Gezondheid alle pijlers

Bezorgd om moedervlek

23-08-2011 00:44 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met onrustige moedervlekken. Twee weken geleden op vakantie zag ik dat een moedervlekje op m'n arm een blauw randje begon te krijgen. Dit vond ik raar, want ik had het nooit eerder gehad. Inmiddels ben ik weer thuis en het word nog steeds niet minder, inmiddels maak ik me best zorgen, en gaat het m'n hoofd niet meer uit. Moet ik afwachten, of toch maar naar de dokter gaan? :( Alvast bedankt!
Goed zo! Ik heb ook wel eens aantal onrustige moedervlekken weg laten halen, zodra ik enig verschil bemerk dan zit ik bij de HA.
Ga aub gelijk naar de huisarts,ik had een melanoom en dat is de kwaadaardigste vorm van huidkanker,een kennis is hier aan overleden.

Bij mij is het middels een operatie weggehaald maar blijf mijn leven lang een kankerpatient met alle gevolgen van dien..

Hoe langer je wacht hoe groter de kans op uitzaaiingen als het kwaadaardig blijkt te zijn.
Posie had jij ook uizaaiingen dan? Of zat jou melanoom erg diep in je huid?

Ik heb 8 jaar geleden ook een melanoom gehad en ik heb 5 jaar onder controle gestaan maar nu hoeft dat niet meer.
quote:kelvdb schreef op 23 augustus 2011 @ 00:50:

[...]Ze is assistente, en heel stom, maar ik wil niet als een zeikerd overkomen, maar aan de andere kant ook niet wachten met iets waar misschien niet mee gewacht moet worden!Dan moet zij juist de gevolgen zien als je te lang wacht met het naar de dermatoloog gaan. Wat een idioot advies. En inderdaad, zij is niet de dermatoloog zelf.

Goed dat je nu een afspraak hebt! Succes!
quote:Posie39 schreef op 26 augustus 2011 @ 07:40:

Ga aub gelijk naar de huisarts,ik had een melanoom en dat is de kwaadaardigste vorm van huidkanker,een kennis is hier aan overleden.

Bij mij is het middels een operatie weggehaald maar blijf mijn leven lang een kankerpatient met alle gevolgen van dien..

Hoe langer je wacht hoe groter de kans op uitzaaiingen als het kwaadaardig blijkt te zijn.Ja, ik ken ook iemand die hieraan is overleden. Ik heb gewoon een aantal nare ervaringen gehad met mijn huisarts, die vind mij hypochondrisch, en heeft mij onder andere door laten lopen met een darmparasiet en een afglijdende nekwervel. Daardoor maak ik me vaak heel druk als ik erover denk naar de dokter te gaan. Even een vraagje, ik lees op allerlei sites dat een melanoom vaak groter is dan 6 mm. Was dit bij jou ook zo? Of is de horizontale grootte niet altijd van belang?
quote:Quinty schreef op 26 augustus 2011 @ 08:49:

[...]

Dan moet zij juist de gevolgen zien als je te lang wacht met het naar de dermatoloog gaan. Wat een idioot advies. En inderdaad, zij is niet de dermatoloog zelf.

Goed dat je nu een afspraak hebt! Succes!Dankjewel!
quote:kelvdb schreef op 26 augustus 2011 @ 10:54:

[...]

Ja, ik ken ook iemand die hieraan is overleden. Ik heb gewoon een aantal nare ervaringen gehad met mijn huisarts, die vind mij hypochondrisch, en heeft mij onder andere door laten lopen met een darmparasiet en een afglijdende nekwervel. Daardoor maak ik me vaak heel druk als ik erover denk naar de dokter te gaan. Even een vraagje, ik lees op allerlei sites dat een melanoom vaak groter is dan 6 mm. Was dit bij jou ook zo? Of is de horizontale grootte niet altijd van belang?

Dat was bij mij ook zo. Maar de verticale dikte was bij mij nog geen eens 1 mm. Ik was er dan ook erg vroeg bij.

Mocht de huisarts jou doorsturen naar de dermatoloog vraag dan of dat met spoed kan.

Tussen mijn bezoek van de huisarts en de dermatoloog zat 5 weken.

Succes en sterkte!
Succes!

Er op tijd bij zijn kan nooit kwaad, beter te vaak de HA bezoeken dan te weinig.

Mijn broer had dit recent ook,is weggehaald en was goedaardig. Bij hem begon het ook te verkleuren, werd bruin/blauw.

Laat je weten wat je HA zei?
quote:puffyy schreef op 26 augustus 2011 @ 13:24:

Succes!

Er op tijd bij zijn kan nooit kwaad, beter te vaak de HA bezoeken dan te weinig.

Mijn broer had dit recent ook,is weggehaald en was goedaardig. Bij hem begon het ook te verkleuren, werd bruin/blauw.

Laat je weten wat je HA zei?Bij mij is het niet zo groot, maar het verkleurd blauw en de moedervlek zelf word ook iets donkerder. Ik laat weten wat de dokter heeft gezegd!
Misschien ben jij hypochonder, misschien is je huisarts incompetent. Ik gok op het laatste. Misschien van huisarts veranderen? Wat doe je maandag als je huisarts je weer niet serieus neemt, ben je daarop voorbereid?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 26 augustus 2011 @ 19:38:

Misschien ben jij hypochonder, misschien is je huisarts incompetent. Ik gok op het laatste. Misschien van huisarts veranderen? Wat doe je maandag als je huisarts je weer niet serieus neemt, ben je daarop voorbereid?Mijn vader gaat met me mee! Dat heeft in het geval van de parasiet ook geholpen. Het was toen zelfs zo dat ze me al allerlei testen had afgenomen maar mij vervolgens de uitslag niet wilde geven omdat achteraf vond dat ze ze eigenlijk niet had moeten afnemen. Uiteindelijk met hulp van m'n vader wel gelukt, en toen bleek ik dus een parasiet te hebben!
Gierzwaluw:

Ik had gelukkig geen uitzaaingen maar omdat kanker bij ons in de familie zit en ik in mijn jeugd in Saudi Arabie heb gewoond ivm het werk van mijn vader heeft mijn huid de nodige zonuurtjes gehad en moet ik streng onder controle blijven voor de rest van mijn leven.

Inmiddels heb ik op andere plaatsen op mijn huid ook huidkanker ontwikkeld die regelmatig moet worden weggehaald(in de vorm van kerastose)en daardoor blijf ik altijd onder controle.

Er gaat ook bijna geen controle voorbij dat ik niets moet laten weghalen..heel spannend altijd.
Posie wat heftig. Vooral die spanningen iedere keer! Sterkte ermee!
quote:schaffel schreef op 23 augustus 2011 @ 00:53:

Als jouw schoonmoeder bij een dermatoloog werkt,snap ik niet dat ze zegt dat je moet wachten. Dus vraag ik me af wat voor werk zij daar doet.Tja, zo'n apart voorbeeld ken ik ook van een medisch geschoolde (uitvoerend, dus geen assistente). Die zegt gewoon tegen iemand met Pap3A dat het wel meevalt en dat het niet nodig is om op controle te gaan.................................... Serieus
Spannend inderdaad, Posie

Kelvdb, ik zou van huisarts veranderen. Niet alleen neemt ze je niet serieus, ze probeert ook (negatieve!) uitslagen te verdonkeremanen om haar fouten te verdoezelen. Zo iemand wil je je gezondheid toch niet toevertrouwen!
Ga in therapie!
quote:kelvdb schreef op 27 augustus 2011 @ 02:18:

[...]

Mijn vader gaat met me mee! Dat heeft in het geval van de parasiet ook geholpen. Het was toen zelfs zo dat ze me al allerlei testen had afgenomen maar mij vervolgens de uitslag niet wilde geven omdat achteraf vond dat ze ze eigenlijk niet had moeten afnemen. Uiteindelijk met hulp van m'n vader wel gelukt, en toen bleek ik dus een parasiet te hebben!

De uitslag niet willen geven??? We hebben het hier over jouw lichaam toch? Dus ze wilde 'm niet geven, maar je had wel een parasiet en dat wist zij (aan de hand van de uitslagen die zij had).

Ik zou een klacht indienen.
quote:dubiootje schreef op 27 augustus 2011 @ 10:35:

Spannend inderdaad, Posie

Kelvdb, ik zou van huisarts veranderen. Niet alleen neemt ze je niet serieus, ze probeert ook (negatieve!) uitslagen te verdonkeremanen om haar fouten te verdoezelen. Zo iemand wil je je gezondheid toch niet toevertrouwen!Ik ben daar inderdaad mee bezig, sta momenteel op de wachtlijst. Het is gewoon heel rot om het gevoel te hebben 'met wel iets heel goeds' te moeten komen om serieus genomen te worden.
Vandaag bij de dokter geweest, en kon die middag meteen bij de dermatoloog terecht. Beiden vonden het een rare plek, de dermatoloog wil het voor de zekerheid weghalen en onderzoeken. Volgende week dinsdag krijg ik een excisie. Ben wel heel blij dat ik serieus genomen ben, en dat er nu iets aan gedaan word!
Fijn dat je meteen terecht kon en dat hij wordt weggehaald. Goed dat je niet langer hebt gewacht! Laat je weten hoe de uitslag is?
Ga in therapie!
Inderdaad fijn dat je serieus bent genomen. De dermatoloog heeft als het goed is ook een folder over zelf moedervlekken in de gaten houden, misschien handig voor de toekomst. (Degene waarbij ik stage had gelopen had een folder met een haai of een dolfijn, kan hem op internet nog niet vinden)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:neweve schreef op 29 augustus 2011 @ 18:57:

Inderdaad fijn dat je serieus bent genomen. De dermatoloog heeft als het goed is ook een folder over zelf moedervlekken in de gaten houden, misschien handig voor de toekomst. (Degene waarbij ik stage had gelopen had een folder met een haai of een dolfijn, kan hem op internet nog niet vinden)Ooh ja inderdaad, ik ben hem op internet wel tegengekomen! Erg handig! Ik weet alleen niet meer waar ik hem heb gezien.
Fijn voor je dat het snel behandeld/weggehaald wordt.
quote:dubiootje schreef op 29 augustus 2011 @ 18:48:

Fijn dat je meteen terecht kon en dat hij wordt weggehaald. Goed dat je niet langer hebt gewacht! Laat je weten hoe de uitslag is?Als ik meer weet laat ik het natuurlijk even weten! Ben ook blij dat ik toch ben gegaan, en dat er nu iets aan gedaan word. Dat geeft al een iets rustiger idee!
quote:jjcjc schreef op 30 augustus 2011 @ 12:01:

Fijn voor je dat het snel behandeld/weggehaald wordt.Dankje!
Fijn dat je meteen terecht kon, en helemaal fijn dat ze het even weghalen. Het weghalen stelt niks voor, en het geeft je veel rust.

Sorry, maar ik vind de opmerking van je schoonmoeder echt vreemd. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met moedervlekken.

Ikzelf was er helaas te laat bij. Heb twee keer in mijn leven zelf moeten aandringen op het weghalen en 2 keer een melanoom gehad.

De laatste keer met uitzaaiingen.

Gelukkig zijn de vooruitzichten heel wat beter als je er echt vroeg bij bent. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het gewoon een goedaardige moedervlek blijkt te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven