Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking

28-10-2009 14:42 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoe vaak heb jij het?

Wat doe je allemaal om het te voorkomen?

Wanneer ga je ermee naar de huisarts/neem je n antibioticumkuur?

Ik heb het een keer of 2 a 3 per jaar, nu net weer. Ik neem al af en toe cranberrycapsules, plas na het seksen, ken de juiste veegmethode en gebruik ruim lauw water maar geen zeep.

Verder ben ik niet zo'n voorstander van antibiotica tenzij het niet anders kan.

Ben benieuwd hoe het bij anderen zit, alvast dank voor de reakties
Oh sorry, heb nog steeds best wel buikpijn. Er zaten bijna geen ontstekingscellen in mijn bloed dus ze denkt aan een virus. Ik moet volgende week nog op controle komen.

Maar heb nog steeds wel buikpijn

Hoe is het met jou? Helemaal over?
ja tis helemaal weg.

Ik neem nu de preventieve dosis D-mannose, om de paar dagen n klein schepje voor het slapen gaan.

Wat vervelend dat je nog steeds pijn hebt en nog steeds niet weet waar het nou van komt! Van welk virus kun je nou zo lokaal pijn hebben? Naja als ze het maar echt goed uitzoeken.

In het geval dat het plotseling sterk verergert wel meteen naar huisartsenpost/SEH gaan he!
Ik ben vandaag toch maar even weer naar de huisarts gegaan omdat de pijn echt erg werd. blijk ik nu toch wel een fikse ontsteking te hebben die waarschijnlijk omhooggetrokken is.

Ik heb deze week drie keer urine ingeleverd en het was gewoon goed en nu blijkt het toch wel erg te zijn. Echt raar!

Nu heb ik weer een kuurtje en een hele grote chocolade letter.
dat is vreemd zeg, dat die ontsteking onopgemerkt is gebleven na 3X urineonderzoek!

Hoop dat t kuurtje aanslaat. Wat bedoel je met die chocoladeletter?
Ik had voor mezelf een grote chocoladeletter gekocht. Die is nu op...

Ja echt heel stom dat ze het niet konden zien!

Nu maar hopen dat ik gauw geen pijn meer heb,
Alle tips die ik hier gelezen heb pas ik ook toe. Voorheen had ik een jaar lang chronisch last van blaasontsteking. Ik ben naar een voetreflextherapeute gegaan. Daar geloofde ik in eerste instantie niet in, maar het heeft mij echt geholpen! Begonnen met 1x per week naar de therapeut, om het vervolgens af te bouwen indien de klachten weg blijven! Echt een aanrader voor iedereen die hier zoveel last van heeft.

Bij mij is het momenteel zo dat ik een mogelijke blaasontsteking voel aankomen, waarna ik heel veel water ga drinken (kan soms wel 3 liter per dag zijn, thee kan ook), wat de concentratie bacteriën in de blaas kleiner maakt. HIerdoor ben ik de ontsteking 9 vd 10 keer voor. Moet overigens zeggen dat ik dit jaar nog geen last ervan gehad heb! *afkloppen natuurlijk*

Dus mijn advies: veeeel water drinken, en zoek een goede voetreflex therapeut! Hoop dat je er wat aan hebt..

enneh: chocoladeletter is het beste medicijn tegen hartezeer of ongerustheid
Een jaar lang heb ik bijna elke maand wel blaasontsteking gehad. Cranberry hielp bij mij totaal niet. Ik heb mijn middel gevonden in Popurine van Bloem. Dagelijks een pilletje en mijn laatste blaasontsteking heb ik gehad in augustus vorig jaar. Heerlijk geen blaasonstekingen meer. Ik zweer dus bij Popurine van Bloem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven