Gezondheid alle pijlers

Binnenste collaterale band (fysiotherapeut aanwezig?)

22-10-2010 09:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren na het sporten heb ik last van mijn knie, iets dat steeds verkeerd schiet. Tijdens het sporten had ik er nog geen last van, het begon 1 minuut erna meteen.

Nou doet het geen pijn, maar het irriteert, voelt alsof er steeds iets in de weg schiet.

Het zit aan de binnenkant van mijn knie, dus volgens vriend (studeert geneeskunde) is het geen spier. Omdat het iets is wat verticaal aan de binnenkant van mijn knie zit (dat voel ik wel), denk ik dat het de binnenste collaterale band is.

Is er toevallig iemand die hier meer vanaf weet? Wat moet ik doen en wat moet ik vooral ook niet doen? Nogmaals: het doet geen pijn, maar het is wel heel erg irritant. Ik wil voorkomen dat het erger wordt en als dat kan de genezing stimuleren.

Bedankt alvast.

PS. De dokter weet het beter, dat weet ik... Maar het is vrijdag dus dat zal voor het weekend niet meer lukken. Voornemen is vandaag en het weekend zelf er mee op te passen en evt maandag de dokter te bellen als dat dan nog nodig is.
Je kan toch gewoon je dokter bellen, dan krijg je direct antwoord.

Ik vind dat je jezelf trouwens beter geen diagnoses kan toeschrijven.

Succes ermee!
Ik kan de assistente van de dokter bellen, de dokter zelf niet... Dan moet ik een afspraak maken.

En ik heb mezelf juist geen diagnose toegeschreven, maar alleen de anatomie van de knie bekeken en beredeneerd wáár ik last van heb.
Behalve je binnenste collaterale band kan het nog duizend-en-één dingen zijn. Als je wilt weten wat het is, moet je naar een fysiotherapeut toe gaan. Hij zal je knie dan moeten onderzoeken. Je hebt geen verwijzing van de huisarts meer nodig om naar de fysiotherapeut te gaan.

Wat je moet doen, heb je zelf ook al bedacht: mee op passen dus. Ik zou zelf trouwens even afwachten, misschien heb je je knie gewoon een beetje overbelast.

Ik was trouwens fysiotherapeut, maar ik ga geen uitspraken doen wat het zou kunnen zijn. Daarvoor is mijn kennis te ver weggezakt.
Ja, je hebt je zelf een diagnose gegeven, je hebt namelijk zelf bedacht wat het moet zijn, dat is dan toch een diagnose dat je last heb van je banden?

Google anders eens wat je moet doen bij overbelaste/gescheurde/gerafelde banden en houd je daar dit weekend aan en maak dan voor maandag een afspraak, ideetje?
Daar heb je gelijk in... Maar ik hoopte eigenlijk dat er een algemene richtlijn was, zoals; laten rusten, of juist stretchoefeningen doen.
quote:zusenzoo schreef op 22 oktober 2010 @ 10:00:

Ja, je hebt je zelf een diagnose gegeven, je hebt namelijk zelf bedacht wat het moet zijn, dat is dan toch een diagnose dat je last heb van je banden?Een goede diagnose is een specifiek probleem, zoals overbelasting van een specifieke spier. Ik weet niet of ik het over belast heb, alleen dat ik last er van heb. Dat kan ook om een andere reden komen, namelijk dat ik zwakke knieën heb. Maar goed. Deze discussie ga ik niet voeren.
Mijn advies is: totdat je niet weet wat het precies is, normaal mee bewegen en een beetje rustig aan doen. Mocht het wel iets ernstigers zijn, dan kun je het in ieder geval niet nog verder overbelasten.

Mocht je je wel heel erg zorgen maken, misschien kun je vandaag een fysiotherapeut bellen en kun je maandag al terecht. Maar zoals ik al eerder zei: ik zou het eerst een paar dagen aankijken, het is nogal vers nu.
Je hoeft die discussie ook niet te voeren hoor.

In je OP heb je je zelf duidelijk een diagnose toebedeeld;

Een diagnose stellen is de kunst, om een oorzaak te vinden van een gevolg aan de hand van de optredende verschijnselen.

En dat doe jij, je hebt pijn en relateert dit aan je collaterale banden. Oorzaak= iets aan je banden Gevolg= pijn.

Maar laat maar je hoeft het natuurlijk niet zo te zien, is geen wereldprobleem ofzo.

Succes ermee igg, ik weet hoe je je voelt, ik heb al 4 maanden last van mijn knie.... niks gevonde btw hoor, geen banden niks, hooguit wat gerafelt kraakbeen.
Bedankt allemaal. Inmiddels fysio gesproken en die zegt idd hetzelfde als tink.... En als vriend al zei. Niet zwaar belasten maar er wel mee door blijven lopen, paar dagen afwachten.

Hopelijk doet een beetje doorbloeding al veel goed.

Gelukkig heb ik geen pijn, zoals ik al zei dus... He zus... Het is maar goed dat meningen verschillen, want veel discussies leveren juist ook veel goede ideeën op.

Anyhow. Bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven