Gezondheid alle pijlers

borstkanker

25-02-2007 23:53 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, ben al wel jaren lid van de viva, maar wilde nu toch graag wat kwijt.

Ik heb pas te horen gekregen dat ik borstkanker heb. Ik ben pas 33. Mijn moeder heeft het 2 jaar geleden gehad. Ik zou wel eerder onder controle moeten maar nu nog niet. Ik ben ook zo kwaad. Niet om het feit dat het mij is overkomen maar waarom nu al. Morgen heb ik een gesprek met de chirurg over wat voor soort operatie het moet worden. Woensdag(op mijn vriend zijn verjaardag) krijg ik radio activiteit ingespoten om de schilwachtklier op te sporen. Donderdag 1 maart word ik geopereerd. Dood eng. Heb al een angst en paniek stoornis. Dus extra moeilijk.

15 maart krijgen mijn vriend en ik de sleutel van ons nieuwe huis. Ik weet het, het komt nooit goed uit. Maar ik wil ook niet zielig doen. Ik sta toch ondanks alles behoorlijk positief in het leven. Maar het even van me af typen is wel lekker. Ik ben persoonlijk en telefonisch wel uitgelult. Gelukkig heb ik veel vrienden die naar mij informeren, vandaar dat ik nu even geen zin meer heb om te praten.

Heb ook gewoon gewerkt de afgelopen week. Dinsdag werk ik nog en dan heb ik geen idee wanneer ik weer zou kunnen werken, of wat dan ook.

Alles hangt van die verdomde uitslag af.

Mijn contract loopt begin mei af. Ik functioneer op mijn werk erg goed(heb pas een functioneringsgeprek gehad) maar ben nu ook bang dat dit niet verlengt gaat worden.

Ik zoek bij jullie wat steun en misschien eventuele ervaringen uitwisselen?

Alvast bedankt.

groetjes marcec
*;Heel veel sterkte met aansterken en straks ook de uitslag. Ik hoop van harte dat er geen celletje meer op zoek is naar vriendjes, want je hebt wel genoeg celletjes op bezoek gehad in je lijf. *;
Ik lees ook al een tijdje mee, wil je heel veel sterkte wensen.

Iemand in mijn kenissen kring had ook borstkanker, 2 jaar geleden, pas 33 jaar. Twee kleine kindjes, allemaal drama. Nu is ze helemaal kankervrij, haar haren die door de de chemo zijn uitgevallen komen weer terug en het leven lijkt haar weer toe te lachen. Ik hoop van harte dat voor jou de zon ook weer gaat schijnen! Heel erg veel sterkte toegewenst.*;
Hey meisje, je bent weer op honk, gelukkig. Wel enorm kut voor je dat je je weer zo lamlendig voelt, daar wordt een mens niet blij van. Doe je het wel een beetje rustig aan?? Niet te veel gelijk, maar ja, dat weet je zelf ook wel. Ik vind het wel een goed teken dat je ongeduldig bent, dat betekent toch een hoop vechtlust, vind je niet?!

Enne, je hoeft je echt niet altijd sterk te houden hoor. Hier kun je lekker om je heen brullen en gieren als je daar zin in hebt. Gewoon doen. Ik ga heel hard voor je duimen dat je verder 'schoon' bent. Wel klote dat je weer zo lang op uitslag moet wachten. En hopelijk mag fluffie dinsdag weer ophoepelen zodat je wat meer bewegingsvrijheid hebt.

Je bent wel eerder thuis dan verwacht, toch? Ik dacht dat je vandaag pas weer thuis zou komen. Heb je nog een beetje kunnen slapen thuis of viel dat nog niet mee? Doe maar lekker waar jij zin in hebt deze dagen, even heel goed gaan bijkomen van alle gedoe aan je lijf. Heb je erg veel pijn na de ok?

He, hoe is het nu met je moeder, zij heeft nu toch ook een uitslag binnen of nog niet? Ik hoop dat jullie toch nog een beetje steun aan elkaar hebben.

Meis, hou je taai, veel sterkte en tot mails. *;
He meisje, hoe is nu, de 2e dag thuis???? Iets beter of nog erg vervelend?

Veel sterkte en hou je taai!!  *;*;
Fijn dat de operatie achter de rug is! Nu maar waanzinnig hard hopen dat je schoon bent!!  *;  Wat een aanslag op je lichaam hè... Nou, doe rustig aan en laat je maar lekker vertroetelen!

Hoe is het met de wond van je borst? Heelt dat allemaal goed? Ben je al een (heel klein) beetje aan de aanblik gewend?

Ik duim hard voor je!!
Lieve meid! Ik ben hier redelijk nieuw, en heb zojuist in 1 keer dit hele topic doorgelezen. Wat ontzettend balen zeg!!! Ik was benieuwd naar je verhaal omdat ik zelf op het kanker instituut in amsterdam werk, waar ik onderzoek doe naar borstkanker. Dit gebeurd allemaal achter de schermen, dus ik heb weinig tot niets met patienten te maken, al is het wel mijn werk om er voor te zorgen dat er steeds betere en meer efficiente behandelmethodes de kliniek in komen. Het is wel heel ingrijpend om nu een verhaal te lezen van iemand die er ook echt mee moet leven. Gelukkig is borstkanker tegenwoordig een van de best te genezen soorten. Maar daar heb jij op dit moment weinig aan denk ik, en meer aan al deze lieve mensen op het forum.Ook van mij echt heel veel sterkte de komende tijd. Ik zal voor je duimen, en hoop mee te kunnen lezen hoe dit allemaal afloopt. Heel veel liefs, en een hele dikke knuffel!
hoi,

Ik zit wel degelijk op wat positieve berichten te wachten, Misty.

Vooral van iemand die er veel me te maken heeft, al is het achter de schermen. Ik heb van artsen nog niets positiefs gehoord. Hopelijk gebeurt dat snel. En verteld ze me dat de rest van de klieren schoon zijn.

Zag het dit weekend echt even niet meer zitten. Echt depri. Heb ik al die weken nog niet zo gehad. Ik baal er stevig van.

Het ging zo goed.

Met mijn borstwond gaat het wel goed. Het ziet er natuurlijk wat vreemd uit. Maar dat gaat allemaal wel. Sowieso gaat het lichamelijk best wel goed. Maar vroeger viel het "kwartje" maar nu bij mij de euro. Dat doet wel erg veel pijn. Ik hoop dat dat snel beter gaat. Ik ga morgen ook nog eens stoppen met roken. Nog nooit eerder geprobeerd. En ik rook een pakje per dag. Maar daar hebben we een ander forum voor.

Lichamelijk is het verstandig om te doen, geestelijk heb ik al zoveel te verwerken. Hoop echt dat het lukt.

Wederom bedankt voor jullie reacties. Leuk om naar uit te kijken.

Even rustig bijpraten. De telefoon gaat al zo vaak. Op deze manier hoef ik niet te "praten"

liefs Marcec
Hoi Marcec

Heb net je topic gelezen.

En wil je heel veel sterkte wensen.

Ik heb zelf woensdag een afspraak voor een mammogram.

Waar ik vooral heel kwaad om ben is dat het zo lang duurdt voor je bij röntgen terecht kan hiervoor.

Ik moest nu 4 weken wachten voor ik aan de buurt ben, maar onder tussen maak je je wel druk om wat er kan gebeuren.

Maar goed waarschijnlijk valt het wel mee.

Nogmaals heel veel sterkte en ik blijf je volgen.

grote knuffel F
Hoi Marcec, hoe bedoel je: Vroeger viel het kwartje maar nu bij mij de euro?

Voor de rest veel sterkte, en dan ook nog stoppen met roken in deze stresstijd. Verstandig inderdaad natuurlijk. Maar ook best moeilijk stel ik me voor. Heb je daarin begeleiding?
Hoi,

Even uitleg over het kwartje. Vroeger zeiden we van: he, het kwartje is gevallen. Als eindelijk iemand iets snapte, of doorhad.

We hebben nu geen kwartjes meer. Vandaar vervangen voor de euro. Die is ook nog eens groter dan een kwartje. Dus bij mij viel de euro. Het besef kwam erg hard binnen bedoel ik daarmee. Is nog best lastig om het zo uit te leggen. Het is toch geen brabantse uitdrukking?

Gisteren naar het ziekenhuis geweest. De drain, onze Fluffie, is daar gebleven. Gelukkig. Heb weer wat meer bewegingsvrijheid.

Volgende week dinsdagochtend de uitslag van de operatie. Het belangrijkste is nu dat de achterste klier schoon is. Anders zou ik nog verder in mijn lichaam uitzaaiingen kunnen hebben. Dat zou natuurlijk heel erg slecht zijn.Hopen dat de uitzaaiingen tot de klieren van mijn oksel beperkt zijn gebleven.

Gisteren nog wel een kleine uitslag gekregen die wel goed was. Dat is her2neu negatief. Heeft met eiwitten te maken. Lang verhaal maar het scheelt wel weer medicijnen straks die ik niet hoef te slikken. Ik moet al zoveel. Alle beetjes helpen.

Ben ook benieuwd hoe de mammografie is gegaan. Ik moest een week wachten totdat ik terecht kon en dat was al redelijk lang. Maar vier weken. Dat is echt mega.

Meestal is het niets hoor. En bij mij zit het wel erg veel in de familie. Laat maar weten hoe het afgelopen is. Doe ik dat ook.

tot snel

liefs marcec
hoi hoi,

Wat een kloteziekte is het toch. Ik heb je berichtje en alle reacties net voor het eerst gelezen. En ik kon het niet laten om even te reageren. Je klinkt erg sterk! Maar zo voel je je waarschijnlijk niet altijd. Ik heb die rotziekte ook van dichtbij (mijn moeder) meegemaakt, en weet dat positief denken en proberen alles te doen om het te winnen van kanker al heel veel helpt. En wat dat betreft ben je gelukkig goed bezig! Ik heb zelf ook een verhoogd risico waardoor ik dus ook extra controles heb (HEFTIG!).

Wat verschrikkelijk voor je moeder dat ze zo'n verdriet heeft. Al die onzekerheden, het verlies van haar man amper verwerkt en nu dit weer. Ik kan me voorstellen dat het zwaar voor haar valt. Als iets erg is, dan is het wel dat er iets met je kinderen aan de hand is. Wel lief dat ze zich zo groot probeert te houden, maar goed, jij weet wel beter, je kent haar en ziet dat ze het moeilijk heeft.

Ik hoop en duim voor je dat er snel goede berichten zijn.

Succes meid, ik wens je heel veel sterkte!
Fijn dat Fluffie is achtergebleven in het ziekenhuis! :P En heel mooi dat je een positief uitslagje hebt gehad! Tbegin is er.... En nu maar wachten tot volgende week dinsdag. Ik duim echt voor je meid dat het allemaal goed is en dat de (achterste) klieren schoon zijn!

Off topic; er zijn hier toch wel aardig wat mensen met een verhoogd risico. Ikzelf zit nu namelijk op de uitslag te wachten of ik genetisch belast ben of niet. 3 maanden geleden bloed laten prikken en kan nu dus ieder moment een brief krijgen...
Echt fijn dat het voorlopig zo goed lijkt te gaan. Alle reden om de moed er in te houden. Ik zie tijdens mijn werk zo veel mensen langs komen met deze ziekte, maar zie ze gelukkig ook allemaal zelf weer weg lopen. Ik ga er dus van uit dat ook jij straks met een gerust hart de deuren van het ziekenhuis achter je kan sluiten.

Je opmerking over dat kwartje en die euro is trouwens niet zo vreemd hoor, en goed uitgelegd .

Heel veel sterkte weer met het wachten op de uitslag. Ook ik duim met je mee!!

Heel veel liefs! :R
Hoi,

Ik las net voor t eerst jouw verhaal en alle reacties en vond dat ik even moest reageren. Ten eerste om je heel veel (nog veel meer) sterkte toe te wensen - wat gaat zoiets allemaal verschrikkelijk snel! Je eerste bericht was van februari en t is nog niet eens april en er is zoveel met je gebeurd... Ik hoop dat alles positief voor je uitpakt verder...X! *;

Ten tweede omdat ik heel toevallig vandaag een e-mail kreeg doorgestuurd van een vriendin die over borstkanker gaat. Daarin stond dat het krijgen van borstkanker te maken KAN hebben met het gebruik van anti-transpiratie deodorant. Je lichaam raakt gifstoffen kwijt door transpiratie, voornamelijk in oksels, knieholtes en lies. Door het gebruik van die deos transpireer je dus niet onder je oksels en slaat je lichaam daar die stoffen op in klieren. Weet helemaal niet hoe dit medisch allemaal zit... Zijn er mensen die hier ook over gehoord hebben of die een medische achtergrond hebben die hier meer over kunnen vertellen? Als het gebruik van die deos kan leiden tot borstkanker ga ik maar van deo wisselen denk ik....
Sylv, die mail gaat de hele wereld rond, maar de inhoud is complete onzin. Het is een zogenaamde 'Hoax', moet je maar eens op Google kijken.

Zie ook onderstaande link:

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/pages/

Geen_relatie_gebruik_deorant_en_borstkanker_.html
Word hier zo moe van. Het is niet onze schuld!!! Ik weiger in het beklaagdenbankje te gaan staan, het is gewoon vete pech.

Kreeg van de week een brief van een zogenaamd "goed doel". Dat een groot deel van de kanker aan het voedingspatroon ligt. En of ik maar even een vragenlijst wilde invullen over mijn eet- en leefgewoonten. En dan lees je dat ze de afgelopen 13 jaar maar 2 miljoen hebben uitgegeven aan research, tegen 20 miljoen aan "voorlichting". Waar is die voorlichting dan op gebaseerd???? Ik was zo boos.
Sorry, ben nog steeds boos over die brief....... vandaar dat ik wat heftig reageer op de deo-mail.
Maar twee miljoen aan research?!?! Wat is dat voor "goed doel"?!? Mijn research groep (borstkanker en matastase onderzoek) alleen al werkt met meer geld! En wij zijn maar 1 van de vele onderzoeksgroepen hier op het instituut! Gelukkig hebben we ons eigen fonds (KWF, wie kent het niet), waar we genoeg geld van krijgen om voorlopig nog heel wat werk te verrichten op het gebied van borstkankeronderzoek.

Liefs :R
Hoi!

Lieve Bergamot, met mijn reactie wilde ik NIET zeggen: zie je wel, het ligt aan ons! Ik was alleen wel benieuwd of zoiets waar is, of klinkklare onzin. Onzin dus! Blij dat ik dat weet, want mijn deo bevalt me erg goed :) Ik weet eigenlijk heel weinig over de achtergrond van borstkanker. Weet wel dat steeds meer jonge vrouwen het krijgen en dat het erfelijk kan zijn. En je hoort zoveel verschillende verhalen hierover - ik heb dat eetpatroon-ding inderdaad ook wel eens gehoord. En nu dus dat deo-verhaal. Ik was benieuwd of het waar was, want zo ja, dan schakel ik graag over op een andere. Als je iets afschuwelijks als borstkanker kunt voorkomen, waarom dan niet... Maar, nogmaals, ik wilde met mijn reactie niemand voor het hoofd stoten en wil ook niet beweren dat het waar was wat in die mail stond.
"In the meantime..."

Marcec hoe gaat het met jou?
Hoi

Nou, het gaat best goed. Kan alleen niet zo goed uit de weg met mijn arm. Beetje vervelend. Moet ook allemaal maar rustig aan doen. Ik kan niet veel, mag niet veel. Ach, het is ook nog maar een week geleden. De vorige keer had ik hetzelfde probleem. Je bent zo afhankelijk. Andere komen mijn huishouden doen en de strijk. Zo zou het niet moeten zijn.

Fijn dat ze het doen hoor. Maar ik verveel me een beetje. Heb wel veel aanloop en telefoon hoor. Maar ik wil werken!!!!

Ben benieuwd, dinsdag. Toch wel erg spannend en erg belangrijk.

Volgende week ook eens informeren naar uitwendige protheses en pruiken, denk ik. Ik zie wel. Gelukkig is het mooi weer.

Fivi, hoe is het met jou afgelopen?

groetjes marcec
Hoi, Ik lees net alle berichtjes en wat leef ik met je mee.. Ook in onze familie komt borstkanker voor. Eerst mijn moeder ( ruim 5 jaar terug )

En vorig jaar mijn 1 jaar oudere zus.

Wij zijn dan nu ondertussen wel verder in het proces. Inmiddels heeft mijn zus het traject bestraling bereikt. Ik spreek over wij omdat ik haar overal in begeleid en bijstaat en dan voel je je ook zo klein omdat je niets kan doen "behalve er zijn" om haar te helpen.

Anyway ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat je vanaf nu alleen maar positief nieuws krijgt.*;.
Fijn dat je wel lekker veel aanloopt hebt! Het zal vast heel moeilijk zijn om niet goed uit de voeten te kunnen en afhankelijk te zijn van anderen... Nog even geduld... hoe rustiger aan je doet des te eerder ben je weer op de been! Ik leef echt met je mee hoor... Afhankelijk zijn van anderen is zo vervelend. Je wilt helemaal niet ziek zijn! Bah! Stomme K.U.T. ziekte... Ik duim voor je dinsdag. Tmoet gewoon goed zijn! Krijg je dan ook te horen wat het verdere "plan van aanpak" is?
Lieve Marcec,

Moeilijk he, afhankelijk zijn van anderen? Ik kan me dat zo goed voorstellen! Maar gelukkig zijn ze er, de mensen die van je houden en je van alle kanten willen helpen, voor hen is het belangrijk dat ze wat voor je kunnen betekenen zodat ze zich niet zo nutteloos/machteloos voelen.....koester ze meid! Je arm heeft tijd nodig, als de tijd daar is krijg je denk ik therapie (heeft mijn moeder toen gehad, met de arm steeds een stukje verder de muur "opkruipen")

Voor a.s. dinsdag wens ik je je veel sterkte en ik duim voor het beste nieuws dat je maar kunt krijgen!

*;
Hoi Marcec

Lief dat je vroeg hoe het met mij gaat.

Ik krijg morgen de uitslag.

Als ik het weet hoor je het .

En jij heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven