Gezondheid alle pijlers

Bezoeken Dietist

23-08-2011 13:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds een paar jaar ben ik enorm aan het jojo-en met mijn gewicht. Ik heb diverse pogingen gedaan om een dieet te volgen, helaas zonder succes.

Wie van jullie heeft ervaring met een dietist? Ik zou er graag eens heengaan en zo samen een dieet samen te stellen, of in ieder geval ervoor te zorgen dat ik dagelijks voldoende en gezond eet.

Wordt dit vergoed door de zorgverzekeraar?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Dan moet je meteen een afspraak regelen, dit is volgens mij het laatste jaar dat er nog 4 uur vergoed wordt vanuit de basisverzekering.
Mijn man heeft er erg goede ervaringen mee.

Hij hoeft niet op de weegschaal, mag zich gewoon thuis wegen.

Er wordt maar een klein deel vergoed, maar hij hoeft er ook maar eens per 6 á 8 weken heen.
Het heeft me veel inzicht gegeven in wat verstandig is voor mij w.b. eten en sporten en in waarom en wanneer ik snoep.

Verder blijft de factor wilskracht lastig maar ik weet nu beter wat ik moet doen.
Het gaan naar een dietist heeft me wel inzicht gegeven in het proces van het menselijk lichaam, wat voedsel met ons doet etc.

Maar zoals Maja al aangaf, het ontbreekt me aan wilskracht.
Een goeie dietiste kan je ook helpen om wat meer wislkracht te maken.
Bedankt voor jullie reacties!

Zijn jullie eerst naar de huisarts geweest voor een verwijzing?
Ik lees even mee.

Er moeten bij mij nog 5 kilo af, en het lukt me gewoon niet. Ik zou ook wel wat extra motivatie willen hebben, en wat meer inzicht in wat nou wel of niet goed is om te eten.
quote:Maja82 schreef op 23 augustus 2011 @ 14:01:

Een goeie dietiste kan je ook helpen om wat meer wislkracht te maken.En het is een stok achter de deur. Je kunt niet meer smokkelen of uitstellen.
Het gaat mij inderdaad ook om de juiste inzichten; wat is wel goed om te doen en wat moet je laten.

Ik vind alle die dieten tegenwoordig zó verwarrend!

Momenteel eet ik (te) weinig en val ook niks meer af.
Kijk anders eens wat je verzekeraar aanbiedt. De mijne geeft bijvoorbeeld ook korting op sporten. Dat zou misschien een mooie combinatie voor je zijn? Dan wordt je lijf meteen strakker en het is goed voor je stofwisseling.
Ja, mijn man is wel eerst naar de huisarts geweest voor een verwijzing.
quote:Sambuca schreef op 23 augustus 2011 @ 14:15:

Het gaat mij inderdaad ook om de juiste inzichten; wat is wel goed om te doen en wat moet je laten.

Ik vind alle die dieten tegenwoordig zó verwarrend!

Momenteel eet ik (te) weinig en val ook niks meer af.Ik denk dat een goeie dietiste jou wel kan leren hoe je weer een gezonde relatie met eten kan krijgen. Met de nadruk op goeie want er lopen heel veel prutsers bij. De mijne rich zich ook op het psychische gedeelte en niet alleen op de voeding en BMI enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven