Gezondheid alle pijlers

Bloed doneren

11-07-2019 20:06 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Gewoon belangstelling, ik heb me aangemeld op bloed te doneren.
Zat er al lang mee in mn hoofd en het moest er maar eens van komen,
Wie doneert ook en wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
koelbox schreef:
13-08-2019 15:12
Geweest!
Ging prima, eventjes iets licht in mn hoofd maar toen was het al bijna klaar.
Ze zorgen erg goed voor je, wat een lieve dames
Ze vroeg of ik wil nadenken over plasma geven.
Veel vraag naar met mijn bloedgroep en vaker te doneren. Daar ga ik over nadenken

Kortom het geeft een goed gevoel, zo relatief makkelijk en er zulke verschillen mee Kunnen maken voor anderen!
Wat goed!!

Helaas mag ik zelf geen bloed doneren, wel geregistreerd orgaan- en stamceldonor. Ik word echt bijna jaloers van dit topic, zou echt graag doneren!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Lalala, zeker als het zo graag wil!
Goed van je dat je geregistreerd staat als orgaan en stamcel donor
Alle reacties Link kopieren
Merkte dat gisteren bijv wandelen wat zwaarder was en dat ik erg vroeg in slaap viel. Verder viel het me reuze mee
Zijn hier ook mensen met ervaring plasma doneren?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het je goed bevallen is! Geen ervaring met plasma hier.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles goed gegaan is koelbox! Ja, dat je de rest van de dag niet 100% fit bent herken ik wel. Maar het is voor een goed doel :)
Ik heb geen ervaring met plasma geven. Ik weet dat de behoefte groot is maar vaker doneren zie ik eigenlijk niet zitten, zeker met de beperkte openingstijden van mijn locatie.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
koelbox schreef:
14-08-2019 19:17
Merkte dat gisteren bijv wandelen wat zwaarder was en dat ik erg vroeg in slaap viel. Verder viel het me reuze mee
Zijn hier ook mensen met ervaring plasma doneren?

Ja plasma is veel minder belastend voor je lichaam, daarom mag je ook vaker. Je krijgt je eigen rode bloedcellen namelijk weer terug (drie rondes van afname en teruggave).
Het duurt wel langer dan volbloed (de afname zelf, de keuring enzo is hetzelfde). Bij mij meestal 30-40min, ik ben nogal traag en dat apparaat gedraagt zich dan als een op hol geslagen verkeerslicht. ;-D
.
Alle reacties Link kopieren
Zeker een goed doel Juliet, zo voelt t ook echt

Dus wel het overwegen waard, dat plasma doneren. Ik ga er nog maar eens over nadenken

Ik voelde me de vlgd dag kiplekker.
Ik was helemaal goed gekeurd en heb ook een oproepkaart gekregen, maar denk dat het opnieuw moet.

Veilige seks met iemand gehad maar het condoom is afgegleden. Zijn direct gestopt maar goed, ook twee seconden onveilig contact, is onveilige seks.. Hij heeft zich al anderhalf jaar niet laten testen en wel een paar keer onveilige seks gehad met vrouwen dus hij durfde niet met zekerheid te zeggen of hij veilig was.

Ik geloof dat dat voor mij betekent dat ik vier maanden moet wachten vanwege incubatietijd en dan alles opnieuw moet doen? (Ja, SOA testje ga ik sowieso even doen, maar moet nu geloof ik ook opnieuw mn bloed laten testen)
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
18-08-2019 01:40
Ik was helemaal goed gekeurd en heb ook een oproepkaart gekregen, maar denk dat het opnieuw moet.

Veilige seks met iemand gehad maar het condoom is afgegleden. Zijn direct gestopt maar goed, ook twee seconden onveilig contact, is onveilige seks.. Hij heeft zich al anderhalf jaar niet laten testen en wel een paar keer onveilige seks gehad met vrouwen dus hij durfde niet met zekerheid te zeggen of hij veilig was.

Ik geloof dat dat voor mij betekent dat ik vier maanden moet wachten vanwege incubatietijd en dan alles opnieuw moet doen? (Ja, SOA testje ga ik sowieso even doen, maar moet nu geloof ik ook opnieuw mn bloed laten testen)

Hoi!

Balen zeg!
Je kunt de vragenlijst online invullen en sowieso even contact opnemen met de bloedbank
Zij kunnen je verder helpen en weten precies wat de procedure nu is
Succes!
**
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 13:05
0.00% gewijzigd
koelbox schreef:
18-08-2019 17:34
Hoi!

Balen zeg!
Je kunt de vragenlijst online invullen en sowieso even contact opnemen met de bloedbank
Zij kunnen je verder helpen en weten precies wat de procedure nu is
Succes!
Ja baal er flink van, zal morgen idd even bellen!
Alle reacties Link kopieren
Oh echt klavertje?
Verdienen die zoveel??

Goed van je dat je 30 keer hebt gedoneerd, snap dat die berichten je hebben gedemotiveerd.
Ik hou me voor dat ik er 'gewone' mensen echt mee kan helpen
Maar blijft wel discutabel als directeuren en fiks salaris opstrijken

Succes chaotic! Misschien sowieso een SOA test voor je eigen veiligheid?
koelbox schreef:
18-08-2019 18:18
Oh echt klavertje?
Verdienen die zoveel??

Goed van je dat je 30 keer hebt gedoneerd, snap dat die berichten je hebben gedemotiveerd.
Ik hou me voor dat ik er 'gewone' mensen echt mee kan helpen
Maar blijft wel discutabel als directeuren en fiks salaris opstrijken

Succes chaotic! Misschien sowieso een SOA test voor je eigen veiligheid?
Er staat al in m’n berichtje dat ik idd een SOA test op de planning heb staan! :-)
koelbox schreef:
18-08-2019 18:18
Oh echt klavertje?
Verdienen die zoveel??
Volgens hun eigen jaarverslag 2017, verdiende de directeur in 2017 €201.695 en in 2016 €176.739.
En wij maar ons bloed doneren voor een stroopwafel en een kop koffie.
Alle reacties Link kopieren
Overheen gelezen chaotic, excuus!

Nou idd Klavertje, dat voelt niet helemaal juist. Er zou niet zoveel verdient mogen worden in een non profit organisatie lijkt me
Alle reacties Link kopieren
koelbox schreef:
18-08-2019 20:24
Overheen gelezen chaotic, excuus!

Nou idd Klavertje, dat voelt niet helemaal juist. Er zou niet zoveel verdient mogen worden in een non profit organisatie lijkt me
Deze kwestie is al eerder ter sprake geweest in dit topic, maar ik vind het best raar om niet meer te doneren vanwege het al dan niet te hoge salaris van het management (of dat wel of niet zo is, geen idee, heb ik te weinig inzicht in). Ik word niet beter of slechter van al dan niet doneren, ongeacht wat een directeur verdient. Uiteindelijk doe ik het om mensen die bloed nodig hebben, te helpen. En volgens mij helpt het weinig om die de dupe te laten zijn van jouw principe.
Nothing happens for a reason
**
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 13:04
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook zat mensen die alleen stoppen met doneren om de reden waar ik het over had.
Nothing happens for a reason
En dat is hun goed recht, net als het jouw goed recht is om er geen rekening mee te willen houden.
Respect voor elkaars mening is altijd fijn.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
18-08-2019 21:01
En dat is hun goed recht, net als het jouw goed recht is om er geen rekening mee te willen houden.
Respect voor elkaars mening is altijd fijn.
Uiteraard. Maar volgens mij heb ik niets respectloos gezegd, toch? Alleen mijn mening gegeven.
Maar goed, let's agree to disagree.
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven