Gezondheid alle pijlers

beschuldigd voor besmetting

04-01-2013 17:33 187 berichten
Lieve Viva-ers

Weet niet of jullie hier verstand van hebben maar kan het altijd proberen ;)

Laatst kreeg ik plots een berichtje van een jongen waar ik een tijd geleden regelmatig mee afsprak.

Waarin ik werd beschuldigd dat ik hem besmet hebben..

Hij had een lymfeklier-ontsteking , rugpijn , buikpijn , hoofdpijn etc..

En de dokter had hem gevraagd of hij in aanraking is geweest met iemand met een koortslip en dat was ik volgens hem.

Ik had inderdaad ruim 3 maanden geleden een koortslip en met hem afgesproken.. Het was alleen een klein bultje, zag er niet vies uit en kwam ook geen vocht uit oid.

Ik voelde me een beetje aangevallen en beledigd door de manier hoe hij het bracht. En vraag me af of het inderdaad echt mogelijk kan zijn dat hij nu zo ziek is door mij, terwijl t zoieso langer dan 3 maanden geleden was?!

Heb al gegoogled maar kon niet iets gelijks vinden.. Toevallig een dokter in de zaal? 😜 Of iemand die het misschien herkent?

Xpoppetje
Alle reacties Link kopieren
Het virus wordt overgedragen door het vocht uit de blaasjes. Als deze ingedroogd zijn, zijn de blaasjes al niet meer besmettelijk. Zou zelf dan toch nog het zekere voor het onzekere kiezen, maar buiten de blaasjes om is het niet besmettelijk hoor.
quote:Frizzy schreef op 04 januari 2013 @ 18:53:

[...]

Ik vind dat wel.

Ik ken een meisje dat herpes genitalis heeft. En ja, zij lichtte haar sekspartners daar we over in, ook als zij op dat moment geen klachten had. Je doet iemand nogal wat aan zeg, als je het wel overdraagt, en de ander moet rustig kunnen nadenken over of zij dat risico willen nemen.

Ik zelf vind genitalis herpes wel erger dan een koortslip.

Ik ga echt niet tegen elke man zeggen " ik heb ooit een koortslip gehad"
quote:gurly3 schreef op 04 januari 2013 @ 18:54:

[...]

Raar, heb het wel keer gekregen naar een avond stappen zonder met iemand gezoend te hebben.Kan dus zijn dat je het virus allang bij je droeg en dat je weerstand door het stappen dermate laag is geworden dat het zich heeft geopenbaard.

[...]

Raar, heb het wel keer gekregen naar een avond stappen zonder met iemand gezoend te hebben.Grote kans dat je het al bij je droeg en het nu pas tot uiting kwam.
quote:pulkaap schreef op 04 januari 2013 @ 18:55:

Het virus wordt overgedragen door het vocht uit de blaasjes. Als deze ingedroogd zijn, zijn de blaasjes al niet meer besmettelijk. Zou zelf dan toch nog het zekere voor het onzekere kiezen, maar buiten de blaasjes om is het niet besmettelijk hoor.Dat is anders niet wat er in die info staat die BGB hier postte.
quote:Frizzy schreef op 04 januari 2013 @ 18:53:

[...]

Ik vind dat wel.

Ik ken een meisje dat herpes genitalis heeft. En ja, zij lichtte haar sekspartners daar we over in, ook als zij op dat moment geen klachten had. Je doet iemand nogal wat aan zeg, als je het wel overdraagt, en de ander moet rustig kunnen nadenken over of zij dat risico willen nemen.

Van herpes genitalis snap ik dat zeker wel. En nu ook van koortslippen. Ook al ben ik me bewust geweest dat het om een herpes virus ging, heb ik de gevaren voor volwassenen nooit geweten.

Ik kan me zo voorstellen dat heel weinig mensen daadwerkelijk waarschuwen en dat er velen zijn zoals ik, die het hebben van een koortslip als zijnde iets relatiefs onschuldigs (maar irritant) beschouwde.
quote:gurly3 schreef op 04 januari 2013 @ 18:55:

[...]

Ik zelf vind genitalis herpes wel erger dan een koortslip.

Ik ga echt niet tegen elke man zeggen " ik heb ooit een koortslip gehad"Ja bij JOU is dat misschien niet zo erg. Een ander kan er dus doodziek van worden.

[...]

Raar, heb het wel keer gekregen naar een avond stappen zonder met iemand gezoend te hebben.

Je hoeft niet speciaal te gaan staan bekken.

Iemand die jou een zoen zo'n beetje naast je mond geeft ( hallo, één, twee, drie smakkerts ) kan het al " gedaan hebben ". Of samen uit één glas drinken.

Maar van besmette, - slecht - omgespoelde glazen ga je het niet krijgen. Wel van een trekje van iemands sigaret nemen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:pulkaap schreef op 04 januari 2013 @ 18:55:

Het virus wordt overgedragen door het vocht uit de blaasjes. Als deze ingedroogd zijn, zijn de blaasjes al niet meer besmettelijk. Zou zelf dan toch nog het zekere voor het onzekere kiezen, maar buiten de blaasjes om is het niet besmettelijk hoor.Dat klopt dus niet helemaal, zie quote BGB.
quote:Istar_ schreef op 04 januari 2013 @ 18:56:

[...]

Grote kans dat je het al bij je droeg en het nu pas tot uiting kwam.Zou idd dan wel moeten zijn,als het niet overdraagbaar is via vieze glaZen. Dacht zelf altijd van wel.
quote:Frizzy schreef op 04 januari 2013 @ 18:57:

[...]

Ja bij JOU is dat misschien niet zo erg. Een ander kan er dus doodziek van worden.Dat hoeft toch ook helemaal niet op het moment dat je geen koortslip hebt?
quote:rozenstruikje schreef op 04 januari 2013 @ 18:57:

[...]

Van herpes genitalis snap ik dat zeker wel..

Er zijn twee vormen. De koorslip en de koortspik variant, zeg maar. Maar de koortspik kan op je mond komen en andersom.

Je kan jezelf met een koortslip ook vaginaal besmetten. Hoef je niet eens lenig voor te zijn.
quote:pulkaap schreef op 04 januari 2013 @ 18:58:

[...]

Dat hoeft toch ook helemaal niet op het moment dat je geen koortslip hebt?Wel dus.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 januari 2013 @ 18:59:

[...]

Er zijn twee vormen. De koorslip en de koortspik variant, zeg maar. Maar de koortspik kan op je mond komen en andersom.

Je kan jezelf met een koortslip ook vaginaal besmetten. Hoef je niet eens lenig voor te zijn.Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Goed te weten.
quote:gurly3 schreef op 04 januari 2013 @ 18:57:

[...]

Zou idd dan wel moeten zijn,als het niet overdraagbaar is via vieze glaZen. Dacht zelf altijd van wel.Als je een avond flink doorhaalt, voor die tijd al moe en niet helemaal lekker was, kan op dat moment zo'n avondje stappen net dat zetje geven waardoor je een uitbraak krijgt.
quote:pulkaap schreef op 04 januari 2013 @ 18:58:

[...]

Dat hoeft toch ook helemaal niet op het moment dat je geen koortslip hebt?

Vind ik ook. Als ik nergens last van heb. (Als ik het krijg,voel ik het altijd opkomen. Gelukkig heb ik het niet vaak) maar ga dan bijv niet in discotheek wanneer iemand mij probeert te zoenen opeens zeggen " hooo wacht, heb ooit een koortslip gehad,dat je het even weet"

Ik heb op dat moment niks, dan krijgt hij het ook niet.
quote:louise1 schreef op 04 januari 2013 @ 17:48:

Mijn broer kwam met een koortslip op kraambezoek. Ik al een tikje niet zo blij mee. Tien dagen later lag mijn zoontje met hersenvliesontsteking in het ziekenhuis. Eerste vraag van kinderarts of hij in contact was geweest met iemand met koortslip. Heb broer er nooit op aangesproken want weet het natuurlijk niet zeker.

Welmraar dat scharrel daar nu een hele brief aan wijdt. Tevens niet slim om met een duidelijke kortslip te zoenen.Zo bizar is dit. Ik had een paar dagen na de bevallig voor het eerst een koortslip. Huisarts vond het niet gevaarlijk.
Later is nu
quote:rozenstruikje schreef op 04 januari 2013 @ 19:00:

[...]

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Goed te weten.

Er zijn meerdere vormen;

Herpes bestaat uit de volgende types:

Herpes simplex type 1, verwekker van de zogenaamde koortslip

Herpes simplex type 2, veroorzaakt herpes rond de geslachtsorganen

Varicella Zoster, beter bekend als waterpokken en gordelroos

Epsteim Barrvirus, veroorzaker van de ziekte van Pfeiffer

Cytomegalovirus

Humaan herpes virus type 6, ook wel bekend als de zesde ziekte

http://www.herpeschannel.nl/herpes/watisherpes.html
Eh BGB, vraag het maar aan jou dan... Waardoor wordt dat virus dan precies overgedragen? Dat kan toch alleen via het viraal vocht? Dat zit toch alleen maar in de blaasjes?
quote:gurly3 schreef op 04 januari 2013 @ 19:01:

Ik heb op dat moment niks, dan krijgt hij het ook niet.

Van Wikipedia:

Mensen die regelmatig een koortslip hebben, moeten daarom uitkijken met het knuffelen en kussen van baby's, omdat het besmettelijke virus al voor het zichtbare ontstaan van een koortslip kan worden geproduceerd.
quote:pulkaap schreef op 04 januari 2013 @ 19:01:

Eh BGB, vraag het maar aan jou dan... Waardoor wordt dat virus dan precies overgedragen? Dat kan toch alleen via het viraal vocht? Dat zit toch alleen maar in de blaasjes?

Wiki:

Een infectie door het Herpes simplexvirus kan worden opgelopen door zweterig huidcontact
quote:Frizzy schreef op 04 januari 2013 @ 19:03:

[...]

Van Wikipedia:

Mensen die regelmatig een koortslip hebben, moeten daarom uitkijken met het knuffelen en kussen van baby's, omdat het besmettelijke virus al voor het zichtbare ontstaan van een koortslip kan worden geproduceerd.

En als aanvulling uit dezelfde wiki

'Een infectie door het Herpes simplexvirus kan worden opgelopen door zweterig huidcontact;
quote:Istar_ schreef op 04 januari 2013 @ 19:05:

[...]

En als aanvulling uit dezelfde wiki

'Een infectie door het Herpes simplexvirus kan worden opgelopen door zweterig huidcontact;Bitterbal erbij?
quote:Frizzy schreef op 04 januari 2013 @ 19:03:

[...]

Van Wikipedia:

Weet ik frizzy. Heb laatst prog er over gezien, maar ik heb het niet regelmatig. Heb het paar keer gehad.

En die keren voel ik het opkomen voordat ik een blaar had.

Kreeg dan branderig gevoel, en na een aantal dagen zat er een bultje, en daarna kwam een blaar er op.
Van Wikipedia:

Dat klopt in die zin, dat het al voor de uitbraak in het lichaam aanwezig is. Altijd, sinds de eerst doorgemaakte infectie. Maar dat is geen reden om iemand niet te kussen als je geen blaasje hebt, of een koortslip op voelt komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven