Bloed bij ontlasting
donderdag 12 april 2012 om 10:11
Ik heb sinds een paar maanden een soort van wondje aan mijn anus, wat het naar de wc gaan niet al te fijn maakt. Blijkbaar is mijn ontlasting ook wat harder, zodat ik het wondje echt voel openspringen als ik ontlasting heb.
Het lijkt wel met mijn menstruatiecyclus te maken te hebben. Ik ben nu 6 maanden gestopt met de pil, waardoor ik op bepaalde dagen last heb hiervan.
Net ook weer, ik moest heel nodig, het voelde heel hard en deed gewoon pijn. En toen ik afveegde, allemaal bloed, ook in de wcpot. Schrik me elke keer dood ervan, lijkt wel die scene uit Turk Fruit (als zij denkt dat ze kanker heeft)....
Wie heeft dit ook en wat kan ik eraan doen (ik smeer al zalfjes en probeer vezel voor zachtere ontlasting)...
Het lijkt wel met mijn menstruatiecyclus te maken te hebben. Ik ben nu 6 maanden gestopt met de pil, waardoor ik op bepaalde dagen last heb hiervan.
Net ook weer, ik moest heel nodig, het voelde heel hard en deed gewoon pijn. En toen ik afveegde, allemaal bloed, ook in de wcpot. Schrik me elke keer dood ervan, lijkt wel die scene uit Turk Fruit (als zij denkt dat ze kanker heeft)....
Wie heeft dit ook en wat kan ik eraan doen (ik smeer al zalfjes en probeer vezel voor zachtere ontlasting)...
donderdag 12 april 2012 om 10:17
donderdag 12 april 2012 om 11:00
donderdag 12 april 2012 om 11:07
Herkenbaar! De laatste tijd heb ik hier ook last van. Precies wat jij zegt, dat je het echt weer open voelt springen.
De ene keer is het erger dan de andere keer, maar wat bij mij wel helpt is elke avond voor het slapen gaan (bij het hebben van zo'n wondje) wat zinkzalf insmeren, of wat vaseline voordat je gaat ontlasten zodat het goed 'glijdt'
Dit blijven doen totdat het genezen is!
Sterkte I know the feeling, helaas
De ene keer is het erger dan de andere keer, maar wat bij mij wel helpt is elke avond voor het slapen gaan (bij het hebben van zo'n wondje) wat zinkzalf insmeren, of wat vaseline voordat je gaat ontlasten zodat het goed 'glijdt'
Dit blijven doen totdat het genezen is!
Sterkte I know the feeling, helaas
donderdag 12 april 2012 om 11:19
Helaas heb ik dezelfde klachten.
Ik ben naar de huisarts gegaan en het bleek een frisuur te zijn. Idd soort scheurtje. Dit gaat niet vanzelf over volgens hem, heb er zalf voor gekregen die ik een paar keer per dag moet smeren en dat helpt.
Waarom ben je eigenlijk nog niet naar de ha geweest? Duurt al zo,lang, en je hebt bloed bij je ontlasting. Lijkt me toch niet een onbenullig waarschuwing.
Ik ben naar de huisarts gegaan en het bleek een frisuur te zijn. Idd soort scheurtje. Dit gaat niet vanzelf over volgens hem, heb er zalf voor gekregen die ik een paar keer per dag moet smeren en dat helpt.
Waarom ben je eigenlijk nog niet naar de ha geweest? Duurt al zo,lang, en je hebt bloed bij je ontlasting. Lijkt me toch niet een onbenullig waarschuwing.
donderdag 12 april 2012 om 11:24
Je hebt waarschijnlijk een anale fissuur. Op zich onschuldig, maar wel heel vervelend, en het kan erg pijnlijk zijn bij iedere stoelgang omdat het wondje dan steeds open knapt.
Je kan bij de huisarts een recept vragen voor Isosorbidedinitraat vaselinecreme. Dit moet je dagelijks een aantal keren (om de zoveel uur) aanbrengen/inbrengen, het verbetert de doorbloeding waardoor het wondje sneller kan genezen.
Daarbij is het wel belangrijk je ontlasting soepel en zacht te houden, gebroken lijnzaad werkt heel goed hiervoor. Zorg wel dat je er veel water bij drinkt want anders hebben vezels juist een verstoppend effect en dat wil je natuurlijk helemaal niet, maar dat zal je wellicht zelf ook wel weten.
Je huisarts zou je ook nog een verdovende creme (lidocaïne) voor kunnen schrijven zodat je wat ontspannender naar de wc kan gaan.
Succes!
Je kan bij de huisarts een recept vragen voor Isosorbidedinitraat vaselinecreme. Dit moet je dagelijks een aantal keren (om de zoveel uur) aanbrengen/inbrengen, het verbetert de doorbloeding waardoor het wondje sneller kan genezen.
Daarbij is het wel belangrijk je ontlasting soepel en zacht te houden, gebroken lijnzaad werkt heel goed hiervoor. Zorg wel dat je er veel water bij drinkt want anders hebben vezels juist een verstoppend effect en dat wil je natuurlijk helemaal niet, maar dat zal je wellicht zelf ook wel weten.
Je huisarts zou je ook nog een verdovende creme (lidocaïne) voor kunnen schrijven zodat je wat ontspannender naar de wc kan gaan.
Succes!
donderdag 12 april 2012 om 11:25
donderdag 12 april 2012 om 11:43
Verstopping kan bij vrouwen te maken hebben met de hormoonspiegel en komt daarom vooral voor in de tweede helft van de menstruatiecyclus (google maar eens). En van verstopping kan je dan weer aambeien of wondjes krijgen, het zou best kunnen dat dat bij jou het geval is.
Maar voor bloed in je ontlasting zou ik toch een keertje langs de huisarts gaan hoor, om minder onschuldige kwaaltjes uit te sluiten.
Maar voor bloed in je ontlasting zou ik toch een keertje langs de huisarts gaan hoor, om minder onschuldige kwaaltjes uit te sluiten.
donderdag 12 april 2012 om 11:46
Hoi,
De huisarts zal waarschijnlijk ook vragen of het om helderbloed gaat of om donker bloed.
Als het helder bloed is, dan is het eigenlijk nooit wat ergs en komt het bloed van een wondje rond de anus.
Is het donkerrood bloed dan komt het bloed meestal van binnenuit al, en dat zou betekenen dat er van binnen iets zit..
Succes
De huisarts zal waarschijnlijk ook vragen of het om helderbloed gaat of om donker bloed.
Als het helder bloed is, dan is het eigenlijk nooit wat ergs en komt het bloed van een wondje rond de anus.
Is het donkerrood bloed dan komt het bloed meestal van binnenuit al, en dat zou betekenen dat er van binnen iets zit..
Succes
donderdag 12 april 2012 om 14:21
Nee ik heb het niet tijdens mijn menstruatie. Ik ben net 'klaar' met menstrueren en merk dat het nu weer opspeelt. Ik heb het vaak ook vlak voordat ik ongesteld moet worden.
Het is wel helderrood bloed, dus ik denk ook gewoon van een wondje. Donker bloed is inderdaad niet goed....
Ik ga maar weer smeren met vaseline...
Het is wel helderrood bloed, dus ik denk ook gewoon van een wondje. Donker bloed is inderdaad niet goed....
Ik ga maar weer smeren met vaseline...
donderdag 12 april 2012 om 14:45
Ik had een paar jaar geleden ook al een aantal maanden bloed bij de ontlasting en aangezien het ook een beetje pijn deed, dacht ik ook aan fisuur etc. Het was eerst een beetje en na een aantal maanden wat meer. Het werd steeds erger en op een dag zat de hele pot onder het bloed. Viel zo wat flauw want het zag er heel eng uit. Uiteindelijk bleek het te gaan om de ziekte Colitis Ulcerosa dus geen 'onschuldig' kwaaltje maar een vette imuunziekte. Dus ga aub naar de huisarts!!
woensdag 16 mei 2012 om 15:04
Fransisca21. Zou toch echt even naar de huisarts gaan hoor.
Misschien een anaal fissuur? maar dat blijft gewoon altijd pijn doen bij elke grote boodschap vooral als die hard is.
Misschien moet je Movicolon vragen (laxeerspul) om je ontlasting een tijdje zacht te houden zodat de boel daar beneden heelt en kan blijven helen zonder dat het steeds opengaat.
Misschien een anaal fissuur? maar dat blijft gewoon altijd pijn doen bij elke grote boodschap vooral als die hard is.
Misschien moet je Movicolon vragen (laxeerspul) om je ontlasting een tijdje zacht te houden zodat de boel daar beneden heelt en kan blijven helen zonder dat het steeds opengaat.
woensdag 16 mei 2012 om 15:42
Dat zalfje heeft geen enkele zin als de ontlasting hrd blijft! Heb dat zalfje maand gesmeerd met pijn, pijn. Pas met Movicolon ging het beter en is het nu over. Vind het heel spijtig, want door dat zalfje heb ik mijn bortsvoeding op moeten geven. Dus mocht het een anaalfissuur zijn, smeren en laxeer als je ontlasting harrd is ondanks veel drinken en fruit.
woensdag 16 mei 2012 om 17:40