Gezondheid alle pijlers

Blaasje op lip

06-06-2017 07:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds gister een wit blaasje op mijn lip. Mijn hele lip is opgezwollen en hij zit heel erg in het zicht. Vandaag kwam er 1 druppel vocht uit, maar dat was het.
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik vermoed dat het een aft is. Daarom mijn vraag, hoe kom ik hier zo snel mogelijk weer van af. Naast dat het geen smakelijk gezicht is doet het ook echt pijn met praten en eten.
Hebben jullie tips?
She needed a hero. So that's what she became.
Is het geen koortslip?
Een koortslip misschien? Dat is besmettelijk.

Koortslip - Wikipedia
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een aft zit toch normaliter aan de binnenkant van je lip? Wat jij beschrijft klinkt inderdaad meer als een koortslip.
Een aft komt alleen voor in het mondslijmvlies, het "natte" gedeelte van je mond. Dit lijkt mij eerder een koortslip. Deppen met alcohol werkt bij mij het beste om de koortslip uit te drogen. met creme duurt het veel langer
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
06-06-2017 07:58
Een aft komt alleen voor in het mondslijmvlies, het "natte" gedeelte van je mond. Dit lijkt mij eerder een koortslip. Deppen met alcohol werkt bij mij het beste om de koortslip uit te drogen. met creme duurt het veel langer
Dank voor de tip. Ik heb heel soms een koortslip en ben altijd met crème in de weer. Mocht er een volgende keer komen, ga ik eens alcohol proberen.

TO, het lijkt mij bij jou ook een koortslip. Pas je op, dat is vreselijk besmettelijk!
Qua afbeeldingen leek het meer op een aft dan op een koortslip. Daarom dacht ik een aft. Het is best een groot blaasje (helft van mijn bovenlip) en ziet er dus ook echt niet uit.
Ik ga gelijk deppen met alcohol. Hopen dat het werkt.
She needed a hero. So that's what she became.
Volgens mij is het beter om naar de huisarts te gaan. Wij kunnen wel met jou meedenken, maar zijn geen arts (althans, ik niet) en kunnen jouw lip ook niet zien. Zou niet gelijk met allerlei dingen gaan smeren voordat je weet wat het is.
daenerys79 schreef:
06-06-2017 07:58
Tja en als ik met alcohol dep, wordt de blaar vele malen groter. Ik zou niet zomaar met alcohol gaan deppen eerlijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven