Gezondheid alle pijlers

borstreconstructie

09-10-2010 10:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn borst is geamputeerd na 7x geopereerd te zijn aan ontstekingen het afgelopen jaar, nu ga ik voor de reconstructie, mijn vraag wie heeft hier ook ervaring mee, er wordt eerst een tissue expander geplaatst om de huid op te rekken, is dit erg pijnlijk? daarna is de plaatsing van de definitieve prothese en plaatsen van de tepel, daarbij word mijn andere borst gelift zodat het wat meer hetzelfde eruit gaat zien, wie wil met mij haar ervaringen delen?
Roselinde, zulke reconstructies worden vaak uitgevoerd na borstkanker. Nu is jouw situatie wel anders, maar voor ervaringen met reconstructies met tissue expander kun je toch veel ervaringen lezen op het forum van www.de-amazones.nl (bij operatie en behandeling).
Hallo Roselinde,

Bij mij is er nu ruim 2 jaar geleden een borstamputatie en reconstructie gedaan van beide borsten. Ik ben belast met het erfelijke borstkankergen en heb dus besloten om dit te laten doen en niet te wachten tot ik ziek zou gaan worden.

Ik heb aan beide kanten tissue expanders gehad en daarna siliconen protesen. Ik heb van mezelf niet genoeg vetweefsel op buik en/of heupen, vandaar dat er bij mij siliconen zijn geplaatst.

Ik vond het wekelijks "oppompen" van de expanders niet erg pijnlijk. Het viel mij reuze mee.

Het herstel na de beide operaties vond ik wel wat tegenvallen. Je mag 6 weken erg weinig: niet tillen, fietsen, autorijden etc. Ook douchen en haren wassen e.d. waren erg lastig. Ik ben een paar keer naar de kapper gegaan om mijn haren te laten wassen.

Ik heb ook een tepelreconstructie gehad, inclusief tatoeage van de tepelhof.

Het is voor mij alweer een tijdje geleden. Ik ben er ook niet meer dagelijks mee bezig. Maar als je vragen hebt, kom maar op...
Hoi Eeefje-74,

dank je wel voor je reactie, ik ga 27 okt naar de PC, dan wordt er een datum geprikt voor het plaatsen van de expanders, hoelang zit er tussen de expanders en de definitieve prothese en hoelang kan je niet werken, ik werk als hotelmedewerker en dat is mede ook de kamers poetsen.

Ik hoop dat het allemaal toch wat mee valt, ik zie er wel als een berg tegen op
Hoi lucebertha, jij ook bedankt, ik zit nu ook op het forum van de amazones en ben toch al weer wat wijzer geworden
quote:roselinde schreef op 12 oktober 2010 @ 11:48:

Hoi Eeefje-74,

dank je wel voor je reactie, ik ga 27 okt naar de PC, dan wordt er een datum geprikt voor het plaatsen van de expanders, hoelang zit er tussen de expanders en de definitieve prothese en hoelang kan je niet werken, ik werk als hotelmedewerker en dat is mede ook de kamers poetsen.

Ik hoop dat het allemaal toch wat mee valt, ik zie er wel als een berg tegen op
quote:roselinde schreef op 12 oktober 2010 @ 11:49:

Hoi lucebertha, jij ook bedankt, ik zit nu ook op het forum van de amazones en ben toch al weer wat wijzer geworden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven