Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking door soa???

25-09-2020 17:04 12 berichten
Hoi dames,

Kan een soa een blaasontsteking veroorzaken? Ik test nl. positief op een blaasontsteking maar de kuur slaat niet aan. Mijn urine na de kuur geeft nog steeds een blaasontsteking aan.

Ik begrijp dat ik deze vraag aan een arts moet stellen, maar de huisarts is maandag pas weer geopend.

Voor nu mijn vraag hier, zodat ik andere ervaringen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier mag je de weekendpost ook wel voor bellen hoor want als je AB niet werkt kan je ook resistent voor die AB zijn geworden.

Denk je dat je een SOA hebt opgelopen?

Blaasontsteking komt meestal doordat bacterieën uit je anusgebied in je blaas komen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Overigens kunnen soaklachten wel overeenkomen met die van een blaasontsteking.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
25-09-2020 17:10
Overigens kunnen soaklachten wel overeenkomen met die van een blaasontsteking.
Exact. Alleen test ik positief voor een blaasontsteking. Ik heb een aantal weken terug 1 maal onveilig sex gedaan, daarom.

Ik zal maandag navraag doen bij de ha.
anoniem_6451638e3905f wijzigde dit bericht op 25-09-2020 17:25
11.82% gewijzigd
Mocht jij je nu dit weekend echt ziek gaan voelen bel dan de HAP. Een nierbekkenontsteking is niet grappig. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel ook een blaasontsteking en mijn AB hielp wel maar de kuur was niet voldoende om het helemaal weg te nemen. Dus een vervolgkuurtje gekregen.
truusperenat schreef:
25-09-2020 17:18
Ik heb momenteel ook een blaasontsteking en mijn AB hielp wel maar de kuur was niet voldoende om het helemaal weg te nemen. Dus een vervolgkuurtje gekregen.
Oke, hier was bij mij ook sprake van. Kuur werkte, maar niet voldoende om alles weg te nemen. Ik zit nu aan mijn tweede kuur sinds een paar dagen, maar het brandt nog steeds met urineren. Ik moet ma weer overnieuw urine inleveren voor een kweekje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hulplijn, zoals al eerder gezegd: er zijn SOA's, zoals chlamydia of gonorrhoe, die qua klachten erg kunnen lijken op de klachten van een blaasontsteking.
Echter, het kan ook gewoon zijn dat je een blaasontsteking hebt met een bacterie die niet gevoelig is voor het antibioticum dat je hebt gekregen. Dan is er dus geen sprake van een SOA.
Wat er bij jou aan de hand zou kunnen zijn is natuurlijk lastig te zeggen, dat ligt er ook aan wat voor urineonderzoek er gedaan is. Hoe kan het trouwens dat je wel weet dat je urine nog niet schoon is, maar dat je dit nog niet met je dokter hebt besproken? Had je eigenlijk teruggebeld moeten worden door je huisarts ofzo? Zonde dat er nu een weekend overheen gaat, ik zou denk ik toch even contact opnemen met de HAP.
Honingbij_ schreef:
25-09-2020 17:26
Hoi hulplijn, zoals al eerder gezegd: er zijn SOA's, zoals chlamydia of gonorrhoe, die qua klachten erg kunnen lijken op de klachten van een blaasontsteking.
Echter, het kan ook gewoon zijn dat je een blaasontsteking hebt met een bacterie die niet gevoelig is voor het antibioticum dat je hebt gekregen. Dan is er dus geen sprake van een SOA.
Wat er bij jou aan de hand zou kunnen zijn is natuurlijk lastig te zeggen, dat ligt er ook aan wat voor urineonderzoek er gedaan is. Hoe kan het trouwens dat je wel weet dat je urine nog niet schoon is, maar dat je dit nog niet met je dokter hebt besproken? Had je eigenlijk teruggebeld moeten worden door je huisarts ofzo? Zonde dat er nu een weekend overheen gaat, ik zou denk ik toch even contact opnemen met de HAP.
Bedankt voor de info. Ik heb contact gehad met de assistente en ik moet nieuwe urine inleveren voor een kweek. Naderhand (na sluiting vd praktijk), begon deze vraag te rijzen bij me.
Alle reacties Link kopieren
Ah op die manier, je hebt dus al wel contact gehad met iemand. Dan zit er denk ik niks anders op dan maandag afwachten. Mocht je dit weekend nou meer pijn krijgen, koorts of rugpijn, dan toch zeker even de HAP bellen. Sterkte!
Zie https://www.thuisarts.nl/blaasontstekin ... king-vrouw voor alarmsymptomen.
Alle reacties Link kopieren
Het is veel belangrijker om uit te vinden wat de blaasontsteking veroorzaakt. Een virus reageert niet op AB. Maar tegenwoordig zijn sommige bacterien resistent voor antibiotica. Je ha zou e.a. op kweek kunnen zetten om te kijken wat de achterliggende oorzaak is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat de bacterie die de blaasontsteking veroorzaakt, niet gevoelig is voor de antibiotica die je gekregen hebt. Je krijgt in principe een standaardkuur maar soms is er sprake van een andere bacterie. Vaak wordt de urine dan opgestuurd voor kweek door de huisarts. Daar wordt gekeken welke bacterie er aanwezig is en voor welke antibiotica die wel gevoelig is (dit heeft dan niks met een soa te maken).

Als je koorts krijgt of hebt, zou ik wel contact opnemen met de huisartsenpost want je kan dan een nierbekkenontsteking krijgen. Anders zou ik dit weekend heel veel water drinken zodat het goed doorspoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven