Bepanthen eczeem creme, is het wat?
woensdag 26 september 2012 om 20:58
Mijn dochter heeft last van eczeem, niet heel erg gelukkig. Maar nu het weer omslaat begint haar huid meteen overal alweer droog te worden.
Wat we nu doen is smeren met vaseline lanette en als ze een echte eczeemplek krijgt smeren met homoomcreme. Op zich werkt dit goed.
Maar ik vind de lanette wel altijd erg dik om op haar hele lijfje te smeren. En het maakt de huid niet droger en voorkomt dat het echt eczeem wordt, maar het wordt niet mínder droog zeg maar.
Nu zag ik dat Bepanthen ook een eczeemcreme heeft, of zalf, dat
weet ik nooit. Ik ben grote fan van de normale Bepanthen, dus ben wel benieuwd naar deze.
Zijn er al ervaringen?
Is hij makkelijk te smeren?
Helpt het ook om droge plekken weer wat normaler te maken (dus ipv schuurpapier-vel weer zachter)?
Weet dat dit voor iedereen anders is, maar ben toch benieuwd. Oja, de cetomatogol (ofzoiets) hielp helemaal niet, leek zelfs erger te worden.
Bedankt alvast!
Wat we nu doen is smeren met vaseline lanette en als ze een echte eczeemplek krijgt smeren met homoomcreme. Op zich werkt dit goed.
Maar ik vind de lanette wel altijd erg dik om op haar hele lijfje te smeren. En het maakt de huid niet droger en voorkomt dat het echt eczeem wordt, maar het wordt niet mínder droog zeg maar.
Nu zag ik dat Bepanthen ook een eczeemcreme heeft, of zalf, dat
weet ik nooit. Ik ben grote fan van de normale Bepanthen, dus ben wel benieuwd naar deze.
Zijn er al ervaringen?
Is hij makkelijk te smeren?
Helpt het ook om droge plekken weer wat normaler te maken (dus ipv schuurpapier-vel weer zachter)?
Weet dat dit voor iedereen anders is, maar ben toch benieuwd. Oja, de cetomatogol (ofzoiets) hielp helemaal niet, leek zelfs erger te worden.
Bedankt alvast!
woensdag 26 september 2012 om 21:03
Vraag anders eens cetomacrogol vaseline crème of cetomacrogol met 10% vaseline.
Cetomacrogol is dunner dus smeert prettiger uit.
En in de vaseline lanette of vaseline cetomacrogol zit 20 % vaseline en vaseline maakt het ook dik om te smeren.
Edit: niet goed gelezen.
Alleen lanette crème of lanette met 10% vaseline
Cetomacrogol is dunner dus smeert prettiger uit.
En in de vaseline lanette of vaseline cetomacrogol zit 20 % vaseline en vaseline maakt het ook dik om te smeren.
Edit: niet goed gelezen.
Alleen lanette crème of lanette met 10% vaseline
woensdag 26 september 2012 om 21:05
Ja ik kan wel zeggen dat het bij mij hielp,maar dat wil nog niet zeggen dat het bij je dochtertje helpt of wel?
Ik zou zeggen,probeer het,het is altijd beter als al die hormoon creme's en zalfjes die je van de huisarts of dermatoloog krijgt.
Bij mij helpt in mijn goede periodes trouwens heel goed:smeren met uiercreme,dus niet zalf,maar creme.
Voor het slapen gaan de genezen plekken invetten.
Ik denk dat het dan langer weg blijft,als je het vettig houd.
Ik zou zeggen,probeer het,het is altijd beter als al die hormoon creme's en zalfjes die je van de huisarts of dermatoloog krijgt.
Bij mij helpt in mijn goede periodes trouwens heel goed:smeren met uiercreme,dus niet zalf,maar creme.
Voor het slapen gaan de genezen plekken invetten.
Ik denk dat het dan langer weg blijft,als je het vettig houd.
woensdag 26 september 2012 om 21:07
Als ik je een tip mag geven: vaselinecarbomeercreme.
Voor mijn zoontje van toen 6 maanden heb ik maandenlang triamcinoloncreme en koelzalf gebruikt. Maar steeds kwamen de eczeemplekken terug. Ik werk zelf in een apotheek en na maanden rommel smeren besloot ik zelf om de vaselinecarbomeercreme te smeren. 3 weken later was zijn huidje zo glad als het al 1 jaar niet meer was geweest. Hij is nu 1,5 jaar en al 4 maanden eczeemvrij. Ik smeer nu alleen nog na een badje, destijds 2 x per dag.
Voor mijn zoontje van toen 6 maanden heb ik maandenlang triamcinoloncreme en koelzalf gebruikt. Maar steeds kwamen de eczeemplekken terug. Ik werk zelf in een apotheek en na maanden rommel smeren besloot ik zelf om de vaselinecarbomeercreme te smeren. 3 weken later was zijn huidje zo glad als het al 1 jaar niet meer was geweest. Hij is nu 1,5 jaar en al 4 maanden eczeemvrij. Ik smeer nu alleen nog na een badje, destijds 2 x per dag.

woensdag 26 september 2012 om 21:08
Zet ook bakjes water neer als je de verwarming al aan hebt of nu minder ventileert.
Geen ervaring met de bepanthenzalf/creme, wel met de gewone. Voor eczeem smeer ik de cetamacrogol en soms tussendoor met een speciale olie uit een natuurproductenwinkeltje waar mijn moeder ooit was. Die doet het ook goed.
Geen ervaring met de bepanthenzalf/creme, wel met de gewone. Voor eczeem smeer ik de cetamacrogol en soms tussendoor met een speciale olie uit een natuurproductenwinkeltje waar mijn moeder ooit was. Die doet het ook goed.

woensdag 26 september 2012 om 21:13
Niet goedkoop, maar mijn zoontje reageert erg goed op de zalf van Lavera (http://www.lavera.nl/producten/p/7864/b ... nde-creme/).
Van vaseline kreeg hij zelfs uitslag, maar deze zalf voedt zijn huid goed. (Moet nog wel 3x per dag smeren; 1 keer vergeten en zijn huid is meteen kurkdroog)
Van vaseline kreeg hij zelfs uitslag, maar deze zalf voedt zijn huid goed. (Moet nog wel 3x per dag smeren; 1 keer vergeten en zijn huid is meteen kurkdroog)
woensdag 26 september 2012 om 21:13

woensdag 26 september 2012 om 21:18
quote:helena2 schreef op 26 september 2012 @ 21:13:
Bedankt voor de tips.
Ladytruckster, smeert 'ie ook goed? Ik moet echt regelmatig haar hele lijfje insmeren en het is zo'n gewrijf met die dikke lanette.
En die van jou Mikske? Kan ik die zo kopen?
Met olie smeren werkt hier niet goed. Lijkt niet goed in te trekken ofzo.Ja bij mij wel,maar ja,een klein kind is baby is natuurlijk anders smeren als een volwassen lijf.
Bedankt voor de tips.
Ladytruckster, smeert 'ie ook goed? Ik moet echt regelmatig haar hele lijfje insmeren en het is zo'n gewrijf met die dikke lanette.
En die van jou Mikske? Kan ik die zo kopen?
Met olie smeren werkt hier niet goed. Lijkt niet goed in te trekken ofzo.Ja bij mij wel,maar ja,een klein kind is baby is natuurlijk anders smeren als een volwassen lijf.
woensdag 26 september 2012 om 21:19
quote:mardjen schreef op 26 september 2012 @ 21:08:
Zet ook bakjes water neer als je de verwarming al aan hebt of nu minder ventileertDe verwarming is nog niet aan en we ventileren goed. Maar toch opeens droog, nadat het in de zomer zo goed gegaan is. Ben eigenlijk opgehouden te verzinnen waar het door zou komen. Ik kom er niet achter. Meestal is het een weersomslag. Rest is nl hetzelfde gebleven (wasmiddel, badspul, eten).
Zet ook bakjes water neer als je de verwarming al aan hebt of nu minder ventileertDe verwarming is nog niet aan en we ventileren goed. Maar toch opeens droog, nadat het in de zomer zo goed gegaan is. Ben eigenlijk opgehouden te verzinnen waar het door zou komen. Ik kom er niet achter. Meestal is het een weersomslag. Rest is nl hetzelfde gebleven (wasmiddel, badspul, eten).

woensdag 26 september 2012 om 21:20
oh ja, je zou ook nog eens pure kokosolie kunnen proberen.
Er staan goede ervaringen hiermee op internet. (bijv http://www.optimalegezond ... e-tegen-eczeem-uitbraken/)
Ik wissel dit nogal eens af met Lavera creme (hoewel laatste wat mij betreft wel duidelijk meer doet)
Er staan goede ervaringen hiermee op internet. (bijv http://www.optimalegezond ... e-tegen-eczeem-uitbraken/)
Ik wissel dit nogal eens af met Lavera creme (hoewel laatste wat mij betreft wel duidelijk meer doet)
woensdag 26 september 2012 om 21:23
Heb zelf eczeem in de categorie: vrij ernstig, en dus ook een zeer droge huid. Het zal je verbazen maar na zowat de hele apotheek uit geprobeerd te hebben, is mijn basiscreme nu de gewone Nivea ( blauwe ronde doosje). Ik smeer twee keer per dag in, laat het 10 minuten intrekken en mijn huid is weer soepel. Kan het je echt aanraden.
olifant78 wijzigde dit bericht op 26-09-2012 21:24
Reden: spelfout
Reden: spelfout
% gewijzigd
woensdag 26 september 2012 om 21:25
De vaselinecarbomeercreme kun je volgens mij gewoon zo kopen, kost 2 of 3 euro voor een grote tube. Ik werk nauw samen met een huisartsenpraktijk dus ik heb in de wandelgangen een recept gevraagd dan wordt het vergoed.
Het smeert heel fijn uit ondanks dat er vaseline in zit. De carbomeer houdt vocht vast in de huid en dat is het grote probleem met eczeemhuidjes. Ik zou het echt uitproberen voor die paar euro.
Het smeert heel fijn uit ondanks dat er vaseline in zit. De carbomeer houdt vocht vast in de huid en dat is het grote probleem met eczeemhuidjes. Ik zou het echt uitproberen voor die paar euro.

woensdag 26 september 2012 om 23:34
Ik heb zelf eczeem en heb al heel veel crèmes gehad. Het is echt persoonlijk wat het beste bevalt. De vaseline lanette crème ben ik zelf ook geen fan van, de cetomacrogol creme vind ik meer op de huid blijven zitten in plaats van dat het intrekt. Ik heb verder nog heel veel andere crèmes geprobeerd, maar de (simpele) uiercrème van de etos (specifiek dat merk) bevalt mij het beste.
donderdag 27 september 2012 om 09:07
quote:borodini_ schreef op 26 september 2012 @ 22:39:
Wat zegt je huisarts ? of de dermatoloog ?
De huisarts zegt vet houden en heeft dus eerst de ene vaseline (cetam...) voorgeschreven en toen dat niet werkte lanette. Ook de hormooncreme (2e sterkte geloof ik) komt van hem.
Ik ben tevreden met de werking van de hormooncreme, maar zoek eigenlijk naar een makkelijker te smeren creme voor elke dag. Die mogelijk ook nog iets beter helpt tegen de droge huid, want met de lanette wordt het niet erger, maar ook niet beter.
Bedankt voor alle tips. Ik ben me er echt van bewust dat voor
iedereen iets anders werkt. Maar voordat ik al die crèmes ga kopen en uitproberen, vroeg ik me specifiek af wat de ervaringen van de bepanthen waren.
Wat zegt je huisarts ? of de dermatoloog ?
De huisarts zegt vet houden en heeft dus eerst de ene vaseline (cetam...) voorgeschreven en toen dat niet werkte lanette. Ook de hormooncreme (2e sterkte geloof ik) komt van hem.
Ik ben tevreden met de werking van de hormooncreme, maar zoek eigenlijk naar een makkelijker te smeren creme voor elke dag. Die mogelijk ook nog iets beter helpt tegen de droge huid, want met de lanette wordt het niet erger, maar ook niet beter.
Bedankt voor alle tips. Ik ben me er echt van bewust dat voor
iedereen iets anders werkt. Maar voordat ik al die crèmes ga kopen en uitproberen, vroeg ik me specifiek af wat de ervaringen van de bepanthen waren.