Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking

28-10-2009 14:42 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoe vaak heb jij het?

Wat doe je allemaal om het te voorkomen?

Wanneer ga je ermee naar de huisarts/neem je n antibioticumkuur?

Ik heb het een keer of 2 a 3 per jaar, nu net weer. Ik neem al af en toe cranberrycapsules, plas na het seksen, ken de juiste veegmethode en gebruik ruim lauw water maar geen zeep.

Verder ben ik niet zo'n voorstander van antibiotica tenzij het niet anders kan.

Ben benieuwd hoe het bij anderen zit, alvast dank voor de reakties
de juiste veegmethode.....
Ik heb er nu weer eens 1. Heb an een kuurtje gehad maar slaat niet aan. Snik,,,
Tijgermeisje; Het is ook heel belangrijk om veel te drinken en je kan ook gedroogde cranberry's nemen. Er lekker door de yoghurt.
Als je vaak blaasontstekingen hebt is het zinvol om het eens bij de uroloog na te laten kijken of er toch geen oorzaak voor is.
cranberry

veel drinken

geen strakke spijkerbroek dragen

bij beginnende blaasontsteking een potje vit c leeg slikken

in bad met biotex

Als het doorzet een antibioticakuur.

Ik heb het overigens ongeveer 1 keer per jaar.
en bij de natuurwinkel hebben ze heerlijke cranberrysap.

maar moet eerlijk zeggen dat ik geen blaasontsteking meer gehad heb sinds ik mezelf heb aangeleerd om te plassen na het seksen. Is nu zo'n 7-8 jaar geleden.

En als je toch een antibioticakuur moet doen, doe maar daarna ook een kuur met Orthifloor. Dat is een soort van pro-biotica, dat helpt écht.
quote:Madelief1 schreef op 28 oktober 2009 @ 14:53:

de juiste veegmethode.....

Niet van achteren naar voren, maar van voren naar achteren.

Zodat je niet je poepbacterien in je plasbuis krijgt.
oh ja, en standaard veel drinken. Ik drink nu zo'n 1,5 l (rooibos)thee per dag, plus nog wat anders, afhankelijk van waar ik zin in heb
Oeh, pijnlijk. Een aantal jaar geleden veel last gehad van terugkomende blaasontstekingen. Kon alleen nog maar janked op bed rollen van de pijn. Na een paar heftige kuren was ik er vanaf.

Ik let erop dat ik genoeg drink. Wanneer ik dat niet doe heb ik het binnen een mum weer. Daarnaast vaak genoeg plas. Voorheen deed ik het heel regelmatig een dag ophouden, en da's dus niet zo gezond.

Verder natuurlijk niet wassen met zeep, geen synthetisch ondergoed (ook voor de schimmels ).

Vitamines slikken doe ik niet in, eet meer dan genoeg fruit en heb er gelukkig nu al jaren geen last meer van.
quote:absoluteEinstein schreef op 28 oktober 2009 @ 15:27:

in bad met biotex

Biotex het wasmiddel?

Wat is de gedachte daarachter?
quote:BosAap schreef op 28 oktober 2009 @ 15:32:

[...]

Biotex het wasmiddel?

Wat is de gedachte daarachter?

Schijnt te helpen. Dat de biotex-bacterien de blaasontstekingbacterien opeten. Geen idee of het helpt, maar als je een flinke blaasontsteking hebt, probeer je alles.

En dat doe ik dus ook.
madelief dat van voor naar achter vegen wordt iedere keer genoemd door de HA, vandaar.

Het lijkt mij volstrekt logisch om het in die volgorde te doen, heb dat bij het zindelijk worden al geleerd maar blijkbaar bestaan er nog mensen die vanaf poepgat richting piesgat vegen!

Een uroloog, klinkt heftig, ik ga al pas naar de HA als ik me heel ziek voel, moet me daar maar eens overheen zetten.

En die pot vit C, wat is nou eigenlijk de max dagdosering?
als je blaasontsteking voelt opzetten kan het helpen door een handje vitamine C pillen te nemen (stuk of 10)

Deze zijn namelijk zó zuur dat de bacterien er van dood gaan. Dit moet je echter maar 1 keer zo doen. Herhalen heeft sowieso dan geen zin.

om standaard vitamine C te slikken, 1 x daags, is natuurlijk altijd goed.
Ik slik standaard Cranberry-pillen. Het zet bij mij nooit door gelukkig.
Ik heb het vreselijk vaak gehad, een kuur hielp altijd wel, maar toch kwam het na verloop van tijd weer terug.

Ik heb ook vanalles geprobeerd.

Voor mij is absoluut de oplossing cranberrysap drinken, gewoon van Ocean Spray- AH merk (precies hetzelfde) bij de supermarkt. Sinds ik dat dagelijks drinke is het helemaal over. Toen ik het tijdens vakantie een tijdje niet had gedronken, kreeg ik weer blaasontsteking...

Probeer het maar eens...
Ik heb ook blaasontsteking en ben bezig met antibioticakuur nummer 3, omdat het niet overgaat.

In het blaadje wat ik van de apotheker kreeg bij mijn kuur stond over blaasontsteking dat het volgende NIET helpt tegen blaasontsteking:

-Warm ondergoed

-Vitamine C pillen

Wat wel helpt:

- Altijd plassen na seks

- Veeg van voor naar achter

- Plas je blaas goed leeg

- Maak je antibioticakuur af

Als je regelmatig blaasontsteking hebt, is het verstandig om een je urine op kweek te laten zetten, dan kan er gerichte antibiotica worden gegeven.
Ik ben vanmiddag bij de assistente geweest omdat ik na mijn kuur nog steeds pijn heb. Met name in mijn zij, onderbuik en rug. Nu moet ik vrijdag terugkomen en dan kijken ze verder. Moet ik nu maar met die pijn doorlopen? Heb echt pijn
Hebben ze je urine niet meteen gecontroleerd?

Bij mijn huisarts controleert de assistente na de kuur altijd je urine meteen en krijg je anders nog een kuurtje mee.

Ik zal je huisarts even bellen en vragen of ze het controleen!
Jawel, en er zat nog een ontsteking maar ze zei dat de antibiotica misschien nog ging doorwerken.. Naja, dat is nog nooit gebeurd bij mij. Anyway ik moet dan vrijdag nog een keer laten controleren.

Maar dat ik na het kuurtje meer pijn heb dan ervoor is toch al een teken dat het niet gewerkt heeft lijkt me?
Ik had er ook een paar keer per jaar last van, gelukkig niet altijd met hele heftige pijn (in die gevallen helpt ook alleen een antibioticakuur). Sinds een jaar doe ik het als volgt; als ik het begin al aan voel komen (dus vaak plasaandrang heb maar er komt alleen een druppeltje uit) slik ik meteen Vitamine C pillen met cranberry van Roter. Ideaal, ben er dan vrij snel vanaf.

Volgens mij kun je deze vitaminepillen ook preventief elke dag slikken.

En ook ik ben niet zo van de pillen, maar liever vitaminepillen dan antibiotica toch?
ik kreeg het toevallig altijd als ik net een nieuw vriendje had, in mijn geval werkt een lange relatie dus heel goed....

(en heb medelijden met cat23, is het niet misschien iets heel anders eigenlijk?)
Ik heb een tijdje dagelijks een Cranberry pil genomen. Nu neem ik die alleen nog als ik het gevoel heb dat de blaasontsteking onderweg is. Dit helpt bij mij erg goed.
cat in dat geval zou ik me eens goed laten onderzoeken! Bijv. n chlamydia test, al gehad?

Take care!
quote:hmmmm schreef op 28 oktober 2009 @ 18:04:

ik kreeg het toevallig altijd als ik net een nieuw vriendje had, in mijn geval werkt een lange relatie dus heel goed....

(en heb medelijden met cat23, is het niet misschien iets heel anders eigenlijk?)Ik denk dat ik weer een bekkenontsteking heb. Heb ik al eens eerder gehad en ik heb dezelfde klachten. Ik wacht vrijdag nog even af en dan ga ik pas zeuren bij de HA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven