Gezondheid alle pijlers

Beroerd door warm weer

11-07-2014 15:22 24 berichten
Zodra het een beetje warm wordt krijg ik last van allerlei lichamelijk klachten. Ik heb oa. last van overmatige transpiratie en krijg standaard last van knallende hoofdpijn. Ook zie ik soms vlekken . Ik probeer zoveel mogelijk water te drinken maar dat lijkt niks te helpen al krijg ik wel last van mijn buik door de grote hoeveelheid vocht in mijn buik. Wie herkent deze klachten en wie heeft er tips want ondertussen zit/lig ik hele dagen binnen met warm weer omdat ik mij zo beroerd voel.
Alle reacties Link kopieren
Groene thee en bleekselderij voeren het vocht af

Water lauw drinken of op lichaamstemperatuur

Niet teveel zoute dingen

Een rondje hardlopen of een work-out wil wel helpen om overtollig vocht een beetje kwijt te raken

Voeten in een bak lauw water
Geniet van elke dag!
Soep, goede kleding en meer rust.
quote:mrsnem schreef op 11 juli 2014 @ 15:24:

Niet teveel zoute dingen

Een rondje hardlopen of een work-out wil wel helpen om overtollig vocht een beetje kwijt te raken

Voeten in een bak lauw waterLichamelijk activiteiten maken de klachten alleen maar erger. Als ik 10 minuten beweeg kan ik daarna letterlijk mijn kleding uitwringen vanwege de hoeveelheid vocht wat ik verlies. En ook mijn hoofdpijn wordt dan nog erger dan ie al is.
Soep, lauw water, geen vette dingen eten, wellicht sporten met airco in de sportschool.
quote:matroesjka_ schreef op 11 juli 2014 @ 15:26:

Soep, goede kleding en meer rust.Soep ga ik proberen. Meer rust wordt lastig ik breng mijn dagen liggend/zittend door op de bank in de woonkamer. Wel de ramen en deuren open voor frisse lucht. En wat betreft kleding: ik draag zo mij mogelijk maar wat ik draag zijn vooral dunne, natuurlijke materialen (katoen en linnen)
Odorex extra dry. Ben je iig van het (oksel)zweten af.
Ik gebruik deoleen tegen overmatig zweten, je kan ook een andere anti-transpirant gebruiken, deze werkt bij mij goed. Draag een petje of hoed zodat je niet met je hoofd in de volle zon gaat.

Inderdaad soep eten, door het zout houdt je wel vocht vast, maar jij zweet ook veel en verliest dus vele vocht en daar kun je echt last van krijgen.

Houdt je rustig als het warm is en pas op voor te snel grote temperatuurverschillen (van de airco direct in de hitte bijv.).
quote:Yavanna schreef op 11 juli 2014 @ 15:38:

Ik gebruik deoleen tegen overmatig zweten, je kan ook een andere anti-transpirant gebruiken, deze werkt bij mij goed. Draag een petje of hoed zodat je niet met je hoofd in de volle zon gaat.

Inderdaad soep eten, door het zout houdt je wel vocht vast, maar jij zweet ook veel en verliest dus vele vocht en daar kun je echt last van krijgen.

Houdt je rustig als het warm is en pas op voor te snel grote temperatuurverschillen (van de airco direct in de hitte bijv.).De deo die ik gebruikt werkt gelukkig goed. Ik transpireer met name bizar veel in mijn gezicht en op mijn lichaam(ik voel letterlijk straaltjes zweet over mij rug lopen) ik heb zelf het idee dat mijn lichaam niet in staat is om vocht vast te houden bij warm weer. Ik verlies zoveel vocht dat ik er niet tegenop kan drinken.
@msrnem: iemand die de warmte niet kwijt kan, hoofdpijn krijgt van deze temperaturen etc op deze warme dag aanraden om een rondje te gaan hardlopen.. Zeer onverstandig!
quote:paresseuse schreef op 11 juli 2014 @ 16:05:

@msrnem: iemand die de warmte niet kwijt kan, hoofdpijn krijgt van deze temperaturen etc op deze warme dag aanraden om een rondje te gaan hardlopen.. Zeer onverstandig!Ik was het gelukkig ook niet van plan. 10 minuten wandelen naar de supermarkt maakt mij al beroerd laat staan als ik ga hardlopen. Ik zit stil, beweeg alleen als het noodzakelijk is en blijf zoveel mogelijk in de schaduw. Pas wanneer de zon weg is wordt ik weer actief.
Heb je hier altijd last van bij warm weer of alleen deze keer?
quote:blijekip schreef op 11 juli 2014 @ 16:43:

Heb je hier altijd last van bij warm weer of alleen deze keer?Helaas heb ik hier altijd last van zodra het warm weer wordt. Zodra het boven de 25 graden wordt gaat het mis.
Ah, okee, het leek me anders een vrij heftige reactie, maar het is voor jou 'normaal'. Wel heel vervelend. Hoe deed je dit eerder? Het is denk ik zoeken naar wat voor jou werkt gezien je heftiger lijkt te reageren dan gemiddeld. Helaas geen aanvullende tips voor je, je doet al een hoop zo te lezen. En juist wel wat zouts blijven eten als je zoveel water drinkt, dus de soep is een goede tip.
Niet koud drinken, maar juiste warme thee (of idd soep).

Je kunt jezelf snel afkoelen met een frisse douche
Herken het deels. Krijg vooral heel vaak migraine en dit wordt ook erger als ik dan gafietsen oid. Soep is een goed idee, ga ik eens proberen.
quote:blijekip schreef op 11 juli 2014 @ 16:52:

Ah, okee, het leek me anders een vrij heftige reactie, maar het is voor jou 'normaal'. Wel heel vervelend. Hoe deed je dit eerder? Het is denk ik zoeken naar wat voor jou werkt gezien je heftiger lijkt te reageren dan gemiddeld. Helaas geen aanvullende tips voor je, je doet al een hoop zo te lezen. En juist wel wat zouts blijven eten als je zoveel water drinkt, dus de soep is een goede tip.Ik doe wat ik altijd doe. Niet bewegen, veel binnen zitten, veel water drinken, slapen en uit eindelijk voel ik mij alsnog beroerd. En soms wordt ik chagrijnig omdat ik baal dat ik niet normaal kan functioneren.
quote:oeefo schreef op 11 juli 2014 @ 17:16:

[...]

Ik doe wat ik altijd doe. Niet bewegen, veel binnen zitten, veel water drinken, slapen en uit eindelijk voel ik mij alsnog beroerd. En soms wordt ik chagrijnig omdat ik baal dat ik niet normaal kan functioneren.Dan is wat je nu doet, dus niet de oplossing. Misschien moet je juist naar buiten, schaduw. Krijg je ook wat meer zuurstof
quote:lilalinda schreef op 11 juli 2014 @ 17:18:

[...]

Dan is wat je nu doet, dus niet de oplossing. Misschien moet je juist naar buiten, schaduw. Krijg je ook wat meer zuurstof

Ik kom gelukkig wel buiten, ik zit dan onder de parasol in de schaduw, maar het lijkt dat de klachten dan alsnog verergeren. En gisteren ben ik de hele dag buiten geweest en dat merk ik vandaag nog (sinds gisteren heb ik knallende koppijn).

Iemand schreef dat het leek op migraine en dat klopt inderdaad. Het lijkt of dit warme weer mijn migraine extra heftig maakt.
Ik schreef niet dat het lijkt op migraine, ik schreef dat ik van dit weer migraine kreeg ;)
Normaliter geldt voor mij: hoe warmer, hoe beter en zon zon zon.

Nu ik ruim 18 weken zwanger ben, heb ik heel erg veel last van de warmte. Lag vandaag bijna gestrekt in de AH en mocht even uitpuffen in het kantoortje.

Wanneer gaat het weer regenen?

Een rondje hardlopen of een work-out

Niet teveel zoute dingen

Voeten in een bak lauw water

Volgens mij heeft ze geen probleem om overtollig vocht kwijt te raken maar het tegenovergestelde.

die hoofdpijn en vlekken zien komt juist door te weinig vocht.

Wil je niet te veel zout eten, kun je isotone dranken (kokoswater is ook isotoon) drinken. Dan is niet alleen je water aangevuld, maar ook alle mineralen die je uit hebt gezweet.
Als ik me flauw en naar voel door de hitte sabbel ik op een Dextrootje. Knap ik gelijk van op.

Maar voorkomen is beter dan genezen. Water afwisselen met isotone drankjes is een goeie tip. In deze dranken zitten suikers en zouten, die snel in het bloed worden opgenomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven