Gezondheid alle pijlers

Ben ik een spoedgeval?

03-02-2010 13:18 58 berichten
Ik zit een beetje in dubio of ik de spoedlijn van de huisarts zal bellen of niet.

Ik ben al een dikke week verkouden en sinds vanochtend zit mijn oor dicht. Eerst ging hij nog wel open, maar hij zit nu al een tijdje echt dicht. En het begint pijn te doen. Ik denk dat ik oorontsteking heb/ aan het krijgen ben. Aanvullende info: Ik ben 14 wk zwanger.

Ik weet uit ervaring dat oorontsteking alleen maar erger wordt in de loop van de dag/nacht en dat het ontzettend pijnlijk kan worden.

Aan de andere kant wil ik de dokter ook niet voor 'niks' storen op de spoedlijn. Bij spoedgevallen denk ik meer aan gebroken benen, hartaanvallen en zo.

Wat vinden jullie? Ben ik een spoedgeval of niet??
Alle reacties Link kopieren
Hoezo spoed? Is je huisarts vanmiddag niet te bereiken via de 'normale' lijn dan?
Het is toch een werkdag? Kun je niet het gewone nummer bellen voor een afspraak voor vandaag?
nee je bent geen spoedgeval. gewoon even oordruppels halen bij de plaatselijke dealert.

En verkouden of een ontstoken oor heeft niets met je zwangerschap te maken.
Nee. Spoedgeval is voor ongeluykken, pijn op de borst etc.

Kun je niet gewoon bellen en uitleggen wat er aan de ahnd is. Dan kun je wellicht ook vrij snel langskomen.
nee, krijg het antwoordapparaat. Afspraken maken tussen .. en .. en voor spoedgevallen tel. nr: ....
ja duh...ze zitten te lunchen. Bel je straks toch nog een keer als je persé langs wilt?
nee.

Je kunt toch na de lunch nog bellen? Evt haal je nu een flesje otalgan oftewel lidocaine oordruppels bij de apotheek/drogist en druppel wat van deze verdovingsdruppels in je oor.

Paracetalmolletje erbij....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Nee, je bent geen spoedgeval.

Probeer over een uurtje nog eens te bellen. Hou je dat niet vol ga dan even langs je apotheek, zij kunnen je ook adviseren.
MissC: Het heeft idd niks met mijn zwangerschap te maken, maar wel met het feit dat ik niet zomaar alles kan gebruiken. Behalve een plaatselijke buurtsuper hebben we hier ook niks.
Dokter is hier ook niet meer te bereiken na 1300 uur. Dacht dat dat normaal was. Ook alleen voor spoedgevallen een 06nr.

Tegen de pijn mag je wel paracetamol als je zwanger bent.
Hm, mijn huisarts is ook al zo lekker klantvriendelijk...

Is geen spoed, idd gewoon ff oordruppels halen.Mocht je er vannacht nou zo'n last van krijgen, kan je altijd nog de huisartstenpot bellen. Heb je gelijk een antwoord wanneer ze vragen waarom je niet naar je eigen huisarts bent gegaan
Mijn dokter is ook na 12 uur niet meer te bereiken hoor, alleen voor spoedgevallen.

Misschien kun je je apotheek eens bellen en vragen wat zij ervan denken?
quote:mango82 schreef op 03 februari 2010 @ 13:22:

MissC: Het heeft idd niks met mijn zwangerschap te maken, maar wel met het feit dat ik niet zomaar alles kan gebruiken. Behalve een plaatselijke buurtsuper hebben we hier ook niks.Pfff lees op het internet even de bijsluiter van Otalgandruppels....
Straks nog even bellen en aangeven wat er aan de hand is.

En anders morgenochtend meteen om 08.00 uur bellen.

Voor nu, paracetamol slikken tegen de pijn misschien?
Apotheek zit bij de huisarts en is dus ook niet te bereiken.

Kunnen oordruppels wel gewoon dan tijdens de zwangerschap?
Sorry MissC, maar het is maar een vraag!
Als je huisarts na de lunch echt niet te bereiken is, dan zou ik even langsgaan of toch bellen. Persoonlijk vind ik het echt enorm patientonvriendelijk om enkel tot 12.00 u oid bereikbaar te zijn. Er zijn ontzettend veel mensen die enkel bellen voor een kort advies ipv dat ze allemaal langs willen komen voor eenafspraak.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:mango82 schreef op 03 februari 2010 @ 13:24:

Kunnen oordruppels wel gewoon dan tijdens de zwangerschap?yep, otalgan oordruppels zijn veilig in de zwangerschap. (Bij twijfel kun je dat zelf nalezen natuurlijk)
Bedankt trouwens voor de tips van de paracetamol en zo. Ga nu wachten tot die in gewerkt is en anders probeer ik straks nog eens te bellen.
quote:mango82 schreef op 03 februari 2010 @ 13:24:

Het lijkt me sterk dat de apotheek geen eigen telefoonnummer of openingstijden heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dan stap je de auto in en ga je even naar de dichtstbijzijnde drogisterij. Kunnen ze je ook adviseren.
Hymalaya: Ik woon in een dorp op het platteland met bij wijze van spreken 40 huizen en een koe. Er is een huisarts die zelf haar apotheek heeft. Dat is heel normaal hier. 1 huisarts met 1 of 2 assistenten.
Als ze na de lunch nog niet opnemen gewoon even het nummer voor spoedgevallen bellen. Daar zit ook nog weer iemand aan de telefoon die een inschatting maakt of je tot morgen kunt wachten of dat ze je vanmiddag ergens langs laat gaan. Een telefoontje kan geen kwaad toch?

Oorontsteking kan echt gemeen zeer doen.
quote:mango82 schreef op 03 februari 2010 @ 13:30:

Hymalaya: Ik woon in een dorp op het platteland met bij wijze van spreken 40 huizen en een koe. Er is een huisarts die zelf haar apotheek heeft. Dat is heel normaal hier. 1 huisarts met 1 of 2 assistenten.

Een apotheekhoudende huisarts... dan woon je echt op het platteland

Ik zou dan in jouw geval toch wel bellen. Niet jouw fout dat 's middags alles via de normale weg onbereikbaar is.

Tip: veel met zout water spoelen. Los een theelepel zout op in een kopje warm water en doe dat in een fles ofzo, snuif het door je neusgaten een keer of 6 op, zodat je neus en de buis van je neus naar je oor goed open blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven