trillen en al mn kleren uit moest gooien van de hitte.
dat trillen en zweten zou ook nog een dip in je bloedsuiker kunnen zijn. Heb ik ook last van als ik nog even hard fiets als ik paar uur niet gegeten heb.
anderen hebben het ook al gevraagd, eet je wel genoeg?
Ik heb eerder ondergewicht en wandel veel, dit gaat goed. De rest doe ik met de trein. Ik heb ook wel geoefend 3x in de week met fietsen, maar ik voelde me er zo naar van daarna, dat ik thuiskwam en helemaal stond te trillen en al mn kleren uit moest gooien van de hitte.
dat trillen en zweten zou ook nog een dip in je bloedsuiker kunnen zijn. Heb ik ook last van als ik nog even hard fiets als ik paar uur niet gegeten heb.
anderen hebben het ook al gevraagd, eet je wel genoeg?
donderdag 7 februari 2013 om 18:45
Ik denk toch dat het aan een slechte conditie ligt. Van wandelen wordt je conditie niet persé beter. Ik ben zwanger van de derde en herken het wel. Tijdens en na mijn zwangerschappen heb ik ook een conditie van niets en kom ik bijna niet vooruit op de fiets. Ik heb een tijdje terug, voor m'n derde zwangerschap, een conditietest gehad waaruit bleek dat m'n conditie erg slecht was. Dit had ik totaal niet verwacht! Met twee kleine kinderen ben je altijd druk en bovendien loop ik veel en fietste ik ook vrij regelmatig. Daarna m'n conditie gaan trainen in de sportschool en dat zette wel zoden aan de dijk. Totdat ik dus weer zwanger werd