Gezondheid alle pijlers

beschuldigd voor besmetting

04-01-2013 17:33 187 berichten
Lieve Viva-ers

Weet niet of jullie hier verstand van hebben maar kan het altijd proberen ;)

Laatst kreeg ik plots een berichtje van een jongen waar ik een tijd geleden regelmatig mee afsprak.

Waarin ik werd beschuldigd dat ik hem besmet hebben..

Hij had een lymfeklier-ontsteking , rugpijn , buikpijn , hoofdpijn etc..

En de dokter had hem gevraagd of hij in aanraking is geweest met iemand met een koortslip en dat was ik volgens hem.

Ik had inderdaad ruim 3 maanden geleden een koortslip en met hem afgesproken.. Het was alleen een klein bultje, zag er niet vies uit en kwam ook geen vocht uit oid.

Ik voelde me een beetje aangevallen en beledigd door de manier hoe hij het bracht. En vraag me af of het inderdaad echt mogelijk kan zijn dat hij nu zo ziek is door mij, terwijl t zoieso langer dan 3 maanden geleden was?!

Heb al gegoogled maar kon niet iets gelijks vinden.. Toevallig een dokter in de zaal? 😜 Of iemand die het misschien herkent?

Xpoppetje
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem gezoend/mee gesekst?
Sprak je alleen met hem of heb je hem gepepen met een koortslip?
Alleen gezoend..
Alleen gezoend ..
Ja dat is voldoende om iemand te besmetten.
Maar wat wilt hij dan met die brief?
Dan kun je hem besmet hebben, maar wat verwacht hij nu van je? En waarom zoen jij met iemand als je een koortslip hebt? Niet echt heel slim van je.
Ja, daar kan hij dus hartstikke ziek van geworden zijn. Waarom zoen jij iemand terwijl je een koortslip hebt?

En wat hij met de brief wil bereiken? Waarschijnlijk je ervan bewust maken dat jouw stommiteit voor een ander grote gevolgen kan hebben.
Tja. Weet je zeker dat die brief beschuldigend bedoeld was?
Nou is een koortslip volgens al besmettelijk als je nog niets ziet

Quote: Het begint met een tintelend, jeukend of branderig gevoel op de grens tussen de lip en de huid eromheen. Veel mensen herkennen dit en weten dan: er is een koortslip op komst. Al in deze fase is een koortslip besmettelijk. http://www.apotheek.nl/Me ... lip.aspx?mId=10701&rId=67

Maar als je bewust gaat zoenen terwijl je weet dat je zéker besmettelijk bent is dat nou niet echt héél erg slim/ aardig.

Ik kan me voorstellen dat die knul - zeker nu hij er erg ziek van is - not amused is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Even googlen levert me op dat de incubatietijd van het herpes simplex virus tussen de 2 dagen en de 2 weken bedraagt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Maar kan dat dan ook nog na 3 maanden pas komen? Ik weet ook niet precies wat hij er mee wou.. Denk dat hij t me gewoon wou laten weten en misschien boos was.. Maar hij deed net zo goed mee! En ik had niet gedacht dat dit kon gebeuren , het zag er onschuldig uit ..
Zoenen terwijl je een koortslip hebt is overigens behoorlijk onverstandig.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Anderzijds, als je al 3 maanden niet met hem gezoend hebt is de kans dat jij het hebt veroorzaakt gezien de incubatietijd natuurlijk bijzonder klein. Als een glas niet goed is gepoetst in de kroeg kan het virus toch ook al overgedragen worden, dus hij kan moeilijk ´met zekerheid´ weten dat ´t van jou is, de incubatietijd in acht nemende.
quote:xpoppetje schreef op 04 januari 2013 @ 17:45:

Maar kan dat dan ook nog na 3 maanden pas komen? Ik weet ook niet precies wat hij er mee wou.. Denk dat hij t me gewoon wou laten weten en misschien boos was.. Maar hij deed net zo goed mee! En ik had niet gedacht dat dit kon gebeuren , het zag er onschuldig uit ..Sorry hoor, maar dit is gewoon flauw natuurlijk. Jij weet dat je een koortslip hebt, jij weet dat het besmettelijk is en jij weet dat je er van je levensdagen niet vanaf komt. Dat zou JIJ dus ook niet door moeten willen geven.
Mijn broer kwam met een koortslip op kraambezoek. Ik al een tikje niet zo blij mee. Tien dagen later lag mijn zoontje met hersenvliesontsteking in het ziekenhuis. Eerste vraag van kinderarts of hij in contact was geweest met iemand met koortslip. Heb broer er nooit op aangesproken want weet het natuurlijk niet zeker.

Welmraar dat scharrel daar nu een hele brief aan wijdt. Tevens niet slim om met een duidelijke kortslip te zoenen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Dat je daar een lymfeklierontsteking van kunt krijgen is mij ook nieuw (en klinkt eerlijk gezegd wat overdreven).

Het is toch ook niet slim van die jongen om haar dan te gaan zoenen? Tenzij hij het niet wist/niet zag.

Moet wel zeggen dat ik het zelf altijd aangeef als ik een koortslip heb.

@ gepepen trouwens
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ja je kan na drie maanden ook ziek worden van een koortslip. Het virus trekt zich terug in de zenuwknopen na besmetting en komt in tijden van zwakke weerstand weer te voorschijn. En sommige mensen kunnen er heel ziek van worden.

Ik heb het ook van een vriendje gekregen en zit er de rest van mijn leven aan vast. Is niet leuk. Ik wist niet dat het besmettelijk was, hij wel en heeft niks gezegd. Een koortslip is rot, dat gun je je beste vijand niet.
@beeldig (lukt me niet om te quote via tel): hij wist en zag ook dat ik een koortslip had.. Maar dacht blijkbaar ook dat t niet veel kwaad kon.

Is inderdaad niet slim nee, maar niet alleen van mij ..

(Ik moest ook lachen om gepepen :')
Het overgrote merendeel is overigens al lang en breed besmet met dat virus, en heeft er gelukkig gewoonweg geen last van.

Rugpijn, buikpijn, hoofdpijn, lymfeklieronstekingen, dat klinkt toch helemaal niet als herpes?

Dat neemt overigens niet weg dat je niet met mensen moet gaan zoenen als je een koortslip hebt.
Nogal onaardig om hem te zoenen met een koortslip. En ja, de kans is groot dat je hem in ieder geval besmet hebt met herpes. Dat komt overigens tevoorschijn als je een lage weerstand hebt dus dat van die drie maanden is ook nog te verklaren.

Niet meer doen dus, ook als dit niet jouw schuld is.
quote:xpoppetje schreef op 04 januari 2013 @ 17:45:Maar hij deed net zo goed mee!Dus hij wist dat je een koortslip had?
quote:xpoppetje schreef op 04 januari 2013 @ 17:52:

@beeldig (lukt me niet om te quote via tel): hij wist en zag ook dat ik een koortslip had.. Maar dacht blijkbaar ook dat t niet veel kwaad kon.

Is inderdaad niet slim nee, maar niet alleen van mij ..

(Ik moest ook lachen om gepepen :')Maar HOE kun je dat niet weten? Even serieus.
Als hij het wist en je toch ging zoenen, dan is het wel een sufkut dat ie jou op hoge poten dan een brief gaat schrijven
Im the root of all thats evil but you can call me cookie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven