Gezondheid alle pijlers

Beste self-defense move?

30-12-2011 11:12 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar een vraagje na discussie met vriendinnen.

Wat is volgens jullie de beste self-defense move? Dus te gebruiken in noodsituaties. Ik heb 's avonds altijd een klein flesje deo bij me om in iemands ogen te kunnen spuiten, maar daar heb je als het spannend wordt niet altijd tijd voor, kan ik me voorstellen... Ik heb geen zin in een cursus, maar zou toch wel een paar trucjes willen leren. Iemand suggesties, ervaringen?
Als aanvaller je van voren benaderd en je haren pakt, je eigen beide handen op zijn hand leggen en dan je onder zijn armen doordraaien, alsof je een dans draai maakt, zeg maar.

Maar wel die handen van hem vast blijven houden!

Je draait zijn armen dan zo onnatuurlijk dat hij los moet laten
quote:papyrus schreef op 30 december 2011 @ 11:41:

krav magna curcusje.

in de ballen trappen kan als die van een afstandje aankomt en je niet van achteren grijpt of dicht bij je is.

als hij je eenmaal te pakken heeft word het moeilijker.

paar trucjes die altijd werken:

-de ogen uitdrukken (weinig kracht voor nodig, kan met een hand)

-keihard op de adamsappel slaan , drukken/knijpen kan ook

-onder/achter het oor of oorlel zit een kuiltje. hier je vinger/duim inzetten en keihard drukken.

-bij de polsen in het midden heel hard drukken, doet pijn en dan verslapt iemand zijn greep.

en nog een tip. in duitsland kun je traangas of pepperspray kopen.

word vaak verkocht als knock-out gas of tierschreck.

dit is officieel verboden maar agenten zullen niet snel moeilijk doen als een dame dat in haar handtas heeft.hmm, die zwartgedrukte methode is wel een heel gevaarlijke en kan fataal zijn (luchtpijp wordt verbrijzeld).
Ja, heel sneu als een aanvaller gewond raakt...
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:mrsstanleywalker schreef op 30 december 2011 @ 11:51:

Ja, heel sneu als een aanvaller gewond raakt...Iemand dodelijk verwonden lijkt me nu niet echt de bedoeling van zelfverdediging.
Ook handig om bij je te hebben:

(hard op blazen bij onraad)

Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:mrsstanleywalker schreef op 30 december 2011 @ 11:51:

Ja, heel sneu als een aanvaller gewond raakt...Dat staat er niet...er staat: het kan fataal zijn, dus met dodelijke afloop...
Wauw het duizelt me een beetje na alle tips, bedankt.

Ik denk dat ik toch maar eens een cursus ga doen want dit onthoud ik allemaal nooit en moet je natuurlijk ook oefenen.

Als er voor die tijd iets gebeurt ga ik gewoon heel hard schreeuwen
Een cursus doen is alleen al heel goed voor je zelfvertrouwen, dat straal je uit.

Ik vond het trouwens heel cool, in de laatste les moesten we een plankje doormidden slaan met de platte hand. Dat lukte ook nog.
quote:helene31 schreef op 30 december 2011 @ 11:57:

Ik vond het trouwens heel cool, in de laatste les moesten we een plankje doormidden slaan met de platte hand. Dat lukte ook nog.

Daniel: You think you could break a log like that?

Miyagi: Don't know. Never been attacked by a tree.
Wat ik een keer hoorde bij Oprah:

De beste defense is heel hard gillen!

Oefen dat, want het schijnt dat je beleefde, netjes opgevoede ik dat niet maar zo kan.

en nooit meegaan naar de tweede lokatie.

Aanvallers zullen proberen je mee te nemen naar een andere, minder opvallende lokatie.

Vanaf daar is ontsnappen of hulp krijgen veel moeilijker.
@secondhandsuus, dank, ik ga even kijken. Ik vond zelf dr ruthless op youtube vond ik wel goed, zij is klein en laat zien dat je ook dan echt wel wat kunt doen. Ze brult er ook goed bij

Sleutels, nagels, een zware handtas, zelf een opgerolde krant of tijdschrift, (en dan niet meppen maar stoten met de rol-kant) alles kan een wapen zijn, maar het belangrijkste is denk ik dat je bereid moet zijn om te knokken.

Vaak blijven vrouwen checken of het wel echt moet, maar dan ben je al te laat. Als een man met goede bedoelingen een rotklap van je krijgt dan heeft ie pech maar zal hij als het goed is snappen wat je dreef, als een man met kwade bedoelingen te lang het voordeel van de twijfel krijgt ben je verkracht of vermoord...... In dit geval is het dus: bij twijfel meteen grof de beuk erin, met schreeuw...
Piemel afknippen.

Irritant hard geluid is ook heel effectief.
Zelfverdediging?
quote:Nana76 schreef op 30 december 2011 @ 12:01:

aak blijven vrouwen checken of het wel echt moet, maar dan ben je al te laat. Als een man met goede bedoelingen een rotklap van je krijgt dan heeft ie pech maar zal hij als het goed is snappen wat je dreef, als een man met kwade bedoelingen te lang het voordeel van de twijfel krijgt ben je verkracht of vermoord...... In dit geval is het dus: bij twijfel meteen grof de beuk erin, met schreeuw...Maar je kunt ook te snel reageren, heb hier een poos geleden een bericht gelezen van iemand die op een verlaten metrostation iemand verrot geschopt heeft nadat die man alleen maar iets wou vragen of zoiets, of alleen maar haar arm aanraakte... daar was toen een heel lange discussie over ontstaan of je nu wel of niet meteen moet gaan meppen.
Wat je ook doet doe het met volle agressie, met vuurspuwende ogen en sla taal uit als de meest grove bootwerker met luide stem, die niets geeft om ziektes.. En schop zijn ballen terug zijn buik in, elleboog op zijn slaap rammen, vuit door zn strottehoofd boren, vingers in ogen prikken, en hem in deze toestand last but not least met zn kop op een stoeprandl leggen, mond open bovenste rij tanden netjes op het randje en dan een goede trap hard omlaag geven.

Zo.. een beetje krav, een beetje film, een beetje van alles en dan daarna hard rennen voor de politie die dan ongetwijfeld achter jou aan komt..

Maak je dus maar dader ipv slachtoffer is de enige taal die ze dan begrijpen.
..popcorn?
@nola:

quote:bibiana1976 schreef op 30 december 2011 @ 12:07:

[...]

Maar je kunt ook te snel reageren, heb hier een poos geleden een bericht gelezen van iemand die op een verlaten metrostation iemand verrot geschopt heeft nadat die man alleen maar iets wou vragen of zoiets, of alleen maar haar arm aanraakte... daar was toen een heel lange discussie over ontstaan of je nu wel of niet meteen moet gaan meppen.

Eensch. Iemand overhoop schoppen die geen kwade bedoelingen heeft lijkt me ook niet de bedoeling (en is strafbaar).

Vandaar mijn tip van het fluitje: dat maakt veel herrie, trekt aandacht en daar zit een aanrander nou juist niet op te wachten.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Lunax schreef op 30 december 2011 @ 11:21:

Als je sleutels bij de hand hebt (in je jaszak ofzo) met je sleutels tussen je vingers slaan en richten op de ogen.

Die heb ik ook.

Sluetels stevig in je vuist en dat dunne stuk van tussen de vingers laten komen
Sorry.. liet mn fantasie even los.. * fatsoeneert zich weer* ... En een keer te veel american history X gekeken.. oh ja, en ervaren heb dat je in het echt vaak heel bang wordt en kunt verstijfen dus het beter is van te voren maar heel zelfverzekerd rond te gaan lopen zodat ze jou niet als slachtoffer kiezen willen.. nare bijweken, normale mensen vinden je dan ook eng haha
..popcorn?
ooohw Suus, Jo Bonten is inderdaad een giller, goed camerawerk ook

Bibiane, je gaat dus toch maar een cursussen doen? Goed plan, kan ook nog leuk zijn. Conditie en zelfvertrouwen kun je nooit genoeg hebben. Ga ervoor en neem ook je vriendinnen mee...

ik hoop dat je het geleerde nooit in de praktijk hoeft te brengen.

Ik weet overigens wel ineens het antwoord op de vraag wat ik zou doen met 10 miljoen.... ik zou een loopbaan als zelfverdedigingsinstructrice oppakken, ik werd er helemaal fanatiek van net..
Nola
You know how I know? Because I reeaally think so!
ik heb overigens een busje pepperspray thuis voor de inbrekers, en op straat een rechte rug houding, maar als iemand echt wil, gebeird er toch wel wat, en dan kan je in mijn ogen echt het beste zo grof mogelijk worden, want dat verwachten ze niet.
..popcorn?
quote:nola schreef op 30 december 2011 @ 12:08:

En schop zijn ballen terug zijn buik in,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven