Gezondheid alle pijlers

Borstkanker, wie wil meekletsen?

04-02-2016 06:50 2882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 en heb borstkanker. Momenteel bezig met chemo, nadien volgt mastectomie en bestraling. Zijn er nog dames wiens leven even 'on hold' staat en willen meekletsen over alles wat erbij komt kijken?
Alle reacties Link kopieren
De voorlaatste zit erin! Nog eentje en ik ben van deze rotzooi (hopelijk for ever) verlost



Volgens mijn oncoloog kan je haar nog 3 tot 6 weken na je laatste chemo uitvallen. Herinneren jullie je nog hoe lang dit ongeveer duurde?



Grobbekuiken wanneer heb jij exact je controle? Ik denk aan je...
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Heb je je wel al serieus in de voeding en achtergronden verdiept? Aangezien de Westerse leefstijl met onder andere de massa (dier)industrievoeding vaak oorzaak is van onder andere deze soort kanker.

- Vlees met troep en hormonen kan tumoren daardoor ook doen vergroten

- Suiker voedt kankercellen

- Plantaardige leefstijl ("levend" voedsel geeft kracht en "heelt"/dood voedsel stukken minder tot niet want het is dood)
Hey Akioli!



Heerlijk! Nu echt aftellen



Je eerste vraag: mijn haar viel uit twee weken na de eerste kuur, ging dus kaal en wel de tweede in.



Ik heb volgende week dinsdag controle. Wat lief dat je er aan dacht.

Ben best nerveus. Ergens weet ik rationeel wel dat het allemaal wel los zal lopen, maar mèn, mijn gevoel blijft fijn scenariootjes verzinnen
Defrona, wil je ajb je niet wetenschappelijk onderbouwde kwakzalverij elders spuien? Dat je kanker krijgt is voor de overgrote meerderheid vette pech en wij (ik in elk geval) heb geen behoefte aan dit soort wijsneuzerij die de schuld bij mij probeert te leggen.
Succes Grob en Akioli, heerlijk dat je bijna klaar bent.
Akioli,



Wat fijn, nog maar 1 te gaan. !! Heb je nu je haar nog dan? Ik ging kaal de derde of vierde ofzo in (heb de eerste 2 zo'n coldcap geprobeerd).



Grobbekuiken, succes aankomende week !De kans dat het goed is, is vele malen groter, dan dat het niet zo is. Maar om daar je gevoel van te overtuigen is weer een heel ander verhaal
Akioli, mijn haar begon na de laatste chemo al vrij snel te groeien, alleen was het in plukken dus niet gelijkmatig. Telkens een beetje egaal laten knippen en 4 maanden na de laatste chemo was het kort, maar helemaal bedekt.



Defrona, als het allemaal zo gemakkelijk was om de oorzaak van kanker aan te wijzen, dan zouden veel minder mensen nu kanker krijgen. Zelfs de dokters weten vaak de oorzaak niet. Dus houdt aub op met die vage en nietszeggende praat.
quote:Grobbekuiken schreef op 06 april 2016 @ 15:54:



Ik heb volgende week dinsdag controle. Wat lief dat je er aan dacht.

Ben best nerveus. Ergens weet ik rationeel wel dat het allemaal wel los zal lopen, maar mèn, mijn gevoel blijft fijn scenariootjes verzinnen



Je bent pas weer gerust als je de uitslag hebt hè.

Mijn (hele fijne) oncologe gaat vertrekken helaas, maar ze kent haar opvolgster al en volgens haar is dit ook een hele goede arts. Toch weer even wennen.
quote:Erizon schreef op 06 april 2016 @ 16:11:

Defrona, wil je ajb je niet wetenschappelijk onderbouwde kwakzalverij elders spuien? Dat je kanker krijgt is voor de overgrote meerderheid vette pech en wij (ik in elk geval) heb geen behoefte aan dit soort wijsneuzerij die de schuld bij mij probeert te leggen.Juist, dank je wel, wilde ik ook zeggen.
quote:mary57 schreef op 06 april 2016 @ 16:28:

[...]





Je bent pas weer gerust als je de uitslag hebt hè.

Mijn (hele fijne) oncologe gaat vertrekken helaas, maar ze kent haar opvolgster al en volgens haar is dit ook een hele goede arts. Toch weer even wennen.



Ja precies, tot die tijd is het allemaal toch best spannend.



Ik hoop dat je het over je nieuwe oncologe ook een fijn gevoel krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken, dat zijn nog een paar spannende dagen die je voor de boeg hebt. Ik hoop dat je wat afleiding kan vinden om ze snel door te komen!



Angelique, ik heb dus eerst taxol gekregen en ben daardoor niet kaal geworden. Mijn haar was wel goed uitgedund maar ook nog gegroeid. Nu met de EC chemo verlies ik plots veel meer haar, heb nu ook kale plekjes hier en daar.



Mary57, na 4 maand bedekt... ik hoop na 4 maand al een dikke 4cm haar all over te hebben Ben ik weer te ambitieus? Maar ik ga er absoluut niet aan laten knippen. Mijn pruik of muts blijft aan tot mijn haar niet meer kort is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defrona schreef op 06 april 2016 @ 15:53:

Heel veel sterkte. Heb je je wel al serieus in de voeding en achtergronden verdiept? Aangezien de Westerse leefstijl met onder andere de massa (dier)industrievoeding vaak oorzaak is van onder andere deze soort kanker.

- Vlees met troep en hormonen kan tumoren daardoor ook doen vergroten

- Suiker voedt kankercellen

- Plantaardige leefstijl ("levend" voedsel geeft kracht en "heelt"/dood voedsel stukken minder tot niet want het is dood)



Ik heb borstkanker gehad en recent zijn mijn eierstokken en eileiders preventief verwijderd. In een eierstok bleek nog een uitzaaiing te zitten.



Dit is gewoon pech hebben als het je overkomt maar deze post vind ik heel erg ongepast.
Enjoy the little things in life
quote:[message=22373533,noline]akioli schreef op 07 april 2016 @ 10:44[/message



Mary57, na 4 maand bedekt... ik hoop na 4 maand al een dikke 4cm haar all over te hebben Ben ik weer te ambitieus? Maar ik ga er absoluut niet aan laten knippen. Mijn pruik of muts blijft aan tot mijn haar niet meer kort is.



Het zal bij iedereen weer anders zijn neem ik aan, maar het groeide bij mij in plukken. De pony groeide het langzaamst en bij de oren het hardst. Dus het was nogal een vreemd gezicht als ik dat niet liet bijwerken.

En ik was zo blij dat die pruik/muts af kon, kon mij echt niets schelen dat mijn haar nog heel kort was. Zo heerlijk met je blote bol in de frisse lucht.
Alle reacties Link kopieren
@akioli, dat schiet aardig op meid!

Bij mij viel mijn haar 2 weken na de 1e chemo uit, ik ben met pruik naar de 2e chemo gegaan. Mijn wenkbrauwen vielen een week of 3 na de laatste chemo uit.

Mijn haar groeide heel snel weer aan, een ca. 3 maanden na de laatste chemo liep ik alweer zonder mutsje of pruik buiten.



@Grobbekuiken, sterkte met het wachten op de uitslag. Dat wachten vind ik altijd het ergste, die onzekerheid.



@Mary57, ik heb sindskort ook een andere oncoloog. Mijn vorige ging ook weg, was een hele fijne man. De oncoloog die ik nu heb, vind ik ook een hele prettige arts. De klik was er gelijk, hoop hetzelfde voor jou.



Nou dames, ik ga ff de hond uitlaten. voor jullie allemaal
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft de uitslag van de mammografie naar aanleiding van het reguliere 2 jarige borstkankeronderzoek gehad, hieruit is een BI-RAD 4 classificatie gekomen. Gister waren we hier erg van geschrokken. Ze moet nu binnenkort voor de bioptie. Heb op internet gelezen dat de kansen op wel of niet borstkanker nav een BI-RAD 4 heel erg uiteenlopen. Hebben jullie ervaring met dit BI-RAD (4) systeem? Ik maak me toch erg zorgen en denk er de hele tijd over na.
Diamantje, het is altijd schrikken als ze iets zien wat er niet hoort. Het is echt afwachten wat er uit de bioptie komt. We kunnen hier geen voorspellingen over doen.

Heel veel sterkte gewenst, ik weet hoe moeilijk het wachten is.
Diamantje, sterkte met afwachten. Het kan nog alle kanten op.



Op de site van de borstkankervereniging staan de Birads duidelijk uitgelegd.



BI-RADS 0: De foto heeft onvoldoende informatie gegeven en er is nader onderzoek nodig. Ongeveer de helft van de verwezen vrouwen heeft een BI-RADS 0. Bij meer dan de helft van deze groep is alleen beeldvormend onderzoek voldoende. Bij een deel van hen geeft de mammografie soms toch aanleiding voor een biopt, maar vaak blijkt dan dat het geen kanker is.

BI-RADS 1: De foto ziet er normaal uit. Je wordt niet doorverwezen voor verder onderzoek.

BI-RADS 2: Goedaardige afwijking. Je wordt niet doorverwezen voor verder onderzoek.

BI-RADS 3: De afwijking is waarschijnlijk goedaardig is. De kans op kwaadaardigheid is minder dan 2%. Bij een BI-RADS 3 uitslag kan er gekozen worden om een punctie uit te voeren als dit mogelijk is, of je kan na 6 maanden een controle krijgen.

BI-RADS 4: De afwijking is verdacht maar niet typisch is voor een kwaadaardige tumor. Je wordt doorverwezen voor verder onderzoek.

BI-RADS 5: Bij een BI-RADS 5 moet je er serieus rekening mee houden dat de gevonden afwijking kwaadaardig is. Je wordt doorverwezen voor verder onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 06 april 2016 @ 16:11:

Defrona, wil je ajb je niet wetenschappelijk onderbouwde kwakzalverij elders spuien? Dat je kanker krijgt is voor de overgrote meerderheid vette pech en wij (ik in elk geval) heb geen behoefte aan dit soort wijsneuzerij die de schuld bij mij probeert te leggen.



Wijsneuzerij? Schuld? Waar heb je het over? Je bent duidelijk niet geïnformeerd, nou ja..waarschijnlijk in ontkenning dan, net als de overige 95% van de huidige bevolking. Droom vooral dan maar lekker verder en je wordt vanzelf weer gezond met de bekende chemische "symptoombestrijders"...



http://mens-en-gezondheid ... -oorzaken-van-kanker.html



http://www.dokterdokter.n ... op-borstkanker-verkleint/



https://www.gezondheidsne ... ker-de-broodnodige-nuance



http://www.voedingisgezon ... ker_sub_brood_koffie.html



https://www.kwf.nl/over-k ... fstijlrisicofactoren.aspx



http://www.wkof.nl/nl/kan ... erklein-de-kans-op-kanker



http://www.wkof.nl/nl/kan ... op-kanker/vlees-en-kanker
Defrona, ik vind jouw reactie echt een belediging voor alle kankerpatiënten.

Als je de sites die je opgeeft echt had gelezen, had je kunnen zien dat uit alle onderzoeken die genoemd worden niet met zekerheid is vast te stellen waarom mensen kanker krijgen.

In de artikelen wordt heel vaak genoemd 'waarschijnlijk', 'het lijkt erop', 'we denken'.

Dus het zijn in principes allemaal aannames, omdat de doktoren het ook niet weten.

Natuurlijk zijn er risicofactoren, waardoor je meer kans op kanker hebt, maar wat jij beweert, is echt veel te kort door de bocht.



Kom nog maar eens terug als je een onderzoek tegenkomt dat met echte bewijzen komt.

Dan lees ik dat graag.
Defrona, de manier waarop jij hier jouw mening verkondigt als 'de Waarheid' met een bijna evangelisch toontje bevalt me niet. Ik las ook je bericht in een ander topic, jemig hoe kun je zo verblijd zijn door je oogkleppen.



(Stress mag vast ook niet he? Maar hoeveel stress heb jij wel niet om maar 'gezond' te blijven?)
Zo zullen we nu weer verder gaan met gewoon een prettig kletstopic zonder alternatieve praat?
Goed nieuws hier!

Hoef me pas volgend jaar april weer in het zh te melden voor de volgende controle.
Alle reacties Link kopieren
????
Alle reacties Link kopieren
Dat was een dikke duim
Wat heerlijk voor je Grobbekuiken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven